Tekniikkatilinpäätös - tekoaika lähenee.
Tekniikkatilinpäätös - tekoaika lähenee.
Hainjahain mutta en löytänyt - nimittäin topikkia missä vuodatetaan paljonko on vuodenaikana mennyt rahaa mersun ylläpitoon.
Joojoo, ei tylsempää aihetta voi olla mutta kysytään nyt kuitenkin.
Polttoaineita ja öljyjä ei nyt sitten lasketa mukaan.
Oma tilasto - 1090 € väykkään (290td) sisältäen:
- pakoputken loppuosa, vaihdettiin itte koska itte se peruutettiin hajallekin.
- sähkövaihteiston pyörimisnopeusanturi vaihteiston öljyhuollon ohella, teetätettiin muilla kun on tuo auton nosto kunnolla ylös huonoo.
- etupään pallonivel tiilerin ohjeilla itte.
- etu- ja takajarrupalat, takalevyt, käkkärikengät+levittäjät, jarrunesteet, takajarruletkut ja molemmat narinanivelet teetätettiin muilla kun laiskuus iski ja olis noi narinanivelet voinu jäädä vaihtamattakin.
- kaikki suodattimet.
Oliskohan matstalla päässy halvemmalla ?- tai jos ostais joka vuosi uuden vanhanLadan piiitkällä leimalla niin sehän olis jo melkein tulopuolella .
Niin - ja jos se samanlainen topikki löytyy niin modettakaa tämä sinne jatkoksi.
Joojoo, ei tylsempää aihetta voi olla mutta kysytään nyt kuitenkin.
Polttoaineita ja öljyjä ei nyt sitten lasketa mukaan.
Oma tilasto - 1090 € väykkään (290td) sisältäen:
- pakoputken loppuosa, vaihdettiin itte koska itte se peruutettiin hajallekin.
- sähkövaihteiston pyörimisnopeusanturi vaihteiston öljyhuollon ohella, teetätettiin muilla kun on tuo auton nosto kunnolla ylös huonoo.
- etupään pallonivel tiilerin ohjeilla itte.
- etu- ja takajarrupalat, takalevyt, käkkärikengät+levittäjät, jarrunesteet, takajarruletkut ja molemmat narinanivelet teetätettiin muilla kun laiskuus iski ja olis noi narinanivelet voinu jäädä vaihtamattakin.
- kaikki suodattimet.
Oliskohan matstalla päässy halvemmalla ?- tai jos ostais joka vuosi uuden vanhanLadan piiitkällä leimalla niin sehän olis jo melkein tulopuolella .
Niin - ja jos se samanlainen topikki löytyy niin modettakaa tämä sinne jatkoksi.
. . .
Kuutisensataa euroa, plus renkaat 420 euroa. Yhteistä matkaa on ehditty taittamaan 3000 km. Halpoja kilometrejä...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
jaaha... vm-90 mazda 626:nen..
-Hankintahinta 200e
-Vetonivel 60e
-kannentiivisteremppa kaikkineen 70e
-jakopää remppa+vesipumppu, oiskos ollu 80e
-peltiä+maalia 20e
kaikkineen 430ekeä.
Sanoisinko että kaikenkaikkiaan halvalla on selvitty (kopkop).
Öljyähän tuo reuhka sieppaa niin paljon kuin raahtii antaa mutta kaveri tuo onneksi töistä mulle vanhoja rekan öljyjä (varmaan öljyrenkaat melko kaput koska venavarrenkumit vaihdoin kansipahvi rempan yhteydessä).
Halapa auto se on pittää ku vaan viittis sillä ajaa
Oiskohan kilometrejä kertyny tälle vuodelle jotain 20tkm
-Hankintahinta 200e
-Vetonivel 60e
-kannentiivisteremppa kaikkineen 70e
-jakopää remppa+vesipumppu, oiskos ollu 80e
-peltiä+maalia 20e
kaikkineen 430ekeä.
Sanoisinko että kaikenkaikkiaan halvalla on selvitty (kopkop).
Öljyähän tuo reuhka sieppaa niin paljon kuin raahtii antaa mutta kaveri tuo onneksi töistä mulle vanhoja rekan öljyjä (varmaan öljyrenkaat melko kaput koska venavarrenkumit vaihdoin kansipahvi rempan yhteydessä).
Halapa auto se on pittää ku vaan viittis sillä ajaa
Oiskohan kilometrejä kertyny tälle vuodelle jotain 20tkm
Viimeksi muokannut stanger, 18.12.2006 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW E31 V12
Saakos täällä ylläpitää useampaakin mersua?
Eukon autoon (C) ei ole uponnut kuin kahdet renkaat ja kahdet alut, huollot päälle joille ei ole itse tehden hintaa. Edellisvuonna siihen toki piti ostaa syyläriä ja maskia ym. Mutta se ei liityne tähän.
Ässään menee ihan piakkoin varovaisen arvion mukaan tuhansia, mutta huoltoihin ei ole muistaakseni mennyt öljynvaihtoja enempää. Muistaakseni...
Halapaa tää on, lelut maksaa.
Jos jären kanssa autoilisi, niin tekisin niinkuin tuttavatkin ja ostaisi -02 Avensiksen.
Eukon autoon (C) ei ole uponnut kuin kahdet renkaat ja kahdet alut, huollot päälle joille ei ole itse tehden hintaa. Edellisvuonna siihen toki piti ostaa syyläriä ja maskia ym. Mutta se ei liityne tähän.
Ässään menee ihan piakkoin varovaisen arvion mukaan tuhansia, mutta huoltoihin ei ole muistaakseni mennyt öljynvaihtoja enempää. Muistaakseni...
Halapaa tää on, lelut maksaa.
Jos jären kanssa autoilisi, niin tekisin niinkuin tuttavatkin ja ostaisi -02 Avensiksen.
Joo,ei haluu olla järkevä.W201,ajettu tänävuonna 12 000km.,turbo,cooleri,mynäpumppu,yms.vähän reilu 3000€,mutta ei varsinaiseen remonttiin muistaakseni yhtään .HVM kirjoitti:Saakos täällä ylläpitää useampaakin mersua?
Halapaa tää on, lelut maksaa.
Jos jären kanssa autoilisi, niin tekisin niinkuin tuttavatkin ja ostaisi -02 Avensiksen.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Nyt HVM liioittelee. Ceessä ei siis ole ollu remonttikuluja. Ja ostat siihen lotjaasi sen puolan vain, ei siihen tuhansia euroja uppoaHVM kirjoitti: Ässään menee ihan piakkoin varovaisen arvion mukaan tuhansia, mutta huoltoihin ei ole muistaakseni mennyt öljynvaihtoja enempää. Muistaakseni...
Halapaa tää on, lelut maksaa.
Vai meinaatko tehdä harrastusmielessä täysremontin maalauksineen kaikkineen ja pilata harvinaisen hienokuntoisen autosi
124.023
Halapaa tää on, lelut maksaa.Idioottiautomies kirjoitti: Ässään menee ihan piakkoin varovaisen arvion mukaan tuhansia, mutta huoltoihin ei ole muistaakseni mennyt öljynvaihtoja enempää. Muistaakseni...
heminngvei kirjoitti:Nyt HVM liioittelee. Ceessä ei siis ole ollu remonttikuluja. Ja ostat siihen lotjaasi sen puolan vain, ei siihen tuhansia euroja uppoa
Vai meinaatko tehdä harrastusmielessä täysremontin maalauksineen kaikkineen ja pilata harvinaisen hienokuntoisen autosi
No jaa. Ehkä alkuperäisyys pilaantuu, jos vaihdetaan autoon nokkaketju (huoltoa) ja päivitetään samalla laahaimet, nokka-akselit ja ohjurinkumit. ("Huoltoa?") Alustaan heitetään mahdollisesti uutta kumia jne. Maalaus on sinällään tarpeeton, mutta auto on jo valmiksi kirjava: Vasen etusiipi on kolhun takia maalattu, sekä oikea takaovi. Niistä pääsee eroon kun näyttää autolle pata-pataa ja vetää värin päälle. Varsinaisia "pohjiahan" tuossa ei ole ollenkaan.
Mutta hyvä pointti sinällään. En tee autoon kuin "välttämättömimmän" huollon. Täytyyhän näitä ylläpitääkin, jos näillä ajetaan 3000Km/v.
Molempiin mersuihin toinen takapyöränlaakeri ja sitten..öö..tais olla tämän vuoden puolella farkkuun narinanivel.Niin ja sitten yksi käytetty ilmainen suutinputki 200D:hen.Muuten vain normaalihuoltoja,öljyt ja suodatimet.Eli 200D:n korjauksiin mennyt n. 50€ ja farkkuun jotain 70-80€ No eipä noita kilometrejäkään hirveitä ole tullut,jotain 35000-40000km yhteensä.Kohtuullisen halpoja kilometrejä Nyt ei muuten taas tee yhtään uudempaa autoa mieli kun oikein miettii
E-Sarja ja kilometrejä noin 35 000km.
Hihnaniskari, narinanivelet ja kardaanin kannatilaakeri. Noihin itse vaihdettuna ~ 60-80 €.
Kai nuo menot voi vielä hyväksyä, siitä ilosta että auto pysyy mukavassa ja turvallisessa käyttökunnossa.
Löytyykö tuohon muuten mistään lämpimempää termaria kuin 85º ?
200 d :ssä oli joskus 87º termari, mutten ole enään löytänyt sellasta mistään..
Hihnaniskari, narinanivelet ja kardaanin kannatilaakeri. Noihin itse vaihdettuna ~ 60-80 €.
Kai nuo menot voi vielä hyväksyä, siitä ilosta että auto pysyy mukavassa ja turvallisessa käyttökunnossa.
Löytyykö tuohon muuten mistään lämpimempää termaria kuin 85º ?
200 d :ssä oli joskus 87º termari, mutten ole enään löytänyt sellasta mistään..
Viimeksi muokannut Timo J, 05.2.2007 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Hanskakäsi-Edward
- Viestit: 416
- Liittynyt: 03.11.2006 17:47
Rässi66 kirjoitti:Semmosta miettimistä Väykky ja CDI kuskeille.
Pyöränlaakeri taakse 130€. Parikymppiä varaosa-lämmityslaitteenlämmittimeen. Kuutonen map-anturin letkuun. Joku 25 tkm.
Ensi vuosi ei sitten taidakaan mennä yhtä halvalla. Palataan siihen seuraavassa tilinpäätöksessä.
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Ex: S202, S203, W169, W164
Alkoi juuri tuntua, että sijoitun hyvin tässä kisassa.
Tuohon 300D:hen on mennyt tänä vuonna.
1kpl 300 turbodiesel peruskorjattu moottori (moottorinromu+korjauskulut) 2500€
1kpl 300 turbodiesel automaatti 800€
1kpl 300 turbodiesel perä 500€
1kpl webasto 300€
vanteet ja renkaat 500€
lisävalot 100€
Ylläpitoon on mennyt vain 4700€ tänä vuonna Kilometrejä alle 10 000. Turbot ja coolerit ovat vielä pois laskuista, koska niitä en ole autoon paikalleen laittanut. Tallin nurkassa ne kuitenkin kevättä odottavat. Sitten vielä puhutaan, että w124 olisi edullinen ylläpidettävä verrattuna väyryseen.
Tuosta pitää tietysti vähentää entisen tekniikan myynnistä saamani eurot, mutta silti on kallista.
Ensivuodet remonttikuissa odottaa jo maalaus ja turbotus, joten ei ole halpa vuosi siitäkään tulossa.
Tuohon 300D:hen on mennyt tänä vuonna.
1kpl 300 turbodiesel peruskorjattu moottori (moottorinromu+korjauskulut) 2500€
1kpl 300 turbodiesel automaatti 800€
1kpl 300 turbodiesel perä 500€
1kpl webasto 300€
vanteet ja renkaat 500€
lisävalot 100€
Ylläpitoon on mennyt vain 4700€ tänä vuonna Kilometrejä alle 10 000. Turbot ja coolerit ovat vielä pois laskuista, koska niitä en ole autoon paikalleen laittanut. Tallin nurkassa ne kuitenkin kevättä odottavat. Sitten vielä puhutaan, että w124 olisi edullinen ylläpidettävä verrattuna väyryseen.
Tuosta pitää tietysti vähentää entisen tekniikan myynnistä saamani eurot, mutta silti on kallista.
Ensivuodet remonttikuissa odottaa jo maalaus ja turbotus, joten ei ole halpa vuosi siitäkään tulossa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Jaa-a. Asiaa on tullut tässä itsekkin pohdittua.. Ceehen on tehty tänä vuonna ainakin iso-huolto, summa taisi olla 1080€, mutta autoliike maksoi tuon. No sitten kilahti tuuliglaassi, 680:ntä, nelipyöräsuuntaus 76 jurova, pieni huolto, olikohan 240:ntä. Niijoo ja vanteet talvikumeksiin 420:ntä. Eli pikasesti laskettuna vähän päälle 1400. Niijoo, kilometrejä vajaa 40000.
BMW 318d -09