16v:n kannen virtaus tulokset

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

16v:n kannen virtaus tulokset

Viesti Kirjoittaja NFS »

Käykääpäs lukeen naapuri foorumilta juttu
2.3-16v:n kannen virtauksesta
aika hyvät lukemat
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=49184
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ahdetussa koneessa toi ahtopaine auttaa virtauksissa, ei niin nougaata kansien kanssa.
Eipä "pikku siistimisestä" kyllä haittaakaan ole.
Meleko suorat ja lyhkäset on muuten nuo kanavat Cossu-kannessa. :shock:
Pro HVM
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Jos kansi virtaa paremmin, samalla ahtopaineella saa enemmän ilmaa koneeseen. :ope:
Pakokanavat vaikuttaa jurpokoneessa enemmän kuin imu-.

Ja perkule tuohan virtaa melkein saman mitä minun 280:n kansi... Vaikka on kaks pyttyä vähemmän. :shock: Jaa, no mulla on mitattu 11mm nostolla. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Joo kyllä Cosworth osaa kannen tehdä.

NFS:llä on kyllä tulossa melkoinen peli kunhan saat moottorinohjauksen kuntoon ja säädettyä. 8)

Virtaava yläkerta ei ole koskaan pahasta turbokoneessakaan. Ahtojen nosto on yksi huonoimmista tavoista lisätä ilmamäärää.

Virtaavalla kannella turbo herää herkemmin ja pystytään käyttämään matalampia ahtoja = matalampia pakopaineita. Tai vastaavasti enemmän ilmaa samalla ahtopaineella kuten Sivonen kirjoittikin.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

Moottorin ohjauksen kans on tullut värkätty koko talvi.
Kaikenlaista pientä näpräämistä on ollut, mut tuo painekotelo on nyt 99% valmis, kaasuläpän laippa pitää vielä hitsata. sit maalarille.
Sytytys osien kans puuhastelua parhaillaan. Moottorinohjaus on Autronic SM4 By RMotorSport 8) Suuttimet on 900cc, PLX:n Laajakaista systeemeillä.
R500 suorasytty tulee myöhemmin, nyt tyydytään hukkakipinään.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

NFS kirjoitti:Suuttimet on 900cc
Paljonko meinaat repiä tehoa? Nuohan riittää yli 600 heppaan... :shock:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

Eihän sitä millään pikku suuttimilla kikkailla, hommataan kerralla isot
niin ei lopu ainakaan suuttimet kesken :) Hintakin oli sama ottiko 500cc, 900cc tai 1600cc Noh katsotaan paljo irtoo ja millon.
Kunnon paineet saadaan kehiin vasta kun R500 boksi on hoitamassa sytytystä. Nykyisen sytyn teho riittää johonkin 1bar kieppeille.
Ohessa kuva imutorvista

http://img171.imageshack.us/img171/3752/imuuww3.jpg
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Tilasikko 2 reikääset suuttimet, notta saa suunnata niin että kusoo suaraa rännihin.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kannen tekijät puhuu vaparin virtauksista :roll:
Turbolla vaan korjataan virheitä:lol:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

Heikki H. kirjoitti:Tilasikko 2 reikääset suuttimet, notta saa suunnata niin että kusoo suaraa rännihin.
Nelireikäiset suuttimet. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”