Traficin tahtiin
Traficin tahtiin
Noniin. Aletaas pitää pitkästä aikaa topikkia.
Edellisen Renaultin omistin tossa 2010. Ihan hirveämmin ei ikävä jäänyt Lagunaa, joskin sen kyyti oli ensiluokkaista lukuisista vioista riippumatta.
Ostin talon tossa syyskuussa rouvan kanssa, ja pikkuhiljaa aletaan pistää paikkoja tälle vuosikymmenelle ja omaa silmää miellyttäväksi. Rautakaupassa ja ikeassa kun tarvii asioida, ei viitsisi aina aloittaa sitä tuolishowta, jota perheen hb ja suv-kokoluokan autoissa joutuu harrastaa urakalla. Eikä niihin siltikään mitään mahdu.
Päätös pakettiautosta kypsyikin melko nopeasti, kun kuulin, että sukulaismies olisi laittamassa Rellun kiertoon. 330tkm mittarissa, 2,5 litraanen pannu ja webasto. Mitä sitä muuta kaipaakaan. Kaupat tehtiin ja nyt on rellulla ensimmäinen 80km siirtymä takana.
Havaintoja:
- Yllättävän puhdikas, lähtee pakettiautoksi ihan reippaasti liikkeelle.
- Hyvä äänieristys, ei jurrannu nastat eikä resonoinut kori millään muotoa ainakaan moottoritienopeuksilla.
- Näkyvyys todella hyvä, ainoastaan peileissä kaipaisin leveysuuntaan jotakin kun takimmainen kulma jää hämäräksi.
- Kilsat ei juurikaan sisustassa näy, paitsi kuskinpenkissä. Likaa on ja pölyä kyllä, ne siivotaan hetikohta.
- Kilsat näkyvät kyllä korissa, mutta toisaalta eipä ainakaan niin harmita sitten mitään kärryä tms tökätä takaoviin, kun ne kerran jo on hieman aisakontaktia saanut.
- Jähmeähkö ohjaus, toki voi johtua myös melko alhaisista rengaspaineista, ja siitä etten nyt vähään aikaan ole muita kun pikkuautoja pyöritellyt.
Taaksepäin on jotkut 10w tuikut katon yläkulmissa, niiden päivitys tehokkaampiin olisi jossain kohtaa edessä. Eteen kaavailin huomattavasti leveämpää tankoa, ja katolle sitten vähän isompaa, kaarevaa tankoa. Sen verran valoa, että tietää missä mennään Kontin puolella cob-led paneeleita mietin, 50cm pitkiä. Niitä kaks per kylki.
Muuta päivittelyä ei nyt sinällään ole tarve harrastaa, ehkä aluvanteet alle.
Mikähän noissa kuvissa on, ettei lataa.. Noh, musta pitkä matala trafic peltivantein ja karjaraudalla
EDIT. Taispa sittenki kuva tulla
Edellisen Renaultin omistin tossa 2010. Ihan hirveämmin ei ikävä jäänyt Lagunaa, joskin sen kyyti oli ensiluokkaista lukuisista vioista riippumatta.
Ostin talon tossa syyskuussa rouvan kanssa, ja pikkuhiljaa aletaan pistää paikkoja tälle vuosikymmenelle ja omaa silmää miellyttäväksi. Rautakaupassa ja ikeassa kun tarvii asioida, ei viitsisi aina aloittaa sitä tuolishowta, jota perheen hb ja suv-kokoluokan autoissa joutuu harrastaa urakalla. Eikä niihin siltikään mitään mahdu.
Päätös pakettiautosta kypsyikin melko nopeasti, kun kuulin, että sukulaismies olisi laittamassa Rellun kiertoon. 330tkm mittarissa, 2,5 litraanen pannu ja webasto. Mitä sitä muuta kaipaakaan. Kaupat tehtiin ja nyt on rellulla ensimmäinen 80km siirtymä takana.
Havaintoja:
- Yllättävän puhdikas, lähtee pakettiautoksi ihan reippaasti liikkeelle.
- Hyvä äänieristys, ei jurrannu nastat eikä resonoinut kori millään muotoa ainakaan moottoritienopeuksilla.
- Näkyvyys todella hyvä, ainoastaan peileissä kaipaisin leveysuuntaan jotakin kun takimmainen kulma jää hämäräksi.
- Kilsat ei juurikaan sisustassa näy, paitsi kuskinpenkissä. Likaa on ja pölyä kyllä, ne siivotaan hetikohta.
- Kilsat näkyvät kyllä korissa, mutta toisaalta eipä ainakaan niin harmita sitten mitään kärryä tms tökätä takaoviin, kun ne kerran jo on hieman aisakontaktia saanut.
- Jähmeähkö ohjaus, toki voi johtua myös melko alhaisista rengaspaineista, ja siitä etten nyt vähään aikaan ole muita kun pikkuautoja pyöritellyt.
Taaksepäin on jotkut 10w tuikut katon yläkulmissa, niiden päivitys tehokkaampiin olisi jossain kohtaa edessä. Eteen kaavailin huomattavasti leveämpää tankoa, ja katolle sitten vähän isompaa, kaarevaa tankoa. Sen verran valoa, että tietää missä mennään Kontin puolella cob-led paneeleita mietin, 50cm pitkiä. Niitä kaks per kylki.
Muuta päivittelyä ei nyt sinällään ole tarve harrastaa, ehkä aluvanteet alle.
Mikähän noissa kuvissa on, ettei lataa.. Noh, musta pitkä matala trafic peltivantein ja karjaraudalla
EDIT. Taispa sittenki kuva tulla
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Reilu viikko yhteiseloa takana. Viime viikolla otin tuon kokeeksi aamuyön jakelutouhuun, ja kyllähän tuolla laatikoillekin pääsi suht vaivattomasti. Tilaakin oli hytissä sortteerata sen 7 erilaista tuotetta plus normaalit aamulehdet järkevästi. Antenni on pirun korkea, ottaa lähestulkoon joka puusta alaoksiin kiinni. Tuohon täytyy perehtyä, olisko lasiantenni parempi..
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
En oo saanu vieläkään tuhlattua puolta tankkia, mikä tässä oli tullessa jäljellä. Tripin nollasin ostaessa, nyt on 270km ja pari viivaa vielä punarajalle. Taloudellisen olonen siis.
Jäin tossa yks päivä melko mietoon mäkeen supattelemaan, niin heräsipä aatos uusista nastarenkaista. Dot11 Möykkäpeliitat ei oikein enää pelitä. Mimmossia nuo nykyiset Contin Vancot on, tekiskö niillä mittään?
Ratiota tekis mieli päivitellä modernimpaan, vaan ei viitsis kymmentäsataa sovitinpurkkia survoa, että saa kaken ja infonäytön rokkaamaan tarvikerammarilla. Näissähän kyllä saattoi olla boksin ohjaukseen optio, niin jos sais vaihtajan sovitteella usb/aux/bt purkin..
Jäin tossa yks päivä melko mietoon mäkeen supattelemaan, niin heräsipä aatos uusista nastarenkaista. Dot11 Möykkäpeliitat ei oikein enää pelitä. Mimmossia nuo nykyiset Contin Vancot on, tekiskö niillä mittään?
Ratiota tekis mieli päivitellä modernimpaan, vaan ei viitsis kymmentäsataa sovitinpurkkia survoa, että saa kaken ja infonäytön rokkaamaan tarvikerammarilla. Näissähän kyllä saattoi olla boksin ohjaukseen optio, niin jos sais vaihtajan sovitteella usb/aux/bt purkin..
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Aika uraherkkä kun on "teräväolkainen", ainakaan uudempikoppaiseen Vivaroon ei ole oikein hyvän tuntuinen juuri tämän ominaisuuden johdosta.miqum_86 kirjoitti:Mimmossia nuo nykyiset Contin Vancot on, tekiskö niillä mittään?
Lisäksi tuntuu kovettuvan nopeasti ja nastat irtoaa.
Kaksi talvea kestivät ajaa (~20tkm.) joista jälkimmäinen oli jo melkoista taistelua pidon puutteen ja vetelyn vuoksi.
Hankookkia on viime vuosina käytetty jonkin verran ja on mielestäni ollut aika hyvä.
- Teddy
- Viestit: 761
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Jaa, yks pari kolmatta ja toinen pari neljättä talvea pyörii lavadatsunin alla Vanco ice contact kakkosia. Uraherkkyyttä en ole huomannut, mutta toi nyt on tollanen raktori muutenkin, ettei se urista mitään tiedä. Nastat on tallella ja komeesti pitää edelleen, on niillä nyt vähintään se kymppitonni per talvi ajettukin.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Ei onneks kytkin eikä loota tunnu sille, että olis mitään tarvetta remontille.hotari kirjoitti:Älä ees toivo kytkin remppaa
Tänään kävin rautakaupasta pitkää tavaraa hakemassa, 270 meni kivutta vielä suorana. Kattotelineetkin löytyy, niillä sais vähän vielä pidempää pötköä tuoda.
Pari kaatopaikkareissua tein autotallista, ja makkarirempan jätteitä heitin. Maksaa jo itseään ns. takaisin
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
- Vitollinen
- Viestit: 2
- Liittynyt: 29.9.2016 17:55
Vaikka kone tuntuu vetävän hyvin pikkukierroksillakin, suosittelen kuitenkin välttämään jurnuttamista. Kutosen ratas on osittain öljynpinnan yläpuolella, eli siinä on roiskevoitelu. Systeemi kestää kyllä oikealla käytöllä. Vaihteistoremppaan nähden se kytkinkin on halpa.miqum_86 kirjoitti:Ei onneks kytkin eikä loota tunnu sille, että olis mitään tarvetta remontille.hotari kirjoitti:Älä ees toivo kytkin remppaa
Tänään kävin rautakaupasta pitkää tavaraa hakemassa, 270 meni kivutta vielä suorana. Kattotelineetkin löytyy, niillä sais vähän vielä pidempää pötköä tuoda.
Pari kaatopaikkareissua tein autotallista, ja makkarirempan jätteitä heitin. Maksaa jo itseään ns. takaisin
Toivotan kuitenkin hyviä kilometrejä, onhan se hyvä ajaa!
Kiitän. On tosiaan miellyttävä ajaa, hyvinkin epäpakumainen. Alustan napakkuus välillä on jopa liikaakin, mutta kestopäällysteellä on todella miellyttävä.Vitollinen kirjoitti:Toivotan kuitenkin hyviä kilometrejä, onhan se hyvä ajaa!
Kuukausi taloudessa täynnä. Kunhan lumet sulaa, alkaa piharemontti, ja siihen rahtaukseen tuo on taas omiaan.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Saksasta tilasin pakkivalon umpion, kun entinen oli kolhittu reikäiseksi. Hain pari kuutiota puuta, ennen senkin kuskauksesta olis saanut maksaa ittensä kipeäksi. Kesällä hakea vähän lisää, kunhan saan nyt lopputalven polteltua näitä. Mikäs tässä siis, kuha ajellaan
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Kesä on menny erinäisissä askareissa ja pakua on tarvittu. Tänään innostuin hieman ulkokuorta siistimään, huomenna ottaa vielä vetokoukun runko työn alle. Hioa hilseilleet maalit poies ja töpätä pensselillä vasaralakkaa.
Ihan murheitta ei olla päästy, vaihteensiirtäjän laatikon puoleinen vaijeri pomppas irti liitoksestaan. Onneksi oli pykälä sisässä kun irtos, niin pääsin kytkinpommilla yhdet valot ympäri ja takas kotia.
Konttiin asensin lattiamaton koko alalle, hiljeni kummasti koppiinkin asti. Seuraavaksi olisi ajatuksissa tehdä kattoon pieni vaimennusprokkis ja peittää koko komeus vanerilla. Vaneriin sitten vähän upottaa ledejä. Väliseinään olis varmaan kanssa tarvis laittaa jotain vaimennusta. Kabiiniin viritellä vakiopaikoille uudet kaiuttimet, ja matkustajien penkin alle tempaista joku lituska subbari.
Talvirenkaita oon arponut, että laittaisko halpaa vai hyvää. Nastaa joka tapauksessa. Hieman kiinnostaisi uhkarohkeasti kokeilla Cordiantia.
Leimakin olis edessä, sinällään ei pelkoa läpimenosta muutakun tuulilasin osalta. Koko omistusajan kadoksissa ollut tööttikin löytyi, kun sulakkeen vaihtoi
Ihan murheitta ei olla päästy, vaihteensiirtäjän laatikon puoleinen vaijeri pomppas irti liitoksestaan. Onneksi oli pykälä sisässä kun irtos, niin pääsin kytkinpommilla yhdet valot ympäri ja takas kotia.
Konttiin asensin lattiamaton koko alalle, hiljeni kummasti koppiinkin asti. Seuraavaksi olisi ajatuksissa tehdä kattoon pieni vaimennusprokkis ja peittää koko komeus vanerilla. Vaneriin sitten vähän upottaa ledejä. Väliseinään olis varmaan kanssa tarvis laittaa jotain vaimennusta. Kabiiniin viritellä vakiopaikoille uudet kaiuttimet, ja matkustajien penkin alle tempaista joku lituska subbari.
Talvirenkaita oon arponut, että laittaisko halpaa vai hyvää. Nastaa joka tapauksessa. Hieman kiinnostaisi uhkarohkeasti kokeilla Cordiantia.
Leimakin olis edessä, sinällään ei pelkoa läpimenosta muutakun tuulilasin osalta. Koko omistusajan kadoksissa ollut tööttikin löytyi, kun sulakkeen vaihtoi
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Saanee joo. Kummisedällä oli ollut tuo kyseinen liitos nippusiteillä kasassa jo monen monituista vuotta, joten laitoinpa sinne nyt itsekin mustaa würthiläistä. Ens viikon torstaina olis eka reilumpi kestotestietappi, kun pitäs Seinäjoelta hakea uus kärry kotia. Pakata pieni pakki työkaluja ja niitä nippusiteitäPappi kirjoitti:Vaihteiston vaijeriin saa semmosen lukitusholkin? Ebay. Wish.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Käytin leimalla, tehtävänannon hakemassa. Käsijarru oli kokonaan poies pelistä toisella puolella, ja kuskin alapallo väljä. Nämä remppailla kuntoon, niin saa taas painaa.
Muutama korjauskehoituskin, mutta ne on helppo fiksata. Onkos tuossa käsijarrussa jotain erityistä, joka takertaa? Rasvaa ja kumivasaraa?
Muutama korjauskehoituskin, mutta ne on helppo fiksata. Onkos tuossa käsijarrussa jotain erityistä, joka takertaa? Rasvaa ja kumivasaraa?
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Alapallon remontoin mennäviikolla ja jarruihin riitti uudet vaijerit. Nyt on leima paperissa. Ohikiitävän hetken mietin mielessäni, jos tuon saisi hukattua/vaihdettua isohkoon farkkuun vetokoukulla. Mutta täytyy nyt funtsailla. Tuo Ibiza olis ennemmin oikeasti jouten. Ja talvikin tulee, niin on se kivempi rompetta kuskata säältä suojassa.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi