V8 ahdistus
V8 ahdistus
Tulipa tässä tyhjään pääkoppaan älytön idea ahtaa tuo ässän kone.
Nurkasta löytyy jo yksi varamoottori johon kyseinen älynväläys olisi hyvä toteuttaa ja megaruutta on osina pussissa.
Mutta miten mahtaa tuommoinen v8 moottori toimia ahdettuna yhdellä turbolla jota pyöritetään vain toisen lohkon kaasuilla.
Bentleyn Turbo R on toteutettu yhdellä ahtimella mutta pyörittääkö turboa vain toisen puolen kaasut ei ole vielä selvinnyt.
Ja tulihan tuota turboa jo mallailtua tuonne pellin alle mutta jotenkin tuli jännä tunne että se on liian pieni tuohon moottoriin
http://koti.mbnet.fi/raakis1/mersukuva/mersuturbo.jpg
Nurkasta löytyy jo yksi varamoottori johon kyseinen älynväläys olisi hyvä toteuttaa ja megaruutta on osina pussissa.
Mutta miten mahtaa tuommoinen v8 moottori toimia ahdettuna yhdellä turbolla jota pyöritetään vain toisen lohkon kaasuilla.
Bentleyn Turbo R on toteutettu yhdellä ahtimella mutta pyörittääkö turboa vain toisen puolen kaasut ei ole vielä selvinnyt.
Ja tulihan tuota turboa jo mallailtua tuonne pellin alle mutta jotenkin tuli jännä tunne että se on liian pieni tuohon moottoriin
http://koti.mbnet.fi/raakis1/mersukuva/mersuturbo.jpg
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
No näin sivustaseuraajan silmiin tuo fööni näyttää aika pieneltä, kannattaako tuota edes autoon laittaa. Jos turpottaisit ruohonleikkurin.
Ei vainenkaan, mutta kait nuita kaksi voisi installoida pellin alle, niinhän niitä yleensä V-vehkeissä kait on. Eihän ABS-paketin siirto voi niin hirvittävä homma olla.
Ei vainenkaan, mutta kait nuita kaksi voisi installoida pellin alle, niinhän niitä yleensä V-vehkeissä kait on. Eihän ABS-paketin siirto voi niin hirvittävä homma olla.
BMW 318d -09
Eiköhän tuo yhdelläkin turbolla toimi, kaasut molemmilta puolin. Kokoluokka voisi olla jotain HX40-50 tasoa Aivan niinkuin tässä Apsenissa.
Olishan se helppoa jos tilaa olis yhtä paljon mitä apsenissa mutta tilanpuute on se suurin onkelma tuolla ässän konehuoneessa.MJF kirjoitti:Eiköhän tuo yhdelläkin turbolla toimi, kaasut molemmilta puolin. Kokoluokka voisi olla jotain HX40-50 tasoa Aivan niinkuin tässä Apsenissa.
Täytyy tutkia miten tuon saisi toimimaan yhdellä ja yhden puolen kaasuilla.
Saabilla on v6 kone jossa on yks ahdisin jota pyöritetään vain toisen puolen kaasuilla joten kai sekin on jotenkin toimiva ratkasu.
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Ja ainakin pikkuserkun diesel chevroletissa on vain yksi ahdin...Ja vain toisen lohkon kaasuilla toimii.Runtula kirjoitti:Olishan se helppoa jos tilaa olis yhtä paljon mitä apsenissa mutta tilanpuute on se suurin onkelma tuolla ässän konehuoneessa.MJF kirjoitti:Eiköhän tuo yhdelläkin turbolla toimi, kaasut molemmilta puolin. Kokoluokka voisi olla jotain HX40-50 tasoa Aivan niinkuin tässä Apsenissa.
Täytyy tutkia miten tuon saisi toimimaan yhdellä ja yhden puolen kaasuilla.
Saabilla on v6 kone jossa on yks ahdisin jota pyöritetään vain toisen puolen kaasuilla joten kai sekin on jotenkin toimiva ratkasu.
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Tuolla turbolla ei lie saa muuta ku osia hajalle ja harmaita hiuksia. Muutenkin toispuolinen ahtaminen tekee jänniä juttuja esimerkiksi seoksen jakaantumiselle eri sylintereihin, pakopaineet kun ovat kovin erilaiset. Tästä sitten seuraa epätasainen käynti ja kyllähän ne värinät voivat alkaa paikkoja rikkomaankin.
Suosittelen remmiahdinta. Helpoimmalla pääsee keskipakotyyppisellä.
Suosittelen remmiahdinta. Helpoimmalla pääsee keskipakotyyppisellä.
I drive an Opel. What's your excuse?
Paxtonissa ei ole muuta vikaa kuin aivan uskomaton hinta joten pysytään vielä turbossa tai sitten kahdessa.
Tojotan tekemiä remmiahtimia tuntuu kyllä saavan kohtuu edullisesti ja suurimman tuotto taisi olla 1,4 litraa kierroksella eli kyllähän semmosellaki jotaki sais aikaan
mutta onkohan tuo sama kuin laittas lihamyllyn pellin alle.
Tojotan tekemiä remmiahtimia tuntuu kyllä saavan kohtuu edullisesti ja suurimman tuotto taisi olla 1,4 litraa kierroksella eli kyllähän semmosellaki jotaki sais aikaan
mutta onkohan tuo sama kuin laittas lihamyllyn pellin alle.
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Paxtonin hinta halpenee kummasti kun miettii ettei tarvi laittaa:
kustom pakosarjat =$$$ x 2
öljynkierto = aikaa
turbot = $$$ x 2 (toki romikselta saa romua halvemmallakin)
armoton suunnittelu miten kaikki hilut tungetaan konehuoneeseen = hermot x n+1, tupakkia kilokaupalla, kaljaa kaivollinen
Matalilla ahdoilla ei tarvi välijäähdytintäkään välttämättä.
En tiedä tojotan remmiahtimista muuta kuin että 1,6 20v 4A-GZE:ssä on semmoinen ja roots-tyyppinen. Ei varmaan sovellu huonostikaan 5-litraiseen moottoriin. 1,4-litran kierrostilavuudella ahdin olisi passeli kutoskoneeseen.
kustom pakosarjat =$$$ x 2
öljynkierto = aikaa
turbot = $$$ x 2 (toki romikselta saa romua halvemmallakin)
armoton suunnittelu miten kaikki hilut tungetaan konehuoneeseen = hermot x n+1, tupakkia kilokaupalla, kaljaa kaivollinen
Matalilla ahdoilla ei tarvi välijäähdytintäkään välttämättä.
En tiedä tojotan remmiahtimista muuta kuin että 1,6 20v 4A-GZE:ssä on semmoinen ja roots-tyyppinen. Ei varmaan sovellu huonostikaan 5-litraiseen moottoriin. 1,4-litran kierrostilavuudella ahdin olisi passeli kutoskoneeseen.
I drive an Opel. What's your excuse?
Noo täytyy vielä tutkia asiaa. Huhua oon kuullu että mosselmani on tehny kahden turbon sarjaa tuohon koneeseen mutta ei oikeen tuntunu tietoa löytyvän pienen etsiskelyn jälkeen minkä näkönen viritys on kyseessä.Melitos kirjoitti:Paxtonin hinta halpenee kummasti kun miettii ettei tarvi laittaa:
kustom pakosarjat =$$$ x 2
öljynkierto = aikaa
turbot = $$$ x 2 (toki romikselta saa romua halvemmallakin)
armoton suunnittelu miten kaikki hilut tungetaan konehuoneeseen = hermot x n+1, tupakkia kilokaupalla, kaljaa kaivollinen
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=466944
Siitä rässille vispilä näkyy olevan toinenkin varaosassa myynnissä hintaan 1500 egee.
Harmi kun noissa tojotan ahtimissa ei riitä tuotto vaikka tilavuus ei eroa Eatonin M90:stä kuin yhden desin. Selitys tähän löytyy varmaan siitä että Eatonin maksimikierrokset on 18.000 ja tojon 9000. Hintaa tuommosella tojon rimpulalla on käytettynä 350 egee.
Tietenkin olisha se vaparina 300 heppanen kone ihan mielenkiintonen laitos eikä vaparin virittäminenkään ole vielä pois suljettu joten katotaan nyt mitä tässä ruvetaan suunnittelemaan.
Siitä rässille vispilä näkyy olevan toinenkin varaosassa myynnissä hintaan 1500 egee.
Harmi kun noissa tojotan ahtimissa ei riitä tuotto vaikka tilavuus ei eroa Eatonin M90:stä kuin yhden desin. Selitys tähän löytyy varmaan siitä että Eatonin maksimikierrokset on 18.000 ja tojon 9000. Hintaa tuommosella tojon rimpulalla on käytettynä 350 egee.
Tietenkin olisha se vaparina 300 heppanen kone ihan mielenkiintonen laitos eikä vaparin virittäminenkään ole vielä pois suljettu joten katotaan nyt mitä tässä ruvetaan suunnittelemaan.
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Tuo rotreksi se ois noheva peli tuohon ässäänki pikkupiristykseen.
http://www.rotrex.com/pdfs/Rotrex_Techn ... e_V1.6.pdf
Eaton M90 on kyllä pieni 5-litraiseen koneeseen. Mistä hatusta vetäisit sen 18 000 rpm? Valmistajan "kartat" loppuu 12 tonniin.
Vapariviritys se vasta kallista on
Kustom-imusarja EFI:lle
Kaasuläppä (ehkä 2?)
Peltipakosarja x 2
Kansityöt x 2 (seetit porttaus oikasu)
Nokka x 2
Moottorin tiivistesarja
Ainiin, elämä on...
http://www.rotrex.com/pdfs/Rotrex_Techn ... e_V1.6.pdf
Eaton M90 on kyllä pieni 5-litraiseen koneeseen. Mistä hatusta vetäisit sen 18 000 rpm? Valmistajan "kartat" loppuu 12 tonniin.
Vapariviritys se vasta kallista on
Kustom-imusarja EFI:lle
Kaasuläppä (ehkä 2?)
Peltipakosarja x 2
Kansityöt x 2 (seetit porttaus oikasu)
Nokka x 2
Moottorin tiivistesarja
Ainiin, elämä on...
I drive an Opel. What's your excuse?
Hups näppihärö ja ajatuskatkos eli 12.000 tuo maksimi kierrosluku mutta ainahan sitä voi ylikierroksilla pyörittääMelitos kirjoitti:Tuo rotreksi se ois noheva peli tuohon ässäänki pikkupiristykseen.
http://www.rotrex.com/pdfs/Rotrex_Techn ... e_V1.6.pdf
Eaton M90 on kyllä pieni 5-litraiseen koneeseen. Mistä hatusta vetäisit sen 18 000 rpm? Valmistajan "kartat" loppuu 12 tonniin.
Vapariviritys se vasta kallista on
Kustom-imusarja EFI:lle
Kaasuläppä (ehkä 2?)
Peltipakosarja x 2
Kansityöt x 2 (seetit porttaus oikasu)
Nokka x 2
Moottorin tiivistesarja
Ainiin, elämä on...
Pakosarjat ja imusarjan pystyy kyllä tekemään aika pitkälle ite ja eiköhän nuo pidä tehdä jokatapauksessa ahtoi sitten millä tahansa nimittäin ei tuo mersun oma imu/pakosarja järjestelmä kovin hyvin virtaavalta vaikuta.
Niin ja elämä on mut elää päivä kerrallaan ni ei tunnu niin pahalta
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.