Cordoba "Rovanperän" uusi elämä *THE END*
Cordoba "Rovanperän" uusi elämä *THE END*
Tuli tässä jonkin aikaa sitten ostettua täältä foorumin kautta Cordoba mese300 nimimerkiltä ja ajattelin tässä hiukan kertoa siitä jotain ihan vaan mielenkiinnosta samalla kun entinen omistaja tietää mitä vehkeelle kuuluu. Tämähän oli jokin Rovanperä "erikoismalli" josta täällä oli juttua auton myyntiaikoina. Tässä on ensin hiukan kuvia siitä mitä on tehty, ulkopuolelta ei ole kuvia tarkoituksella kun siihen ei ole keretty paneutumaan vielä ollenkaan kunnolla, niistä myöhemmin..
Ensin yleiskuva pannuhuoneesta
sitten huohotin pois imuilmasta, en tiedä onko tästä nyt oikein hyötyä muta onpahan nyt pois..
Sitten EGR:n kimppuun, tuossa paperille malli
hiukan Handjob ja se on siinä. Ei ehkä kaunein..
tuonne se meni
vesihehkujen sulake antautunut
ja uusi rautalangasta, nyttemmin myös tuo sulanut poikki joten olkoon.. jossain ongelmia
stay tuned..
Ensin yleiskuva pannuhuoneesta
sitten huohotin pois imuilmasta, en tiedä onko tästä nyt oikein hyötyä muta onpahan nyt pois..
Sitten EGR:n kimppuun, tuossa paperille malli
hiukan Handjob ja se on siinä. Ei ehkä kaunein..
tuonne se meni
vesihehkujen sulake antautunut
ja uusi rautalangasta, nyttemmin myös tuo sulanut poikki joten olkoon.. jossain ongelmia
stay tuned..
Viimeksi muokannut RATSUNI, 14.9.2016 23:22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Auton ostovaiheessa ja käytössä huomasin jarrujen pehmeyden joten arvasin jarrurempan lähestyvän vääjäämättä tavalla tai toisella. Rohinoiden jälkeen arvasin että ainakin toisella tavalla homma tuli vastaan
kuvasta tarkkasilmänen huomaa että palat todella loppu kuten myös levyt joten nekin vaihtoon
Homma ei mennyt ihan niinkuin strömsöössä.. liukutapit oli jäänyt jumiin kurapaskaruostemuljun takia ja sain jopa yhden poikki sinne onkaloon
poralla pois ja ooppelista oli jäänyt melkeen samankokoinen tappi joka löysi tuolta paikkansa pienen modauksen jälkeen, tästä projektista ei ole kuvia kun oli niin "kiire" saada aamulla auto taas ajoon eli 2 asti yöllä askartelin ja 7 auto tienpäälle
Vaihdoin radion usb versioon
ja kilometrit tuli "täyteen"
lisävalot oli alunperin tuollaiset valkosilla koteloilla ja vetäsin ne ajankuluksi auton väriin
kuvasta tarkkasilmänen huomaa että palat todella loppu kuten myös levyt joten nekin vaihtoon
Homma ei mennyt ihan niinkuin strömsöössä.. liukutapit oli jäänyt jumiin kurapaskaruostemuljun takia ja sain jopa yhden poikki sinne onkaloon
poralla pois ja ooppelista oli jäänyt melkeen samankokoinen tappi joka löysi tuolta paikkansa pienen modauksen jälkeen, tästä projektista ei ole kuvia kun oli niin "kiire" saada aamulla auto taas ajoon eli 2 asti yöllä askartelin ja 7 auto tienpäälle
Vaihdoin radion usb versioon
ja kilometrit tuli "täyteen"
lisävalot oli alunperin tuollaiset valkosilla koteloilla ja vetäsin ne ajankuluksi auton väriin
Sitten on ihan normi huoltoja tehty
-Öljyt TB Diamond Disel ja suodatin. Ennen öljynvaihtoa lorautin pullon STP jotain puhdistusainetta sisään ja moottori muuten muuttui oikeasti hiukan pirteämmäksi
- paikkojen puhdistelua ja pesua mm. IMM sai kliineripesun ja nyt hohtaa langat taas kivasti
- yhden paikan hitsasin helmaan, oli syöpynyt massanalla jo useamman vuoden. Kesällä tarkoitus käydä paremmin paikat läpi jos kerkeää..
- ahtoputkiston ja alipaineletkujen tarkastelu ja muutaman johon vaihdoin samalla, jostakin vuoti jokin kun ei pihise enää niin paljon
- evry löysi itsensä tuolta johtosarjasta ja ohitukset ovat nyt hiukan "jouhevampia" aika paljon tuo lisämaustetta muutaman euron palikat, uutta turboa ja kytkintä odotellessa..
kesärenkaita vaihtaessa alle huomasin että takaiskari oli märkä ja "uudet" iskarit odottaa nyt peräkontissa asentajaa
kulutus pyörinut 5,5l hujakoilla tässä lyhyessä ajossa..
-Öljyt TB Diamond Disel ja suodatin. Ennen öljynvaihtoa lorautin pullon STP jotain puhdistusainetta sisään ja moottori muuten muuttui oikeasti hiukan pirteämmäksi
- paikkojen puhdistelua ja pesua mm. IMM sai kliineripesun ja nyt hohtaa langat taas kivasti
- yhden paikan hitsasin helmaan, oli syöpynyt massanalla jo useamman vuoden. Kesällä tarkoitus käydä paremmin paikat läpi jos kerkeää..
- ahtoputkiston ja alipaineletkujen tarkastelu ja muutaman johon vaihdoin samalla, jostakin vuoti jokin kun ei pihise enää niin paljon
- evry löysi itsensä tuolta johtosarjasta ja ohitukset ovat nyt hiukan "jouhevampia" aika paljon tuo lisämaustetta muutaman euron palikat, uutta turboa ja kytkintä odotellessa..
kesärenkaita vaihtaessa alle huomasin että takaiskari oli märkä ja "uudet" iskarit odottaa nyt peräkontissa asentajaa
kulutus pyörinut 5,5l hujakoilla tässä lyhyessä ajossa..
Ruosteita poistettu. Ensin lämellilaikalla pahimmat ja sitten hiekkapuhalluksella loput.
Päälle ruosteenestopohjamaalia
myös kiinnike sai osansa
pintamaali päälle ja pensselimassaa koko lokarin sisäpuoli täyteen myös tuon pokkauksen taite. lisäksi kotelosuojalla varmuuden vuoksi taitteeseen tavaraa, kuvassa tuo sutiminen vielä vaiheessa. Ei pitäisi ruostua tuo kohta ensinmäisenä
En tiedä nostaako tälläinen hiplailu auton arvoa yhtään mutta onpahan omassa käytössä ainakin mukavampi. Enkä kyllä myyntiin tätä silloin hommanutkaan vaan ihan työ/käyttöauton virkaa hoitaa koko ajan
Iskarit vielä odottaa vaihtajaansa ja takajarrut pitäisi käydä läpi vielä jossain vaiheessa. Kiristin takalaakeria hiukan samaan vaivaan kun ruosteita otin pois, lonksu hieman ja nyt ei yhtään.. toisella puolella varmaan olisi sama juttu kunhan kerkeää, ehkä iskarin vaihdon yhteydessä sitten?
Kesäset pitäisi uusia jossain vaiheessa, olisko jollain 185/65/14 renkaita EDULLISESTI tarjolla?
Päälle ruosteenestopohjamaalia
myös kiinnike sai osansa
pintamaali päälle ja pensselimassaa koko lokarin sisäpuoli täyteen myös tuon pokkauksen taite. lisäksi kotelosuojalla varmuuden vuoksi taitteeseen tavaraa, kuvassa tuo sutiminen vielä vaiheessa. Ei pitäisi ruostua tuo kohta ensinmäisenä
En tiedä nostaako tälläinen hiplailu auton arvoa yhtään mutta onpahan omassa käytössä ainakin mukavampi. Enkä kyllä myyntiin tätä silloin hommanutkaan vaan ihan työ/käyttöauton virkaa hoitaa koko ajan
Iskarit vielä odottaa vaihtajaansa ja takajarrut pitäisi käydä läpi vielä jossain vaiheessa. Kiristin takalaakeria hiukan samaan vaivaan kun ruosteita otin pois, lonksu hieman ja nyt ei yhtään.. toisella puolella varmaan olisi sama juttu kunhan kerkeää, ehkä iskarin vaihdon yhteydessä sitten?
Kesäset pitäisi uusia jossain vaiheessa, olisko jollain 185/65/14 renkaita EDULLISESTI tarjolla?
Kiva lukea tällaista.
Minulla oli tällainen hopea farkku 1999. Kävin sillä ruotsi-tanska-saksa-italia reissun. Onneksi ei ollut helteitä kylmäkoneen puuttuessa. Tasamaalla paluumatkalla mittariin 190kmh ja alamäessä 205kmh jolloin pyyhkijät lepatti ja kuskia jännitti. Kulku ei ollut siinä vauhdissa kovin vakaata. Renkaatkin taisi olla T luokkaa..
Minulla oli tällainen hopea farkku 1999. Kävin sillä ruotsi-tanska-saksa-italia reissun. Onneksi ei ollut helteitä kylmäkoneen puuttuessa. Tasamaalla paluumatkalla mittariin 190kmh ja alamäessä 205kmh jolloin pyyhkijät lepatti ja kuskia jännitti. Kulku ei ollut siinä vauhdissa kovin vakaata. Renkaatkin taisi olla T luokkaa..
Ihan kivoja nämä Seatin, osat ei maksa juuri mitään, tekniikka on melko luotettavaa ja muutkin kulut kuten verot ja vakuutukset ovat melko maltillisia. Näitä Cordobia on ollut muutama tätä aikaisemmin kaksi kertaa farkku. Ensinmäinen oli silloin kun vielä mahduttiin tuollaiseen ja toinenoli noin 4v sitten raksa-autona, tuota tulikin kutiteltua jonkin verran. Isoa suutinta ja muuta perus VAG hipsitelyä. Kaupanpäälle näissä Cordoista saa sen että ei herätä tunteita juuri yhtään samoin kuin jokin corollasynnyalmera
Tälläinen päivitys tälläkertaa, eillen löyty ylläri kuskin ovesta. Kunhan kerkeää niin kiini pitäisi ottaa..
Nämä kuvat on muuten ihan paskoja! ei jaksa järkkäriä viritellä näissä remonttijutuissa joten lumiakameralla kuvat ja laatu sen mukaista
Tälläinen päivitys tälläkertaa, eillen löyty ylläri kuskin ovesta. Kunhan kerkeää niin kiini pitäisi ottaa..
Nämä kuvat on muuten ihan paskoja! ei jaksa järkkäriä viritellä näissä remonttijutuissa joten lumiakameralla kuvat ja laatu sen mukaista
Vapun kunniaksi poistelin nuo oven ruosteet
tässä hiekkapuhalluksen jälkeen
ruostepohjamaalit päälle
pintavärit sen jälken ja valmis
jospa tuolla reseptillä kestäisi edes parivuotta niin olisin tyytyväinen
tuosta jäi nyt puuttumaan tuo korikittisauma mutta menee noinkin
kivaa tuo hiekkapuhallus.. vaikka oli perssut oven edessä niin sieltä jostain välistä nuo vaan lentelee
tämä kuvan on perussun sisältä ollut kynnys
Joutuu pienen sisäputsin tekemään.. jospa vetäsis penkit vesipesurilla samalla?
ja muutenkin sai taas pitkin päänahkaa kaivella hiekkoja pois, sinänsä helppoa kun tuota tukkaa ei ole enää kovin paljoa
Onko joku kokeillu tuota soodapuhallusjuttua? näyttäisi saavan Motonetistä melko edukkaaseen hintaan. Lähteekö tuolaisella soodalla yhtähyvin kuin hiekalla?
Tälläistä arpeettia tälläkertaa..
tässä hiekkapuhalluksen jälkeen
ruostepohjamaalit päälle
pintavärit sen jälken ja valmis
jospa tuolla reseptillä kestäisi edes parivuotta niin olisin tyytyväinen
tuosta jäi nyt puuttumaan tuo korikittisauma mutta menee noinkin
kivaa tuo hiekkapuhallus.. vaikka oli perssut oven edessä niin sieltä jostain välistä nuo vaan lentelee
tämä kuvan on perussun sisältä ollut kynnys
Joutuu pienen sisäputsin tekemään.. jospa vetäsis penkit vesipesurilla samalla?
ja muutenkin sai taas pitkin päänahkaa kaivella hiekkoja pois, sinänsä helppoa kun tuota tukkaa ei ole enää kovin paljoa
Onko joku kokeillu tuota soodapuhallusjuttua? näyttäisi saavan Motonetistä melko edukkaaseen hintaan. Lähteekö tuolaisella soodalla yhtähyvin kuin hiekalla?
Tälläistä arpeettia tälläkertaa..
On tommonen Cordo kyllä kaikinpuolin järkiauto, joskin mersuiluun tottuneella voi olla vieroitusoireita aluksi Mutta kun huomaa, ettei kaikki rahat meekkään "koo-ällää" niin alkaa helpottaa. Ja ellei Smartteja lasketa, niin yhtä polttoainepihiä autoa ei oo mersu tainnutkaan tehdä?
Jos kiinnostaa, niin löytyis -98 mallinen rullaava farkkucordo, entinen tdi josta on vaan tekniikka kaivettu pois. Saa ilimatteeks hakkee pois, jos kiinnostaa
Jos kiinnostaa, niin löytyis -98 mallinen rullaava farkkucordo, entinen tdi josta on vaan tekniikka kaivettu pois. Saa ilimatteeks hakkee pois, jos kiinnostaa
-12 H1N1 Peugeot Boxer HDi
Nänhän se on, vieroitus oireita tulee kun hyppää kunnon autosta tälläisen puikkoihin mutta kun muistaa sitten ettei tälläisen pitäminen maksa juuri mitään niin joistakin asioista antaa itselleen anteeksi
Meillä oli tälläinen meisseli silloin aikoinaan jonka vuoksi tänne rekisteröidyin
oli kyllä jonkin verran murheita matkan varrella.. SRS, suttimet, polttoaineputki irti pumpusta.. eli normaalia mersuilua toisinsanoen
Tietäisikö joku missä tuo nykyään menee? Perhoon meni aikoinaan. Olisi kiva tietää mitä nykyään kuuluu
Tuolla ajeltiin niin kauan kuin taas tuollaiseen mahduttiin, jälkipolvea kun tuli lisää niin piti hommata tila-auto ja tilaihmeellä ajellaan nykyään vieläkin
Meillä oli tälläinen meisseli silloin aikoinaan jonka vuoksi tänne rekisteröidyin
oli kyllä jonkin verran murheita matkan varrella.. SRS, suttimet, polttoaineputki irti pumpusta.. eli normaalia mersuilua toisinsanoen
Tietäisikö joku missä tuo nykyään menee? Perhoon meni aikoinaan. Olisi kiva tietää mitä nykyään kuuluu
Tuolla ajeltiin niin kauan kuin taas tuollaiseen mahduttiin, jälkipolvea kun tuli lisää niin piti hommata tila-auto ja tilaihmeellä ajellaan nykyään vieläkin
Tarkoitatkos tätä soodapuhalluslaitetta http://motonet.fi/fi/tuote/751006/Nordb ... alluslaite
erehdyin ostamaan ja aikas lelu kampe on. Kokeilin 6-10 baarilla ja minun mielestä poistokyky on olematon
erehdyin ostamaan ja aikas lelu kampe on. Kokeilin 6-10 baarilla ja minun mielestä poistokyky on olematon
Cordobaa ajettu ja tankattu, ei vikoja
Kiva kun kerrankin näinpäin
Räpläyspuutteen takia naapuri toi poikansa mopon olikohan Rieju korjattavaksi. Ei lähe käyntiin vaikka mitä tekee, vilkut ei toimi, töötti ei toimi.
Epäilin syyn olevan sähköpuolella.
Töötin johot oli kirjainmellisesti karvan varassa.
Vilkun releestä oli liitin jostain syystä rikki ja kolvilla korjaantui
Jojtosarjasta oli muutama johto poikki jotka menee virtalukkoon, kolvia ja kutistesukkaa päälle, ei toimi vieläkään
Aukasin ja purin virtalukon loppuviimein ja syy löytyi sieltä, yksi johto oli lähtenyt tinauksista irti taas kolvia ja virtalukko kasaan.
Nyt hörähti käyntiin, olipa kiva haistella kakstahtisavua pitkään aikaan
Mopo oli kuulemma ollut ihan oikealla korjaajalla monta kuukautta eikä vikaa ollut löytynyt.. Kyllä naapurin poika oli innoissaan kun ajoin mopon pihaan
Kiva kun kerrankin näinpäin
Räpläyspuutteen takia naapuri toi poikansa mopon olikohan Rieju korjattavaksi. Ei lähe käyntiin vaikka mitä tekee, vilkut ei toimi, töötti ei toimi.
Epäilin syyn olevan sähköpuolella.
Töötin johot oli kirjainmellisesti karvan varassa.
Vilkun releestä oli liitin jostain syystä rikki ja kolvilla korjaantui
Jojtosarjasta oli muutama johto poikki jotka menee virtalukkoon, kolvia ja kutistesukkaa päälle, ei toimi vieläkään
Aukasin ja purin virtalukon loppuviimein ja syy löytyi sieltä, yksi johto oli lähtenyt tinauksista irti taas kolvia ja virtalukko kasaan.
Nyt hörähti käyntiin, olipa kiva haistella kakstahtisavua pitkään aikaan
Mopo oli kuulemma ollut ihan oikealla korjaajalla monta kuukautta eikä vikaa ollut löytynyt.. Kyllä naapurin poika oli innoissaan kun ajoin mopon pihaan
No nyt on takaiskarit vaihdettu ja kylläpä ajettavuus muuttui huomattavasti parempaan suuntaan. Takapäällä oli kyllä ihan oma elämä kun toisesta iskarista oli mehut pihalla ja joskus oikein jännitti ajaa
"uudet" iskarit oli muutaman sentin pitemmät jostain syystä mutta ei aiheuttanut mitään ongelmia eikä tuota huomaa mitenkään autosta.
Muuten vaan ajettu ja tankattu, hyvä niin
"uudet" iskarit oli muutaman sentin pitemmät jostain syystä mutta ei aiheuttanut mitään ongelmia eikä tuota huomaa mitenkään autosta.
Muuten vaan ajettu ja tankattu, hyvä niin
Tulipa Cordo myllytettyä
resepti seuraavanlainen:
-pesu motonetin liukkarilla(vahva liuos) kahteen kertaan
-Claybar hinkkaus ympäri autoa
-Wurthin aineilla myllytys
- päälle Megun NXT 2.0
- pesin ja vahasin myös ovien välit
tuota autoa ei oltu varmaan maailman aikoihin vahattu, apparin lokasuojasta oli kiilto palanut pois, ilmeisesti vaihdettu uuteen joskus?
muuten oli pientä "lumiharjanaarmua" joka puolella.
Tässä todistuainetta
Miksi en saa järkkärillä otettuja kuvia liitettyä tänne tuon lähetä kuva linkin takaa? hetken lataa ja sitten sanoo että ei valittua tiedostoa
Nämä on nyt tuttuja lumialaatukuvia
resepti seuraavanlainen:
-pesu motonetin liukkarilla(vahva liuos) kahteen kertaan
-Claybar hinkkaus ympäri autoa
-Wurthin aineilla myllytys
- päälle Megun NXT 2.0
- pesin ja vahasin myös ovien välit
tuota autoa ei oltu varmaan maailman aikoihin vahattu, apparin lokasuojasta oli kiilto palanut pois, ilmeisesti vaihdettu uuteen joskus?
muuten oli pientä "lumiharjanaarmua" joka puolella.
Tässä todistuainetta
Miksi en saa järkkärillä otettuja kuvia liitettyä tänne tuon lähetä kuva linkin takaa? hetken lataa ja sitten sanoo että ei valittua tiedostoa
Nämä on nyt tuttuja lumialaatukuvia
Punainen on kyllä ehkä antoisin väri myllyttää! Tuosta omasta piiskasta kun olisi ottanut ennen ja jälkeen kuvan, nii ei siinä hirmuista eroa olisi
Olisko ne sun järkkäri kuvat niin tolkuttoman kokoisia tai väärää formaattia ettei onnistu uppaaminen?
Olisko ne sun järkkäri kuvat niin tolkuttoman kokoisia tai väärää formaattia ettei onnistu uppaaminen?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
kokoeillaan pienemmillä kuvilla..
punainen on kyllä helppo myllyttää, tuossa tuntui olevan aika pehmoinen maali kun naarmut lähti aika helposti pois. Toinen kylki olikin uudelleen maalattu joskus.
Olen nyt 5-6 vuotta myllytelly noilla wurthin aineilla ja nyt kun purkit on lopussa niin ajattelin ostaa Megun aineita #101 ja #202 tai sitten jotain muuta? ihan harrastus milessä noita myllyttelen.. Homma lähti joskus liikkeelle kun korjasin/maalasin betoniporsaaseen ajettua autoa ja maalisumut piti saada jollain pois? tuossa samalla tuli oppirahta maksettua kun poltin uuden maalipinnan pilalle nurkasta..
punainen on kyllä helppo myllyttää, tuossa tuntui olevan aika pehmoinen maali kun naarmut lähti aika helposti pois. Toinen kylki olikin uudelleen maalattu joskus.
Olen nyt 5-6 vuotta myllytelly noilla wurthin aineilla ja nyt kun purkit on lopussa niin ajattelin ostaa Megun aineita #101 ja #202 tai sitten jotain muuta? ihan harrastus milessä noita myllyttelen.. Homma lähti joskus liikkeelle kun korjasin/maalasin betoniporsaaseen ajettua autoa ja maalisumut piti saada jollain pois? tuossa samalla tuli oppirahta maksettua kun poltin uuden maalipinnan pilalle nurkasta..
Megun M101 ja M205 ei voi kuin suositella. Mielyttäviä ajeltavia ja Prestan + parin muun valmistajan aineilla ei ollut mitään vaikutusta tuohon omaan harjapesu-r*iskattuun nanolakkaan, mutta noilla ei mennyt homma ihan totaalisesti urheilun puolelle Muilla aineilla sai kyllä kiillon aikaiseksi, mutta naarmuihin ei ollut juuri mitään vaikutusta.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
No nyt on Seatti katsastettu ja läpi meni pienellä mutalla eli ensikerralla raidetangon pään vahto. Nyt pientä välystä havaittavissa. Ennen katsastusta joutui vaihtamaan sisemmän vetarin suojakumen. Uusi oli valmiina mutta kun piti asentaa niin osa ei ollut sinnepäinkään eikä lauantai aamuna mistään sellaista tietenkään löydy niin soitto marmorikauppaan ja sieltä löytyi yksi kpl hyllystä joka piti hakea 80km päästä joten normi homma kuten ennenkin korjaushommissa.
Helppo tuo oli sinänsä muuten vaihtaa. Vetoakseli kokonaan irti ja vetonivel irti --> uusi suojakumi--> vetari kiinni + uudet rasvat. Aikaa meni tuon vaiheen osalta rengas irti ja kiinni vaiheeseen 1h
Kulutus pyöriny 4,5-5 litran paikkeilla eikä mitään muutakaan huomioitavaa tapahtunut, paitsi ärsyttävän räminän paikallistaminen ahtoputkeen joka otti koriin kiinni sekä takakajari meni mykäksi vieden laulajan koko autosta --> kajari roskiin ja laulaja tuli autoon takasin.
Öljynvaihto rupeaa olemaan kohta ajankohtainen kuten myös talvea vasten vaihailu Megun aineilla
Tuossa vielä kuva suojakumesta
Helppo tuo oli sinänsä muuten vaihtaa. Vetoakseli kokonaan irti ja vetonivel irti --> uusi suojakumi--> vetari kiinni + uudet rasvat. Aikaa meni tuon vaiheen osalta rengas irti ja kiinni vaiheeseen 1h
Kulutus pyöriny 4,5-5 litran paikkeilla eikä mitään muutakaan huomioitavaa tapahtunut, paitsi ärsyttävän räminän paikallistaminen ahtoputkeen joka otti koriin kiinni sekä takakajari meni mykäksi vieden laulajan koko autosta --> kajari roskiin ja laulaja tuli autoon takasin.
Öljynvaihto rupeaa olemaan kohta ajankohtainen kuten myös talvea vasten vaihailu Megun aineilla
Tuossa vielä kuva suojakumesta
Nyt on seattiin huolto tehty. Vaihtoon meni öljyt TB Diamond diesel + suodatin sekä ilmansuodatin ja tuulilasin pyyhkijät. Öljyn vaihossa lurautin vanhan öljyn sekaan taas moottorin huuhteluaineen ja taas tuntuu moottori hiukan erilaiselta positiivisessa mielessä. Lisäksi muutamia pikku tarkastuksia sieltä täältä ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa ainakin toistaiseksi.. Pakoputki tuntuisi hiukan vuotavan jostain keskikohdalta, pitää kammeta itsensä auton alle jossain vaiheessa ja tutkailla asiaa, kuhan kerkeää..
Öljynvaihtoväli jäi hiukan alle 10tkm mutta tällä viikolla tulee kilometrejä pitkästi toistatuhatta joten hiukan ennakoida. Aikalailla puolivuotta sitten vaihdoin viimeksi öljyt joten teoreettisella laskutavalla tulisi vuoteen noin 20tkm ajeltua joten ihan turhake tuo työauto ei ole. Jospa tuo kestäisi pojalle vielä ekaksi autoksi neljän vuoden päähän? jolloin kilometrejä olisi mittarissa karkeasti 380tkm
Nyt olisi muuten Megun myllytysaineet hommattu ja talveavasten ajattelin käsitellä koko auton
Öljynvaihtoväli jäi hiukan alle 10tkm mutta tällä viikolla tulee kilometrejä pitkästi toistatuhatta joten hiukan ennakoida. Aikalailla puolivuotta sitten vaihdoin viimeksi öljyt joten teoreettisella laskutavalla tulisi vuoteen noin 20tkm ajeltua joten ihan turhake tuo työauto ei ole. Jospa tuo kestäisi pojalle vielä ekaksi autoksi neljän vuoden päähän? jolloin kilometrejä olisi mittarissa karkeasti 380tkm
Nyt olisi muuten Megun myllytysaineet hommattu ja talveavasten ajattelin käsitellä koko auton
Tuommoseen sekaannuin joskus. Muute hyvä auto mutta joku jännä vika siinä oli että ei oikee tahtonu kulkia välillä. No, sisko otti sen sitte lainaan ja töihin ajellessa räjäytti konneen...
Uuen myllyn ostin sitte ja sen jälkeen ei ollu muuta vikkaa ku että se oli etuvetonen...
Hyllyssä vieläki yks 270tkm ajettu nokka-akseli ja turbo
Uuen myllyn ostin sitte ja sen jälkeen ei ollu muuta vikkaa ku että se oli etuvetonen...
Hyllyssä vieläki yks 270tkm ajettu nokka-akseli ja turbo
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Äläpä hävitä mihinkään varmuuden vuoksiJuukes kirjoitti:
Hyllyssä vieläki yks 270tkm ajettu nokka-akseli ja turbo
Nyt oli käydä kyllä ohrasesti! Huomenna aamulla lähtö Helsinkiin seatilla ja ajattelin ihan kurkata pellin alle ja kahtoa öljyt ja pissanesteet.
Nenään tuli avauksen jälkeen imelä jäähytinesteen haju ja paisari ihan tyhjä ja jokapuolella nestettä.
Ylivuotoletkussa reikä kun oli hinkannut johonkin ja nesteet lähelle. Tuo kun olisi tehnyt tenät jonnekkin Helsingin välille niin moro vaan.
Tähän hätään ei nyt ole mikään auki niin hätäratkaisu oli katkasta letku ja kiväärinhylsystä pää pois ja holokki letkun sisälle ja klemmari päälle. Jos kestäis tuon reissun niin saa korjata kunnolla
Nesteistä tuli mieleen että oon huomannu volokkareissa joissa on just tuo pallomallinen paisari että nestepinta laskee alle minimin mutta siitä se ei ennää laske. Vaikka kuinka täytät nii se laskee aina siihe minimin alle
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Seatilla ajettu ja tankattu välillä ei muuta ihmeellistä kuin eilisillan pieni autokatosremontti
Ohjaustehosimen kiilahihna vinkui silloin tällöin eikä kiristitäminen auttanut enää yhtään niin uuden osto edessä, vanha oli jo aika kulunut
seuraavaksi oli vaihtolistalla moniurahihnan kiristinpyörä joka on laakerivauriosta ilmoitellut jo pitempäänkin, tässä vanha paikallaan
ja uusi tilalle
Vanhan pyörän laakeri oli kyllä ihan selvä jo kestihän tuo sen 320tkm joten tuskin uutta tarvii enää ikinä vaihtaa?
samalla vaihdoin moniurahihnan kun irti piti muutenkin käyttää. Tuo ei nyt varsinaisesti vielä vaihtokunnossa ollut mutta ennakointia hiukan
Öljyt pitäisi vaihtaa taas kohtapuolin ja kesärenkaat vaihtaa alle jotka on jo kyllä ehtoo puolella mutta alkukesän pääsee kurvailemaan
Ohjaustehosimen kiilahihna vinkui silloin tällöin eikä kiristitäminen auttanut enää yhtään niin uuden osto edessä, vanha oli jo aika kulunut
seuraavaksi oli vaihtolistalla moniurahihnan kiristinpyörä joka on laakerivauriosta ilmoitellut jo pitempäänkin, tässä vanha paikallaan
ja uusi tilalle
Vanhan pyörän laakeri oli kyllä ihan selvä jo kestihän tuo sen 320tkm joten tuskin uutta tarvii enää ikinä vaihtaa?
samalla vaihdoin moniurahihnan kun irti piti muutenkin käyttää. Tuo ei nyt varsinaisesti vielä vaihtokunnossa ollut mutta ennakointia hiukan
Öljyt pitäisi vaihtaa taas kohtapuolin ja kesärenkaat vaihtaa alle jotka on jo kyllä ehtoo puolella mutta alkukesän pääsee kurvailemaan
Nostellaan välillä tätä kun niin kauaksi oli puonnut.
Seatille kuuluu pelkästään hyvää tällähetkellä. Öljynvaihto lähestyy taas pikkuhiljaa ja raidetangon pään vaihto, eli ei mitään suurempaa. Kesälomalla tuli käytyä Helsingissä ihan lomailemassa vaan, reissun kunniaksi vetäsin vielä Megun vahat niskaan
Kuvat on kyllä ihan off focus tasoa!
Auton vaihto pyörinyt mielessä jonkin aikaa mutta se ostamisen vaikeus..kun ei millään jaksaisi vaivata päätä moisella ajatuksella.
Mutta jos joku olisi tästä kiinnostunut niin hinnast varmasti päästäisiin sopuun! Olkoon tämä tälläine erittäin epävirallinen myynti ilmoitus☺
Seatille kuuluu pelkästään hyvää tällähetkellä. Öljynvaihto lähestyy taas pikkuhiljaa ja raidetangon pään vaihto, eli ei mitään suurempaa. Kesälomalla tuli käytyä Helsingissä ihan lomailemassa vaan, reissun kunniaksi vetäsin vielä Megun vahat niskaan
Kuvat on kyllä ihan off focus tasoa!
Auton vaihto pyörinyt mielessä jonkin aikaa mutta se ostamisen vaikeus..kun ei millään jaksaisi vaivata päätä moisella ajatuksella.
Mutta jos joku olisi tästä kiinnostunut niin hinnast varmasti päästäisiin sopuun! Olkoon tämä tälläine erittäin epävirallinen myynti ilmoitus☺