Näe autosi menneisyys pakosarjasta-topic

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
MiQu
Viestit: 82
Liittynyt: 06.10.2005 19:27
Paikkakunta: lappeen Ranta/ Valtimo

Viesti Kirjoittaja MiQu »

jiipee kirjoitti:Jaaha, kannanpa korteni kekoon, tässä on 250D -91. Ja kilometrejä on?
Kovin on vaaleat putket...
Vaikka autolla on jo ikää, niin veikkaisin alle 200t km ajetuksi, ainakin pakosarjan osalta
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jiipee:llä on vaihettu uus pakosarja. :D Onkos muuten kukaan perehtynyt siihen että millä nuo pakosarjat on pinnoitettu?

Tavan paukkupullo kuumankesto ei pysy kuin yhden vedon. :P
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

En tiiä, onko pakosarjaa vaihdettu, mutta mittarissa on tällä hetkellä 192000km :shock:
Viiteen kuukauteen on tullu 20000km, elikkä tavallista vähemmän :?
Avatar
MiQu
Viestit: 82
Liittynyt: 06.10.2005 19:27
Paikkakunta: lappeen Ranta/ Valtimo

Viesti Kirjoittaja MiQu »

Eiköhän nuo pari veikkausta riitä, kerrotaan tulos niin saadaan kuva verrokiksi.
Eli ajettu on 474000 km, +- 10000km mittarivirheestä johtuen :)

Kuva
Tekevää sattuu.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jaa'a. Tässäpä sitten se tyypillinen M102-keissi. :D Ylempänä (ilmeisesti) alkuperäinen halkinainen yksilö ja alempana vähän käytetty (vähän hitsattu) uusiotuote.

Kuva

Kotterolla on tiettävästi ajeltu n. 320 tkm mutta harvoinpa tuota isompia lukemia näkee ainakaan myytävänä olevissa autoissa. :roll: Tämän auton mittaria on takuulla ruuvattu :D Mittari oli jossain vaiheessa pysähtynyt lukemaan 117 tkm. Kun korjasin mööpelin, pyöräytin siihen samalla suurin piirtein tiedossa olevat kilometrit. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Oikeat vastaukset...

Viesti Kirjoittaja Aki »

500E = 273Tkm.
190E = 238Tkm.
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Paljonko ajettu?

Kuva
Viimeksi muokannut Hemingway, 12.12.2006 15:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
124.023
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Oho! :shock: Hemingwayn pakosarjahan näyttää ihan ehjältä. Eikä edes ole tarvinnut hitsata.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Ja Hemingwayn pakosarjahan on raahautunut mukana vasta 215tkm??
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Roisto kirjoitti:Oho! :shock: Hemingwayn pakosarjahan näyttää ihan ehjältä. Eikä edes ole tarvinnut hitsata.

t.
Risto
Pitääkö ottaa kuva 22vuotta vanhasta M102sen pakosarjasta joka ei ole halki. :lol:

En muista kuinka paljon siinä tuota pinnotetta on jäljellä kun ei ole tarvinu pahemmin peltiä availla. :D
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Kui paljon tääturbon pakosarja on tietä nähnyt?
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Mihalinen pakosarja asennettiin autoon Mersun tehtaalla vuonna 91.

Ensiksi autolla ajoi vanhempi herrasmies vain sunnuntaisin enimmäkseen naapurikaupunkiin ja takaisin. Toinen totuus on tietenkin se että tämän vanhemman herrasmiehen pojanpoika ajeli sitten kaikkina muina viikonpäivinä. :shock: Tosin hänkin ajeli lähinnä lähiajoa mutta ei niin rauhallisesti kuin auton omistaja. :evil: Autoon tehtiinkin ensimmäinen kansiremontti pojanpojan ajon takia jo neljän vuoden ikäisenä. :shock:

Tämän kansiremontin teki naapurikaupunkin mies.
Aziz Ali Mustafa Shabana nimeltään. :roll:
Tämä tapahtuma tietenkin jätettiin merkkaamatta muuten niin täydellisesti leimattuun huoltokirjaan :roll:
Pojanpoika sai tietenkin rangaistuksensa ja hänelle ostettiin oma Turbomersu. -Tietenkin sekin auto laitettiin vaarin nimiin :shock:
Näin vakuutusmaksut pienenivät markittävästi.

Pojanpojan revittelyn jälkeen auton alustan kaikki puslat olivat läpeensä niin huonossa kunnossa että oli parasta ajaa autolla pieni kolari. -Näin siitä sai parhaan hinnan.

Vakuutusyhtiö myi auton vaurioituneena.
Ostajan nimi oli Aziz Ali Mustafa Shabana.
-Tummahko ja huonosti Saksaa puhuva luotettava herrasmies.

Mr. Shabana teetti suurimman korin oikaisutyön hyvällä ja luotettavalla tutullaan; Mustafa Shabanalla :shock: Hänellä oli tarpeeksi tehokas traktori tähän työhön.
-Traktori oli varastettu lähikaupungista ja työhön kuuluvat köydet ja nostoliinat läheisestä satamakaupungista.

Mr. Shabanan tarkan korirobotin ansiosta auton kaikki pyörät osuivat tukevasti maahan ja näin ollen kaikki oli kunnossa. Pienet peltityöt pystyi Aziz Ali Mustafa Shabana tekemään mainiosti itsekkin. Siinä samalla maalattiin pakosarja ja uusittiin polkimet, vaihdekepin nuppi ja ratti. Ratiksi laitettiin oikein airbag-ratti 8) Valitettavasti Shabanan serkukset eivät olleetkaan niin viimeisen päälle asiantuntevia automiehiä että he olisivat tajunneet tukkia EGR-järjestelmän. No, olisihan siihen kuitenkin mennyt ylimääräistä aikaa ja rahaa :roll:

Shabanan serkuksilla oli kiertänyt jo Mersu poikineen ja kaava oli lähes aina sama; kolariauto ostettiin vakuutusyhtiöltä serkkutytön kukkakaupan nimiin korjauksen ajaksi ja myytin pienellä voitolla eteenpäin. Näin serkkutyttökin sai hieman rahaa itselleen, kukkakaupassa oli nimittäin harvinaisen vähän asiakkaita suhteessa liikevaihtoon. Saattahan toki olla niin että saksalaisessa kukkakaupassa pystyy tekemään miljoonan euron vuosivaihtoa lähes olemattomalla asiakaskunnalla.

Seuraava omistaja olikin Hampurissa toimiva tukkumyyntiä harjoittava liikemies. Turbomersulla pääsi näppärästi ja ripeästi liikkumaan ympäri eurooppaa jos tarve niin vaatii. -Ja vaatihan se.

Hänen myydessä autoa eteenpäin siitä päivitettiin mittarilukema, ratti ( tällä kertaa ratiksi tuli alkuperäinen vuoden 91-mallin ratti ) ja haljennut pakosarja :shock: Mistä lie sekin oli haljennut :roll: Eihän auto ollut nelisylinteristä bensamoottoria nähnytkään. Onneksi naapurikaupungista löytyi kolaroitu vähän ajettu turbomersu mistä sai mukavasti varaosia.

Auton osti luotettava, tummahko ja huonosti saksaa puhuva herrasmies.
Auto pestiin perusteellisesti sisältä ja päältä ja tuulilasiin laitettiin iso kyltti "Exportpreis 11.000 € "

Joten kysymykseen on vaikea vastata. En tiedä kuinka paljon sillä vähän ajetulla kolarimersulla on ajettu :lol:
® Mesen linttaklubi
Väisänen
Viestit: 223
Liittynyt: 29.10.2005 1:28
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Nyt sie Arto oot r*sisti... :wink:
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Arto N kirjoitti: Pojanpojan revittelyn jälkeen auton alustan kaikki puslat olivat läpeensä niin huonossa kunnossa että oli parasta ajaa autolla pieni kolari. -Näin siitä sai parhaan hinnan.

Vakuutusyhtiö myi auton vaurioituneena.
Hieno tarina :lol: Mutta eikös Saksassa homma mene niin, että auton omistaja saa vakuutusyhtiöltä käyvän arvon ja romun erotuksen ja on sitten omalla vastuulla korjauttaa se? Eli Suomen kaltaista lunastuskäytäntöä ei ole :?: Tällaista muistelisin jostain lukeneeni tahi kuulleeni, liekö Esson baarissa vain :roll:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Väisänen kirjoitti:Nyt sie Arto oot r*sisti... :wink:
Eiku Arto on realisti. :twisted:
Pro HVM
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Kaipa siitä ppakosarjastta saa ihmeellisiäkin asioita selville - ennustetaanhan sitä ihmisen tulevaisuuskin kahvinpavuista, teenlehdistä yms kummallisuuksista :shock:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Arto N kirjoitti:Mihalinen pakosarja asennettiin autoon Mersun tehtaalla vuonna 91.

Joten kysymykseen on vaikea vastata. En tiedä kuinka paljon sillä vähän ajetulla kolarimersulla on ajettu :lol:
Vuosimalli muuten sattu aika tarkkaan. Kyseinen linttahan on kerran mittarinympäri ajettu puolassa kolarikorjattu saksan tulvissa lillunut auto joka myös sitten riesaks on ostettu... :oops: :lol:

Suomessa on sitten poljettu ne viimeiset mehut irti, ja korin loppumisen jälkeen auto myydään venäjälle iigorille tai afrikkaan musaballe ajettavaksi...:fillari:
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”