Pyyhkijän sulat
-
- Herrasmies
- Viestit: 523
- Liittynyt: 22.11.2005 12:15
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Turvaurat
Mitäs olette mielipuolta noista turvaurista! Ovat kuulemma oikein tieteelliseti tutkineet, ettei niistä olisi mitään hyötyä, jos ei haittaakaan.
Omat muistoni ovat positiiviset. Mielestäni pyyhkijän sulat pysyivät vähemmällä vaivalla iskussaan. Nyt en ole laiskuuttani teettänyt uria pariin viimeiseen autoon, mutta kaipaan niitä silti.
Onko muistoni väärä ja kaipuuni turha?
Omat muistoni ovat positiiviset. Mielestäni pyyhkijän sulat pysyivät vähemmällä vaivalla iskussaan. Nyt en ole laiskuuttani teettänyt uria pariin viimeiseen autoon, mutta kaipaan niitä silti.
Onko muistoni väärä ja kaipuuni turha?
Terveisin
Tero
Tero
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Puolitoista vuotta on Champion pyyhkinyt klasia ja hyvin on kestänyt sekä rannutonta tehnyt. Eikä vikise. Tosin lasi on vasta pari vuotta vanha, mutta silti.jusamb kirjoitti:Uskallanko edes avata Champion-pakettia, vai pitääkö suosiolla mennä ostamaan joku parempi. Vai onko Champion huono
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Re: Turvaurat
Morjens, ja tervetuloa joukkoon.dieselflosse kirjoitti:Mitäs olette mielipuolta noista turvaurista! Ovat kuulemma oikein tieteelliseti tutkineet, ettei niistä olisi mitään hyötyä, jos ei haittaakaan.
Omat muistoni ovat positiiviset. Mielestäni pyyhkijän sulat pysyivät vähemmällä vaivalla iskussaan. Nyt en ole laiskuuttani teettänyt uria pariin viimeiseen autoon, mutta kaipaan niitä silti.
Onko muistoni väärä ja kaipuuni turha?
Ne urat voi korvata teipillä. Jokin kova ja tiukkaliimainen laatu ajaa saman asian kuin uratkin, eikä tarvitse maksaa itseään kipeäksi/ jyrsiä lasia. Teipistä pääsee eroonkin jos siltä alkaa tuntumaan.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Turvaurat
Miitissähän olisi ollut mahdollisuus teollisuusvakoilla toteutusta.HVM kirjoitti:Ne urat voi korvata teipillä.
Mutta tais kaikkien mielenkiinto kohdistua siihen, miten väykystä tehdään testerillä rampa
No hyvä että en nähnyt väärin, nimittäin arvailin mielessäni teipin tarkoitusta tuulilasissa. Jäi vaan varmistamatta mokoma asiaAri66 kirjoitti:Miitissähän olisi ollut mahdollisuus teollisuusvakoilla toteutusta.
Mutta tais kaikkien mielenkiinto kohdistua siihen, miten väykystä tehdään testerillä rampa
No niin...
Championi teki viimeisen matkan viikonloppuna.
Heitin sen roskapönttöön.
Alko pyyhkiin niin huonosti ja pitään sellasta ääntä että hermot meni ja peräkontista vanha Boschi tilalle.
No ei se vuoden vanha Boschi kyllä paremmin pyyhkiny, mutta oli paljon hiljasempi.
Championi kesti about kolme viikkoa ja 3000 km.
Sillä hintaa ois ostanu vaikka Biltemasta sulkia vuodeksi.
k.o. merkin sulkaa itse en enää ikinä laita mihinkään vehkeeseen jolla pitää ajaa joka säällä!!!
UGH!
Olen puhunut.
Championi teki viimeisen matkan viikonloppuna.
Heitin sen roskapönttöön.
Alko pyyhkiin niin huonosti ja pitään sellasta ääntä että hermot meni ja peräkontista vanha Boschi tilalle.
No ei se vuoden vanha Boschi kyllä paremmin pyyhkiny, mutta oli paljon hiljasempi.
Championi kesti about kolme viikkoa ja 3000 km.
Sillä hintaa ois ostanu vaikka Biltemasta sulkia vuodeksi.
k.o. merkin sulkaa itse en enää ikinä laita mihinkään vehkeeseen jolla pitää ajaa joka säällä!!!
UGH!
Olen puhunut.
~KOS~
Re: Turvaurat
Ne urat voi korvata teipillä. Jokin kova ja tiukkaliimainen laatu ajaa saman asian kuin uratkin, eikä tarvitse maksaa itseään kipeäksi/ jyrsiä lasia. Teipistä pääsee eroonkin jos siltä alkaa tuntumaan.[/quote]
DYMO teippi on itsellä, ja toimii
DYMO teippi on itsellä, ja toimii
edelliseen volvoon ostin tuommosen ja hyvin pyyhkii eikä hintakaan ollu paha vähän reilu parikymppiä kipaleWikke kirjoitti: Valeollahan on ollut jo ainakin vuoden ajan myynnissä noita rungottomia XTRM Silencio -sulkia. Mersuihinkin löytyy.
Olen ajatellut seuraavaksi kokeilla tuommoista, onko yhtään parempi kuin originelli.
Itse ostin pari kuukautta sitten KL:n kampanjapäivinä Boschin sulan 15,90 tms. Ja on surkea sulka. Hiljainen se kyllä on tuohon Championiin verrattuna, mutta jättää rantua lasiin ja saa jatkuvasti pyyhkiä puhtaaksi eikä silti auta mitään Vuoden vanha Champion oli liki yhtä hyvä kuin tuo uusi Bosch Pitää vissiin käydä kysymässä, onko noista "kampanjasulista" tullut muitakin valituksia Taisivat olla tehtaan maanantaikappaleitaEsko R kirjoitti:Jus ostin vihannin Essolta Bossin sulan, tingattu hinta oli 35€
Voiskohan tämä sitten olla se syy? Mulla on lasi nimittäin todella huono, mm. kiveniskemien kohdalta vetää sulka rantua lasiin... Piti jo kesällä vaihdattaa tuo lasi, mutta vähän jäänytStasi kirjoitti:Mie oon havainnut semmosen asian, että Boschin sulka vaatii virheettömän lasin pyyhkiäkseen hyvin. Itse ostin Valeo-merkkisen sulan ja hyvin on pyyhkinyt ilman uriakin. Hintaa oli Bromannilla 14,90.
Samaa vikaa itelläkin... Kun auto tuli miulle niin sillon siinä oli Boschin sulka paikallaan ja mie ihmettelin että onpas p*ska sulka, mutta lähempi tarkastelu osoitti sen olevan uutta vastaava. Lasihan on luonnollisesti "hiekkapuhallettu" niin sillon ei Bosch toimi merkki vaihtui ja tulos parani. Mutta silti pitäis se lasi vaihdattaa...
Sama jätkä, eri verkkarit...
Matkalla Ylivieskaan kärsin tuosta Boschin sulasta ja sen surkeasta pyyhkimäjäljestä tai on kärsitty jo pidemmän aikaa...vaan ei enää
Tollasen ostin Kärkkäiseltä ja nyt pyyhkii
Merkki on Valeo ja koodi näkyy kuvassa UM700, siinä vaan lukee hämäävästi Opel suosittelen.
Tollasen ostin Kärkkäiseltä ja nyt pyyhkii
Merkki on Valeo ja koodi näkyy kuvassa UM700, siinä vaan lukee hämäävästi Opel suosittelen.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Minä ostin W124:ään Motonetistä Championin sulan, mutta eihän se sopinut paikoilleen ollenkaan
Onneksi kokeilin jo parkkipaikalla, joten marssin takaisin sisään ja otin Boschin tilalle.
Se napsahti oitis kohdilleen.
Tosin parin viikon ankaran käytön jälkeen pyyhintulos on samanlainen, kuin vanhallakin sulalla
Onneksi kokeilin jo parkkipaikalla, joten marssin takaisin sisään ja otin Boschin tilalle.
Se napsahti oitis kohdilleen.
Tosin parin viikon ankaran käytön jälkeen pyyhintulos on samanlainen, kuin vanhallakin sulalla
Mitäs tuon hinta sitten oli? Minä pahemman kerran petyin tuohon Boschiin. Kyllähän yksi selitys on se, että lasi on tosi huonokuntoinen, mutta toisaalta ei kai nyt joka kerta sulkaa vaihtaessa pidä vaihtaa tuulilasi samalla, jotta pyyhintulos pysyy hyvänäEzKo kirjoitti:Matkalla Ylivieskaan kärsin tuosta Boschin sulasta ja sen surkeasta pyyhkimäjäljestä tai on kärsitty jo pidemmän aikaa...vaan ei enää
Tollasen ostin Kärkkäiseltä ja nyt pyyhkii
23e makso Kärkkisellä siellä varikko piltuussa vai mikä putiikki se oliveppe kirjoitti:Mitäs tuon hinta sitten oli? Minä pahemman kerran petyin tuohon Boschiin. Kyllähän yksi selitys on se, että lasi on tosi huonokuntoinen, mutta toisaalta ei kai nyt joka kerta sulkaa vaihtaessa pidä vaihtaa tuulilasi samalla, jotta pyyhintulos pysyy hyvänäEzKo kirjoitti:Matkalla Ylivieskaan kärsin tuosta Boschin sulasta ja sen surkeasta pyyhkimäjäljestä tai on kärsitty jo pidemmän aikaa...vaan ei enää
Tollasen ostin Kärkkäiseltä ja nyt pyyhkii
Surkia oli tuo possi koko elinkaarensa aikana
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Tätäkin varmaan jossain topicissa ihmetelty mutta kuinkahan paljon vaikuttaa käytetty pissapojan neste pyyhinkumien kestoon? Näillä keleillä (no nyt pakkasta oulussa) saapi lutrata tuota lientä lasille yhtenään.
Onko pöntöissä etanoli vai metanoli -pohjaista pesuainetta? Itellä etanolipohjaista ainetta ja tuntuu että kumet ei kestä hyvinä hetkeäkään.
Onko pöntöissä etanoli vai metanoli -pohjaista pesuainetta? Itellä etanolipohjaista ainetta ja tuntuu että kumet ei kestä hyvinä hetkeäkään.
Mistä sais boschin sulat w126 koriseen (oliko boschin koodi k109 vai mikälie), ei löydy motonetistä eikä parista muustakaan paikasta. Klipsi kiinnitys on aina väärinpäin.
Ekaksi tuli ostettua motonetista championin kun oli lsitan mukaan w126 sopiva (ainut sulka joka löyty ässään), hyvin se pyyhkin ennenkuin viikon päästä erään loskapaska päivänä hämeen väylällä ennen kehäIII ruuhkassa pääti klipsi pettää ja kuskin puolen sulka irti ja metallinen varsi lasiin
Äkkiä johonkin sivuun (motarilla helppoa kun on ohituskaistalla ja paskaa tulee lasiin urakalla
Pari kertaa tuli siekttyä sulka takiaisn kiinni sillä reissulla, kotona sitten vnaa boschi kiinni ja pysyi (mutta kun kumi huono niin ei pyyhi).
Mittailin ja tutkin championin sulkaa, löyty pari pointtia: a) kiinike on väärä w126, b) paketti siis oli ns. dual eli kaksi sulkaa, kummatkin samana pituiset (huono homma), eli aivan liian pitkät.
Ihmettelinkin miksi päällä luki myös citroen, eihän se voikkaan toimi saksalaisen kanssa (paketissakin luke MB w126)
Eli bosch w126 sulat kiitos, mistä, sijainti Tampere-Hämeenlinna.
Ekaksi tuli ostettua motonetista championin kun oli lsitan mukaan w126 sopiva (ainut sulka joka löyty ässään), hyvin se pyyhkin ennenkuin viikon päästä erään loskapaska päivänä hämeen väylällä ennen kehäIII ruuhkassa pääti klipsi pettää ja kuskin puolen sulka irti ja metallinen varsi lasiin
Äkkiä johonkin sivuun (motarilla helppoa kun on ohituskaistalla ja paskaa tulee lasiin urakalla
Pari kertaa tuli siekttyä sulka takiaisn kiinni sillä reissulla, kotona sitten vnaa boschi kiinni ja pysyi (mutta kun kumi huono niin ei pyyhi).
Mittailin ja tutkin championin sulkaa, löyty pari pointtia: a) kiinike on väärä w126, b) paketti siis oli ns. dual eli kaksi sulkaa, kummatkin samana pituiset (huono homma), eli aivan liian pitkät.
Ihmettelinkin miksi päällä luki myös citroen, eihän se voikkaan toimi saksalaisen kanssa (paketissakin luke MB w126)
Eli bosch w126 sulat kiitos, mistä, sijainti Tampere-Hämeenlinna.
Etanoli vs metanoli pesunesteenä
Metanoli voitelee kumin paremmin kuin etanoli, etanolilla lasi ja sulka kuivaa ja sulka kuluu. Toki siihenkin voi vaikuttaa kun lorauttaa tiskiainetta sinne säiliöön, sillä sekoituksella lähtee muutenkin paska paremmin tuulilasista kuin pelkän veden ja *tanolin lantringilla. Käytän itse sekoituksessa metanolia ja sulat kestää noin vuoden ennenkun kyrpiinnyn ja vaihdan ne kun alkaa tulla rantua lasiin. Täällä etelässä lentää kura ja paska muutenkin niin paljon että välillä hirvittää pyyhkäistä kun sulka lähtee periaatteessa kuivalle lasille pyyhkimään kun painaa pissapoikaa, ei se suihku ehdi kastella sitä tarpeeksi. Toisaalta tekohengitän kyllä sulkia muutenkin varmaan kerran viikossa vetäisemällä sen kumin puhtaaksi jollain karheammalla rätillä tms, sen jälkeen aina tuntuu hetken aikaa kuin ajaisi uudella sulalla.
Sitä paitsi metanolipitoiset nesteet on halpoja verrattuna etanoliin, noiden lasoleiden yms hinnat on aivan järkyttäviä nykyään (tai sitten todennäköisesti oon vaan persaukinen valittaja). Tietysti metanoli on myrkkyä mutta kun en ammatikseni aja niin en usko kyllä siihen kuolevani, jos siitä tulee oireita niin sitten voi olla syytä siirtyä takas etanoliin tai isopropanoliin.
Sitä paitsi metanolipitoiset nesteet on halpoja verrattuna etanoliin, noiden lasoleiden yms hinnat on aivan järkyttäviä nykyään (tai sitten todennäköisesti oon vaan persaukinen valittaja). Tietysti metanoli on myrkkyä mutta kun en ammatikseni aja niin en usko kyllä siihen kuolevani, jos siitä tulee oireita niin sitten voi olla syytä siirtyä takas etanoliin tai isopropanoliin.
Vit*u näitä sulka pelleilyjä . Ostin vaimolle uuden sulan motonetistä. Merkki SWF ja mersuun se oli tarkoitettu, mutta A-sarjaan. Mitat täysin samat mitä 124 ja 201 malleissa, mutta . Kiinnityskohta kapeampi eikä sopinut sen spoilerinkaan takia paikolleen.
No menin vaihtamaan ja otin hyvityskuitin kun rahojakaan eivät suostuneet palauttamaan. Tänään kävin ostamassa hyvityskuitilla uuden sulan. Boschilaista en viitsinyt taaskaan ostaa kun kerran vuodessa(15000km) joutuu uusimaan. Kokeilin jotain muuta siitä boschin hyllyn vastapäätä. No SWF oli tämäkin sulka ja w124:seen. Sama sulka kuin w201:sissä eli pitäisi siis käydä vaimollekkin.
Tutkailin sitä muovissa ollutta sulkaa aiemminkin ja sisällä näytti olleen se kiinnike adapterikin. Juustona otin sieltä taaempaa toisen paketin enkä sitä ensimmäistä. Tarkastin vielä paketista numeron että on oikea ja ostoskoriin.
Kotona revin muovin veks ja just . Paketissa ei ollut sitä adapteria ollenkaan. Eipä huolta, otan sen siis vanhasta. Vanha irti ja vertasin sitä tähän uuteen. Huokaus . Eihän se ollutkaan smanlainen. Kapeampi kiinnityskohta kuten siinä aikaisemmassakin. Mihin w124:seen tuo sitten käy kun siinä tosiaan lukee 124****. Ihana viedä se taas takaisin... edestakasajeluun menee kohta pyyhkijän hinta. On tää taas vaikeeta... kun yrittää poiketa massasta ja olla ostamatta boschilaista .
No menin vaihtamaan ja otin hyvityskuitin kun rahojakaan eivät suostuneet palauttamaan. Tänään kävin ostamassa hyvityskuitilla uuden sulan. Boschilaista en viitsinyt taaskaan ostaa kun kerran vuodessa(15000km) joutuu uusimaan. Kokeilin jotain muuta siitä boschin hyllyn vastapäätä. No SWF oli tämäkin sulka ja w124:seen. Sama sulka kuin w201:sissä eli pitäisi siis käydä vaimollekkin.
Tutkailin sitä muovissa ollutta sulkaa aiemminkin ja sisällä näytti olleen se kiinnike adapterikin. Juustona otin sieltä taaempaa toisen paketin enkä sitä ensimmäistä. Tarkastin vielä paketista numeron että on oikea ja ostoskoriin.
Kotona revin muovin veks ja just . Paketissa ei ollut sitä adapteria ollenkaan. Eipä huolta, otan sen siis vanhasta. Vanha irti ja vertasin sitä tähän uuteen. Huokaus . Eihän se ollutkaan smanlainen. Kapeampi kiinnityskohta kuten siinä aikaisemmassakin. Mihin w124:seen tuo sitten käy kun siinä tosiaan lukee 124****. Ihana viedä se taas takaisin... edestakasajeluun menee kohta pyyhkijän hinta. On tää taas vaikeeta... kun yrittää poiketa massasta ja olla ostamatta boschilaista .
Viimeksi muokannut Aki, 30.12.2006 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
. . .
Niinpä. Eikö noiden alkupään 124:n ja 201:n sulka ole sentin lyhempi kuin uudempien? Jossain vaiheessa se pituus muuttuu muistaakseni 60cm -> 61cm. Tai jotain. Kiinnityskin on erilainen muistaakseni. Vai oliko se sulka vaan jotenkin taktisesti muotoiltu muotopuoleksi tms. Harrastan itse Championia kun se tuntuu pyyhkivän ja kestävän hyvin.Aki H. kirjoitti:Vit*u näitä sulka pelleilyjä. Mihin w124:seen tuo sitten käy kun siinä tosiaan lukee 124****. Ihana viedä se taas takaisin... edestakasajeluun menee kohta pyyhkijän hinta. On tää taas vaikeeta... kun yrittää poiketa massasta ja olla ostamatta boschilaista .
Ja onko pikkusen penaalista kun ostaa pätevänä sen pitemmän sulan (Jonka paketissa lukee W124 eikä katso pituutta tarkkaan.) joka ei vittu vaan sovi sinne lasille vaikka kusisi hunajaa ja kun koittaa irroittaa palauttamista varten (yleensä muovikiinnikkeet leviää Murphyn lain mukaan kun sitä irroittaa tai kiinnittää) niin se paska leviää käsiin ja taas päätyy ostamaan uutta sulkaa.
Olenko muuten sekaisin ja vainoharhainen vai onko noissa sulissa järjestään jotain vikakohtia tehty tahallaan mistä se kumi repeää? Tuntuu että kaikissa autoissa sulat rupeaa tekemään "samaan kohti" sitä rantua siinä vaiheessa kun se kumi antautuu...
(Saatana taisin muuten katkaista toisen takajousen ajamalla monttuun, hyvähyvä... Läsöttää ainakin perä siihen malliin.)