Kakkosauto
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Kakkosauto
Täräytin sitten tänään tommosen kun oli silmääni niin kauniin värinen:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=980322
Mikäs tuollaisessa absittomassa ja katalysaattoria vailla olevassa automaattikulkineessa lienee kone?
MxxxL ? Joku M ?
Rakkine lienee kutakuinkin teknisiltä pääpiirteiltään tämä:
http://www.mercefreaken.com/modellene/124/200.htm
Mitä tarkastettava?
Heikot kohdat?
Muuta huomioitavaa?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=980322
Mikäs tuollaisessa absittomassa ja katalysaattoria vailla olevassa automaattikulkineessa lienee kone?
MxxxL ? Joku M ?
Rakkine lienee kutakuinkin teknisiltä pääpiirteiltään tämä:
http://www.mercefreaken.com/modellene/124/200.htm
Mitä tarkastettava?
Heikot kohdat?
Muuta huomioitavaa?
PK ehätti ensin... Eli epäilykset suuntaavat M102 -moottoriin, ja tuo lienee varustettu vissiinkin sillä Pierburgin kaksikurkkuisella kaasuttimella?
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
M102.924 taitaa olla kuitenkin tuo moottori. Kaasutinta en tunnista mutta Strömberg vaihtui Pierburgiin jossain vuoden 86 tienoilla.
Miksi tuo pakosarjan päältä lämmintä ilmaa ilmanputsarille johdatteleva alumiinitötterö on irti? Vai näenkö väärin? Eikö tässä mallissa ole cold air intakea?
Miksi tuo pakosarjan päältä lämmintä ilmaa ilmanputsarille johdatteleva alumiinitötterö on irti? Vai näenkö väärin? Eikö tässä mallissa ole cold air intakea?
I drive an Opel. What's your excuse?
Helpoiten luulisi erottavan ilmansuodattimen paikasta (luulisin, kumpaakaan versiota en ole livenä nähnyt), Strömppä kun on sivuimukaasutin...Melitos kirjoitti:M102.924 taitaa olla kuitenkin tuo moottori. Kaasutinta en tunnista mutta Strömberg vaihtui Pierburgiin jossain vuoden 86 tienoilla.
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Mulla on samanlainen kaasarikoneella oleva 124 talviautona ja sanoisinko että se on oikeen toimiva perus bensa mersu.
Ei mitään ylimääräistä sähköllä toimivaa -> Luotettava kulkine.
Laiskahan se on, mutta jokseenkin silti vääntävä
Kannattaa kuunnella niitä kk-laakereita ku vaikka vapaalla nostaa kierrokset ~5000rpm ja alkaa hiljalleen keventää kaasujalkaa että kolkattaako?
Jos kolkattaa niin heti vaihtoon, ei oo kallista.
Väittäisin tuon kaasarikoneen olevan vähempivikainen kuin k/ke-jetronic ruiskukoneiden
Jos loota ja peräkin on kuosissaan niin perus huollot vaan ja bensaa tankkiin
Edittiä: Niin joo ja penkithän ovat varmaan Arinkin kokoiselle miehelle aika per*iistä niin mulla ois -92 sportline sisustus myydä
Ei mitään ylimääräistä sähköllä toimivaa -> Luotettava kulkine.
Laiskahan se on, mutta jokseenkin silti vääntävä
Kannattaa kuunnella niitä kk-laakereita ku vaikka vapaalla nostaa kierrokset ~5000rpm ja alkaa hiljalleen keventää kaasujalkaa että kolkattaako?
Jos kolkattaa niin heti vaihtoon, ei oo kallista.
Väittäisin tuon kaasarikoneen olevan vähempivikainen kuin k/ke-jetronic ruiskukoneiden
Jos loota ja peräkin on kuosissaan niin perus huollot vaan ja bensaa tankkiin
Edittiä: Niin joo ja penkithän ovat varmaan Arinkin kokoiselle miehelle aika per*iistä niin mulla ois -92 sportline sisustus myydä
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tötterö siihen kai kuuluisi. Ja tuo kaasari lie Pierburg, ainakin omassa W201:ssa oli vastavanlainen ja siinä jo PB luki päällä.Melitos kirjoitti:M102.924 taitaa olla kuitenkin tuo moottori. Kaasutinta en tunnista mutta Strömberg vaihtui Pierburgiin jossain vuoden 86 tienoilla.
Miksi tuo pakosarjan päältä lämmintä ilmaa ilmanputsarille johdatteleva alumiinitötterö on irti? Vai näenkö väärin? Eikö tässä mallissa ole cold air intakea?
Kylmänä nyki se melko railakkaasti, siis pakkasilla. Kaasarin huoltosarjan ja rikkaammalle säätämisen jälkeen autosta tuli melkein normaali. Käyntiin laitos lähti kyllä joka kelillä, tosikylmillä eli 15 asteessa ja alaspäin tosin oireili niin että ikkunoita krapatessa auto saattoi ihan suorilta sammua 3-4 kertaa hetken nätisti käytyään. Ajosta ei sammunut koskaan. Suotta noita kaasaripelejä peljätään.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tänään pällistelin hetken pellin alle, eikä sieltä mielestäni mitään irti ole...Melitos kirjoitti:Miksi tuo pakosarjan päältä lämmintä ilmaa ilmanputsarille johdatteleva alumiinitötterö on irti?
Ei nykyttele muuten kylmänäkään.
Tyhjäkäynti on hieman turhan alhaalla, kuumanakin.
Suuntavakavuudessa on ongelmia (tai sitten nämä viime päivien tuulet vain saavat tuntumaan siltä).
Tarkistammepa jossain välissä apusimpukan kunnon.
Saattaapi myös pyörät enemmän harittaa, kuin aurata
Alusta kyllä "mutu" -tuntumalla tuntuu timmiltä, niinkuin parikymppisen neitosen pitääkin
Tai ei irti, mutta jos puuttuu kokonaan. Ilmanputsarin "torvesta" pakosarjalle VOI kuulua sellanen alumiinifolioputki, sille kyllä on "lähdöt" molemmissa päissä jos se siihen kuuluu.Ari66 kirjoitti:Tänään pällistelin hetken pellin alle, eikä sieltä mielestäni mitään irti ole...Melitos kirjoitti:Miksi tuo pakosarjan päältä lämmintä ilmaa ilmanputsarille johdatteleva alumiinitötterö on irti?
No jopa. Vanhan strombergin osalta tämän uskoisin, Pierburgin osalta ihmettelen. Vartoillaanpa pakkasia. Jos se muuten pelaa, anna tyhjäkäynnin olla; mieluummin hiukan verkas joutokäynti kuin muut perinteiset muuttuvakurkkuisen ominaisuudet...Ei nykyttele muuten kylmänäkään.
Tyhjäkäynti on hieman turhan alhaalla, kuumanakin.
Samaa vikaa on omassa W123:ssakin; tyhjäkäynti kuumana on varmaan 600 r/min luokkaa. Nätisti se pyörii, mutta pitkä antennipiiska on hauskaa katsottavaa kun se ottaa resonanssia ja huojuu rytmikkäästi auton käydessä joutoa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
kyllähän se siellä kuvassa näyttää törröttävän, ja vielä näyttäis olevan ihan paikallaanAku P kirjoitti:Tai ei irti, mutta jos puuttuu kokonaan. Ilmanputsarin "torvesta" pakosarjalle VOI kuulua sellanen alumiinifolioputki, sille kyllä on "lähdöt" molemmissa päissä jos se siihen kuuluu.Ari66 kirjoitti:Tänään pällistelin hetken pellin alle, eikä sieltä mielestäni mitään irti ole...Melitos kirjoitti:Miksi tuo pakosarjan päältä lämmintä ilmaa ilmanputsarille johdatteleva alumiinitötterö on irti?
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Niin näyttäisi minunkin silmiini olevan paikoillaan. Korkeintaan puuttuu putki syylärin etupuolelta tuohon "kylmään" ilmanottoaukkoon. Niinkuin tässä kuvassa osa numero 230.Malm kirjoitti:kyllähän se siellä kuvassa näyttää törröttävän, ja vielä näyttäis olevan ihan paikallaan
-Risto
Niijjoo ja onnittelut Arille "uuden" auton johdosta. Päätit sinäkin tulla takaisin armoitettujen bensamiesten klaaniin.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Nyt kun saatiin lampunpesimetkin kuntoon, niin uskalsi ajella iltahämärissä vaihtoautokaupoillekin.
Kehäkolmosen varrella oli 1986 -mallinen W124 260, ajettu 490 000 km.
Oli kyllä nätti peli ja sähköherkkujakin jonkin verran.
Välirahaksi myyjä arveli 1500 e, joten sinne jäi kutonen vielä toistaiseksi...
Onkos noissa 260 -malleissa muuten aina ruisku, vai onko niitäkin kaasareilla?
Kehäkolmosen varrella oli 1986 -mallinen W124 260, ajettu 490 000 km.
Oli kyllä nätti peli ja sähköherkkujakin jonkin verran.
Välirahaksi myyjä arveli 1500 e, joten sinne jäi kutonen vielä toistaiseksi...
Onkos noissa 260 -malleissa muuten aina ruisku, vai onko niitäkin kaasareilla?
200 on ainut kaasaripeli 124-sarjassa. Ja mitä se jo nyt on pois vaihtamassa noin ryhdikkään näköistä mersua?Ari66 kirjoitti:Nyt kun saatiin lampunpesimetkin kuntoon, niin uskalsi ajella iltahämärissä vaihtoautokaupoillekin.
Kehäkolmosen varrella oli 1986 -mallinen W124 260, ajettu 490 000 km.
Oli kyllä nätti peli ja sähköherkkujakin jonkin verran.
Välirahaksi myyjä arveli 1500 e, joten sinne jäi kutonen vielä toistaiseksi...
Onkos noissa 260 -malleissa muuten aina ruisku, vai onko niitäkin kaasareilla?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Kutvosia pitää ehdottomasti olla kaks niin on mullakin, ei tosin mersun muodossa vaan 300ZX:nAri66 kirjoitti:Niin... saishan sitä pari kutosta olla... sehän tekee jo yhteensä 12Vesqju kirjoitti:Taitaa Aria tehdä mieli vähintään kutoskoneella olevaa mersua.....
Muut on mopoja..
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi