3000 kierrosta...
3000 kierrosta...
Apua... 200cdi väyrynen vm.00 ajettu 255tkm. Ongelmana,että välillä ei ota 3000 kierrosta enempää ja välillä taas ottaa..?? mistä moinen voisi johtua?
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
No tuo 3000 kierrosta on vikatilan merkki, sitä ei ossaa suoraan sanua mistä se vikatila tulloo, testerillä voipi lukia vikakoodit.
Onko minkäänlaista merkkejä että milloin vikatila puskee päällä, esim. kovan kiihdytyksen jälkeen ? Jos on niin kerro meillekkin, me voidaan täällä arvailla sitten sitä vikaa.
Aika yleinen taitaa olla ilmamassa anturi, rail-putken paineanturi ja muut semmose hilppeet mistä mie en ymmärrä mitään.
Onko minkäänlaista merkkejä että milloin vikatila puskee päällä, esim. kovan kiihdytyksen jälkeen ? Jos on niin kerro meillekkin, me voidaan täällä arvailla sitten sitä vikaa.
Aika yleinen taitaa olla ilmamassa anturi, rail-putken paineanturi ja muut semmose hilppeet mistä mie en ymmärrä mitään.
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi

W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
No älä anna epäillä vaan käy semmosella korjaamolla millä pystytään lukemaan vikakoodit ?tiinuli kirjoitti:Oon kyl lukenut nää yleiset viat ja tiedän etten oo ainoa, vaan kohtalotovereita löytyy.Korjaamolla epäilivät imusarjan tukkeutumista, mutta eikö sen silloin pitäis vaivata kokoajan..
-Rsito

W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi

W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Kokeile ottaa ilmamassamittarin johto irti, jos kulkee paremmin liitin irrallaan niin eikun käyt ostamassa uuden ilmamassamittarin ja asennat paikalleen.
Sehän on siinä ilmansuodattimelta lähtevässä putkessa sylinterinkannen nurkan tienoilla.
Johdon irrottamisesta jää vikakoodi muistiin (se ei haittaa ajoa mitenkään), jos joudut kuitenkin käyttämään Veholla kerro että olet kokeillut johto irrallaan ajamista.
Sehän on siinä ilmansuodattimelta lähtevässä putkessa sylinterinkannen nurkan tienoilla.
Johdon irrottamisesta jää vikakoodi muistiin (se ei haittaa ajoa mitenkään), jos joudut kuitenkin käyttämään Veholla kerro että olet kokeillut johto irrallaan ajamista.
Onnittelut, pääsit helpolla ja halvalla.Ilmamassa mittari otettu pois käytöstä ja hyvin kiertää

Tietääkseni ei ole haittaa.onko siitä mitään haittaa jos pidän sen pois toiminnasta siihen asti kun saan uuden tilalle?
Auto kulkee johto irti lähes normaalisti, ilmamassamittarin osalta käytössä on jonkinlainen varaohjelma joka hieman pudottaa tehoja.
Saat uuden varaosaliikkeestä, KL-varaosilta, Veholta jne ...ja mistä kannattaa ostaa uusi?
Maksaa alle 100 euroa (Veholla kalliimpi).
Vaihda samalla ilmansuodatin ja imuroi sen kotelo puhtaaksi; pöly tuhoaa ilmamassamittarin.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Riippuu vähän kuinka pohjosessa ? Tuo tiilerihän on toissä Ylivieskassa, olikohan se huoltokeskus R.Lintosessa, sinne varmaan kannattaa ajaa hiukka pidempääkin ?tiinuli kirjoitti:Kiitos tuhannesti neuvoista.. Jos joskus tulee tarvis tutkituttaa imusarja, niin mihin kannattaa viedä täällä pohjoisessa? jos nääs rupee tukkoisuus vaivaamaan
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi

W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Itsehän tuossa vuosi sitten vaihdoin uuden. Hinta oli muoviselle imusarjalle jotain 450€.Rässi66 kirjoitti:Joutuukos sen imusarjan vaihtaan jos se menee tukkoon?
Mitä mahtaa maksaa uusi?
Vois olla kiva kokkeilla yhtä putsauskonstia...
Vanhasta oli läppä lähtenyt irti ja tietenkin se yhdystanko läppien välistä. Pulloharjalla hoonasin ensin pahimmat karstat pois siitä ja sitten Teijon pesukoneeseen muutamaksi tunniksi. Oli siellä järkyttävä määrä paskaa. Dealer lähetti läpän hukkuneen tilalle. Sen iskin paikalleen ja nyt se on kuin uusi. Niitä läppiä ei erikseen tietääkseni saa varaosana mutta jos on vain tukossa niin kyllä siitä vielä imusarja tulee.
Olipas hintaa. Hmm. Oliskohan tuommosten pesussa pisnestä....Meissenkeri kirjoitti:Itsehän tuossa vuosi sitten vaihdoin uuden. Hinta oli muoviselle imusarjalle jotain 450€.Rässi66 kirjoitti:Joutuukos sen imusarjan vaihtaan jos se menee tukkoon?
Mitä mahtaa maksaa uusi?
Vois olla kiva kokkeilla yhtä putsauskonstia...
Tunnissa tuommosen pitäs aueta, että kannattas.
Pro HVM
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki