Näistä öljyistä on kyllä väännetty, mutta kaksi asiaa vielä itseä askarruttaa.
1) Mitä öljyä kannattaa pistää mersun V8-moottoreihin. Tarkoituksena on pitää uudet nokka-akselit hiljaisina vielä pitkään. HVM on kuulema castoroinut oman mersuna. Kuinka tämä tarkkaan ottaen tehdään ja mitä siihen käytetään? Auttaako moottorin castorointi noiden nokkien kestoon?
2) Mikä aine on parasta perään? Varsinkin kun olen aistivinani sieltä hienoista ääntelyä. Ainakin omassa w124 viheltelyä kuuluu selvästi. Onko Vehon myymä peräöljy maineensa arvoista? Millä ihmeellä sen äänen saa pois?
Aikaisemmat kokemukset näistä kahdesta asiasta ovat saaneet minut varovaiseksi. Onnistuin öljyvalinnalla tuhoamaan nokan 500Sel-moottorista 600km ajolla. Hiljainen perä on myös omien kokemuksien mukaan aarre, jota kannattaa vaalia.
Vielä yksi öljykeskustelu -w126
Vielä yksi öljykeskustelu -w126
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Castrollin 5W40 Magnatecilla on kasi tosiaan hiljaisin. Selitykseksi olen kehitellyt alhaisen samepisteen kynttilä kerääntyy nostimiin ja vaimentaa rapinaa. No, tiedä häntä.
Muita havaintoja aiheesta:
Nokka-akselien voiteluputkien tiivisteet (liitoskappaleet) olivat vuotaneet siltä puolelta jolta kone rapisi enemmän, putki oli jopa lähes "tervassa". Nyt menee vaihtoon nämäkin nippelit. Toisen, eli hiljaisemman kannen putki oli puhdas, eli ei siis liene karkuuttanut paineita niin paljoa.
Perään en osaa ihmelääkkeitä suositella, omassa on ainakin toistaiseksi hiirenhiljainen perä. (Kop-kop)
Muita havaintoja aiheesta:
Nokka-akselien voiteluputkien tiivisteet (liitoskappaleet) olivat vuotaneet siltä puolelta jolta kone rapisi enemmän, putki oli jopa lähes "tervassa". Nyt menee vaihtoon nämäkin nippelit. Toisen, eli hiljaisemman kannen putki oli puhdas, eli ei siis liene karkuuttanut paineita niin paljoa.
Perään en osaa ihmelääkkeitä suositella, omassa on ainakin toistaiseksi hiirenhiljainen perä. (Kop-kop)
Tikikamera ostamatta, kuvat ovat siis tuttujen mielenkiinnon varassa. Tuossa kuitenkin myyjän ottamia kuvia. Noiden kromikaarien takia menevät muuten kyljet maalaukseen. Pitää kyllä tullissa valittaa noista.
http://image.nettiauto.com/extra/carimg ... 187655.jpg
http://image.nettiauto.com/extra/carimg ... 27b082.jpg
http://image.nettiauto.com/extra/carimg ... f6e322.jpg
Sen minkä konemiehen englannilla sain selville noista korjauslaskuista, niin koneeseen on vaihdetty parikymmentä tuhatta sitten toinen nokka-akseli, kaikki keinuvivut, hyrdaulinostimet, ventiilivarren kumit?. Sitten vuotta myöhemmin on hydraulinostimet vaihdettu uudestaa, tällä kertaa merkkiliikkeessä. Voikohan noita sanoa hydraulinostimiksi. Toinen puoli onkin täydellisen äänetön, toiselta puolelta kuuluu hiljaista ääntä, joka sekin välillä häviää. Paineita tuo kone pitää lämpimänä n. 2.5 baria ja kulutus oli 10.6l/100km, joten alustavasti vakuttaa olevan toimiva yksilö.
http://image.nettiauto.com/extra/carimg ... 187655.jpg
http://image.nettiauto.com/extra/carimg ... 27b082.jpg
http://image.nettiauto.com/extra/carimg ... f6e322.jpg
Sen minkä konemiehen englannilla sain selville noista korjauslaskuista, niin koneeseen on vaihdetty parikymmentä tuhatta sitten toinen nokka-akseli, kaikki keinuvivut, hyrdaulinostimet, ventiilivarren kumit?. Sitten vuotta myöhemmin on hydraulinostimet vaihdettu uudestaa, tällä kertaa merkkiliikkeessä. Voikohan noita sanoa hydraulinostimiksi. Toinen puoli onkin täydellisen äänetön, toiselta puolelta kuuluu hiljaista ääntä, joka sekin välillä häviää. Paineita tuo kone pitää lämpimänä n. 2.5 baria ja kulutus oli 10.6l/100km, joten alustavasti vakuttaa olevan toimiva yksilö.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99