Seiskaneljävitosen seiskaneljävitonen
Seiskaneljävitosen seiskaneljävitonen
Niimpä niin...
Mihinkäs se tiikeri raidoistaan pääsisi. Tuli tuommonen hommattua äitemuorille ajoon.
Tekniikkana pomminvarma B230F + M47
Mihinkäs se tiikeri raidoistaan pääsisi. Tuli tuommonen hommattua äitemuorille ajoon.
Tekniikkana pomminvarma B230F + M47
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
2.3 litrainen on parempi, vaikka tuon B230F version M-nokka onkin enemmän Veijo Esson kannalta optimoitu kuin kuljettajan
Mutta tuo moottori ei ole riski voimansiirron terveydelle. Ja myönnän, ettei meillä ole moista ajettu manuaalivaihtein, joten ei ole oikein kuvaa tuollaisen kulutuksesta.
Tuossa hintaluokassa toisaalta kulutus on yleensä epäolennaista. Jos härveli kestää suunnilleen nipussa, niin hyvä.
Mutta tuo moottori ei ole riski voimansiirron terveydelle. Ja myönnän, ettei meillä ole moista ajettu manuaalivaihtein, joten ei ole oikein kuvaa tuollaisen kulutuksesta.
Tuossa hintaluokassa toisaalta kulutus on yleensä epäolennaista. Jos härveli kestää suunnilleen nipussa, niin hyvä.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kymppi on minulle positiivinen yllätys Katti-Merikontissa. Rouvan Yank Tank, eli Amerikkamallin 244 GL samalla koneella, mutta AW71 (3 + ylivaihde) tomaatilla vei Rouvan siistissä käytössä vuosien keskiarvona 12.4 sadalle.
Sen aikainen tomaatti saattaa tosin olla luonnostaan pyörillä liikkuva ekokatastrofi?
Oma 944 B230FB (eli sama kattikone tehtaan jäljiltä kone virinokalla) ja M47 manuaalilla vei suunnilleen kymppiä sadalle työmatkakäytössä.
Voisi kurkata, olisko mulla tuollaisen auton alkuperäisiä 15" kapseleita tallin hyllyllä...
Sen aikainen tomaatti saattaa tosin olla luonnostaan pyörillä liikkuva ekokatastrofi?
Oma 944 B230FB (eli sama kattikone tehtaan jäljiltä kone virinokalla) ja M47 manuaalilla vei suunnilleen kymppiä sadalle työmatkakäytössä.
Voisi kurkata, olisko mulla tuollaisen auton alkuperäisiä 15" kapseleita tallin hyllyllä...
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Suikkalakki oli suotuisalla tuulella ja antoi merikontille yli vuoden ajoaikaa. Talvirenkaat tuli vaihdettua alle ja samalla korjasin tyypillisen volvomaisen takajarrujen vinkunan. Vika oli motonetin jarrupaloissa, RH:n paloilla loppui kitinät.
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Palan ja männän väliin on hyvä laittaa jotain, joko kitinänpostolevy tai edes kuparitahnaa tai vaikka molempia. Nuo kitinänpoistolevyt tulevat tehtaan palojen mukana, mutta nehän voi tarvikepalojen kanssa käyttää uudelleen, kun rosteria ovat.745 kirjoitti:Talvirenkaat tuli vaihdettua alle ja samalla korjasin tyypillisen volvomaisen takajarrujen vinkunan. Vika oli motonetin jarrupaloissa, RH:n paloilla loppui kitinät.
On näköjään aivan oikeat kapselitkin löytynyt ennen kuin edes "ehdin" niitä katsellakaan
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tulipahan pientä huoltoa tehtyä, jakohihnan sekä virranjakajankannen ja pyörijän vaihto. Myös takavalot vaihtui uusiin, kun joku urpo oli toisesta kopsassut linssin sisään
Työskentelytilojen puolesta tämmöinen vanhempi volvo on ehdoton ykkönen. Ei ole käsivarret kyynärpäitä myöten vereslihalla
Työskentelytilojen puolesta tämmöinen vanhempi volvo on ehdoton ykkönen. Ei ole käsivarret kyynärpäitä myöten vereslihalla
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Eikä vaihdella summassa vesipumppuja, jolla ei normaalisti suunnitellussa moottorissa ole mitään tekemistä jakohihnan kanssa.
Pumppu vaihtuu jos se vuotaa eikä sitä varten jakopäätä edes avata.
Muista kiristimen jälkikiristys 1000 km jälkeen.
Pumppu vaihtuu jos se vuotaa eikä sitä varten jakopäätä edes avata.
Muista kiristimen jälkikiristys 1000 km jälkeen.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Juurikin näin. Vespumpan vaihdossa tarvii jakopäähän koskea ainoastaan sen verran, että ottaa ylemmän suojakopan pois. Sen taakse jää pultti tai kaksi740 GLE kirjoitti:Eikä vaihdella summassa vesipumppuja, jolla ei normaalisti suunnitellussa moottorissa ole mitään tekemistä jakohihnan kanssa.
Pumppu vaihtuu jos se vuotaa eikä sitä varten jakopäätä edes avata.
Muista kiristimen jälkikiristys 1000 km jälkeen.
Ohjeissa käskettiin lämpimäksikäytön jälkeen tehdä jälkikiristys. No, huomenna jos rintterin sijasta käviskin tällä Nääsvillessä niin voisi sitten vielä kerran kiristimen vapauttaa
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Minä olen aina kun näihin vanhoihin volvoihin olen jakopään tehnyt siinä samalla vaihtannut tuon vesipumpunkin kun sekään ei ole kallis sijoitus ja menee niinkuin siinä ohessa Parin ensimmäisen volvon kanssa en tuota pumppua vaihtannut mutta kun kummastakin se pumppu meni sitten parin viikon sisään niin tulin siihen tulokseen että samallahan senkin sinne vaihtaa niin ei tarttee sitten erikseen sitä alkaa puljaamaan
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Nyt pystyy ottamaan paremmin kantaa kulutukseen. Nääsvillen reissun kulutuksena 7,5L/100km Suorastaan hämmästyttävän pienellä menee, eikä tullut edes mitenkään sukkasillaan ajettua. Matkanopeutena n. 90km/h.740 GLE kirjoitti:2.3 litrainen on parempi, vaikka tuon B230F version M-nokka onkin enemmän Veijo Esson kannalta optimoitu kuin kuljettajan
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Näiden koneiden vanhemmat pumput olivat törkeän kehnoa tavaraa. Omaani on vaihdettu ensimmäinen pumppu takuuseen vasta 10.000 km huollossa, kun olin juuri lähdössä Britanniasta kotiin päin kesälomalle, eikä siihen hätään ehditty kuin todeta rumat pisarajäljet aivan puhtaan moottoritilan pohjamuovin päällämese300 kirjoitti:Minä olen aina kun näihin vanhoihin volvoihin olen jakopään tehnyt siinä samalla vaihtannut tuon vesipumpunkin kun sekään ei ole kallis sijoitus ja menee niinkuin siinä ohessa Parin ensimmäisen volvon kanssa en tuota pumppua vaihtannut mutta kun kummastakin se pumppu meni sitten parin viikon sisään niin tulin siihen tulokseen että samallahan senkin sinne vaihtaa niin ei tarttee sitten erikseen sitä alkaa puljaamaan
Nämä huonot olivat niitä, joissa juorureikä oli pumpun alapinnalla piilossa katseilta. Seuraavan pumpun vaihdoin itse 100.000 km kohdalla, mutta en muista onko se yhä paikallaan, vai onko kerran vaihdettu ennen nykyistä yli 410.000 km matkaa?
Jokainen toki päättää omastaan kuten parhaaksi näkee, mutta nykyiset pumpun akselin yläpuolisella tippareijällä varustetut Volvon alkuperäispumput ovat olleet selvästi kestävämpiä kuin noihin autoihin uutena tehtaalla asennetut.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.