Putki perässä - miksi näin ?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Putki perässä - miksi näin ?

Viesti Kirjoittaja zyys »

Yleisesti ottaen länsiautoissa on pakoputken pää takana vasemmalla.

Japskeissa ja muissa samansuunnan autoissa putken pää puolestaan sohottaa okealle.

:nocando:

Mikäs se selitys tälle on vai onko vaan nyt sattunut näin ?.
. . .
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Japanissa ajetaan väärää kaistaa... Johtuisko siitä? Arvaus.

Ravikoppadatsunissa putki viedään takapuskurin takana vasemmalta oikealle, eli ei se ihan sattumaakaan liene.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Sivosen kanssa samaa mieltä.Samasta syystähän japseissa on kai tankin täyttöaukkokin väärällä puolella?Joutuu aina tankille mennessä ryömimään kuskinoven ja tankkaushässäköiden välistä ulos...ja jos matala auto niin aina kopsahtaa ovi mittarikorokkeen reunaan :lol:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

ja fiestan voi tankata vain oven aukaisemalla :wink:
big jopo
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Vesitän "vasemmanpuoleinen liikenne" -teorian. 8) Ladassa on viemäri oikealla puolen autoa, ja virtalukko vasemmalla puolen rattiputkea. 8)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

HVM kirjoitti:Vesitän "vasemmanpuoleinen liikenne" -teorian. 8) Ladassa on viemäri oikealla puolen autoa, ja virtalukko vasemmalla puolen rattiputkea. 8)
No virtalukon sijaintihan juontaa juurensa Ladan menestyksekkäästä Le-Mans historiasta,juoksemalla autolla->auto käyntiin toisella kädellä ja toisella jo vaihdetta silmään.(tietenkin virtalukon sijainti+"väärin"päin aukeava nokkapelti antavat hyvän mahdollisuuden rassata kaasaria samalla kun starttaa)

Pakoputken sijainnin luulen Ladassa taas johtuvan siitä että sillä lämmitetään samalla jalankulkijoiden jalkoja siperian hyytävissä 60 asteen pakkasissa.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tai sitten se johtuu siitä että Lada on tehty toimivaksi, eikä ole jaksettu puuttua pikkuseikkoihin. On muissa autoissa hienoja ominaisuuksia ja imusarjankarstoittimia vikavaloineen, mutta Lada toimii.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sivonen kirjoitti: Lada toimii.
Tässä muutamana aamuna on tullut jysäytettyä Lada tulille noin -25-30 -asteen pakkasista ilman roikkaa, liekkö tuossa moista ensinkään?

Outo vehje - lähtee sitä paremmin käyntiin mitä kylmempi on. :shock:

Vaihdatin muuten tänään Lasseen kardaanin uusine ristikoineen jne, samalla säädettiin kytkin varttimailia silmällä pitäen. Nyt on Lasse kovassa iskussa, rikkaat kyykkyyn. 8) Heikki, hold your horses, kyllä se tästä. 8)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7182
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Seuratkaapa autoja tuolla tienpäällä liikkuessanne...
Pakoputki on aina toisella puolella autoa kuin tankinkorkki. :idea:

Tällä on ainakin yritetty kmpensoida mahdollista polttoaineen roiskumista kuumalle pakoputkelle ja siten "mahdollista" polttoaine paloa.
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Amerikassa putket on laitettu molemmin puolin ja tankinkorkki keskelle :)
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

MJF kirjoitti:Amerikassa putket on laitettu molemmin puolin ja tankinkorkki keskelle :)
Ja olikos jossain englantilaisessa aristokraatissa tankinkorit molemmin puolin, samoin kuin pakoputketkin.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

jusamb kirjoitti:Ja olikos jossain englantilaisessa aristokraatissa tankinkorit molemmin puolin
UAZissa on ainakin. :)

Vanhemmissa japseissakin luukku takana keskellä, E28 Bemarissa putki keskellä jne. Ei kai noissa kunnon logiikkaa ole? :nocando:
Viimeksi muokannut PK, 24.1.2007 21:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

jusamb kirjoitti: Ja olikos jossain englantilaisessa aristokraatissa tankinkorit molemmin puolin, samoin kuin pakoputketkin.
Ainakin tuossa XJ6 Jaguaarissa on niin. Tankitkin on molemmin puolin.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Mika.T kirjoitti:Seuratkaapa autoja tuolla tienpäällä liikkuessanne...
Pakoputki on aina toisella puolella autoa kuin tankinkorkki. :idea:

Tällä on ainakin yritetty kmpensoida mahdollista polttoaineen roiskumista kuumalle pakoputkelle ja siten "mahdollista" polttoaine paloa.
Juu ja saattaapa sillä olla auton alustassa tilankäytöllisiä syitäkin.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jiitek kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Seuratkaapa autoja tuolla tienpäällä liikkuessanne...
Pakoputki on aina toisella puolella autoa kuin tankinkorkki. :idea:

Tällä on ainakin yritetty kmpensoida mahdollista polttoaineen roiskumista kuumalle pakoputkelle ja siten "mahdollista" polttoaine paloa.
Juu ja saattaapa sillä olla auton alustassa tilankäytöllisiä syitäkin.
Ja Lada vesittää tämänkin säännön:

-Tankki on peräkontissa pakoputken (äänenvaimentimen) puolella.

-Samoin täyttöaukko.


No bensa ei toki roisku kuumalle putkelle jos kontin pohja on kunnossa, mutta kumminkin...


8)
Jantteri
Viestit: 207
Liittynyt: 04.1.2007 23:18

Viesti Kirjoittaja Jantteri »

Lada vesittää vaikka mitä... :happy: Tosin kartanoladassa tankinkorkki on vasemmalla siksi koska pakari on oikealla ja tankki taas auton alla vasemmalla.

Tuli tuosta pakoputkesta ja tankista mieleen eräs sattumus satakaksseiskan kanssa, kun siitä kerran irtaantui takapöntön kannake ja putki kolahti vauhdissa tielle. Toppasin ja mänin kahtomaan niin takapönttö oli liikkunnu vasemmalle ja kiilaantunu tankin ja tien väliin :shock: :eec: :help:
Meinasi alakuunsa iskeä pikkupaniikki :escape: mutta tartuin takapuskuriin ja nostin kippanaa sen verran, että sain potkittua änkkärin tankin alta kohdilleen ja ripustelin jollain tarpeilla takapuskuriin. Tankin pohja jäi lutulle.
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

lepakkomobiilis on kans putki oikealla ja tankin luukku on keskellä.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Briteissä tehdyissä ns.kilpamallin autoissa pois lukien leyland,jaguar ja rolssi. Oli täyttöaukot kummallakin puolella ( morris cooper, lotus cortina jne,,) Johtui kilparatojen varikoista , siksi myös siviilimalleissa 2-korkkii...
big jopo
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Astoneissa on ainakin 80-luvun lopulle saakka tuplakorkit, uudemmissa ei taida olla. Kätevä ominaisuus kyllä. :idea:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Jaguaareissa sellainen ominaisuus kun on kaksi tankkia, se ottaa bensan vain toisesta, eli siellä on siirtopumppu välissä. Ihan täyteen ei kandee tankata muuten tulee bensa yli toisesta. Sama homma PASI:ssa, :lol:
Ladat lähtee hyvin käyntiin pakkasella, lämpöäkin riittää. Kyllä osa laatikko ladoista kulkeekin kivasti.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
mä_vaan
Viestit: 50
Liittynyt: 29.11.2006 22:50
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mä_vaan »

Haa eli tänkin tankki asian ovat tuolla suuren rapakon takana osanneet paremmin, siis näin:

Kaksi tankkia yks oikealla ja toinen vasemmalla kummalakin oma korkki samalla puolella jossa tankki on.

Konelaudassa vaihto kytkin jolla päätetään kumpaa tankkia käytetään.

Yksi bensamittari joka näytää aina käytössä olevan tankin tilanteen.

ja näin siis -70 luvulla :shock:
W123 240D automaagi
ihan ite turbotettu vanha TAKSI rikki! ja paalattu
W123 300 TDT vaihettu CHEVYYN
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”