Help Help !! Sähkövikoja muutama

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Boogie
Viestit: 90
Liittynyt: 04.5.2006 11:25
Paikkakunta: Kaarina - Piispanristi

Help Help !! Sähkövikoja muutama

Viesti Kirjoittaja Boogie »

Eli josko saisi hieman vinkkejä korjaamiseksi jos löytyypi , tak tak :help:

Vika 1
:arrow: Kun pläjäyttää pitkät päälle , niin sammuu etuvalot tyystin :kele:
Eli , onko pitkät/pätkät vaihtava rele mennyt juntturaan :?: Vai vaihtaako niitä valoja yleensä joku rele . EN MÄ TIEDÄ PERKELE ! Jos oletatte näin , niin mistä se löytyy 80-lukulaisissa :?:


Vika 2
:arrow: Hanttimiehenpuolen penkinlämmitin reistailee :kele: Eli , kun starttaa auton eli virrat tulee päälle , niin penkinlämmitin pomppaa heti päälle ja itse istuimesta alkaa kuulua melkoinen surina :shock: . Sitten kun se aikansa on surissut niin kytkin näyttää enää vain sitä yhtä valoa että lämmitys olisi puolella teholla , ja sitten sen pystyy katkaisijasta sammuttamaan kokonaan :shock: :shock: :shock: Ihme touhuu...

Apuuva pliiis :help:
Jos viina menee väärään kurkkuun , tulee väärä mies känniin !
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Auttas paljon ,jos kertoisit mikä auto on kyseessä?
big jopo
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Mortonki,
ajovaloissa ei pitäisi olla releitä, jos niitä ei ole jälkikäteen sinne laitettu. Ykköskohdassa suuntaisin syyttävän katseen monitoimiviikseen. Kokeile inansa hemputella viikseä, aika, hapettumat ja erityisesti kulumat saattavat tehdä tällaistakin. Itsellä hävisi pyyhkijöiden I-nopeus vähän samasta syystä. Jos ei ole vaikutusta, niin seuraavaksi sitten ropaamaan ajovalokatkaisijaa ja etsimään eri asentovariaatiot, joilla ilmiö joko ilmenee tai sitten ei.

Penkkihommassa voisi rele temppuilla tai sitten todennäköisemmin itse katkaisin. Omassa meni niin päin, että kuskin rahista katosi ykkösasento kokonaan. Mutta jos penkissä surisee, niin ovatko siellä vastukset jotenkin sikin sokin??
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Boogie
Viestit: 90
Liittynyt: 04.5.2006 11:25
Paikkakunta: Kaarina - Piispanristi

Viesti Kirjoittaja Boogie »

Juu auto on 560SEC / w123 3.0D eli kv-härpätin kun sitä tuossa udeltiin .

Noihin Kaapon vastauksiin .

Ennen kuin ne "pitkät" lopetti toimintansa niin viimemetreillä ne vaihtui sillen kuin hidastetusta filmistä . ...ikäänkuin pitkät plompsahti päälle . Pitää tutkia .

...juu ja se voi tosiaan olla joku vastus oikkari systeemi siinä jakkarassa . Nimittäin huomasin just että kattoluukku on hieman tiputellut ja penkki aivan perkeleen märkä sisältä . Pinnasta sitä nyt ei silleen huomaa kun on nahkajakkara . Talliin ja propellit päälle ...
Jos viina menee väärään kurkkuun , tulee väärä mies känniin !
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Komppaan Kaapon viiksiarvausta. Ajovalokatkaisijalla ei ole mitään tekemistä valojen vaihdon kanssa vaan virtaska valuu vaihtoviikselle yhtä johtoa pitkin. Tieten jos joku tosiaan on itse tehnyt jotain relehommia... :oops:

Voisiko vesi olla valunut sinne lämppärin katkaisijaankin? Jos otat katkaisijan irti, juriseeko vielä? Jos katkaisija on juuttunut kakkosasentoon, niin se lätkäisee heti täydet virrat päälle. Ajastin sitten näppää pienempää kehiin. Mitä tapahtuu, jos tuon ykkösvaiheen kytkeytymisen jälkeen kokeilee laittaa sen taas kakkoselle? Tekeekö mitään? Jurina ei kyllä tuota välttämättä selitä, jos se rele ei sitten ole esim. penkin alla. Joissain malleissa on vissiin ollut niinkin. Miltä vuodelta tuo kori / sisusta on?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Boogie
Viestit: 90
Liittynyt: 04.5.2006 11:25
Paikkakunta: Kaarina - Piispanristi

Viesti Kirjoittaja Boogie »

Eihän se "perskarvakäristimen" katkaisija voi olla jumittunut siihen kakkosasentoon , koska sitten kun surina on lakannut ja palaa katkaisijassa vaan se yksi valo , niin silloin siitä saa katkaistua lämmityksen ihan kokonaan pois normaalisti .

Eikö niin :shock: :!: :?:
Jos viina menee väärään kurkkuun , tulee väärä mies känniin !
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Onkos 123:ssa penkkigrillin releet apparin jalkotilassa? Ainakin w124:ssä on!. Voisko olla vetenpeitossa tms...
big jopo
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Boogie kirjoitti:Eihän se "perskarvakäristimen" katkaisija voi olla jumittunut siihen kakkosasentoon , koska sitten kun surina on lakannut ja palaa katkaisijassa vaan se yksi valo , niin silloin siitä saa katkaistua lämmityksen ihan kokonaan pois normaalisti .
Öö. Tuohan ei ole semmoinen katkaisija, joka jää päälle, kun sitä painetaan, vaan sillä vain annetaan komento boksille, joka kytkee releellä virran. Ykkösasentokin sammuu jossain vaiheessa ihan issekseen.

En tietenkään itse ole kokeillut, kun en ole tullut pidettyä katkaisijaa pohjassa varttituntia. :D Eli jos boksi ottaa käskyksi vain lyhyen pulssin katkaisijalta, niin sen juuttuminen pohjaan ei välttämättä estä boksin muuta toimintaa. :nocando:

Tekeekö vehke mitään, jos vian ollessa päällä yrittää vaihtaa lämmitystä ykköselle?

Kyseessä on siis ilmeisesti 126-kori? Mikä vuosimalli?

Audimiehen ehdotuskaan ei ole ihan pöljä, jos auto on ollut vedenkerääjänä. :ope: :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Boogie
Viestit: 90
Liittynyt: 04.5.2006 11:25
Paikkakunta: Kaarina - Piispanristi

Viesti Kirjoittaja Boogie »

Mä muistan silloin kun stereoita asensin ja oli kaikki penkit pois ym ym niin kyllä siellä lattialla oli jotain boxeja juu . Eli ne varmaan ui siellä ja aiheuttaa tuskat .

Pitääpä kuivailla ekana ja sitten katsoa onko viat vielä tallella .

...niin kaikki tuo penkki osasto on w126 SEC mallia -89 . Ei w123 korista ole kuin kone ja loota , jarrut ym ym ym tekniikan puolta . Tai niin , jarrutkin on osanumeroiltaan samat molemmissa kärryissä pitkälti .
Viimeksi muokannut Boogie, 30.11.2006 11:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos viina menee väärään kurkkuun , tulee väärä mies känniin !
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Boogie kirjoitti:Mä muistan silloin kun stereoita asensin ja oli kaikki penkit pois ym ym niin kyllä siellä lattialla oli jotain boxeja juu . Eli ne varmaan ui siellä ja aiheuttaa tuskat .

Pitääpä kuivailla ekana ja sitten katsoa onko viat vielä tallella .

...niin kaikki tuo penkki osasto on w126 mallia . Ei w123 korista ole kuin kone ja loota , jarrut ym ym ym tekniikan puolta . Tai niin , jarrutkin on osanumeroiltaan samat molemmissa kärryissä pitkälti .
Niin muttahan "kanta-auto" on ilmeisesti W123 ,jok aon saanut piritysruiskeen?
Siksi tarjosin noita releitä sinne jalkatilaan? Meinaan 7 vuotta kun viimeksi tutkin semmoista? Irroita piuhat ja kokeile? Jos kauan olleet upoksissa niin pääsee kolvaushommiin...
big jopo
Avatar
Boogie
Viestit: 90
Liittynyt: 04.5.2006 11:25
Paikkakunta: Kaarina - Piispanristi

Viesti Kirjoittaja Boogie »

Juu niin varmaan joo . En mä tiedä kuinka päin se o :D Kunhan on komia ja sitä se on :twisted:
Jos viina menee väärään kurkkuun , tulee väärä mies känniin !
Avatar
Boogie
Viestit: 90
Liittynyt: 04.5.2006 11:25
Paikkakunta: Kaarina - Piispanristi

Viesti Kirjoittaja Boogie »

Roisto Risto ! Olit väärässä 8)

...nimittäin on sillä ajovalokatkaisijalla jotain yhteyttä tähän keissiin :!: Katsos kun ehtoolla pistin pitkät päälle kun tuolla ajelin ja taas mentiin pimeessä ( no oli sumarit päällä juu ) ja siinä samalla aloin roplata ajovalokatkaisijaa hieman suuntaan jos toiseen eessuntaassun ja pitkät pamahti päälle ja nyt taas kaikki toimii niinkuin kuuluukin ! :fu:

Mahtavaa !


...vielä kun saisi sen jakkaran kuivaks ja pääsisi tuosta toisestakin tuskasta eroon .
Jos viina menee väärään kurkkuun , tulee väärä mies känniin !
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Boogie kirjoitti:...nimittäin on sillä ajovalokatkaisijalla jotain yhteyttä tähän keissiin :!: Katsos kun ehtoolla pistin pitkät päälle kun tuolla ajelin ja taas mentiin pimeässä
Jaa'a. Kait se täytyy uskoa. Eli ajovalokatkaisija ei kestä pitkien valojen vaatimaa lisävirtaa. Muuta selitystä tuohon ei oikein ole. Hyvä että kuitenkin selvisi. Eli se vaihtoon. :nocando:

Voi myös olla toinen vaihtoehto. Viiksessä on kontaktivikaa mutta kun valokatkaisinta renkkaa, pääsee virta "lyömään" läpi huonosta kontaktista. :wink: Tutki nyt kuitenkin molemmat vehkeet ihan mittarilla eli mihin asti sähkö tulee, kun pitkät ei pala.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tässäkohtaa kannattanee miettiä myös muutaman euron sijoittamista turvesuoluukun tiivisteen uusimiseen, jos kerran epäilyttää, että vesi tulee komentosillalle varapoistumistien kautta. :idea:

Ei maksa maailmoja, muistaakseni 40e? :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”