Viikonloppu meni Pietarissa,majapaikka ison kirkon vieressä.
Hotelli Prestige,varmaan neljäs kerta tässä,ja ihme että on aina löytynyt parkkipaikka,se kun ei ole kovin suuri,kuvassa näkkyy 50 % siitä.
Sunnuntaina puoliltapäivin hotellin luovutus ja ajattelin siirtää auton parkkiin keskustaan yhteen mestaan missä useasti tilaa / uskaltaa jättää.
Nevskillä väljää pyhäpäivänä.
Kohta tuon kuvan ottamisen jälkeen käännös oikealle Sadovaja uulitsalle,siinä olikin miliisin näköiset miehet risteyksessä,jalkautunut poliisi liputtikin minut sivuun.
No ei muuta kun ikkuna auki ja passi & rekisteriotetta tarjosin ,pyysi vielä tulliselvityksenkin.
Sitten sanoikin että ulos autosta,aattelin että kai tässä kyse liikennevaloista,varmaan käännyin vähän vanhalla vihreällä.
No seuraavaksi pyysi poliisiautoon istumaan,sitten selvisi syykin,kuulemma ajo alkoholin vaikutuksen alaisena!
Tuntui ihan uskomattomalta,heitti tuon ihan noin vaan,kai täällä on puhallusmittareitakin,ei nyt näkynyt kyllä.
Sanoin että olin kyllä eilen olutta juonut ruuan kanssa,ei vaikuta nyt mitenkään.
Poliisit puhui yhtä huonosti englantia kuin minä venäjää,toinen soitti sitten johonkin,antoi tovin kuluttua luurin minulle.
Siellä olikin hyvää enkkua puhuva nainen linjan päässä,selvitti miten voidaan ottaa kortti pois 2 vuodeksi,sakot ja oikeuteen joutuu.
Ite esitin että lääkäriin ja verikokeeseenhan tässä pitäisi lähteä,nainen vähän naurahti jotta ei semmoisella ole niin väliä,painoarvo poliisimiehen havainnoilla.
No silti olin sitä mieltä että verikokeeseen tästä lähdetään jos johonkin.
Sitten nainen halusi taas puhua poliisin kanssa.
Samalla auton kuskina toiminut alkoi kovasti kysellä olinko juonut vodkaa,eilen siis.
Minäsiinä muutamaan kertaan että ei vodkaa,vain olutlinjalla oltu.
Sitten yllättäen antoikin paperit takaisin ja pääsin lähtemään.
Selvä tapaus,kokeilivat kepillä jäätä,josko olisin ehdottanut heille kompromissiksi pientä rahallista korvausta.
Parkkipaikka löytyi,paikallinen maasturi ollut jo pitempään.
Vähän uudempaa ja vanhempaa kalustoa.
Tuo Gazpromin torni ei vieläkään valmis,näinköhän jo ensi kesänä pääsee käymään.
Kanavaliikennettä.
Illalla takaisinpäin,ja se onkin hyvä hetki ajella kun ei ole ruuhkaa,tähän suuntaan.
Nyt on valmista moottoritietä puoliväliin Pietari-Viipuri.
Se kun loppui ja alkoi tietyö osuus,vastaantulijoita riitti kun Pietarilaiset palaavat kotiin.
Ensimmäinen jono n.8 km ennenkuin tuli edes pientä katkosta.
Tällä vauhdilla jo ennen 2030 koko väli 6-kaistatietä.