Eli tommonen numerosarja oli lohkon kyljlessä, ja nyt tarvis saada vähän tarkenpaa tietoa tästä. Se on kai 2.0L ja vähän päälle 100hv? En muista mistä kopasta on lähtöisin. 8 venane on kansi siinä oli.
Sitten seuraavaan, että mahtaako tuosta olla mitenkä turbo aihioksi?
Ei mitään isompaa ole suunnitteilla kuitenkaan suunitteilla. Ruiskuksi ja sitä ohjaamaan megasquirt....jos tuota nyt aloitan tekemään.
w124 102.922...??
w124 102.922...??
Viimeksi muokannut 027, 16.1.2007 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tulikin muuten mieleen että tuo koppa oli w124 josta motti on. Kaasarista ei ole mitään tietoa. Kyseessä kun on vaihto moottori joka on pyörinyt kuivana, mutta ei leikannut kiinni, ei ainakaan kovin pahasti kun vielä pyörii.
Jos tuosta alan tekemmän jotain niin ensimmäiseksi otan aivan palasiksi ja sylinterien hoonaus. Voiko/kannattaako vanhoja pultteja enään alakerrassa käyttää, ja mistä noita laakereita ja männärenkaita kannattaa kysellä, ja mihin hintaan näit suurinpiirtein saa?
Koko homma on vielä täysin ajatus vaiheessa ja saa varmaan loppullisen päätökseen kunhan kone on saatu purettua ja tarkistettua missä kunnossa alakerran osat ovat.
Jos tuosta alan tekemmän jotain niin ensimmäiseksi otan aivan palasiksi ja sylinterien hoonaus. Voiko/kannattaako vanhoja pultteja enään alakerrassa käyttää, ja mistä noita laakereita ja männärenkaita kannattaa kysellä, ja mihin hintaan näit suurinpiirtein saa?
Koko homma on vielä täysin ajatus vaiheessa ja saa varmaan loppullisen päätökseen kunhan kone on saatu purettua ja tarkistettua missä kunnossa alakerran osat ovat.
Selvitin vähän lisää moottorin taustaa, eli sen on käynyt ilman vesiä, öljyt on kyllä ollut sisällä. Eikä ole leikannut kiinnii lainkaan. Silmällä havaitavat pienet "naarmut" on sylinteriputkissa ja männissä.
Mitäs tämmöisen vakio alakerta kestää tehoja?
Kannen suhteen jotain vinkkejä? Pari venttiiliä menee nyt joka tapauksessa uusiksi kun oli palanut. Mistä löytää tohon helpoiten imusarjan jossa suuttimille paikat? Tai kokonaan joku parempi kansi jossan isommat kanavat?
Mitäs tämmöisen vakio alakerta kestää tehoja?
Kannen suhteen jotain vinkkejä? Pari venttiiliä menee nyt joka tapauksessa uusiksi kun oli palanut. Mistä löytää tohon helpoiten imusarjan jossa suuttimille paikat? Tai kokonaan joku parempi kansi jossan isommat kanavat?
Tuohan on turboaihiona mitä mainioin. 9 puristuksilla ja fiksulla moottorinohjauksella kestää varmaan turbotuksen kohtuupaineilla ja kuulerilla nätisti. Olisko 200E ruiskumallissa isommat kanavat? Tai 230E motissa joka myös on M102 perhettä. Tosin en ole varma passaako 2,3-litraisen kansi tuohon suoraan.
Aihiona sikälikin loistava että kun se kuitenkin jossain vaiheessa hajoaa niin uusi kone ei maksa maltaita. Nuita kaasari-M102:sia on täälläkin foorumilla yritetty kaupata ja lopulta viety romikselle kun ei ole kellekään kelvannut.
Moottorin peruskorjausosia kannattaa kysellä KL-varaosista.
Aihiona sikälikin loistava että kun se kuitenkin jossain vaiheessa hajoaa niin uusi kone ei maksa maltaita. Nuita kaasari-M102:sia on täälläkin foorumilla yritetty kaupata ja lopulta viety romikselle kun ei ole kellekään kelvannut.
Moottorin peruskorjausosia kannattaa kysellä KL-varaosista.
I drive an Opel. What's your excuse?
Meneeköhän toi 200E ruiskun kansi suoraan tohon? Ja onko sekin sitten 8v?Melitos kirjoitti:Tuohan on turboaihiona mitä mainioin. 9 puristuksilla ja fiksulla moottorinohjauksella kestää varmaan turbotuksen kohtuupaineilla ja kuulerilla nätisti. Olisko 200E ruiskumallissa isommat kanavat? Tai 230E motissa joka myös on M102 perhettä. Tosin en ole varma passaako 2,3-litraisen kansi tuohon suoraan.
Mitäs tuosta uskaltaa ottaa tehoja vakio alakerralla ja kuinka helposti vakio kansipahvi antautuu?
Onko n.200hv liikaa?