Koeajoraportti: KLEEMANN E 55 K4
Koeajoraportti: KLEEMANN E 55 K4
Painallus vaihdekepin päässä olevasta painikkeesta herättää ukkosen jumalan parkkihallissa. Räjähdys ja sitä seuraava hiljainen jyrinä kertovat muinaisaikojen viikinkien jumalan, Torin, olevan hereillä. Tunnen sydämeni hakkaavan. Tässä leikissä on vain yksi mestari; hopeanvärisen auton hahmon ottanut Odinin ja maan poika, KLEEMANN E55K.
Siirrän vaihteenvalitsimen D:lle ja vapautan jarrupolkimen. Tanskassa Mercedes-Benzin ruumiiseen siirtynyt olio lähtee ryömimään betonisesta vankilasta kohti vapautta. Käsityönä valmistetun kompressoriahdetun V8-sydämen syke heijastuu katosta ja seinistä. Aika autiossa parkkihallissa pysähtyy. Odin ja maa vavahtelevat.
KLEEMANN E 55 K4 nousee kadulle. 19-tuumaiset, yhtenäisistä 6082-alumiinikappaleista muovatut kolmiosaiset TS-6-vanteet heijastuvat näyteikkunan lasipinnoista kuin pyörivät ahtimen ruuvit. Kaksi halkaisijaltaan 70 mm olevaa pakoputkea huokaa valtavien trapetsoidin muotoisien kitojen läpi.
Lisään kaasua varovaisesti. Pieni kosketus polkimeen saa Torin ärähtämään. W211-korin Mercedes-Benziä muistuttava auto lipuu liikennevaloihin. Madalletun ilmajousituksen päällä istuva auto seuraa katuvaloissa kylpevää ympäristöään valppaana. Xenon-valot heijastuvat liikennemerkistä kuin Valhallan tapparasta.
Valot vaihtuvat. Painallus kaasusta. Ukkonen jyrähtää ja KLEEMANN LSD-lukkoperä moukaroi pintaa. Lähes kilonewtonin vääntömomentti siirtyy valtaville takarenkaille. Kolea liukkaus antaa peräksi ja maa kavahtaa poikansa edessä ennenkuin ESP vilahtaa mittaristossa vaimentaen tapahtuman.
E55K vierii eteenpäin. Jäykkä alusta kommunikoi tarkasti tien ja renkaiden välisistä tapahtumista. Vahvasti piirretty ohjauspyörä liikkuu hitaassa nopeudessa hieman teennäisen kevyesti. Voimakkaasti muotoillut penkit puristavat kesken untaan herätetyn tanskalaisen jumalan leikkitoveria kuin viikinkisoturin nyrkki miekkaa. Kalmankeltaiset valot uppoavat auton ahnaasti hengittävään kitaan.
Terävä painallus kaasusta. Tor ärjäisee KLEEMANN-pakosarjojen kautta. Ukkosen jyrinä muuttuu sotahuudoksi, jollainen voi kuulua ainoastaan Odinin pojan suusta. Tor huutaa uudelleen ja kohottaa kätensä korkealle. Mjölner-vasara iskeytyy selkääni kuin 640 hevosvoimaa. Silmissäni vilkkuu kolmio. Jostain maan sydämestä kuuluu kahden 70-millimetrisen torven sydänveren hyydyttävä huuto kun valkyriat annostelevat ruokaa Lysholm-ahtimen puristamalle ilmalle. Nopeus kiihtyy käsittämättömällä tavalla. Maailma jää taakseni kun KLEEMANN E 55 K4 repäisee itsensä irti tästä maailmasta.
Hellitän kaasun ja siirrän jalkani halkaisijaltaan 380 mm jarruille. Elämäni pyörii taaksepäin kun Tor tarttuu maasta kiinni. Muut ovat jo palanneet Valittujen saliin. Käymme Odinin pojan kanssa kunniapaikalle ja kohotamme pikarin: ”Tanskalaiselle viikinkiverelle!”
Siirrän vaihteenvalitsimen D:lle ja vapautan jarrupolkimen. Tanskassa Mercedes-Benzin ruumiiseen siirtynyt olio lähtee ryömimään betonisesta vankilasta kohti vapautta. Käsityönä valmistetun kompressoriahdetun V8-sydämen syke heijastuu katosta ja seinistä. Aika autiossa parkkihallissa pysähtyy. Odin ja maa vavahtelevat.
KLEEMANN E 55 K4 nousee kadulle. 19-tuumaiset, yhtenäisistä 6082-alumiinikappaleista muovatut kolmiosaiset TS-6-vanteet heijastuvat näyteikkunan lasipinnoista kuin pyörivät ahtimen ruuvit. Kaksi halkaisijaltaan 70 mm olevaa pakoputkea huokaa valtavien trapetsoidin muotoisien kitojen läpi.
Lisään kaasua varovaisesti. Pieni kosketus polkimeen saa Torin ärähtämään. W211-korin Mercedes-Benziä muistuttava auto lipuu liikennevaloihin. Madalletun ilmajousituksen päällä istuva auto seuraa katuvaloissa kylpevää ympäristöään valppaana. Xenon-valot heijastuvat liikennemerkistä kuin Valhallan tapparasta.
Valot vaihtuvat. Painallus kaasusta. Ukkonen jyrähtää ja KLEEMANN LSD-lukkoperä moukaroi pintaa. Lähes kilonewtonin vääntömomentti siirtyy valtaville takarenkaille. Kolea liukkaus antaa peräksi ja maa kavahtaa poikansa edessä ennenkuin ESP vilahtaa mittaristossa vaimentaen tapahtuman.
E55K vierii eteenpäin. Jäykkä alusta kommunikoi tarkasti tien ja renkaiden välisistä tapahtumista. Vahvasti piirretty ohjauspyörä liikkuu hitaassa nopeudessa hieman teennäisen kevyesti. Voimakkaasti muotoillut penkit puristavat kesken untaan herätetyn tanskalaisen jumalan leikkitoveria kuin viikinkisoturin nyrkki miekkaa. Kalmankeltaiset valot uppoavat auton ahnaasti hengittävään kitaan.
Terävä painallus kaasusta. Tor ärjäisee KLEEMANN-pakosarjojen kautta. Ukkosen jyrinä muuttuu sotahuudoksi, jollainen voi kuulua ainoastaan Odinin pojan suusta. Tor huutaa uudelleen ja kohottaa kätensä korkealle. Mjölner-vasara iskeytyy selkääni kuin 640 hevosvoimaa. Silmissäni vilkkuu kolmio. Jostain maan sydämestä kuuluu kahden 70-millimetrisen torven sydänveren hyydyttävä huuto kun valkyriat annostelevat ruokaa Lysholm-ahtimen puristamalle ilmalle. Nopeus kiihtyy käsittämättömällä tavalla. Maailma jää taakseni kun KLEEMANN E 55 K4 repäisee itsensä irti tästä maailmasta.
Hellitän kaasun ja siirrän jalkani halkaisijaltaan 380 mm jarruille. Elämäni pyörii taaksepäin kun Tor tarttuu maasta kiinni. Muut ovat jo palanneet Valittujen saliin. Käymme Odinin pojan kanssa kunniapaikalle ja kohotamme pikarin: ”Tanskalaiselle viikinkiverelle!”
Viimeksi muokannut eerola, 06.3.2007 9:50. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-T
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Eerola se osaa tämän homman
Laitetaampa tännekin yksi ottamani kuva kyseisestä laitteesta.
Laitetaampa tännekin yksi ottamani kuva kyseisestä laitteesta.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
BMW "vakiotilasta" en tiedä, mutta eikös siinä ole enemmän vaihteita.
Olikos niin, että BMW: 7 pykälää vs M-B:n 5.
M-B alkaa hiukan jäämään kun 5 vaihde "paukahtaa" sisään, bout 200 km / h paikkeilla. Suuremmalla vaihdemäärällä kyetään pitämään kierros / vääntöalue optimaalisemmalla kohdalla.
Tuossa vielä yksi VIIDEO, jossa Theis on päässyt oikein filmille asti
Olikos niin, että BMW: 7 pykälää vs M-B:n 5.
M-B alkaa hiukan jäämään kun 5 vaihde "paukahtaa" sisään, bout 200 km / h paikkeilla. Suuremmalla vaihdemäärällä kyetään pitämään kierros / vääntöalue optimaalisemmalla kohdalla.
Tuossa vielä yksi VIIDEO, jossa Theis on päässyt oikein filmille asti
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi