Katastuskonttorin pihasa ei ole yhtään autua, kello on nuin 8.40.
Eikä oo hallissakkaa ristin sielua, no samapa tuo - kävelen hallin läpi konttorin konttoriin.
Tavan kuviot paitti että en jännitykseltäni hoksaa ottaa kahavia ja piparkakkuja; rekisteriote tutkittavaksi, pakokaasutesti on tehty joo, 44 eurua.
Saan paperit kouraan ja lähen ulospäin, samasta avvauksesta näyttää lähtevän kauniimpaa sukupuolta ejustava katastushenkilö joten ojennan avvaimet ja otteen lisukkeineen hänelle.
Ulos, hallin läpi susukin luokse ja käyn ite tarkistamasa että neliveto on pois päältä.
Huomautan että ajolavanostimen ajosillat saattaapi olla liian leviällä pikku susukille jollon katastushenkilö totiaa että otetaan tämä tuonne montun puolelle eli toiseen halliin.
Sehän vain passaa susukille, raskaankaluston puoli.
Sisällä hallisa normaalit turvavyörrepimiset ja valojenkokkeilut sekä avunpyyntö konepellin avvaamiseksi, tai siis avvauskahavan löytämiseksi.
No tuosahan seun omalla alakuperäsellä paikallaan hanskalokerossa romuläjän takana.
Konepeltiä avatesani kerron että käsijarru vaikuttaa täsä kartaaniin niinku varmasti tiiätki, ei passaa kovin repiä tuosa rullilla ettei mee perä hajalle.
Akku on kiini ja semmoset kaikki kunnosa, sitte testataan jarrut ja iskarit.
Katastushenkilö yrittää ajjaa susukia rullille ja susuki pallaa 5 kertaa takaisin, ajajan kasvot alakaa vähä punottaa.
Tarkastelen pakokaasutesteriä enkä oo huomaavinnaan ajoharijoituksia.
Ensin testataan etujarrut, oikein hyvät näkkyypi olevan.
Seuraavaksi ajetaan eturenkaat iskaritesterin levyille jollon lyhyehköstä akselivälistä johtuen takarenkaat on samanaikasesti tynamometrin rullilla. Siitä se rytinä alakaa.
Minua naurattaa enempi ku tarpeeksi ja sanon testaajalle että kylläpä käy kätevästi, yhtaikaa molemmat testit.
Hauskaa näyttäs olevan kuskillakin.
Takajarrut on hyvät, etuiskarit ei.
tiileri vuosi sitte kirjoitti:ensin testataan iskarit.
Edessä 60/92
Sama juttu taas, eikö aika parannakkaa haavoja ?
No, takaiskarit ovat OK.
Kukkaan ei tiiä missä susukisa on runkonumero joten seuraavaksi ajetaan susuki montulle tutkittavaksi.
Katastushenkilö ajaa niin että
"
nnnniiiiiaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukkksssss" vaan, pikkusen meinaa olla kapia raijeväli montullekki.
Auton alle mennään ja heilutellaa eturenkaita paineilimalaattojen päälä, ensimmäisellä liikautuksella rengas tipahtaa laatalta ohitte.
Nivelten kokkeiluksi se tuntuu piisaavan.
Katastushenkilö näyttää lampulla valua; tuosta mennee vesi helemakotelon sissään.
No niinpä tekkee.
Tuosa toisella puolella on kans reiän alaku, vesi mennee tuosta koteloon.
Tottavie.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
pittääpä enskesänä paikata, onneksi on rungollinen pirssi nii ei oo nii vakavaa.
Sitte nostetaan keula perää koholle, katastushenkilö kokkeilee iskarin yläpäätä ja sannoo että tätä se vika on, mutteri löysällä, sentakia sei iskaritestisä näytä oikeita lukemia vaikka onki meleko uuet iskarit.
Minoon hämmästyny, ite en oo hoksannu moista ollenkaa että vois tuommosesta johtua ... ja tottavie, löysällä on.
Itehän minen oo nuita vaihtanu vaan edellinen omistaja, nii.
No, kakki on sevverta kunnosa että katastus "mennee läpi", ennää on jälillä vain paperisota.
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)