VVV part 1. eli Vanjan vaimon Viesta - myyty uuteen kotiin
VVV part 1. eli Vanjan vaimon Viesta - myyty uuteen kotiin
Kuten myyntipalstaltakin on huomattu, on meidän perheemme aika luopua yhdestä pitkäikäisimmistä käyttöautosta mitä minulla on ollut. Skoda Octavia Combi TDi on nyt myynnissä (kova on kysyntä alle tonnin autoilla näemmä, puhelin soi kun ilotalossa) ja joutaa uudelle omistajalle. Tarvetta toiseen riisselivarmariin ei enää ollut.
Vaimo halusi vaihtelun vuoksi vähemmän ajetun, pienemmän, siistimmän bensa-auton. Em. kriteerien lisäksi siinä piti olla ilmastointi, ohjaustehostin, lohkolämppäri sisäpistokkeella ja CD-soitin.
No tulihan tuossa katseltua Pösöjä, C1 Citikoita, Faabioita yms. Lopulta ns. vanha Fordihomous ajoi muitten merkkien perille kun vähän ajettuja Fiestoja, Focuksia ja Ka'ta alkoi olla lähiseudulla kohtuuhintaan. Yhtä vm -03 112 tkm ajettua Ka'ta kävin ajamassa ja vilasemassa, mutta oli kyllä justiinsa leimatuksi aika hapan jo ja siinä oli kasettisoitin
Sitten lykästi, hieman yli tonnilla 133 tkm ajettu Fiesta Sipoossa vaikutti hyvältä, joten katsomaan. No sepä oli ihan mainio peli. Kahdet melkein uudet renkaat, uudehko tuulilasi, akku ja pakoputki eikä mätää juuri missään. Ilmoituksessa olleesta hinnasta myyjä ei tinkinyt, kun sanoi laittaneensa hinnan semmoiseksi että pääsee nopeasti eroon. Ja niinhän se olikin muihin netissä myynnissä oleviin verrattuna useamman satasen verran edullisempi ja ajolleen tosi hyvä.
No kaupat siitä tuli ja vaimokin tykkäsi kovasti uudesta käyttöpelistään ajaa. Katsotaan mihin tämän kanssa päädytään. Lopuksi pari kuvaa.
Lisää kuvia myöhemmin kun ehtii.
Vaimo halusi vaihtelun vuoksi vähemmän ajetun, pienemmän, siistimmän bensa-auton. Em. kriteerien lisäksi siinä piti olla ilmastointi, ohjaustehostin, lohkolämppäri sisäpistokkeella ja CD-soitin.
No tulihan tuossa katseltua Pösöjä, C1 Citikoita, Faabioita yms. Lopulta ns. vanha Fordihomous ajoi muitten merkkien perille kun vähän ajettuja Fiestoja, Focuksia ja Ka'ta alkoi olla lähiseudulla kohtuuhintaan. Yhtä vm -03 112 tkm ajettua Ka'ta kävin ajamassa ja vilasemassa, mutta oli kyllä justiinsa leimatuksi aika hapan jo ja siinä oli kasettisoitin
Sitten lykästi, hieman yli tonnilla 133 tkm ajettu Fiesta Sipoossa vaikutti hyvältä, joten katsomaan. No sepä oli ihan mainio peli. Kahdet melkein uudet renkaat, uudehko tuulilasi, akku ja pakoputki eikä mätää juuri missään. Ilmoituksessa olleesta hinnasta myyjä ei tinkinyt, kun sanoi laittaneensa hinnan semmoiseksi että pääsee nopeasti eroon. Ja niinhän se olikin muihin netissä myynnissä oleviin verrattuna useamman satasen verran edullisempi ja ajolleen tosi hyvä.
No kaupat siitä tuli ja vaimokin tykkäsi kovasti uudesta käyttöpelistään ajaa. Katsotaan mihin tämän kanssa päädytään. Lopuksi pari kuvaa.
Lisää kuvia myöhemmin kun ehtii.
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 31.7.2018 20:28. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Lupasin lisää kuvia, tässähän niitä
Nuo tarvikekapselit ovat kyllä aika jäätävät, täytyypä kysellä josko tallikaverilla olisi jäänyt vanhasta viestastaan orkkismalliset talteen...
Takapenkillä on sen verran tilaa että minunkokoinen mies (177 cm) mahtuu tuonne juuri sopivasti (pää hipoo melkein jo kattoa) kun etupenkki on säädetty minunkokoiselle miehelle...
penkit ovat aika kovat, kovemmat kuin satalankuissa, mutta aika nopsaan niihen tottuu...
ja lopuksi kuva korin pahimmasta mätäpesästä...
Nuo tarvikekapselit ovat kyllä aika jäätävät, täytyypä kysellä josko tallikaverilla olisi jäänyt vanhasta viestastaan orkkismalliset talteen...
Takapenkillä on sen verran tilaa että minunkokoinen mies (177 cm) mahtuu tuonne juuri sopivasti (pää hipoo melkein jo kattoa) kun etupenkki on säädetty minunkokoiselle miehelle...
penkit ovat aika kovat, kovemmat kuin satalankuissa, mutta aika nopsaan niihen tottuu...
ja lopuksi kuva korin pahimmasta mätäpesästä...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tämä tjsp. tikulle x 100 ja ränneleistä soimaan aina kun kulkineeseen tarttuu:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BTxVua6DUFI[/youtube]
On yhtä juhlaa.
Siis jos ei ole taas se kasettisoitin.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BTxVua6DUFI[/youtube]
On yhtä juhlaa.
Siis jos ei ole taas se kasettisoitin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Eipä tientenkään, mullehan asia onkin justiinsa aivan sama, ulkovarstossa lojuu joutenpäiten varuiksi juurikin tuommoinen Roiston mainostama adapteri.Roisto kirjoitti:Ei pidä mollata kasettisoitinta. Siihenhän saa perinteisellä kasettiadapterilla kiinni minkä tahansa nykyaikaisen älämölön lähteen. Yritäppä moista pelkällä CD-kieputtimella...
t.
Risto
Mutta rouva taas on paljon ehdottomampi. Pitää olla yksinkertaista eikä mitään ylimääräisiä ihme vempeleitä, eihän tämä minun auto ole
Mutta vielä yksi kuva. Tallikaverilla oli orkkis pölärit joka paransivat kummasti ulkoasua ja ilmettä
ORIGINAL IS BJUUTIFUL
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Voin tuota vinkata rouvalle, mutta saas nähä millä nimellä se tuota alkaa kutsumaan... sillehän tuo on vaan kulkuneuvu, ei se oo lainkaan niin pöljä näitten autojen suhteen kuin minä... paitsi ns. muka OIKEIDEN harrasteautojen suhteenEasy Rider kirjoitti:Sekun on tuommonen pikkunen sievä sininen pastilli. Risti se Mynttoniksi!
Hyvin pidetyltä näyttää, itse en ole tuolle tehnyt vielä mitään... joskin kun katsoo taas konepeltiä oikein tarkasti, niin on semmosta pientä naarmua joka on tullut tod. näk. lumiharjalla lumien pyyhkimisestä.jovihava kirjoitti:Hyvässä vahassa näyttäs olevan
Ja kun on noinkin siisti (ja onneksi pieni), niin ennen talvea täytyy kerran vielä vahata se ihan itsekin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Hiljalleen tälle on vakiintunut kutsumanimi "kirppu" kun on niin pieni...
Joku aika sitten ihan piti nosturille nostaa ja pohjaa tsekata. Kyllä vaan oli Fordiksi ruosteeton. Hyvin vähän jossain jotkut pienet pokkaukset ja kuraa keräävät kolosten punersi todella vienosti. Ehjä ja terve pohja kaikenkaikkiaan, mikä on tietty mukava.
Tänään vaihdoin alle talvirenkaat ja kylläpä alkoi tulla enemmän melua kabiiniin. Kesärenkaat olivatkin aika uudet Misukat ja hiljaiset. Nastarenkaat ova mallia hinnat alkaen rinkuta ja möykkä sen mukainen... saa rouva rauhassa ajaa talvella tuolla... en kinua herkästi lainaan
Joku aika sitten ihan piti nosturille nostaa ja pohjaa tsekata. Kyllä vaan oli Fordiksi ruosteeton. Hyvin vähän jossain jotkut pienet pokkaukset ja kuraa keräävät kolosten punersi todella vienosti. Ehjä ja terve pohja kaikenkaikkiaan, mikä on tietty mukava.
Tänään vaihdoin alle talvirenkaat ja kylläpä alkoi tulla enemmän melua kabiiniin. Kesärenkaat olivatkin aika uudet Misukat ja hiljaiset. Nastarenkaat ova mallia hinnat alkaen rinkuta ja möykkä sen mukainen... saa rouva rauhassa ajaa talvella tuolla... en kinua herkästi lainaan
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tein tuohon eilen huollon. Öljyä kuluu suodattimen vaihdon kanssa vain 3,25 ltr ja on oikeastaan ihan helppo vaihtaa, vaikka suodatin on vaihdettava alakautta. Mutta tilaa suotaimen ympärillä on riittävästi joten ihan helppo nakki.
Vaihdoin samalla myös ilmansuodattimen sekä polttoainesuodattimen kun en tiennyt koska ovat edellisen kerran vaihdettu. Ilmasuodatin on myös helppo vaihtaa, eikä tarvitse kikkailla. Vain neljä torx ruuvia, kansi ylös, suodatin pois ja uusi tilalle... Polttoainesuodatin on auton alla, tankin vieressä ja myös helppotöinen. Suodatinta paikallaan pitävä kiristyspanta auki (tässä tapauksessa se oli jo korvattu nippusiteellä ), tulopuolen letkun puristusliitin auki ja irti vanhasta suodattimesta, uusi suodatin siihen kiinni. Lähtöpuolen puristinliitin auki, vanha suodatin pois. Kiris... öh, uusi nippuside paikalleen, suodatin kiinni siihen ja lähtöouolen letku kiinni. Kaltaiseltani tumpeloltakin siihen meni muutama minuutti, joten todella helppo työ.
Tarkoitus oli myös vaihtaa kaikki tulpat, mutta vaihdoin vain puolet. Tulpathan ovat koneen etuosassa kuin tarjottimella ja tilaa riittää. Hantin puolen kaksi tulppaa vaihtui helposti, ilman ongelmia. Loput kaksi olivatkin sitten jo ongelmia. Olivat nimittäin ensin aika tiukassa, sitten lähti hieman aukeamaan helpommin, mutta sitten parin kierroksen jälkeen alkoi taas kanittaa. Sai vääntää ihan tosissaan joten pidin tuumaustauon. Oli taidettu kynttilät laittaa väärälle jengalle, epäilin... Joten jätin homman sikseen ja ajattelin mennä viemään työn loppuun kaverin korjaamolle, jossa on värkit korjata kierteet, jos ovat menneet.
Viimeisenä vaihdoin ylävesiletkun. Villi veikkaus on, että termari oli tuossa vaihdettu joskus, ja alkuperäinen letkunkiristin oli vaihdettu ruuvattavaan ja kiristetty liian tiukalle. Letkun päässä oli outoa mömmöä ja se tihkui nestettä kannen päälle. Letku oli simppelissä paikassa ja vaihtui myös vailla ongelmia. Termostaatti kotelon tulorööriin oli kertynyt letkun pään alle aikamoinen kalkkimöhnä tms kertymä, joten huolelisen putsauksen jälkeen uusi letku meni ongelmitta paikalle ja näyttäisi olevan tiivis.
Sen verran tuli tuota tutkittua että moniurahihna on kyllä ahtaassa paikassa, joten saatan sen vaihdon delegoida Haagan amikselle kun sen aika tulee, säästän omia hermoja ja ranteita
Muuten tuo on ollut harmiton peli, reilu pari tuhatta vaimo tuolla ajellut ja toimii ihan hyvin. Yllättävän mukava pikkuautoksi.
Vaihdoin samalla myös ilmansuodattimen sekä polttoainesuodattimen kun en tiennyt koska ovat edellisen kerran vaihdettu. Ilmasuodatin on myös helppo vaihtaa, eikä tarvitse kikkailla. Vain neljä torx ruuvia, kansi ylös, suodatin pois ja uusi tilalle... Polttoainesuodatin on auton alla, tankin vieressä ja myös helppotöinen. Suodatinta paikallaan pitävä kiristyspanta auki (tässä tapauksessa se oli jo korvattu nippusiteellä ), tulopuolen letkun puristusliitin auki ja irti vanhasta suodattimesta, uusi suodatin siihen kiinni. Lähtöpuolen puristinliitin auki, vanha suodatin pois. Kiris... öh, uusi nippuside paikalleen, suodatin kiinni siihen ja lähtöouolen letku kiinni. Kaltaiseltani tumpeloltakin siihen meni muutama minuutti, joten todella helppo työ.
Tarkoitus oli myös vaihtaa kaikki tulpat, mutta vaihdoin vain puolet. Tulpathan ovat koneen etuosassa kuin tarjottimella ja tilaa riittää. Hantin puolen kaksi tulppaa vaihtui helposti, ilman ongelmia. Loput kaksi olivatkin sitten jo ongelmia. Olivat nimittäin ensin aika tiukassa, sitten lähti hieman aukeamaan helpommin, mutta sitten parin kierroksen jälkeen alkoi taas kanittaa. Sai vääntää ihan tosissaan joten pidin tuumaustauon. Oli taidettu kynttilät laittaa väärälle jengalle, epäilin... Joten jätin homman sikseen ja ajattelin mennä viemään työn loppuun kaverin korjaamolle, jossa on värkit korjata kierteet, jos ovat menneet.
Viimeisenä vaihdoin ylävesiletkun. Villi veikkaus on, että termari oli tuossa vaihdettu joskus, ja alkuperäinen letkunkiristin oli vaihdettu ruuvattavaan ja kiristetty liian tiukalle. Letkun päässä oli outoa mömmöä ja se tihkui nestettä kannen päälle. Letku oli simppelissä paikassa ja vaihtui myös vailla ongelmia. Termostaatti kotelon tulorööriin oli kertynyt letkun pään alle aikamoinen kalkkimöhnä tms kertymä, joten huolelisen putsauksen jälkeen uusi letku meni ongelmitta paikalle ja näyttäisi olevan tiivis.
Sen verran tuli tuota tutkittua että moniurahihna on kyllä ahtaassa paikassa, joten saatan sen vaihdon delegoida Haagan amikselle kun sen aika tulee, säästän omia hermoja ja ranteita
Muuten tuo on ollut harmiton peli, reilu pari tuhatta vaimo tuolla ajellut ja toimii ihan hyvin. Yllättävän mukava pikkuautoksi.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tämäkin ratkesi onnellisesti, sillä suihkuttelin pari kertaa päivässä WD:tä tulppien juureen ja parin päivän jälkeen ajelin sitten kaverin korjaamolle. Lähti lopulta aika vaivattomasti eli oli vaan jumia jengoissa.Vanja-eno kirjoitti:Tarkoitus oli myös vaihtaa kaikki tulpat, mutta vaihdoin vain puolet. Tulpathan ovat koneen etuosassa kuin tarjottimella ja tilaa riittää. Hantin puolen kaksi tulppaa vaihtui helposti, ilman ongelmia. Loput kaksi olivatkin sitten jo ongelmia. Olivat nimittäin ensin aika tiukassa, sitten lähti hieman aukeamaan helpommin, mutta sitten parin kierroksen jälkeen alkoi taas kanittaa. Sai vääntää ihan tosissaan joten pidin tuumaustauon. Oli taidettu kynttilät laittaa väärälle jengalle, epäilin... Joten jätin homman sikseen ja ajattelin mennä viemään työn loppuun kaverin korjaamolle, jossa on värkit korjata kierteet, jos ovat menneet.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Ylävesiletkun vaihdon jälkeen se ei enää tihku nestettä, mutta termarikotelon tiiviste taitaa valskata pikkuisen. Aika tasan 6000 km vaimo ajellut tällä oston jälkeen, ilman ongelmia
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Termarikotelon tiiviste juu valskaa, marmoritiskiltä hain noin euron hintaisen valmiin orkkistiivisteen kun tuo liike on melkeen naapurissa kauppamatkan varrella...Vanja-eno kirjoitti:Ylävesiletkun vaihdon jälkeen se ei enää tihku nestettä, mutta termarikotelon tiiviste taitaa valskata pikkuisen.
Hieman yli 7500 km rouva ajellut ja minäkin hieman. Toimii!
Ai niin. Leimallakin käytin parisen viikkoa sitten, eikä ollut mitään huomauttamista insinöörillä. Jarruissa oli todella pienet heitot, jopa kässärissä...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Nyt jopa sain aikaiseksi vaihtaa tuon termarikotelon tiivisteen, kun jäähdytysnesteen määrä oli vajennut alarajaan... Vastahan tuota joulukuun alussa olen alkanut ajatella että vois tehä... Kotelo helpossa paikalla, joten eipä siinä työssä kauaa tuhrautunut.Vanja-eno kirjoitti:Termarikotelon tiiviste juu valskaa, marmoritiskiltä hain noin euron hintaisen valmiin orkkistiivisteen kun tuo liike on melkeen naapurissa kauppamatkan varrella...Vanja-eno kirjoitti:Ylävesiletkun vaihdon jälkeen se ei enää tihku nestettä, mutta termarikotelon tiiviste taitaa valskata pikkuisen.
Viestalla mittarissa nyt noin 143 900 km eli reilu 10 tkm körötelty vailla huolia.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tällä viikolla tuli vuosi täyteen tälle vempeleelle. Vajaa 15 tkm rouva körötellyt vailla murheita. Toimii niin kuin pitääkin, helppo auto ollut. Mitään enempää ei ole tarvinnut tehdä kuin mitä tässä topicissa oon kirjoitellut.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Onhan tuossa. Miten niin?Meissenkeri kirjoitti:Onko ohjaustehostin?
Niin, ja asiasta kukkaruukkuun niin sanoakseni. Jos joku tietää jo nyt, että tattis ens käväänä hyvää kauppakassia tai kakkosautoa, niin tämä tulee myyntiin silloin koska kahden auton tarve lakkaa silloin meidän perheessä kun muutetaan ihmisten ilmoille.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kävin eilen tuolla ajelulla taas pitkästä aikaa. Mittarissa nyt 151500 eli nopeasti laskien semmoinen 18500 km tullut ajoa vailla murheita tällä täyteen. Voisi varmaan kohta huoltaa ja katsastaakin niin voisi sitten keväämmällä laittaa myyntiin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Meillä oli tuommoinen monta vuotta sitten. Varmaan viimeisiä autoja, jossa ei ole mitään niin sanottuja varusteita. Ei ohjaustehostinta, ei kauko-ohjainta avaimessa, ei ilmastointia, ei mitään luistonestoa tai ajonvakautusta.Vanja-eno kirjoitti:Onhan tuossa. Miten niin?Meissenkeri kirjoitti:Onko ohjaustehostin?
Moottorikin oli otettu jostakin Angliasta ja laitettu katti sekä siihen liittyvät säätösysteemit. Tehoa oli hyvinkin rajallisesti.
Oli kyllä karu keko mutta toimiva
Tässä on tosiaan aika hyvä varustetaso: ohjaustehostin, kauko-ohjaamaton keskuslukko, sähköikkunat ja ilmastointi, eikä edes ole Ghia-malli. Kone on kyllä se kenttiläistä perua oleva 1,3. Ei voi muuta sanoa kuin että on just sellainen kuin kakkosauton pitää ollakin, Halpa pitää ja toimii hyvin. Niin, ja helppo huoltaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Ei samoja ongelmia kuin nykyautojen kanssa eli kuulee ainakin kun on käynnissädealer kirjoitti:Moottori käy pehmeästi ?
Eikä tosiaan paljoa hörppää satasella ja vakuutus 75% bonuksilla lähes ilmainen
Jokuhan näissä 2000-luvun voorteissa on oltava... Kattokaa tarkemmin ympärillenne, esim. Focuksia on ihan mustanaan siekllä täällä, meillä päin ainakin. Lähimmän sadan metrin säteellä (omakotialue) on ainakin kuusi 2000-luvun FocustaHöömy kirjoitti:Alkaa tuntumaan, että Fordit on mainettaan parempia
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tänään käytin leimalla rouvan "juhlakalua" ja tulikin piiiiitkä lista... (not).
Palanut rekisterikilven valo meni kehoituksella mutta hylky käsijarrusta. Ingenjööri osoitti kynällä lukemaa että oikealla puolella vain 0,4 ja tuumasin vaan että aha, pannaan korjaten.
Kotona katsoin lappua tarkemmin ja heräsi ihmetys. Lapussa oli tosiaan käsijarrun tehot:
vas. 1,3 ja oik. 0,4 - ero % 69% - sallittu 70%
Semmoista nyt vaan kysyn, että mites tuosta hylky tuli kun oli sallitun rajoissa? Osaako palstaveljet/-sisaret selittää tai arvella että miksi näin? Kysyn täällä ensin, ennen kuin menen nolaaman itseni sille inssille
Palanut rekisterikilven valo meni kehoituksella mutta hylky käsijarrusta. Ingenjööri osoitti kynällä lukemaa että oikealla puolella vain 0,4 ja tuumasin vaan että aha, pannaan korjaten.
Kotona katsoin lappua tarkemmin ja heräsi ihmetys. Lapussa oli tosiaan käsijarrun tehot:
vas. 1,3 ja oik. 0,4 - ero % 69% - sallittu 70%
Semmoista nyt vaan kysyn, että mites tuosta hylky tuli kun oli sallitun rajoissa? Osaako palstaveljet/-sisaret selittää tai arvella että miksi näin? Kysyn täällä ensin, ennen kuin menen nolaaman itseni sille inssille
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Olisiko seisontajarrun kokonaisjarruvoima liian pieni.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Multivirn vastaus lienee sitten se miksi jäi leima vajaaksi.
Fiesta voi muuten hyvin, mutta sai takakylkeen osuman parkkipaikalla viereisen parkkiruudun auton ovesta. Ei ihan pieni lommo, onneksi vastapuoli myönsi virheensä ja nyt odotellaan vastapuolen vahinkoilmoituksen tekoa vielä ja katsotaan mitä Viestalle tehdään.
Fiesta voi muuten hyvin, mutta sai takakylkeen osuman parkkipaikalla viereisen parkkiruudun auton ovesta. Ei ihan pieni lommo, onneksi vastapuoli myönsi virheensä ja nyt odotellaan vastapuolen vahinkoilmoituksen tekoa vielä ja katsotaan mitä Viestalle tehdään.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi