Koeajoraportti: KLEEMANN E 55 K4

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Koeajoraportti: KLEEMANN E 55 K4

Viesti Kirjoittaja eerola »

Painallus vaihdekepin päässä olevasta painikkeesta herättää ukkosen jumalan parkkihallissa. Räjähdys ja sitä seuraava hiljainen jyrinä kertovat muinaisaikojen viikinkien jumalan, Torin, olevan hereillä. Tunnen sydämeni hakkaavan. Tässä leikissä on vain yksi mestari; hopeanvärisen auton hahmon ottanut Odinin ja maan poika, KLEEMANN E55K.

Siirrän vaihteenvalitsimen D:lle ja vapautan jarrupolkimen. Tanskassa Mercedes-Benzin ruumiiseen siirtynyt olio lähtee ryömimään betonisesta vankilasta kohti vapautta. Käsityönä valmistetun kompressoriahdetun V8-sydämen syke heijastuu katosta ja seinistä. Aika autiossa parkkihallissa pysähtyy. Odin ja maa vavahtelevat.

KLEEMANN E 55 K4 nousee kadulle. 19-tuumaiset, yhtenäisistä 6082-alumiinikappaleista muovatut kolmiosaiset TS-6-vanteet heijastuvat näyteikkunan lasipinnoista kuin pyörivät ahtimen ruuvit. Kaksi halkaisijaltaan 70 mm olevaa pakoputkea huokaa valtavien trapetsoidin muotoisien kitojen läpi.

Lisään kaasua varovaisesti. Pieni kosketus polkimeen saa Torin ärähtämään. W211-korin Mercedes-Benziä muistuttava auto lipuu liikennevaloihin. Madalletun ilmajousituksen päällä istuva auto seuraa katuvaloissa kylpevää ympäristöään valppaana. Xenon-valot heijastuvat liikennemerkistä kuin Valhallan tapparasta.

Valot vaihtuvat. Painallus kaasusta. Ukkonen jyrähtää ja KLEEMANN LSD-lukkoperä moukaroi pintaa. Lähes kilonewtonin vääntömomentti siirtyy valtaville takarenkaille. Kolea liukkaus antaa peräksi ja maa kavahtaa poikansa edessä ennenkuin ESP vilahtaa mittaristossa vaimentaen tapahtuman.

E55K vierii eteenpäin. Jäykkä alusta kommunikoi tarkasti tien ja renkaiden välisistä tapahtumista. Vahvasti piirretty ohjauspyörä liikkuu hitaassa nopeudessa hieman teennäisen kevyesti. Voimakkaasti muotoillut penkit puristavat kesken untaan herätetyn tanskalaisen jumalan leikkitoveria kuin viikinkisoturin nyrkki miekkaa. Kalmankeltaiset valot uppoavat auton ahnaasti hengittävään kitaan.

Terävä painallus kaasusta. Tor ärjäisee KLEEMANN-pakosarjojen kautta. Ukkosen jyrinä muuttuu sotahuudoksi, jollainen voi kuulua ainoastaan Odinin pojan suusta. Tor huutaa uudelleen ja kohottaa kätensä korkealle. Mjölner-vasara iskeytyy selkääni kuin 640 hevosvoimaa. Silmissäni vilkkuu kolmio. Jostain maan sydämestä kuuluu kahden 70-millimetrisen torven sydänveren hyydyttävä huuto kun valkyriat annostelevat ruokaa Lysholm-ahtimen puristamalle ilmalle. Nopeus kiihtyy käsittämättömällä tavalla. Maailma jää taakseni kun KLEEMANN E 55 K4 repäisee itsensä irti tästä maailmasta.

Hellitän kaasun ja siirrän jalkani halkaisijaltaan 380 mm jarruille. Elämäni pyörii taaksepäin kun Tor tarttuu maasta kiinni. Muut ovat jo palanneet Valittujen saliin. Käymme Odinin pojan kanssa kunniapaikalle ja kohotamme pikarin: ”Tanskalaiselle viikinkiverelle!”
Viimeksi muokannut eerola, 06.3.2007 9:50. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-T

Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Sillälailla. Oliskohan tuo pirssi tehnyt ihan pikkasen vaikutusta tuohon meidän ikikyyniseen koeajaajaankin? :happy:
Hyvä juttu taasen.
Pro HVM
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Eli Eerola ei vieläkään päässy siihen enklantilaisseen...auto-ohjelmaan :cry: . Mutta Suomalaiseen pääsi Kuva....vai?
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tässä koeajetun yksilön käppyrät.
-T

Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Upean näköinen vääntökäppyrä :shock:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Eerola se osaa tämän homman :pappa:

Laitetaampa tännekin yksi ottamani kuva kyseisestä laitteesta.

Kuva
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Perhana, kun jutuntekosessio meni ohi, olisihan tuota livenäkin mieluusti ihastellut :cry:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

eerola kirjoitti:Tässä koeajetun yksilön käppyrät.
Niijjustiinsa. :shock: Oman roppanan käyrät sopisivat moneen kertaan noiden sisälle. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Aika hyvin välittyy noista käyristä kompressorimoottorin laaja ja tasainen vääntö yli koko kierroslukualueen. :shock:
I drive an Opel. What's your excuse?
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Hieno raportti ja vakuuttavat käyrät..

Miksi kuitenkin noin :?
124.023
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

BMW "vakiotilasta" en tiedä, mutta eikös siinä ole enemmän vaihteita.
Olikos niin, että BMW: 7 pykälää vs M-B:n 5.
M-B alkaa hiukan jäämään kun 5 vaihde "paukahtaa" sisään, bout 200 km / h paikkeilla. Suuremmalla vaihdemäärällä kyetään pitämään kierros / vääntöalue optimaalisemmalla kohdalla.

Tuossa vielä yksi VIIDEO, jossa Theis on päässyt oikein filmille asti :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Oikea saund trakki koeajolle olisi varmaan manowaarin sign of the hammer
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”