No nyt se osti Ooppelin.
No nyt se osti Ooppelin.
Joo.
Kun tuo 4x4 Vito ostettiin pihasta jäin ilman pakua, pelkän Mondeon varaan. Eihän siihen sovi polttoöljytynnyri kyytiin, ja muutenkin turhan fiinissä kunnossa työhommiin. Peräkärry isolla pressukuomulla löytyisi, vaan ei sitäkään kiinnosta aina nykiä mukana. Sitäpaitsi aina pitää olla Plan B jos aamulla ei auto käynnistykään - siispä seuraavan pakettikulkineen haku päälle.
Selasin Nettiautoa, Toria ja kaikenmaailman huutokauppoja. Kyselin puskaradioissa. Ajatuksena oli hankkia Vitoa halvempi ja jättää vähän taskunpohjalle, lisäksi pienempi, taloudellisempi, muutenkin halvempi ylläpitää. Toki tuon Vito-yksilön tapauksessa melko helppoa
Mutta ei. Soittelin useampaa Caddyä, kävin koeajamassa Kangoota, ja lopputulos oli että tuossa hintaluokassa pikkukopperoita ei saa edes melkein ehjinä, paitsi jos haluaa riskeerata 400tkm ajettuun huoltokirjattomaan.
Eihän se auttanut kuin laajentaa hakua normaalikokoisiin pakuihin, koska Scudo/Jumpy/Expert -osasto on vaan niin rumia ettei sellaisilla viitsi ajaa (miten ihmeessä Kangoolla sitten muka viitsii?). Ducato/Boxer/Jumper taas halutussa hintaluokassa on niin vanhaa ettei kiinnosta. Jäljelle jää joko T5 Volkkari tai sitten Trafic/Primastar/Vivaro.
Näistä VW on pahempi ruostumaan, jälkimmäisissä taas väärä käyttö särkee laatikon herkemmin.
Aloin sitten katselemaan näitä yhteistyöpakuja, kriteereinä 2.5 litran moottori, edes sinnepäin säännölliset huollot ja asiallinen yleisilme. Hintaluokka edelleen alle 5000 euroa. Muutama yksilö tuli vastaan pitkin poikin Suomea, jostain syystä ei innostanut lähteä tutustumaan kovin kauas. Sitten Rovaniemelle Wetterin vaihtoautokeskukseen tuli myyntiin yksi Vivaro. 2007, 340tkm, alvillinen.
Sinne oli muutakin asiaa viikonloppuna joten kävin tutustumassa autoon, kun ei mitään "oikeaa" vikaa löytynyt niin pikainen hintaneuvottelu ja kättäpäälle kaupan sinetiksi. Kahta autoa kun on vaikea yksin ajaa, niin sovittiin autolle toimitus joko kotiin tai työmaalle, riippuen vähän minä päivänä ja mihin aikaan tämä tapahtuu.
Positiivisesti yllätyin kun jo tänä aamuna soi puhelin, auto tulisi jo puolenpäivän aikaan maisemiin. Luonnollisesti sovittiin sitten työpaikalle toimitus, sinnehän se oli hyvä jättää hallin pihalle viettämään ensi yö. Aamulla hyppään toisen työntekijän kyytiin niin saan sitten ajettua auton kotiin.
Ja tältä se nyt näyttää. Pitkä, matala, läpijuostava eikä pariovia. Webasto, ilmastointi, kahdet hyvät renkaat peltivanteilla. Koukku ja 13-napainen pistoke. Eipä juuri muuta
Vikoina siis pari palanutta lamppua, puhaltimen kolmosnopeus pimeä, ja kuskin turvavyön korkeussäätö ei toimi. Laitellaan pikkuhiljaa ja varustellaan muutenkin työkäyttöön sopivaksi.
Katsotaan mikä ensimmäiseksi hajoaa
Kun tuo 4x4 Vito ostettiin pihasta jäin ilman pakua, pelkän Mondeon varaan. Eihän siihen sovi polttoöljytynnyri kyytiin, ja muutenkin turhan fiinissä kunnossa työhommiin. Peräkärry isolla pressukuomulla löytyisi, vaan ei sitäkään kiinnosta aina nykiä mukana. Sitäpaitsi aina pitää olla Plan B jos aamulla ei auto käynnistykään - siispä seuraavan pakettikulkineen haku päälle.
Selasin Nettiautoa, Toria ja kaikenmaailman huutokauppoja. Kyselin puskaradioissa. Ajatuksena oli hankkia Vitoa halvempi ja jättää vähän taskunpohjalle, lisäksi pienempi, taloudellisempi, muutenkin halvempi ylläpitää. Toki tuon Vito-yksilön tapauksessa melko helppoa
Mutta ei. Soittelin useampaa Caddyä, kävin koeajamassa Kangoota, ja lopputulos oli että tuossa hintaluokassa pikkukopperoita ei saa edes melkein ehjinä, paitsi jos haluaa riskeerata 400tkm ajettuun huoltokirjattomaan.
Eihän se auttanut kuin laajentaa hakua normaalikokoisiin pakuihin, koska Scudo/Jumpy/Expert -osasto on vaan niin rumia ettei sellaisilla viitsi ajaa (miten ihmeessä Kangoolla sitten muka viitsii?). Ducato/Boxer/Jumper taas halutussa hintaluokassa on niin vanhaa ettei kiinnosta. Jäljelle jää joko T5 Volkkari tai sitten Trafic/Primastar/Vivaro.
Näistä VW on pahempi ruostumaan, jälkimmäisissä taas väärä käyttö särkee laatikon herkemmin.
Aloin sitten katselemaan näitä yhteistyöpakuja, kriteereinä 2.5 litran moottori, edes sinnepäin säännölliset huollot ja asiallinen yleisilme. Hintaluokka edelleen alle 5000 euroa. Muutama yksilö tuli vastaan pitkin poikin Suomea, jostain syystä ei innostanut lähteä tutustumaan kovin kauas. Sitten Rovaniemelle Wetterin vaihtoautokeskukseen tuli myyntiin yksi Vivaro. 2007, 340tkm, alvillinen.
Sinne oli muutakin asiaa viikonloppuna joten kävin tutustumassa autoon, kun ei mitään "oikeaa" vikaa löytynyt niin pikainen hintaneuvottelu ja kättäpäälle kaupan sinetiksi. Kahta autoa kun on vaikea yksin ajaa, niin sovittiin autolle toimitus joko kotiin tai työmaalle, riippuen vähän minä päivänä ja mihin aikaan tämä tapahtuu.
Positiivisesti yllätyin kun jo tänä aamuna soi puhelin, auto tulisi jo puolenpäivän aikaan maisemiin. Luonnollisesti sovittiin sitten työpaikalle toimitus, sinnehän se oli hyvä jättää hallin pihalle viettämään ensi yö. Aamulla hyppään toisen työntekijän kyytiin niin saan sitten ajettua auton kotiin.
Ja tältä se nyt näyttää. Pitkä, matala, läpijuostava eikä pariovia. Webasto, ilmastointi, kahdet hyvät renkaat peltivanteilla. Koukku ja 13-napainen pistoke. Eipä juuri muuta
Vikoina siis pari palanutta lamppua, puhaltimen kolmosnopeus pimeä, ja kuskin turvavyön korkeussäätö ei toimi. Laitellaan pikkuhiljaa ja varustellaan muutenkin työkäyttöön sopivaksi.
Katsotaan mikä ensimmäiseksi hajoaa
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Re: No nyt se osti Ooppelin.
Nuo on kovia pelejä, lähtee pakkasesta ku pakkasesta käyntiin jos riittää akussa potkua. Ja startilla kestää ajaa kilometrin tankilleSupa kirjoitti: ↑08.5.2023 19:43 Joo.
Kun tuo 4x4 Vito ostettiin pihasta jäin ilman pakua, pelkän Mondeon varaan. Eihän siihen sovi polttoöljytynnyri kyytiin, ja muutenkin turhan fiinissä kunnossa työhommiin. Peräkärry isolla pressukuomulla löytyisi, vaan ei sitäkään kiinnosta aina nykiä mukana. Sitäpaitsi aina pitää olla Plan B jos aamulla ei auto käynnistykään - siispä seuraavan pakettikulkineen haku päälle.
Selasin Nettiautoa, Toria ja kaikenmaailman huutokauppoja. Kyselin puskaradioissa. Ajatuksena oli hankkia Vitoa halvempi ja jättää vähän taskunpohjalle, lisäksi pienempi, taloudellisempi, muutenkin halvempi ylläpitää. Toki tuon Vito-yksilön tapauksessa melko helppoa
Mutta ei. Soittelin useampaa Caddyä, kävin koeajamassa Kangoota, ja lopputulos oli että tuossa hintaluokassa pikkukopperoita ei saa edes melkein ehjinä, paitsi jos haluaa riskeerata 400tkm ajettuun huoltokirjattomaan.
Eihän se auttanut kuin laajentaa hakua normaalikokoisiin pakuihin, koska Scudo/Jumpy/Expert -osasto on vaan niin rumia ettei sellaisilla viitsi ajaa (miten ihmeessä Kangoolla sitten muka viitsii?). Ducato/Boxer/Jumper taas halutussa hintaluokassa on niin vanhaa ettei kiinnosta. Jäljelle jää joko T5 Volkkari tai sitten Trafic/Primastar/Vivaro.
Näistä VW on pahempi ruostumaan, jälkimmäisissä taas väärä käyttö särkee laatikon herkemmin.
Aloin sitten katselemaan näitä yhteistyöpakuja, kriteereinä 2.5 litran moottori, edes sinnepäin säännölliset huollot ja asiallinen yleisilme. Hintaluokka edelleen alle 5000 euroa. Muutama yksilö tuli vastaan pitkin poikin Suomea, jostain syystä ei innostanut lähteä tutustumaan kovin kauas. Sitten Rovaniemelle Wetterin vaihtoautokeskukseen tuli myyntiin yksi Vivaro. 2007, 340tkm, alvillinen.
Sinne oli muutakin asiaa viikonloppuna joten kävin tutustumassa autoon, kun ei mitään "oikeaa" vikaa löytynyt niin pikainen hintaneuvottelu ja kättäpäälle kaupan sinetiksi. Kahta autoa kun on vaikea yksin ajaa, niin sovittiin autolle toimitus joko kotiin tai työmaalle, riippuen vähän minä päivänä ja mihin aikaan tämä tapahtuu.
Positiivisesti yllätyin kun jo tänä aamuna soi puhelin, auto tulisi jo puolenpäivän aikaan maisemiin. Luonnollisesti sovittiin sitten työpaikalle toimitus, sinnehän se oli hyvä jättää hallin pihalle viettämään ensi yö. Aamulla hyppään toisen työntekijän kyytiin niin saan sitten ajettua auton kotiin.
IMG_20230508_151341.jpg
Ja tältä se nyt näyttää. Pitkä, matala, läpijuostava eikä pariovia. Webasto, ilmastointi, kahdet hyvät renkaat peltivanteilla. Koukku ja 13-napainen pistoke. Eipä juuri muuta
Vikoina siis pari palanutta lamppua, puhaltimen kolmosnopeus pimeä, ja kuskin turvavyön korkeussäätö ei toimi. Laitellaan pikkuhiljaa ja varustellaan muutenkin työkäyttöön sopivaksi.
Katsotaan mikä ensimmäiseksi hajoaa
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Re: No nyt se osti Ooppelin.
Tarjontaa kun katselee niin saa kohtuullisella rahalla tuoreen tonniluokan pakun. Veroissa yllättäviä eroja kun vertaa transit, hiace ja muihin vastaaviin.
Mitä olen päässyt kokeilemaan niin ajolleen ok auto. Vaihteisto joissakin tahmonut mutta kepiltä menee vaijerit kuluvan holkin kautta. Siihenkin onneksi saatavilla kestävämpi varaosa.
Mitä olen päässyt kokeilemaan niin ajolleen ok auto. Vaihteisto joissakin tahmonut mutta kepiltä menee vaijerit kuluvan holkin kautta. Siihenkin onneksi saatavilla kestävämpi varaosa.
Re: No nyt se osti Ooppelin.
Ajettu on menemään, mukavan pieni kulutus Vitoon verrattuna. Ajomukavuus myös ihan omaa luokkaansa, auto on suht hiljanen, tilava ja muutenki hyväkulkunen.
Tai no, oli. Maanantai-iltana iski vikavalot päälle, yleislukija kertoo että happitunnistimen piirissä katkos. Nyt ei sitten kierrä yli 2800 ja vähän on vääntöjä hukassa eli varmaan ei anna ahtaakaan. Pellin alta kurkistelin eikä sieltä näe mitään, vielä vähemmän pääsee käsiksi. Alle joutuu, mutta vielä ei oo kiinnostanu kun ollu työkiireitä - ja vikatilassaki tää on edeltänyttä Vitoa ripeämpi
Samaten ABS-valo on kummitellu muutamia kertoja, lähinnä kosteissa tai suorastaan märissä olosuhteissa. Tuolla yleislukijalla ei siihen pääse joten tutkimukset on kesken - toki nyt ei pariin viikkoon ole valo häiriköiny joten asia on vähän "unohtunu".
Puhaltimen säätövastuksen ostin, ei oo vielä vaihettu. Se sentään ois helpossa paikassa heti konepellin aukastessa. Käytännössä en oo ajamisen lisäks tehny muuta ku vaihtanu ne palaneet lamput ja pikkasen säätäny oikean puolen liukuovea parempaan asentoon.
Yks pölykapseli karkasi, revin loputki poies.
Kysytäänpä ny vielä täältäki, että milläs vermellä näistä voi lukea koodeja paremmin? Delphi löytyy tallista ja vielä kokeilematta tähän, eikä nyt viittis mitään kauhean kallista vekotinta ostaakaan.
Tai no, oli. Maanantai-iltana iski vikavalot päälle, yleislukija kertoo että happitunnistimen piirissä katkos. Nyt ei sitten kierrä yli 2800 ja vähän on vääntöjä hukassa eli varmaan ei anna ahtaakaan. Pellin alta kurkistelin eikä sieltä näe mitään, vielä vähemmän pääsee käsiksi. Alle joutuu, mutta vielä ei oo kiinnostanu kun ollu työkiireitä - ja vikatilassaki tää on edeltänyttä Vitoa ripeämpi
Samaten ABS-valo on kummitellu muutamia kertoja, lähinnä kosteissa tai suorastaan märissä olosuhteissa. Tuolla yleislukijalla ei siihen pääse joten tutkimukset on kesken - toki nyt ei pariin viikkoon ole valo häiriköiny joten asia on vähän "unohtunu".
Puhaltimen säätövastuksen ostin, ei oo vielä vaihettu. Se sentään ois helpossa paikassa heti konepellin aukastessa. Käytännössä en oo ajamisen lisäks tehny muuta ku vaihtanu ne palaneet lamput ja pikkasen säätäny oikean puolen liukuovea parempaan asentoon.
Yks pölykapseli karkasi, revin loputki poies.
Kysytäänpä ny vielä täältäki, että milläs vermellä näistä voi lukea koodeja paremmin? Delphi löytyy tallista ja vielä kokeilematta tähän, eikä nyt viittis mitään kauhean kallista vekotinta ostaakaan.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Re: No nyt se osti Ooppelin.
En osaa sanoa mutta erään pass-thru-starin mukana kuulemma oli Fordin, Hondan ja mielestäni mys Opelin merkkitesteriohjelmistot eli merkkitesterinkin saanee pimeiltä markkinoilta...
wiimax.fi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: No nyt se osti Ooppelin.
Jonkun ikäistä tuli tutkailtua opcom nimselä systeemillä, sekä autopomillaSupa kirjoitti: ↑07.6.2023 17:52 Ajettu on menemään, mukavan pieni kulutus Vitoon verrattuna. Ajomukavuus myös ihan omaa luokkaansa, auto on suht hiljanen, tilava ja muutenki hyväkulkunen.
Tai no, oli. Maanantai-iltana iski vikavalot päälle, yleislukija kertoo että happitunnistimen piirissä katkos. Nyt ei sitten kierrä yli 2800 ja vähän on vääntöjä hukassa eli varmaan ei anna ahtaakaan. Pellin alta kurkistelin eikä sieltä näe mitään, vielä vähemmän pääsee käsiksi. Alle joutuu, mutta vielä ei oo kiinnostanu kun ollu työkiireitä - ja vikatilassaki tää on edeltänyttä Vitoa ripeämpi
Samaten ABS-valo on kummitellu muutamia kertoja, lähinnä kosteissa tai suorastaan märissä olosuhteissa. Tuolla yleislukijalla ei siihen pääse joten tutkimukset on kesken - toki nyt ei pariin viikkoon ole valo häiriköiny joten asia on vähän "unohtunu".
Puhaltimen säätövastuksen ostin, ei oo vielä vaihettu. Se sentään ois helpossa paikassa heti konepellin aukastessa. Käytännössä en oo ajamisen lisäks tehny muuta ku vaihtanu ne palaneet lamput ja pikkasen säätäny oikean puolen liukuovea parempaan asentoon.
Yks pölykapseli karkasi, revin loputki poies.
Kysytäänpä ny vielä täältäki, että milläs vermellä näistä voi lukea koodeja paremmin? Delphi löytyy tallista ja vielä kokeilematta tähän, eikä nyt viittis mitään kauhean kallista vekotinta ostaakaan.
molemat näytti ihan ok pelaavan
samoin mpps minkä jälkeen kulku olikin sitten
mukavampaa ja vetojatkui alusta loppuun,
kuten kuusenallta lähtiessä yleensä
mallit missä jakopäässä joku kumilenkki se lenkki kanttaa
vaihta ainakin 20tkm ennen huolto
ohjelmassa oleva suositusta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: No nyt se osti Ooppelin.
Vikatilassa mennään vieläki, hyviksi tunnetuilla korjaamoilla ruuhkaa. Ens maanantaille on aika tutkimuksiin, toivottavasti selviää anturin vaihdolla
ABS-valo päätti alkaa palaa jatkuvasti tässä yhtenä päivänä, mittaristohan on ihan komea kun oransseja tuikkuja loistaa siellätäällä. Mutta kyllähän tuolla pysyy liikenteen mukana 25km/suunta 40-80km/h rajotusalueilla työmatka-ajossa.
Sitäpaitsi kun ei ole edes luullut ostavansa premium-autoa on asenne tämmösiin pikkujuttuihin iha eri, korjataan kun keretään jos autolla pääsee perille
Noh, joka tapauksessa ostin iCarsoft CR Max -aparaatin, sillähän pääsi tässä jarruihin käsiksi ja sain livedataa ruudulle. Vasen takarengas pyörii muka aina 1km/h, muut uskottavammin ja keskenään samaa vauhtia. Rajaa mukavasti aluetta vianhakuun, jätän tämänki maanantaisen korjaamokäynnin huoleksi. Samaten saavat tutkia alustan väljyydet, pikkusen kolahtaa jo terävämmissä heitoissa.
Korjasin turvavyön korkeussäädön, jonka jälkeen huomasin ettei takaisinkelaus toimi kunnolla. Oletin että se säätösysteemi väärin koottuna ois jumittanu myös vyötä, mutta olin väärässä. Tilasin ehjän käytetyn Liettuasta, vielä matkalla. Suomessa myytiin eioota purkuosina.
Moottoriöljyt pitäis alkaa vaihtamaan, josko tämän kans testais uutta imuria. Suodatin vissiin kuitenki pitää alakautta vaihtaa. Samaten vois kyllä vilkasta onko laatikossa öljyä, ja äkkiäkös neki vaihtaa siinä ryömiessä.
ABS-valo päätti alkaa palaa jatkuvasti tässä yhtenä päivänä, mittaristohan on ihan komea kun oransseja tuikkuja loistaa siellätäällä. Mutta kyllähän tuolla pysyy liikenteen mukana 25km/suunta 40-80km/h rajotusalueilla työmatka-ajossa.
Sitäpaitsi kun ei ole edes luullut ostavansa premium-autoa on asenne tämmösiin pikkujuttuihin iha eri, korjataan kun keretään jos autolla pääsee perille
Noh, joka tapauksessa ostin iCarsoft CR Max -aparaatin, sillähän pääsi tässä jarruihin käsiksi ja sain livedataa ruudulle. Vasen takarengas pyörii muka aina 1km/h, muut uskottavammin ja keskenään samaa vauhtia. Rajaa mukavasti aluetta vianhakuun, jätän tämänki maanantaisen korjaamokäynnin huoleksi. Samaten saavat tutkia alustan väljyydet, pikkusen kolahtaa jo terävämmissä heitoissa.
Korjasin turvavyön korkeussäädön, jonka jälkeen huomasin ettei takaisinkelaus toimi kunnolla. Oletin että se säätösysteemi väärin koottuna ois jumittanu myös vyötä, mutta olin väärässä. Tilasin ehjän käytetyn Liettuasta, vielä matkalla. Suomessa myytiin eioota purkuosina.
Moottoriöljyt pitäis alkaa vaihtamaan, josko tämän kans testais uutta imuria. Suodatin vissiin kuitenki pitää alakautta vaihtaa. Samaten vois kyllä vilkasta onko laatikossa öljyä, ja äkkiäkös neki vaihtaa siinä ryömiessä.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: No nyt se osti Ooppelin.
Aika usein noissa on ollutSupa kirjoitti: ↑06.7.2023 20:18 Vikatilassa mennään vieläki, hyviksi tunnetuilla korjaamoilla ruuhkaa. Ens maanantaille on aika tutkimuksiin, toivottavasti selviää anturin vaihdolla
ABS-valo päätti alkaa palaa jatkuvasti tässä yhtenä päivänä, mittaristohan on ihan komea kun oransseja tuikkuja loistaa siellätäällä. Mutta kyllähän tuolla pysyy liikenteen mukana 25km/suunta 40-80km/h rajotusalueilla työmatka-ajossa.
Sitäpaitsi kun ei ole edes luullut ostavansa premium-autoa on asenne tämmösiin pikkujuttuihin iha eri, korjataan kun keretään jos autolla pääsee perille
Noh, joka tapauksessa ostin iCarsoft CR Max -aparaatin, sillähän pääsi tässä jarruihin käsiksi ja sain livedataa ruudulle. Vasen takarengas pyörii muka aina 1km/h, muut uskottavammin ja keskenään samaa vauhtia. Rajaa mukavasti aluetta vianhakuun, jätän tämänki maanantaisen korjaamokäynnin huoleksi. Samaten saavat tutkia alustan väljyydet, pikkusen kolahtaa jo terävämmissä heitoissa.
Korjasin turvavyön korkeussäädön, jonka jälkeen huomasin ettei takaisinkelaus toimi kunnolla. Oletin että se säätösysteemi väärin koottuna ois jumittanu myös vyötä, mutta olin väärässä. Tilasin ehjän käytetyn Liettuasta, vielä matkalla. Suomessa myytiin eioota purkuosina.
Moottoriöljyt pitäis alkaa vaihtamaan, josko tämän kans testais uutta imuria. Suodatin vissiin kuitenki pitää alakautta vaihtaa. Samaten vois kyllä vilkasta onko laatikossa öljyä, ja äkkiäkös neki vaihtaa siinä ryömiessä.
abs kehä takaana poikki
korjauttu hitsaamalla ja räläkällä muotileen
edessä laakeris olevat mangetti kehtä murenee
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: No nyt se osti Ooppelin.
ABSeista löyty selkee anturivika mittaamalla. Ja joku edellinen sankari oli p*skonu takana kummanki anturin kiinnityksen, sielä oli sitten ihme peltilaippakötöstyksiä rakenneltu. Laitettiin kuntoon.
Samalla löyty takaa laakerivika, tuli niinikään korjattua.
Ne muut vikavalot sitten... Noh sitä happitunnistinta ei oo vaihettu mutta valot on sammunu. Ilmeisesti johtosarjahäiriö
Anturi on jemmassa kyllä oottamassa, mutta ajetaan nyt kun kerran toimii.
Turvavyön vaihto oli 10 minuutin homma, yllätyin iteki kuinka näppärästi se hoitu tässä vehkeessä. Nyt pelittää kunnolla. Säätövastus on vaihtamatta, kun tuntuu ettei se vika ehkä siinä olekaan. Välillä nimittäin toimii joka nopeus, välillä ei yksikään. Liekö säätöpaneelissa sitten, noh pitää katella.
Vänkärin etujarrusatula meni kans jumiin yks päivä. Sen kun sai kammettua irrottamaan otteensa, nii ajelin töistä kotiin koskematta jarrupolkimeen, hain toisella autolla osakaupasta satulan ja vaihtelin. Päätin etten ala ees yrittämään herkistelyä ja elvytystä, kun sen vaihtaa paljon nopeemmin. Olipa kiva että osat irtosi ilman suurempaa väkivaltaa ja vaurioita.
Kampiakselin moniurahihnapyörä mulla hajosi myös tossa, sehän on näissä semmonen värinänvaimennettu malli nii osat irtos toisistaan. Kyllä mä ihmettelin kun alko kesken ajon kolina ja auto meni raskaaksi kääntää. Tyhjäkäynnillä katoin pellin alle nii ei nähny mitään epänormaalia, kun se hihnaki pyöri siinä mukana niillä kierroksilla. Vaan kyllähän kun alle meni ja hihnapyörään koski nii vika selvis
Nooh kuluvia osia, eikä ollu heiluessaan särkeny jakopään koppaa nii uutta ratasta ja remmiä vaan paikalleen ja kovaa ajoa.
Sitten on ajettu, ajettu ja ajettu. Öljyt ja suodattimet, myös polttoainesuodatin, vaihettiin ennen katastusta. Siinä samalla vaihettiin käsijarruvaijerit, kun yks meni sopivasti poikki. Tulipa säädettyä kohilleen
Ostin uuet pohjamuovit ja siellä neki roikkuu auton alla, josko konehuone ei niin nopeasti jäähtyis enää.
Leima tuli huomautuksitta.
Webasto toimii mainiosti, kaukosäätöähän tuohonki kaipais. Pitäs kattoa saisko tohonki piuhojen väliin naitettua samanlaisen puhelinohjauksen minkä Vitoon asensin.
Samalla löyty takaa laakerivika, tuli niinikään korjattua.
Ne muut vikavalot sitten... Noh sitä happitunnistinta ei oo vaihettu mutta valot on sammunu. Ilmeisesti johtosarjahäiriö
Anturi on jemmassa kyllä oottamassa, mutta ajetaan nyt kun kerran toimii.
Turvavyön vaihto oli 10 minuutin homma, yllätyin iteki kuinka näppärästi se hoitu tässä vehkeessä. Nyt pelittää kunnolla. Säätövastus on vaihtamatta, kun tuntuu ettei se vika ehkä siinä olekaan. Välillä nimittäin toimii joka nopeus, välillä ei yksikään. Liekö säätöpaneelissa sitten, noh pitää katella.
Vänkärin etujarrusatula meni kans jumiin yks päivä. Sen kun sai kammettua irrottamaan otteensa, nii ajelin töistä kotiin koskematta jarrupolkimeen, hain toisella autolla osakaupasta satulan ja vaihtelin. Päätin etten ala ees yrittämään herkistelyä ja elvytystä, kun sen vaihtaa paljon nopeemmin. Olipa kiva että osat irtosi ilman suurempaa väkivaltaa ja vaurioita.
Kampiakselin moniurahihnapyörä mulla hajosi myös tossa, sehän on näissä semmonen värinänvaimennettu malli nii osat irtos toisistaan. Kyllä mä ihmettelin kun alko kesken ajon kolina ja auto meni raskaaksi kääntää. Tyhjäkäynnillä katoin pellin alle nii ei nähny mitään epänormaalia, kun se hihnaki pyöri siinä mukana niillä kierroksilla. Vaan kyllähän kun alle meni ja hihnapyörään koski nii vika selvis
Nooh kuluvia osia, eikä ollu heiluessaan särkeny jakopään koppaa nii uutta ratasta ja remmiä vaan paikalleen ja kovaa ajoa.
Sitten on ajettu, ajettu ja ajettu. Öljyt ja suodattimet, myös polttoainesuodatin, vaihettiin ennen katastusta. Siinä samalla vaihettiin käsijarruvaijerit, kun yks meni sopivasti poikki. Tulipa säädettyä kohilleen
Ostin uuet pohjamuovit ja siellä neki roikkuu auton alla, josko konehuone ei niin nopeasti jäähtyis enää.
Leima tuli huomautuksitta.
Webasto toimii mainiosti, kaukosäätöähän tuohonki kaipais. Pitäs kattoa saisko tohonki piuhojen väliin naitettua samanlaisen puhelinohjauksen minkä Vitoon asensin.
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Re: No nyt se osti Ooppelin.
Talvi ajeltiin ja paleltiin, moottorinlämmöt nousee normaaliin ja kennollaki putket on kuumat mutta hytissä ei tarkene. Sisäkierron napista ei tapahu mitään, läppä ei liiku. Tätä tutkiessa huomasin että raitisilmasuodatin puuttu kokonaan, noh ei puutu enää.
Muutenki tuntuu että siinä lämppärin ohjauspaneelissa ois tosiaan häikkää. Puhallin toimii joka nopeudella jos auto ei käy mutta virrat on päällä. Heti kun käynnistää katoaa se kolmosnopeus. Inspiraatio ei oo riittäny perehtyä asiaan enempää, kun ollu muutaki tekemistä.
Abs- ja luistonestovalot rupes taas kesän tullessa syttymään, ja vähän aikaa satunnaisesti sytyttyään palavat nyt taas aina. Pitäs jaksaa ottaa testeri mukaan että näkis mikä nurkka tällä kertaa. Ja ilmastoinnista alkaa teho hiipua, vois käyttää letkujen päässä.
Ostin halvan kiinalaisen langattoman peruutuskameran, hauska kun näyttöön tulee kaikkien tiellä kohdattujen matkailuautojen ja rekkojen kamerakuvat myös... muuten on kyllä vaan ajeltu. Puhtaasti työkäytössä, ja suurimman osan ajasta auto on majailluki työpaikalla kun oon Mondeolla kulkenu välimatkat, nii siksikään ei oo tullu laiteltua nuita pikkujuttuja. Eiköhän sitä taas syksyksi leimalle laitella kaikki.
Mutta ihan hyvä auto se on silti ollu. Paljon edeltäjäänsä huolettomampi
Muutenki tuntuu että siinä lämppärin ohjauspaneelissa ois tosiaan häikkää. Puhallin toimii joka nopeudella jos auto ei käy mutta virrat on päällä. Heti kun käynnistää katoaa se kolmosnopeus. Inspiraatio ei oo riittäny perehtyä asiaan enempää, kun ollu muutaki tekemistä.
Abs- ja luistonestovalot rupes taas kesän tullessa syttymään, ja vähän aikaa satunnaisesti sytyttyään palavat nyt taas aina. Pitäs jaksaa ottaa testeri mukaan että näkis mikä nurkka tällä kertaa. Ja ilmastoinnista alkaa teho hiipua, vois käyttää letkujen päässä.
Ostin halvan kiinalaisen langattoman peruutuskameran, hauska kun näyttöön tulee kaikkien tiellä kohdattujen matkailuautojen ja rekkojen kamerakuvat myös... muuten on kyllä vaan ajeltu. Puhtaasti työkäytössä, ja suurimman osan ajasta auto on majailluki työpaikalla kun oon Mondeolla kulkenu välimatkat, nii siksikään ei oo tullu laiteltua nuita pikkujuttuja. Eiköhän sitä taas syksyksi leimalle laitella kaikki.
Mutta ihan hyvä auto se on silti ollu. Paljon edeltäjäänsä huolettomampi
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Re: No nyt se osti Ooppelin.
1.6 twin turbo ei näytä olevan ihan mahottoman janonen tiisselin suhteen.
Kyllä mökkireissulla kävi mielessä joku oikea paku. Sivuovi auki ja kassit kyytiin.
Kyllä mökkireissulla kävi mielessä joku oikea paku. Sivuovi auki ja kassit kyytiin.