V8 ahdistus

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

V8 ahdistus

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Tulipa tässä tyhjään pääkoppaan älytön idea ahtaa tuo ässän kone.
Nurkasta löytyy jo yksi varamoottori johon kyseinen älynväläys olisi hyvä toteuttaa ja megaruutta on osina pussissa.

Mutta miten mahtaa tuommoinen v8 moottori toimia ahdettuna yhdellä turbolla jota pyöritetään vain toisen lohkon kaasuilla.
Bentleyn Turbo R on toteutettu yhdellä ahtimella mutta pyörittääkö turboa vain toisen puolen kaasut ei ole vielä selvinnyt.

Ja tulihan tuota turboa jo mallailtua tuonne pellin alle mutta jotenkin tuli jännä tunne että se on liian pieni tuohon moottoriin :)

http://koti.mbnet.fi/raakis1/mersukuva/mersuturbo.jpg
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

sinne vaan toiselle puolen samanlainen.. 8)
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

ArPi kirjoitti:sinne vaan toiselle puolen samanlainen.. 8)
No jos sinne mahtus se toinen helposti ni kyl laittasin mut ei innosta siirtää ABS pakettia pois tieltä :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

No näin sivustaseuraajan silmiin tuo fööni näyttää aika pieneltä, kannattaako tuota edes autoon laittaa. Jos turpottaisit ruohonleikkurin. :roll: :lol:
Ei vainenkaan, mutta kait nuita kaksi voisi installoida pellin alle, niinhän niitä yleensä V-vehkeissä kait on. :roll: Eihän ABS-paketin siirto voi niin hirvittävä homma olla. :D
BMW 318d -09
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Eiköhän tuo yhdelläkin turbolla toimi, kaasut molemmilta puolin. Kokoluokka voisi olla jotain HX40-50 tasoa :) Aivan niinkuin tässä Apsenissa. :halm:
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

MJF kirjoitti:Eiköhän tuo yhdelläkin turbolla toimi, kaasut molemmilta puolin. Kokoluokka voisi olla jotain HX40-50 tasoa :) Aivan niinkuin tässä Apsenissa. :halm:
Olishan se helppoa jos tilaa olis yhtä paljon mitä apsenissa mutta tilanpuute on se suurin onkelma tuolla ässän konehuoneessa.
Täytyy tutkia miten tuon saisi toimimaan yhdellä ja yhden puolen kaasuilla.
Saabilla on v6 kone jossa on yks ahdisin jota pyöritetään vain toisen puolen kaasuilla joten kai sekin on jotenkin toimiva ratkasu.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Hannu
juniori
Viestit: 539
Liittynyt: 10.11.2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Laita mekaaninen ahin sinne pellin alle :roll:
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Runtula kirjoitti:
MJF kirjoitti:Eiköhän tuo yhdelläkin turbolla toimi, kaasut molemmilta puolin. Kokoluokka voisi olla jotain HX40-50 tasoa :) Aivan niinkuin tässä Apsenissa. :halm:
Olishan se helppoa jos tilaa olis yhtä paljon mitä apsenissa mutta tilanpuute on se suurin onkelma tuolla ässän konehuoneessa.
Täytyy tutkia miten tuon saisi toimimaan yhdellä ja yhden puolen kaasuilla.
Saabilla on v6 kone jossa on yks ahdisin jota pyöritetään vain toisen puolen kaasuilla joten kai sekin on jotenkin toimiva ratkasu.
Ja ainakin pikkuserkun diesel chevroletissa on vain yksi ahdin...Ja vain toisen lohkon kaasuilla toimii.
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Tuolla turbolla ei lie saa muuta ku osia hajalle ja harmaita hiuksia. Muutenkin toispuolinen ahtaminen tekee jänniä juttuja esimerkiksi seoksen jakaantumiselle eri sylintereihin, pakopaineet kun ovat kovin erilaiset. Tästä sitten seuraa epätasainen käynti ja kyllähän ne värinät voivat alkaa paikkoja rikkomaankin.

Suosittelen remmiahdinta. Helpoimmalla pääsee keskipakotyyppisellä.
I drive an Opel. What's your excuse?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Melitos kirjoitti:Suosittelen remmiahdinta. Helpoimmalla pääsee keskipakotyyppisellä.
Tässä malliksi Paxtonin NOVI-1200, riittää 680hp.

Kuva
Moniurahihnalla veto ja ähkyä on kotitarpeiksi.
Pro HVM
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Paxtonissa ei ole muuta vikaa kuin aivan uskomaton hinta joten pysytään vielä turbossa tai sitten kahdessa.
Tojotan tekemiä remmiahtimia tuntuu kyllä saavan kohtuu edullisesti ja suurimman tuotto taisi olla 1,4 litraa kierroksella eli kyllähän semmosellaki jotaki sais aikaan
mutta onkohan tuo sama kuin laittas lihamyllyn pellin alle.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Paxtonin hinta halpenee kummasti kun miettii ettei tarvi laittaa:

kustom pakosarjat =$$$ x 2
öljynkierto = aikaa
turbot = $$$ x 2 (toki romikselta saa romua halvemmallakin)
armoton suunnittelu miten kaikki hilut tungetaan konehuoneeseen = hermot x n+1, tupakkia kilokaupalla, kaljaa kaivollinen

Matalilla ahdoilla ei tarvi välijäähdytintäkään välttämättä.


En tiedä tojotan remmiahtimista muuta kuin että 1,6 20v 4A-GZE:ssä on semmoinen ja roots-tyyppinen. Ei varmaan sovellu huonostikaan 5-litraiseen moottoriin. 1,4-litran kierrostilavuudella ahdin olisi passeli kutoskoneeseen.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Melitos kirjoitti:Paxtonin hinta halpenee kummasti kun miettii ettei tarvi laittaa:

kustom pakosarjat =$$$ x 2
öljynkierto = aikaa
turbot = $$$ x 2 (toki romikselta saa romua halvemmallakin)
armoton suunnittelu miten kaikki hilut tungetaan konehuoneeseen = hermot x n+1, tupakkia kilokaupalla, kaljaa kaivollinen
Noo täytyy vielä tutkia asiaa. Huhua oon kuullu että mosselmani on tehny kahden turbon sarjaa tuohon koneeseen mutta ei oikeen tuntunu tietoa löytyvän pienen etsiskelyn jälkeen minkä näkönen viritys on kyseessä.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Ei oo mosseli tainnu kasiin tehä turposarjaa. Kutoskoneen sarja oli kahella pikkusella hyrrällä.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Melitos kirjoitti:Ei oo mosseli tainnu kasiin tehä turposarjaa. Kutoskoneen sarja oli kahella pikkusella hyrrällä.
:shock: jaa. palijokohan on liene tehoa lähtenyt tuolla konstruktiolla?
millähän ahdoilla? ja vissiin on asennettu ihan vakiokoneen kylkeen...? :roll:
BMW E31 V12
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

300E mosselmanissa on 300 hummaa,onhan noita tehty muihinkin kutosiin,teholukemia en muista...
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Hmmm... W124n koneissa olis tuo multirib-remmi jo valmiina.
Turbokoneen imusarjaakaan ei tarvittis muokata välttämätä.
Mitähän OM603 tykkäis tuommosesta Paxtonista?
Turbokoneen imusarjaakaan ei tarvittis muokata välttämätä.
Voisi olla paha pala "Tunnista kone äänestä"- kisassa. :lol:
Pro HVM
Avatar
Antti M.
W123-Spesialisti
Viestit: 131
Liittynyt: 17.7.2006 13:52
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Kannattaako tuota kasia ny ees välttämättä ahtaa...jos turbotusrahat käyttäs muihin viritysosiin...kai tuosta ilman turboaki pitäis aika hyvin löylyä lähtä. :?:
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

mitähän maksaa paxtoni?
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

^Koosta riippuen tomosen 2000USD. :roll:
Pro HVM
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=466944

Siitä rässille vispilä :) näkyy olevan toinenkin varaosassa myynnissä hintaan 1500 egee.

Harmi kun noissa tojotan ahtimissa ei riitä tuotto vaikka tilavuus ei eroa Eatonin M90:stä kuin yhden desin. Selitys tähän löytyy varmaan siitä että Eatonin maksimikierrokset on 18.000 ja tojon 9000. Hintaa tuommosella tojon rimpulalla on käytettynä 350 egee.

Tietenkin olisha se vaparina 300 heppanen kone ihan mielenkiintonen laitos eikä vaparin virittäminenkään ole vielä pois suljettu joten katotaan nyt mitä tässä ruvetaan suunnittelemaan.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Tuo rotreksi se ois noheva peli tuohon ässäänki pikkupiristykseen.

http://www.rotrex.com/pdfs/Rotrex_Techn ... e_V1.6.pdf

Eaton M90 on kyllä pieni 5-litraiseen koneeseen. Mistä hatusta vetäisit sen 18 000 rpm? Valmistajan "kartat" loppuu 12 tonniin.

Vapariviritys se vasta kallista on :shock:
Kustom-imusarja EFI:lle
Kaasuläppä (ehkä 2?)
Peltipakosarja x 2
Kansityöt x 2 (seetit porttaus oikasu)
Nokka x 2
Moottorin tiivistesarja


Ainiin, elämä on... :wink:
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Melitos kirjoitti:Tuo rotreksi se ois noheva peli tuohon ässäänki pikkupiristykseen.

http://www.rotrex.com/pdfs/Rotrex_Techn ... e_V1.6.pdf

Eaton M90 on kyllä pieni 5-litraiseen koneeseen. Mistä hatusta vetäisit sen 18 000 rpm? Valmistajan "kartat" loppuu 12 tonniin.

Vapariviritys se vasta kallista on :shock:
Kustom-imusarja EFI:lle
Kaasuläppä (ehkä 2?)
Peltipakosarja x 2
Kansityöt x 2 (seetit porttaus oikasu)
Nokka x 2
Moottorin tiivistesarja


Ainiin, elämä on... :wink:
Hups näppihärö ja ajatuskatkos eli 12.000 tuo maksimi kierrosluku mutta ainahan sitä voi ylikierroksilla pyörittää :)

Pakosarjat ja imusarjan pystyy kyllä tekemään aika pitkälle ite ja eiköhän nuo pidä tehdä jokatapauksessa ahtoi sitten millä tahansa nimittäin ei tuo mersun oma imu/pakosarja järjestelmä kovin hyvin virtaavalta vaikuta.

Niin ja elämä on mut elää päivä kerrallaan ni ei tunnu niin pahalta :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”