Perän käyttäytyminen!?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
M.Virtanen

Perän käyttäytyminen!?

Viesti Kirjoittaja M.Virtanen »

Tervehdys jälleen...
Olis jälleen minulla ihmetystä herättävä pulma mesenaatin suhteen... Eli kyseessä on -86 124 korinen 250D mersu, yhtäkkiä auton perä alkoi käyttäytyä holtittomasti, ajelehtii puolelta toiselle, todella vaikea pitää aisoissa. Otin peräkoukusta kiinni ja heijasin autoa ylös alas -> ei mitään, kaikki ok... Sitten heijasin sivusuunnassa ja kuuluu kolinaa, vähän niinkuin pyörän laakeri olis menny. Tosin laakerit on juuri vaihdettu. Itse epäilen seuraavia:

A) Laakerit olis laitettu löysästi
B) Akseli olis irti
C) Kallistuksen vakaaja olis menny

En pääse oikein auton alle katsomaan... pitäis remonttireiskalle antaa vähän vihiä ettei vian etsintää mene useita tunteja :)

Onko kellee käynyt näin oman mersun kanssa?

Kiitoksia jälleen etukäteen vastauksista :D
Daimler
Laksatiivi-spesialisti

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Tutunkuuloista tarinaa.Omassa autossa vastaavat oireet katosivat kun taka-kelkan tuennat vaihdettiin uusiin.Muttamutta;liukkaalla kelillä sökö alapallonivel--siis edessä,aiheuttaa myös nuljahtelua..
dealer
Itämaan tietäjä

Viesti Kirjoittaja dealer »

pitäis remonttireiskalle antaa vähän vihiä ettei vian etsintää mene useita tunteja
Vie auto sellaiselle sepälle joka osaa Mersut. :idea:

Vaikea sanoa mistä tuo johtuu jos vika on todellakin tullut yhtäkkiä, muuten oireet sopisivat väljään narinaniveleen/niveliin.
M.Virtanen

Viesti Kirjoittaja M.Virtanen »

Kiitoksia näistä... Mä vähän epäilen noita palloniveliä, kun tuskin perästä kuuluisi kolinaa kun sitä sivusuunnassa heiluttelee, vai??? Mutta katsotaan mitä tohtori sanoo.... :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”