220 cdi tehot kateissa

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
pe-te
Viestit: 1
Liittynyt: 05.2.2007 14:53

220 cdi tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja pe-te »

Moottorin alavääntö täysin kateissa,vasta n.2500 kierroksen jälkeen
auto liikkuu kohtalaisesti,käynnistyy normaalisti mutta kylmänä
paikalla kaasutettaessa max. kierrokset 3700 lämpimänä ottaa kyllä
enempi.Käytetty merkki liikkeessä piuhoissa,vaihdettu ilmamäärä
mittari ja painekytkin,osien vaihdolla ei mitään vaikutusta.
Aikaisemmin tarkistettu pakoputkisto,vaihdettu paineensäädin ja
korkeapainepumppu. Alumiinisen imusarjan läpät tällä hetkellä
täysin auki asennossa ja imusarja puhdas. Ei alipaine vuotoja.
Mistähän seuraavaksi etsisi vikaa kun kukaan ei tunnu sitä löytävän.
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tuleeko mustaa putkesta.
Onko ahtopainetta mitattu.

Tarkasta ahtoputket ja välijäähy vuotojen varalta.
Joskus vuotoa on vaikea huomata.
Pieni öljyhuntu saataa paljastaa.
Mappianturi, + letku.
Onko puhdas, ehjä, kunnolla kiinni.

Jos ei savuta.

Ahtimen hukkaportti.
Ahtimen painekello.

Elä hyvä mies anna nyt enää vaihtaa yhtään osaa, ennenkuin vika selviää.
Vaihdetaan sitten se rikkonainen palanen.

Imusarjan läppien lukitseminen auki aiheuttaa alaväännön "puutetta", jos sitä ei syötönlisäyksellä poisteta.
Se on niiden homma, siis mm. lisätä alavääntöä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”