Vanja-enon sitruunapatonki - Citroen C5 Break -05
Vanja-enon sitruunapatonki - Citroen C5 Break -05
"Kaikki alkoi siitä kun mä lopputilin sain..." lauloi Irwin Goodman aikoinaan "Ei tippa tapa" - biisissä.
Minä voisin vetää perään ammuvainaan nuotilla että "Kaikki alkoi siitä kun mä joustoluoton hain..."
tuon version nimeksi tulisi sitten kai "Ei Sitikka tapa (eikä patonkiin tukehdu)".
No mutta, vaikka koko ikäni olen ns. Isoja Kissoja ihaillut, en koskaan niitä ole rohjennut ostaa,
vaikka olen jo 103 autoa elämäni aikana ostanut ja omistanut. Päätin lopulta ottaa
ratkaisevan askeleen ja auto numero 104. oli sitten isojen kissojen perinnettä jatkava C5.
Kukapa ei voisi olla ihastelematta Citroen DS:n tai ID:n jumalaisia muotoja...
...tai hämmästelemättä CX:n huikeita futuristisia visioita.
XM herätti myös minussa ihailua, kunhan ensin sain sulateltua sen,
ettei viivasuorat muodot olleetkaan niin rumat...
XM:n jälkeen C5:n ensimmäinen versio oli minulle pieni pettymys ja varsinkin farmari
näytti olevan enemmänkin pitempinokkainen ja matalampi Chrysler Voyagerista.
C5:n facelift malli oli jälleen paluuta muhkeaan pyöreyteen keulassa...
Mutta, miten tähän lopulta päädyttiin....? Perheemme ykkösauto on jo reilun 4,5 vuoden ajan ollut
Skoda Octavia 1,9TDi -03. Vaihdoin loppuvuodesta 2010 silloisen Väyryseni palstaveli Fentonin
kanssa tähän Ocuun koska perhessämme oli farmariauton tarve. Oculla oli tuolloin ajettu reilut
340 tkm ja se on palvellut meitä hyvin ja ruosteettomasti. Kun Ocun ajokm lukema alkoi lähentyä puolta
miljoonaa, tuli tuuma mieleen, että voisihan sitä jo vähemmän ajettuakin diisselifarkkua hankkia...
Ensin oli ajatelma että vaihtoehdot ovat Ford Mondeo tai Mersu C/E-malli. Hiljalleen valikoima laajeni
ensin Volvon V70 malliin ja lopulta kun minulle vakuutettiin että Citikat eivät enää ole toivottomia
ruostekasoja, rohkaistuin ottamaan luupin alle myös C5 tarjonnan...
Skoda oli jäänyt valikoimasta pois sen takia, sillä uuden auton ehdoton kriteeri oli että siinä on
automaattivaihteisto. Valitettavasti VAG-konsernin DSG-automaatit eivät ole kovin hyvässä maineessa...
Pitkien vatulointien ja useamman auton koeajon jälkeen oli loppusuoralla 350 tkn ajettu Mondeo '02,
koriltaan ERITTÄIN hyväkuntoinen n.530 tkm ajettu C-Mersu '98 sekä 348 tkm ajettu Citroen C5 '05.
Kävin ensin ajamassa Citikan ja se ihastutti heti. Siisti kori ja alusta, hyvä ajotuntuma ilman mitään
sivuaääniä sekä erittäin kohtuullinen hintapyyntö tekivät vaikutuksen. Huonoa ei myöskään ollut
lyhyt omistajahistoria, vain kaksi omistajaa.
Mondeo oli myös siisti, mutta alustassa oli sanomista, kolisi kuin kivireki ja kun hinta oli tinkimätön
yli 3000 euroa, niin unohdin sen heti koeajon jälkeen.
Viimeisenä koeajoin Mersun. Se ei tuottanut pettymystä. Kulku oli hyvä ja auto oli enemmän kuin siisti.
Miinuksena oli vuotava takajarruputki. Vaaka alkoi kuitenkin kallistua Citikkan, sillä tuntui että olisi
vaikea perustella vaimolle Mersun hankintaa uudeksi käyttöautoksi, sillä se oli vanhempi ja enemmän
ajettu, sekä heti korjaamista vaativa.
Tämän Mersun myyjästä on kyllä tähän väliin pakko todeta, että minua kyllä pidettin enemmän kuin
hyvin ajan tasalla auton kunnosta, vuotava takajarru ei ollut siis mikään yllätys vaan tiesin sen jo
mennessäni katsomaan sitä. Lisäksi kaikki muukin info autosta oli enemmän kuin mallikelpoista,
että oli mukava mennä katsomaan ja toteamaan että auto oli juuri sitä mitä oli luvattu.
Vaikka Mersu olisi ollut juuri sitä mitä minä hain, niin päädyin lopulta Citikkaan joka oli enemmän koko
perheen käyttöön sopiva ja vielä jokusen satasen edullisempi. Varsinkin kun sain vielä jo edullisesta
lähtöhinnasta tingattua 450 euroa pois, niin valinta oli tehty.
Siispä pihaan tuli Citroen C5 Break 2,2HDi A -05 jolla oli ajettu 348 tkm.
Citikan alla oli kohtuukuntoiset Kumho kesärenkaat ja mukaan tuli talvirenkaina Michelinin X-Icet
jotka olivat lähes uudet.
Omistajahistoria oli myös lupaava, sillä ekalla omistajalla se oli 2005-07 ja toisella 2007-15, jolloin
se vaihtui merkkiliikkeessä uudempaan. Merkkiliike diilasi vaihdokin jobbarille, jolta tämä päätyi minulle.
Citikka on juuri leimattu ja siinä on ajoaikaa syyskuuhun 2016 asti, mikä ei ole lainkaan huono juttu.
Jakohihna on vaihdettu 300 tkm kohdalla ja muutenkin autoa on huoltokirjan sekä mukana
tulleiden kuittien mukaan hyvin säästelemättä.
Varusteina tässä mm. luistonesto, automaatti-ilmastointi, vakionopeudensäädin, sävylasit,
sähköikkunat kaikissa ovissa, peruutustutka (joka tosin ei toimi) ja tietty se Citikan hydraulijousitus.
Kori on galvanoitu enkä löytänytkään mistään muualta ruostetta kuin takaluukusta pienen pienet
korjausmaalatut kohdat rekisterikilven valolistan päistä... Tuttu paikka mys VAG konsernin muuten
niin ruosteettomista farmareista...
Alusta oli osturilla katseltuna siisti eikä mitään vuotoja ollut havaittavissa. Vikavaloja ja -ilmoituksiahan
nuo kovasti ilmoittelevat ja oman tahtiin kuittaavat niistä suurimman osan, mutta jonkinlainen
vikakoodinlukija täytynee kuitenkin hommata tai etsiä lähinaapurustosta joku jolla sellainen jo on.
Eli tämmöinen nyt on sitten pihassa. Muutaman vikailmoituksen toki se on antanut, mutta myös
kuitannut poiskin itsestään. Ainoastaan pakokaasujärjestelmään viittaava varoitusvalo palaa yhä,
mutta auton kulkuun sillä ei ole vaikutusta. Mukava peli tuo on ajaa.
Jatkossa tulen rehellisesti kaikki ilot ja murheet tänne raportoimaan, sillä tätähän ei enää
sitten kai myydä... sillä käyetyn Citikan omistaja ei ajattele jälleenmyyntiarvoa,
koska se hankitaan koko loppuelämän ajaksi. Joko auton ai omistajan
Minä voisin vetää perään ammuvainaan nuotilla että "Kaikki alkoi siitä kun mä joustoluoton hain..."
tuon version nimeksi tulisi sitten kai "Ei Sitikka tapa (eikä patonkiin tukehdu)".
No mutta, vaikka koko ikäni olen ns. Isoja Kissoja ihaillut, en koskaan niitä ole rohjennut ostaa,
vaikka olen jo 103 autoa elämäni aikana ostanut ja omistanut. Päätin lopulta ottaa
ratkaisevan askeleen ja auto numero 104. oli sitten isojen kissojen perinnettä jatkava C5.
Kukapa ei voisi olla ihastelematta Citroen DS:n tai ID:n jumalaisia muotoja...
...tai hämmästelemättä CX:n huikeita futuristisia visioita.
XM herätti myös minussa ihailua, kunhan ensin sain sulateltua sen,
ettei viivasuorat muodot olleetkaan niin rumat...
XM:n jälkeen C5:n ensimmäinen versio oli minulle pieni pettymys ja varsinkin farmari
näytti olevan enemmänkin pitempinokkainen ja matalampi Chrysler Voyagerista.
C5:n facelift malli oli jälleen paluuta muhkeaan pyöreyteen keulassa...
Mutta, miten tähän lopulta päädyttiin....? Perheemme ykkösauto on jo reilun 4,5 vuoden ajan ollut
Skoda Octavia 1,9TDi -03. Vaihdoin loppuvuodesta 2010 silloisen Väyryseni palstaveli Fentonin
kanssa tähän Ocuun koska perhessämme oli farmariauton tarve. Oculla oli tuolloin ajettu reilut
340 tkm ja se on palvellut meitä hyvin ja ruosteettomasti. Kun Ocun ajokm lukema alkoi lähentyä puolta
miljoonaa, tuli tuuma mieleen, että voisihan sitä jo vähemmän ajettuakin diisselifarkkua hankkia...
Ensin oli ajatelma että vaihtoehdot ovat Ford Mondeo tai Mersu C/E-malli. Hiljalleen valikoima laajeni
ensin Volvon V70 malliin ja lopulta kun minulle vakuutettiin että Citikat eivät enää ole toivottomia
ruostekasoja, rohkaistuin ottamaan luupin alle myös C5 tarjonnan...
Skoda oli jäänyt valikoimasta pois sen takia, sillä uuden auton ehdoton kriteeri oli että siinä on
automaattivaihteisto. Valitettavasti VAG-konsernin DSG-automaatit eivät ole kovin hyvässä maineessa...
Pitkien vatulointien ja useamman auton koeajon jälkeen oli loppusuoralla 350 tkn ajettu Mondeo '02,
koriltaan ERITTÄIN hyväkuntoinen n.530 tkm ajettu C-Mersu '98 sekä 348 tkm ajettu Citroen C5 '05.
Kävin ensin ajamassa Citikan ja se ihastutti heti. Siisti kori ja alusta, hyvä ajotuntuma ilman mitään
sivuaääniä sekä erittäin kohtuullinen hintapyyntö tekivät vaikutuksen. Huonoa ei myöskään ollut
lyhyt omistajahistoria, vain kaksi omistajaa.
Mondeo oli myös siisti, mutta alustassa oli sanomista, kolisi kuin kivireki ja kun hinta oli tinkimätön
yli 3000 euroa, niin unohdin sen heti koeajon jälkeen.
Viimeisenä koeajoin Mersun. Se ei tuottanut pettymystä. Kulku oli hyvä ja auto oli enemmän kuin siisti.
Miinuksena oli vuotava takajarruputki. Vaaka alkoi kuitenkin kallistua Citikkan, sillä tuntui että olisi
vaikea perustella vaimolle Mersun hankintaa uudeksi käyttöautoksi, sillä se oli vanhempi ja enemmän
ajettu, sekä heti korjaamista vaativa.
Tämän Mersun myyjästä on kyllä tähän väliin pakko todeta, että minua kyllä pidettin enemmän kuin
hyvin ajan tasalla auton kunnosta, vuotava takajarru ei ollut siis mikään yllätys vaan tiesin sen jo
mennessäni katsomaan sitä. Lisäksi kaikki muukin info autosta oli enemmän kuin mallikelpoista,
että oli mukava mennä katsomaan ja toteamaan että auto oli juuri sitä mitä oli luvattu.
Vaikka Mersu olisi ollut juuri sitä mitä minä hain, niin päädyin lopulta Citikkaan joka oli enemmän koko
perheen käyttöön sopiva ja vielä jokusen satasen edullisempi. Varsinkin kun sain vielä jo edullisesta
lähtöhinnasta tingattua 450 euroa pois, niin valinta oli tehty.
Siispä pihaan tuli Citroen C5 Break 2,2HDi A -05 jolla oli ajettu 348 tkm.
Citikan alla oli kohtuukuntoiset Kumho kesärenkaat ja mukaan tuli talvirenkaina Michelinin X-Icet
jotka olivat lähes uudet.
Omistajahistoria oli myös lupaava, sillä ekalla omistajalla se oli 2005-07 ja toisella 2007-15, jolloin
se vaihtui merkkiliikkeessä uudempaan. Merkkiliike diilasi vaihdokin jobbarille, jolta tämä päätyi minulle.
Citikka on juuri leimattu ja siinä on ajoaikaa syyskuuhun 2016 asti, mikä ei ole lainkaan huono juttu.
Jakohihna on vaihdettu 300 tkm kohdalla ja muutenkin autoa on huoltokirjan sekä mukana
tulleiden kuittien mukaan hyvin säästelemättä.
Varusteina tässä mm. luistonesto, automaatti-ilmastointi, vakionopeudensäädin, sävylasit,
sähköikkunat kaikissa ovissa, peruutustutka (joka tosin ei toimi) ja tietty se Citikan hydraulijousitus.
Kori on galvanoitu enkä löytänytkään mistään muualta ruostetta kuin takaluukusta pienen pienet
korjausmaalatut kohdat rekisterikilven valolistan päistä... Tuttu paikka mys VAG konsernin muuten
niin ruosteettomista farmareista...
Alusta oli osturilla katseltuna siisti eikä mitään vuotoja ollut havaittavissa. Vikavaloja ja -ilmoituksiahan
nuo kovasti ilmoittelevat ja oman tahtiin kuittaavat niistä suurimman osan, mutta jonkinlainen
vikakoodinlukija täytynee kuitenkin hommata tai etsiä lähinaapurustosta joku jolla sellainen jo on.
Eli tämmöinen nyt on sitten pihassa. Muutaman vikailmoituksen toki se on antanut, mutta myös
kuitannut poiskin itsestään. Ainoastaan pakokaasujärjestelmään viittaava varoitusvalo palaa yhä,
mutta auton kulkuun sillä ei ole vaikutusta. Mukava peli tuo on ajaa.
Jatkossa tulen rehellisesti kaikki ilot ja murheet tänne raportoimaan, sillä tätähän ei enää
sitten kai myydä... sillä käyetyn Citikan omistaja ei ajattele jälleenmyyntiarvoa,
koska se hankitaan koko loppuelämän ajaksi. Joko auton ai omistajan
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 07.6.2015 9:47. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Toivota vain, tosin Citikan omistajat eivät tarvitse onnea vaan PSA softaa lukevan hyvän vikakoodinlukijanjovihava kirjoitti:
Toivttasin onnea jonsei se kuulostas heti vinoilulta hankinnan suhteen
Juu ja Tiilerille, että puhtaasta kokeilunhalusta tämä piti hommata, sillä alkoi tuntumaan siltä, että monet vittuileivat Citikoista vailla faktaa. No, minä lähdin hankkimaan sitä faktaa Tällä hetkellä tuntuu siltä, että tämähän on kuin Väykky, mutta sillä erolla ettei tätä tarvitse hitsata joka toinen viikko
Kone vääntää paremmin kuin ja kiihtyy riittävästä. Se on nyt todettu fakta. Minulle ja minun perseelleni myös mukava ajaa sekä istua. Lisäksi niska- tai pääntuki, mikälie, asettuu minun kropalleni täsmälleen oikealla tavalla.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Aina tulee näistä mieleen erään korjaamoasiakkaan kertomus C5 taipaleelta, moneen kertaan varmaan tännekin olen sen kirjoittanut ... kyseessä yksi niistä ihan ensimmäisistä C5:sta.monet vittuileivat Citikoista vailla faktaa
Monenmoista pikku ja isompaakin sähkövikaa oli ollut mutta aina niistä selvitty ja auto muuten miellytti, mutta sitten tuli erään joulun alla sitikalle lopetustuomio.
Perhe oli ollut lähdössä etelänmatkalle, lomalle joulun ja uudenvuoden ajaksi.
Matka alkoi sitikalla kohti Oulun lentoasemaa josta noustaisiin siiville.
Kaikki meni normaalisti kunnes päästiin viimeisiin liikennevaloihin, Lentokentäntielläkö ne silloin lie olleet. Siihen piti pysähtyä ja kun kuljettajan paikalla istunut perheen isä painoi jarrua avautuivat samalla kaikki auton ikkunat, eikä millään kiinni.
Pakkasta 25 astetta, onneksi ei enää pitkä matka perille.
Liekö Karibialla missälie ollessaan uhranneet ajatustakaan sitikalle joka seisoi pari viikkoa lentoaseman parkissa ikkunat auki.
Minäpä sanoinkin että MONET enkä KAIKKI
ESP luistonesto / ajonvakautus virhe tuo mieleen viimeisimmän Väyryseni. Heittää siis ESP vikailmoituksen, jolloin meno asantuu ettei kone kierrä yli 2000 r/min. Eli kiihtyy kuin kirjahylly muta perille pääsee. Joskin vika kuittaantuu ajamalla tien sivuun ja sammuttamalla auto. Odotetaan puolisen minuuttia ja taas mennään normaalisti. Ekan vikailmoituksen jälkeen luin netistä että näin kannattaa menetellä. Tekee tuota vasta pitemmän ajon jälkeen. KUN se tekee sen seuraavan kerran tekee sen, täytyypä kokeilla noputuisiko kuittaus Väykyn tapaan sammuttamisen jälkeen ottaa avaimen pois virtalukosta ja ovet kiinni & auki, avain lukkoon ja jatsotaan onko kuittaantunut.
Naapuritallin mersuharrastaja ehdotti, että voisi tehdä tuota jos kaasupolkimen asentotunnistin alkaa olla tiensä päässä. Hänen Väyry teki kuulemma vastaavaa ja vika oli siis siinä.
ESP luistonesto / ajonvakautus virhe tuo mieleen viimeisimmän Väyryseni. Heittää siis ESP vikailmoituksen, jolloin meno asantuu ettei kone kierrä yli 2000 r/min. Eli kiihtyy kuin kirjahylly muta perille pääsee. Joskin vika kuittaantuu ajamalla tien sivuun ja sammuttamalla auto. Odotetaan puolisen minuuttia ja taas mennään normaalisti. Ekan vikailmoituksen jälkeen luin netistä että näin kannattaa menetellä. Tekee tuota vasta pitemmän ajon jälkeen. KUN se tekee sen seuraavan kerran tekee sen, täytyypä kokeilla noputuisiko kuittaus Väykyn tapaan sammuttamisen jälkeen ottaa avaimen pois virtalukosta ja ovet kiinni & auki, avain lukkoon ja jatsotaan onko kuittaantunut.
Naapuritallin mersuharrastaja ehdotti, että voisi tehdä tuota jos kaasupolkimen asentotunnistin alkaa olla tiensä päässä. Hänen Väyry teki kuulemma vastaavaa ja vika oli siis siinä.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Ihan siivon oloinen sitruuna oli rassuutallin pihassa tarkasteltuna. Ja mitä huonompi maine sen halvempi hinta oli itellä vahva perustelu kun ranskalaisen ostin
Kaapista löytyy pösön vikakoodinlukija jonka pitäisi toimia myös citikan softan kanssa (mikä varmaankin löytyy netistä suht vaivatta Citroen Lexia tjsp?) Jos on intoa ja taitoa virittää tuo Lexia toimintaan niin saat kyllä vermeet lainaan.
Tosin sen kerran kun pökötistä piti vikakoodia selvittää niin ei tuo lopulta juuri enempää infoa vaivasta antanut kuin perus OBD - lukijakaan.
Kaapista löytyy pösön vikakoodinlukija jonka pitäisi toimia myös citikan softan kanssa (mikä varmaankin löytyy netistä suht vaivatta Citroen Lexia tjsp?) Jos on intoa ja taitoa virittää tuo Lexia toimintaan niin saat kyllä vermeet lainaan.
Tosin sen kerran kun pökötistä piti vikakoodia selvittää niin ei tuo lopulta juuri enempää infoa vaivasta antanut kuin perus OBD - lukijakaan.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Ei yleensä mutta naapurilta oli mennyt. No oli miten oli niin Citikka tuntuu menevän vikatilaan pierasustakin, mutta eri asia vaikuttaako se mitenkään ajoon ja kuittaantuuko sammuttamalla. Mitään logiikkaa noissa vikailmoituksissa ole. Tuo asentotunnistin täytyy tsekata, mutta hyvä olisi tietty saada piuhan päähän tuo ja mitä vikakoodilukija kertoisi.dealer kirjoitti:Pelkästään ESP viasta väyrynen ei mene vikatilaan, pitäisi olla jotain joka aiheuttaa moottorin puolella vikaa josta edelleen tiedon puutetta ESP:lle. Ehkä juuri kaasupolkimen asentotunnistin voisi aiheuttaa, niitähän ei juuri väyrysistä mene.
No, lähdin liikenteeseen Citkalla tänään, ja reilun puolen tunnin ajon jälkeen heitti taas ESP vikailmoituksen. Kokeilin sitä ovet lukkoon metodia, mutta eipä kuittaantunut sillä. No, patonki uudestaan sammuksiin, rauhallinen laskeminen kolmeenkymmeeen, patonki käyntiin ja voilá, vikailmoitus kuittaantui. Service valo tosin jäi palamaan mutta sammui itsestään noin 10 km ajon jälkeen.
Merdé, tähän alkaa jo tottumaan.
Ostapa Tiileri sinäkin itellesi Citikka niin saa haastetta ja jännitystä elämään... nämähän eivät paljoa maksa. Niin ja ostohousuthan sulla on kai jatkuvasti jalassa vai joko raaskit laittaa ne pesuun
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 07.6.2015 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Hernekeittopäivänä ei kannata siis lähteä liikkeelle.Vanja-eno kirjoitti:No oli miten oli niin Citikka tuntuu menevän vikatilaan pierasustakin
Onko Vanja-enon Citikka haettu Valkeakoskelta?
Kaverilla oli aikoinaan C5 ja sen etupenkillä tuli istuttua. Se jäi mieleen, että ainakin omalle vartalolle penkki sopi vallan mainiosti!
Sääksmäeltä joltain jobbarilta sen hain, mutta vuodet 2007-2015 Citikka vietti yksityishenkilöllä Kangasalla, joku Hannu sen omisti...
Ja Pappi, jos se on ollut taksissa, niin sitten vuosina 2005-2007. Nyt siinä joutilaassa jalassa on pätkäantenni
Ja Pappi, jos se on ollut taksissa, niin sitten vuosina 2005-2007. Nyt siinä joutilaassa jalassa on pätkäantenni
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tuli tuosta boottauksesta mieleen, että kun reistailevan S70:n kanssa taittoi taivalta, mielessä kävi usein että ollappa kojelaudassa semmoinen punainen ISO reset-nappi. Ei tartteis vetää varikolle kesken ajon vaan huitasis sitä nyrkillä kun alkaa vikavalot haittaamaan liikenteen havainnointia ja voilà, matka jatkuu!
Pösöpalstoilla ajonvakautuksen herjat on yleensä lähtöisin abs- antureista, jos on laakerihommia tms äskettäin tehty niin voi olla sieltä peräisi? Toisaalta sillon pitäis varmaan herjata myös abs:ää... Ratissa taitaa myös joku asento anturi olla josta voi olla lähtösin?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Yks Xsara oli otettu sulamaan/lämpiämään ammattikoulun korjaamohallin pesupaikalle. Siitä startatessa kone pyöri kun kahavemylly, lytty hukassa, nostajat turvoksissa. Akkukärryä jo völjätty paikalle kun starttaus jatkui. Pikkuhiljaa alko joku venttiili likimain pitämään ja imupuoli tietysti jo tulvi pensasta kun sitten puhalsi venttiilin välistä tulet muovisen imusarjan puolelle...
Puol konehuonetta kajahti pitkin hallia ja sitten soitto asiakkaalle että hiukan viivästyy remontin aikataulu.
Puol konehuonetta kajahti pitkin hallia ja sitten soitto asiakkaalle että hiukan viivästyy remontin aikataulu.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Mielenkiintoisiinta on se tuossa ESP/ASR (näin se näyttö vian ilmoittaa), ettei siinä ole mitään logiikkaa. Ei tietyn ajan päästä tai jonkun tietyn toimenpiteen jälkeen. Siksi mietin että tosiaan joku anturi kai tiensä päässä kun randomisti heittelee.
Mutta ei tämä' patonki nyt pelkkää vikakoodia ole. Kahdesta viasta antaa aina ilmoituksen käynnistyessä ja se pakokaasujärjstelmän varoitusvalo jää palamaan. ESP/ASR vikailmoitus siis randomisti. Näistä viis vain jälkimmäisin vaikuttaa hieman ajoon.
TOISTAISEKSI ei muita vikailmoituksia
Niin tai antaisi parkkitutkasta jonkun, jos parkkitutkaa pidettäisiin päällä, mutta en pidä.
Ja hyvin naamioitu avaimenreikä
Mutta ei tämä' patonki nyt pelkkää vikakoodia ole. Kahdesta viasta antaa aina ilmoituksen käynnistyessä ja se pakokaasujärjstelmän varoitusvalo jää palamaan. ESP/ASR vikailmoitus siis randomisti. Näistä viis vain jälkimmäisin vaikuttaa hieman ajoon.
TOISTAISEKSI ei muita vikailmoituksia
Niin tai antaisi parkkitutkasta jonkun, jos parkkitutkaa pidettäisiin päällä, mutta en pidä.
Ja hyvin naamioitu avaimenreikä
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 05.3.2016 23:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaaviin oireisiin tuossa eemelissä riitti epätasaisesti (tai oikeastaan tasaisesti ) purevat jarrupalat. Eli oli alempi liukutappi kangerrellut sen verta että oli palat kulunut hieman vinoon ja liukutapin putsattuani/voideltuani palat ei luonnollisesti purrut koko levyan alueelta. Epäloogisen loogisesti (joskus hold-toiminnolla valoissa ja joskus ajossa vaikka jalka ei ollut lähelläkään jarrupoljinta) tarjoili pari päivää tuosta ESP-herjaa, mikä hävisi kun palat kului oikeaan muotoonsa.Vanja-eno kirjoitti:Mielenkiintoisiinta on se tuossa ESP/ASR (näin se näyttö vian ilmoittaa), ettei siinä ole mitään logiikkaa. Ei tietyn ajan päästä tai jonkun tietyn toimenpiteen jälkeen. Siksi mietin että tosiaan joku anturi kai tiensä päässä kun randomisti heittelee.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
No mutta tämä voisi sopia Citruunan logiikkaan, näissä kun kuulemma tahtoo ajan myötä takasatulat menemään vinoon ja vaativat liukutapin putsausta ja muuta pientä putslankkia että satula suoristuu. Täytyy tutkia tämäkin vaihtoehto ja in any case ne satulat voisi jo varuiksi muutenkin putsata.sonikki kirjoitti:Vastaaviin oireisiin tuossa eemelissä riitti epätasaisesti (tai oikeastaan tasaisesti ) purevat jarrupalat. Eli oli alempi liukutappi kangerrellut sen verta että oli palat kulunut hieman vinoon ja liukutapin putsattuani/voideltuani palat ei luonnollisesti purrut koko levyan alueelta. Epäloogisen loogisesti (joskus hold-toiminnolla valoissa ja joskus ajossa vaikka jalka ei ollut lähelläkään jarrupoljinta) tarjoili pari päivää tuosta ESP-herjaa, mikä hävisi kun palat kului oikeaan muotoonsa.Vanja-eno kirjoitti:Mielenkiintoisiinta on se tuossa ESP/ASR (näin se näyttö vian ilmoittaa), ettei siinä ole mitään logiikkaa. Ei tietyn ajan päästä tai jonkun tietyn toimenpiteen jälkeen. Siksi mietin että tosiaan joku anturi kai tiensä päässä kun randomisti heittelee.
Jumaleissön, kohta pääsee harrastamaan
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Hydarulijousitus on hauska. Sem lisäksi että se on pehmeän mukava ajossa, tai sporttimaisen jämäkkä, siillä voi säädellä maavaraa.
Asento lowrider eli maha maassa ja peli tontissa max. speed 10 km/h. Mihin helvetissä tätä tarvitaan
Sitten on tämä normaaliasento eli lähetyssaarn... eikun siis normaali ajokorkeus
Ja lopuksi mettämiesten ja mökkipöllöjen suosikki eli korkeus "Hirvijahti", ajonopeus max 40 km/h
Niin, ja selvittelin auton historiaa kun tongin sen mukana tulleita papereita. Tämä on ollut taksina Tampereella 2005-07 ja kahdessa vuodessa mittariin tuli jotakuinkin n. 180 tkm.
Joten jäämäksi jäi yksityiskäytössä vuosina 2007-15 ajokilsoiksi 168 tkm, mikä pikaisen laskutoimituksen jälkeen tekee semmoiset reilut 20 tkm / vuosi edellisellä omistajalla... ei oo ainnu enempää ehtiny ajaa kun on atonki ollut tiuhaan pajalla
Asento lowrider eli maha maassa ja peli tontissa max. speed 10 km/h. Mihin helvetissä tätä tarvitaan
Sitten on tämä normaaliasento eli lähetyssaarn... eikun siis normaali ajokorkeus
Ja lopuksi mettämiesten ja mökkipöllöjen suosikki eli korkeus "Hirvijahti", ajonopeus max 40 km/h
Niin, ja selvittelin auton historiaa kun tongin sen mukana tulleita papereita. Tämä on ollut taksina Tampereella 2005-07 ja kahdessa vuodessa mittariin tuli jotakuinkin n. 180 tkm.
Joten jäämäksi jäi yksityiskäytössä vuosina 2007-15 ajokilsoiksi 168 tkm, mikä pikaisen laskutoimituksen jälkeen tekee semmoiset reilut 20 tkm / vuosi edellisellä omistajalla... ei oo ainnu enempää ehtiny ajaa kun on atonki ollut tiuhaan pajalla
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tuo kyllä vastaa sitä mitä olen tästäkin mallista kuullut. Vieläkin tulee mieleen BX, jota kaveri yritti epätoivolla myydä koko 90-luvun, joutui kuitenkin luovuttaan ja viemää pelin kierrätykseen Paras/pahin oli just tuo ilma-alusta, se ei ollut kaiketi koskaan yli viikkoa putkeen kunnossaTaas yks sepustus... Very Happy
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Enon 30-vuotista kurjuuden maksimointia shitroenien kanssa on tullut seurattua sivusta ja masokismi voi näköjään ilmetä tuossakin muodossa...itsellä vastaava taistelu 3bg passatin kanssa johti siihen että käyttöauton merkki vaihtui saappiin ja harrasteautonakin vw saa olla nuorimillaan max. 3-koppanen golf.
Mitäs vikoja siinä mahtoi olla jos kerran viikottain oli paskana, ihan mielenkiinnosta kysyn vaan...cmeli kirjoitti:Paras/pahin oli just tuo ilma-alusta, se ei ollut kaiketi koskaan yli viikkoa putkeen kunnossa
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Minäkin sivistin itseäni netin kautta että Xsara / C4 Picassossa olisi taka-akselilla ilma-jousitus kompuroineen...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi