Aluvanteiden maalaus...
Aluvanteiden maalaus...
Osaako kukaan vinkata hyvää paikkaa moiseen hommaan? Tutun kautta joku maalarivelho lupasi maalata
5 vannetta 300€:lla. Kuulosti aika tyyriiltä.
Kaverilla on taas firma, joka on erikoistunut pulverimaalaukseeen, ja maalaavat nimenomaan alumiinia,
eli tietänevät mitä tekevät. Homma hoituisi parila kympillä. Ainoa miinuspuoli on se, että nykyiset lakat pitäisi rapsia itse pois.
Saako pulverimaalilla kunnollista pintaa?
Milläs lakat poies, Nitromorssilla?
5 vannetta 300€:lla. Kuulosti aika tyyriiltä.
Kaverilla on taas firma, joka on erikoistunut pulverimaalaukseeen, ja maalaavat nimenomaan alumiinia,
eli tietänevät mitä tekevät. Homma hoituisi parila kympillä. Ainoa miinuspuoli on se, että nykyiset lakat pitäisi rapsia itse pois.
Saako pulverimaalilla kunnollista pintaa?
Milläs lakat poies, Nitromorssilla?
en nyt osaa ongelmaan kommentoida mutta itte hiekkapuhalsin vanteeni ja sen päälle polttomaalaus valtra hopialla...
tuossa seinäjoella taitaa olla se firma missä tarjosivat aikoinaan 150€ lasikuulapuhallus ja valkoinen pulveri maali päälle...niillä oli näytteillä siinä malli kappaleita ja todella hyvä pinta ainakin oli sekä puhalluksessa ja maalissa...että jos oikeen rupiaa tuunaamaan niin sanoosin että lasikuulapuhallus,mutta lähteehän se sellä nitromorsellakin...ja sitte hinkkapaperilla hio...on siinäkin vaan oma hommansa ja maksaahan se nitro morsekin mutta ei tiätysti paljon...tuolla kuulapuhalluksella tulis varmasti hyvä...se maalari kaveri saattaa tiätää minkälaasen käsittelyn siihen kannattaa ottaa...
tuossa seinäjoella taitaa olla se firma missä tarjosivat aikoinaan 150€ lasikuulapuhallus ja valkoinen pulveri maali päälle...niillä oli näytteillä siinä malli kappaleita ja todella hyvä pinta ainakin oli sekä puhalluksessa ja maalissa...että jos oikeen rupiaa tuunaamaan niin sanoosin että lasikuulapuhallus,mutta lähteehän se sellä nitromorsellakin...ja sitte hinkkapaperilla hio...on siinäkin vaan oma hommansa ja maksaahan se nitro morsekin mutta ei tiätysti paljon...tuolla kuulapuhalluksella tulis varmasti hyvä...se maalari kaveri saattaa tiätää minkälaasen käsittelyn siihen kannattaa ottaa...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Re: Aluvanteiden maalaus...
Morssilla ne lakat melko kivuttomasti lähtee.Tarmo kirjoitti:Osaako kukaan vinkata hyvää paikkaa moiseen hommaan? Tutun kautta joku maalarivelho lupasi maalata
5 vannetta 300€:lla. Kuulosti aika tyyriiltä.
Kaverilla on taas firma, joka on erikoistunut pulverimaalaukseeen, ja maalaavat nimenomaan alumiinia,
eli tietänevät mitä tekevät. Homma hoituisi parila kympillä. Ainoa miinuspuoli on se, että nykyiset lakat pitäisi rapsia itse pois.
Saako pulverimaalilla kunnollista pintaa?
Milläs lakat poies, Nitromorssilla?
Ja saa pulverilla hyvän pinnan.
Siihen voi vielä lakan vetästä päälle, jos ei muuten kiilto riitä
Pohjakäsittely siinä tärkeintä on, että maali myös pysyy kiinni.
Ja kannattaisi ehkä uunittaa ennen maalausta, että tulee kaikki p*ska ja kosteus varmasti pois huokosista
Tuulilasissa oli jokunen vuosi takaperin artikkeli aiheesta. Olisikohan ollut 9+/2000, jossa käsittelyttivät onnettomassa kunnossa olevat suapin turpovanteet uudenveroisiksi. 900 markkaa taisi tulla loppusummaksi.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
AIC
Tämä firma kunnosti ainakin aikaisemmin vanteita: http://www.aic.fi
Entisen ALUn teollisuuspinnoitusosasto.
Entisen ALUn teollisuuspinnoitusosasto.
Norsumersu
Voin kyllä sanoa että mersun alkuperäisissä vanteissa on sitkeässä tuo maali. Ihan törkeä homma jos aikoo nysvätä maalit veks tuollaisista 15-reikäsistä vanteista itse. Hermot meni jos ei muuta saanu aikaseksTarmo kirjoitti:Aki H:n kanssa leikittiin yksi ilta tuon Nitromorssin kanssa, eikä tulos ollut oikein tyydyttävä.
Kokemusta on, niissä on "jokunen" niitä koloja, ja kaikkiin on pinttynyt tuuma jarrupölyä. Tulipa vaan joskus homma tehtyä, ilman polyfillaa (maalinpoistoaine) likipitäen mahdoton projekti.Aki H. kirjoitti:Voin kyllä sanoa että mersun alkuperäisissä vanteissa on sitkeässä tuo maali. Ihan törkeä homma jos aikoo nysvätä maalit veks tuollaisista 15-reikäsistä vanteista itse. Hermot meni jos ei muuta saanu aikaseksTarmo kirjoitti:Aki H:n kanssa leikittiin yksi ilta tuon Nitromorssin kanssa, eikä tulos ollut oikein tyydyttävä.
En alkaisi hommaan uudelleen jos joku ehdottaisi.
Black edition
Mukava kuulla että samaa on yrittänyt joku muukin . Ammattilainen hoitakoon kun sellainen löytyy. Saa nähdä millaiset niistä sitten tullo
Nostellaanpas tätäkin topikkia.
Yritettiin siis Aki H:n kanssa poistella maaleja vanteista Nitromorssilla, mutta sen verran tiukassa oli maalit, että meikäläisen Raappuksista saatin ne välttävästi pois ja Akin vanteista saatiin vaan pinta kuplimaan eikä juuri muuta. Nitromorssin kanssa leikkiminen ei ollutkaan sitten hyvä juttu, sillä ne kohdat joissa maalipintaa oli nitromorssilla hierottu oli maali todella tiukassa, muista kohdin maalit lähtivät kuulemma ihan hyvin. Parissa paikassa kävi vanteet tosiaan puhallutettavana ja oli työn ja tuskan takana että tulivat puhtaaksi... eikä ihan halvaksikaan.
Noh, kuitenkin voin suositella VTM:ää, jälki on hyvää ja itse maalaus maksaa 10-20€ per vanne koosta ja jostain muusta riippuen.
tämmöset tuli monoblock nelosista:
Yritettiin siis Aki H:n kanssa poistella maaleja vanteista Nitromorssilla, mutta sen verran tiukassa oli maalit, että meikäläisen Raappuksista saatin ne välttävästi pois ja Akin vanteista saatiin vaan pinta kuplimaan eikä juuri muuta. Nitromorssin kanssa leikkiminen ei ollutkaan sitten hyvä juttu, sillä ne kohdat joissa maalipintaa oli nitromorssilla hierottu oli maali todella tiukassa, muista kohdin maalit lähtivät kuulemma ihan hyvin. Parissa paikassa kävi vanteet tosiaan puhallutettavana ja oli työn ja tuskan takana että tulivat puhtaaksi... eikä ihan halvaksikaan.
Noh, kuitenkin voin suositella VTM:ää, jälki on hyvää ja itse maalaus maksaa 10-20€ per vanne koosta ja jostain muusta riippuen.
tämmöset tuli monoblock nelosista:
Kyllä tuli hienot kertakaikkiaan. Mikä tuo väri on? Hopealta se ei ainakaan näytä, valehteeko kamera vai katsojan iiris?
Mullakin on nyt yksi setti ylimääräisiä vanteita, ihan tavalliset tosin. Todella syöpyneet ovat, en tiedä saako niistä enää millään kalua. Ihan vaan huvin vuoksi voisi kokeilla miten restauroinnin kanssa käy.
Mullakin on nyt yksi setti ylimääräisiä vanteita, ihan tavalliset tosin. Todella syöpyneet ovat, en tiedä saako niistä enää millään kalua. Ihan vaan huvin vuoksi voisi kokeilla miten restauroinnin kanssa käy.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Vanteista tulee mieleen Lamborghinin brillat. Näyttää hyvältä, niin hyvältä että tekee mieli käyttää Porschen vanteet siistittävänä. Vanteet oli iskemättömät ennen radalla käyntiä, sen jälkeen pinta näytti haulikolla ammutulta.
Heitän roskiin ku vit**taa... koko ruljanssi.
Joo halvaksi tuli . Haluaako joku ostaa EVO 1:sen 16" alut 570€:lla . Tismalleen saman väriset mitä nuo Tarmon rapuksetkin ovat eli HIANOT . Ainut positiivinen juttu tässä rojektissa on se että noista todellakin tuli hianot.