toyota corolla e12 -04 mittaristo vika.
toyota corolla e12 -04 mittaristo vika.
kyseisessä 04 vuoden e12 corollassa, joka on 1.4 bensakoneella on alkanut mittaristo elää omaa elämäänsä kaasun asennon ja milloin minkäkin mukaan, heiluu edes taas joa menevät yli asteikon ja näyttävät mitä sattuu.
liike meinasi että mittaristonvaihto 450e uusi mittaristo plus työ.
hain purkaamolta samanlaisen mittariston ja laitoin kiinni niin samalla lailla seikkaili. aienmin toyotalla katsottiin vikakoodit, eikä ne näyttänyt mitään.
liittimet vaikuttivat olevan ok, latausjännite on ok, ouolia olen viimmeeksi thän vaihdellut mutta en oikein usko sen olevan tämän takana.
pitenmällä ajolla yleensä asettuu toimimaan taas normaalisti, mutta uudelleen käynnistäessä taas mitä sattuu.
sellaiset näkyvillä olevat maadoitukset koneen ja rungon välillä olen katsonut ja ehjiä olivat.
liike meinasi että mittaristonvaihto 450e uusi mittaristo plus työ.
hain purkaamolta samanlaisen mittariston ja laitoin kiinni niin samalla lailla seikkaili. aienmin toyotalla katsottiin vikakoodit, eikä ne näyttänyt mitään.
liittimet vaikuttivat olevan ok, latausjännite on ok, ouolia olen viimmeeksi thän vaihdellut mutta en oikein usko sen olevan tämän takana.
pitenmällä ajolla yleensä asettuu toimimaan taas normaalisti, mutta uudelleen käynnistäessä taas mitä sattuu.
sellaiset näkyvillä olevat maadoitukset koneen ja rungon välillä olen katsonut ja ehjiä olivat.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
eilen menin kaikki sulakkeet tarkistellen ja tutkien ja kaikki mahdolliset silmin ja sorminhavaittavat löysyydet tai epäilyttävyydet sulakerasioissa ja liittimissä, ei mitään löytnyt, ja vika pysyy. radiosta tallentui jotain mainospuhetta taustalle.
http://vid68.photobucket.com/albums/i37 ... ge6cxq.mp4
http://vid68.photobucket.com/albums/i37 ... ge6cxq.mp4
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
vastataanpas nyt tännekkin kun tätä asiaa on pariin kertaan syksyn aikana yksityisviestillä kysytty.
asiaa aikani pohdittuani tulin siihen tulokseen että jostain tulee häiriötä joka auton mittaristoa sekoittaa. mistäs korkea jännitteisiä häiriötä muualta voisi tulla kuin puolasta/tulpasta. hetken mietittyäni tulin siihen tulokseen että vaikka puolia olikin jo pari vaihdettu aienpina aikoina, että nyt taitaa olla tulppien vuoro, kun käyntihäiriötä ja vikakoodia ei sinne suuntaan ollut. tulpat vaihdoin, ja siitä asti auto on pelannut. eristeessä pienenpieni halkeama mistä iski sopivaan paikkaan riittävää haamujännitettä.
tästä viisastuneena korjasin myös hetinmiten kun jaksoin, käynnistyshäiriöisen subaru legacyn joka oli yllättäin alkanut luulla olevansa aina lämmin, ja mootorin lämpötila-anturin vaihto ei auttanut. vaihdoin 1 tulpan, sen joka oli kannessa anturia lähinpänä.
ja katso taas pelasi. corolla vieläkin. ja subay sen vuoden mitä sillä vielä ajelin.
asiaa aikani pohdittuani tulin siihen tulokseen että jostain tulee häiriötä joka auton mittaristoa sekoittaa. mistäs korkea jännitteisiä häiriötä muualta voisi tulla kuin puolasta/tulpasta. hetken mietittyäni tulin siihen tulokseen että vaikka puolia olikin jo pari vaihdettu aienpina aikoina, että nyt taitaa olla tulppien vuoro, kun käyntihäiriötä ja vikakoodia ei sinne suuntaan ollut. tulpat vaihdoin, ja siitä asti auto on pelannut. eristeessä pienenpieni halkeama mistä iski sopivaan paikkaan riittävää haamujännitettä.
tästä viisastuneena korjasin myös hetinmiten kun jaksoin, käynnistyshäiriöisen subaru legacyn joka oli yllättäin alkanut luulla olevansa aina lämmin, ja mootorin lämpötila-anturin vaihto ei auttanut. vaihdoin 1 tulpan, sen joka oli kannessa anturia lähinpänä.
ja katso taas pelasi. corolla vieläkin. ja subay sen vuoden mitä sillä vielä ajelin.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Aikanaan 90-luvun alussa minulla oli veneessä elektroniset mittarit moottoreissa, volvo penta, ihan hauskat viisarit pysähtyivät siihen kun virran käänsi pois, kun laittoi takas päälle niin viisarit meni nollille lyhyintä tietä, joskus myötäpäivää, ei hatannut, kun ei ollut mitään tappia tiellä, no kerran sain väärät tulpat varaosaliikkeestä, tyhjäkäyntiä kävi hyvin, mutta kun yritti liukuun niin pätki niin että kierroslukumittarit hajosivat, ei varaosapulju uskonut että voisi siitä johtua, volvon mittarit olisi maksanut 1800mk kpl, en ostanut, joten en voinut enään nauttia elektornisita mittareista...