Sata amppeeria! (=Datsun 100A topiikki)
Sata amppeeria! (=Datsun 100A topiikki)
Näinä aurinkoisina päivinä aina kaivelee vähän, että piäisi saada tuo datsuni tallista tien päälle Teinpä sitten tällaisen topiikin vähän lieventämään (tai pahentamaan) oireita. Tähän laitan siis kehyskertomukseksi pientä tarinaa tuosta meidän sata aasta, mutta kaikki yleinen höpinä k.o. autosta ja kuvat omista jos jollakulla näitä on (tai on ollut), ovat erittäin tervetulleita
Kävin tuossa juuri perkamassa toista etujarrua, kun tuntui viime syksynä kun autoa siirtelin, että ei meinaa pysähtyä edes kävelyvauhdista. No nyt ne on ihan jumissa ne jarrut, sain hillittömällä koputtelemisella erotettua jarrusatulan jarrulevystä ja sylinteri on vielä jumissa Vielä 3 jarrua käymättä... Sitten uskaltaisi ehkä viedä hitsaajalle, helmakotelo kun on suhteellisen pehmyt. Mutta uskon vahvasti että vielä tämän kesän aikana on tuore leima paperissa, 4-5 vuoden seisonnan jälkeen.
Niin tarkoitushan oli myös kertoa auton taustaa pikaisesti, joten tässä tulee:
Isäni osti kyseisen -75 mallin 100A:n sen ensimmäiseltä omistajalta n. 40 000 km ajettuna. Sitten aikanaan myi auton Rovaniemelle eräälle tutulle naishenkilölle joka piti autoa käytössään vuoteen 2008 (noin). Sittenpä datsuni palasi taas meille kun tämä edellinen omistaja halusi uudemman ja luotettavamman auton (vaikka datsuni ei koskaan tielle jättänytkään) ja minä taas halusin datsunin meille kun on nuo vanhat autot aina kiehtoneet Näin ollen isäni on sitten auton toinen ja neljäs omistaja, toisaalta autolla on nyt ollut kolme eri omistajaa
Sitten kun auto oli ollut meillä vuoden pari, tuli tietoon että tuossa lähellä olisi 100a joka on menossa paalariin mutta saa hakea pois sitä ennen. No tottakai tämä piti käydä varaosiksi, ja pihassa vielä huomattiin että auton kontti oli täynnä varaosia Itse autossa ei paljoa käyttökelpoista olekkaan, pelleiltään huono ja moottorikin vähän resu, syö öljyäkin yhtä paljon kuin bensaa...
Jos joku muuten tietää mistä saisi (uusia) osia niin saa kertoa! Motonetistä näkyy olevan loppu ne mitä tarviis, tuleneeko sitten lisää. Eli Taka iskarit pitäisi löytää ja jarrusatuloiden tiivisteet. Ja jos sattuu jollakin olemaan datsunin osia tallissa niin tarvetta olisi myös originaalille pyöreälle sivupeilille ja priima kuntoiselle takapuskurille
Laitan joskus kuvaakin autosta kun saan aikaiseksi.
Kävin tuossa juuri perkamassa toista etujarrua, kun tuntui viime syksynä kun autoa siirtelin, että ei meinaa pysähtyä edes kävelyvauhdista. No nyt ne on ihan jumissa ne jarrut, sain hillittömällä koputtelemisella erotettua jarrusatulan jarrulevystä ja sylinteri on vielä jumissa Vielä 3 jarrua käymättä... Sitten uskaltaisi ehkä viedä hitsaajalle, helmakotelo kun on suhteellisen pehmyt. Mutta uskon vahvasti että vielä tämän kesän aikana on tuore leima paperissa, 4-5 vuoden seisonnan jälkeen.
Niin tarkoitushan oli myös kertoa auton taustaa pikaisesti, joten tässä tulee:
Isäni osti kyseisen -75 mallin 100A:n sen ensimmäiseltä omistajalta n. 40 000 km ajettuna. Sitten aikanaan myi auton Rovaniemelle eräälle tutulle naishenkilölle joka piti autoa käytössään vuoteen 2008 (noin). Sittenpä datsuni palasi taas meille kun tämä edellinen omistaja halusi uudemman ja luotettavamman auton (vaikka datsuni ei koskaan tielle jättänytkään) ja minä taas halusin datsunin meille kun on nuo vanhat autot aina kiehtoneet Näin ollen isäni on sitten auton toinen ja neljäs omistaja, toisaalta autolla on nyt ollut kolme eri omistajaa
Sitten kun auto oli ollut meillä vuoden pari, tuli tietoon että tuossa lähellä olisi 100a joka on menossa paalariin mutta saa hakea pois sitä ennen. No tottakai tämä piti käydä varaosiksi, ja pihassa vielä huomattiin että auton kontti oli täynnä varaosia Itse autossa ei paljoa käyttökelpoista olekkaan, pelleiltään huono ja moottorikin vähän resu, syö öljyäkin yhtä paljon kuin bensaa...
Jos joku muuten tietää mistä saisi (uusia) osia niin saa kertoa! Motonetistä näkyy olevan loppu ne mitä tarviis, tuleneeko sitten lisää. Eli Taka iskarit pitäisi löytää ja jarrusatuloiden tiivisteet. Ja jos sattuu jollakin olemaan datsunin osia tallissa niin tarvetta olisi myös originaalille pyöreälle sivupeilille ja priima kuntoiselle takapuskurille
Laitan joskus kuvaakin autosta kun saan aikaiseksi.
Re: Sata amppeeria! (=Datsun 100A topiikki)
Rekisteröidy tuonne NCF:n foorumille, sieltä voisi löytyä jäsenistöltä tuurillaan uuttakin osaa: http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgimesekisti kirjoitti: Jos joku muuten tietää mistä saisi (uusia) osia niin saa kertoa! -- priima kuntoiselle takapuskurille
Ehjät ja ruosteettomat takapuskurit ovat harvassa ja jos semmoisen löytää, niin kannattaa varautua kaivamaan lompakkoa hieman syvemmältä, ovat hinnoissaan.
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Just tuommosta töissä laittelin viime viikolla, jarrukenkiä ja takasylintereitä saa motonetistä ainakin tilaamalla ja pääsylinteriä. Takasylinteri ol vielä semmoinen että ol kaikki osat mukana, eli sylinteri, kehintä systeemi, ne lipareet millä se sylinteri on kiinni kilvessä ja se suojakumi sinne taakse. Ei kuulemma alkupäräisen sylinterin mukana tule nuita osia.
Nissan liikkeessä töissä siis.
Nissan liikkeessä töissä siis.
Onkos kyseessä ne ronalit vai mitkä ne oli, saattaishan ne kiinnostaakin jos tulis mh:ssa sopuhintaan. Ei niin paljoa kiinnosta että lähtisin etempää hakemaan peltivanteet ja alkup. mutterinsuojat kun on ihan nätit nekin Jarrukenkiä taitaa olla muutama paketti kaapissa, tuli tuon varaosa raadon mukanakin jotkut. Muutama vuos sitten löyty vielä paikalliselta Seolta noita Mikähän siinä muuten on että just takapuskuri mätänee mutta etupuskuri on hyvässä kunnossa...jaasu kirjoitti:ei kiinnostas tatsuniin aluvalssit? 155/80R12 kumit ku uuet,ois emännän serkkupojalla joutilaana
Nyt on tuo toinen etujarru tiivistettä vaille kunossa, meni jo vähän hifistelyksi kun vedin mustan vasaralakan vielä pintaan
juu, vanne-asia nyt on kumminkin sen verran toissijainen että antaa nyt kuitenkin olla tuossa kun ronalit mainitsin niin tämmöisiä siis joskus aikaisemmin tuli katseltua
Nuo vois kyllä olla aikas kivat datsunin alla vaan eipä noita tarvii vielä vanteita etsiä kun ei vielä ole varmaa että saako tuota tänäkään kesänä leimalle, jo useampana keväänä ollut se ajatus että nyt mutta sitten se on vaan jäänyt Laitoinpa motonettiin tilauksen, katotaan tuleeko sieltä mitään kun ei ollu tavaroita varastossa.
Nuo vois kyllä olla aikas kivat datsunin alla vaan eipä noita tarvii vielä vanteita etsiä kun ei vielä ole varmaa että saako tuota tänäkään kesänä leimalle, jo useampana keväänä ollut se ajatus että nyt mutta sitten se on vaan jäänyt Laitoinpa motonettiin tilauksen, katotaan tuleeko sieltä mitään kun ei ollu tavaroita varastossa.
Haa, mul on tuommoset "ronalit", JPC ja made in Britain lukee 13"... Aattelin Mazdaan noita jos joskus kokeilis
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vuosikymmenten mittaan roiskunut rapa ja pakokaasut noita mädättävät. Eivät alunperin ole kovin kummoisesti suojattu taustapuolelta ja ruostuu sieltä läpi.mesekisti kirjoitti:Mikähän siinä muuten on että just takapuskuri mätänee mutta etupuskuri on hyvässä kunnossa...
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Miten muut käsittää tämän pyöränlaakeriSARJAN, eli onko tuossa nyt yhden vai kahden pyörän laakerit?? http://www.skruvat.fi/Pyoranlaakerisarja-P52738.aspx Kuvassa ainakin kaksi laakeria, muttamutta... Motonetissäkin YKSI laakeri maksaa 27€ että tuntuis ettei tuossa nyt kahta voi olla Pitää nimittäin semmosta ulinaa laakeri että vaihto olisi edessä.
Kyllä se niin on että että se pyöränlaakerisarja sisältää yhden pyörän tarpeet. Eli tässä tapauksessa kaksi laakeria ja hilut.
Yhdellä paketilla korjaat yhden kulman. Sama juttu motonetissä ja tuolla skruvatissa. Harvemmin niitä myydään läjänä missä olisi molempiin pyöriin tarpeet... Sarjan nimellä ne on siksi että siellä ei ole yhtä laakeria vaan yhden pyörän kaikki tarpeet.
Yhdellä paketilla korjaat yhden kulman. Sama juttu motonetissä ja tuolla skruvatissa. Harvemmin niitä myydään läjänä missä olisi molempiin pyöriin tarpeet... Sarjan nimellä ne on siksi että siellä ei ole yhtä laakeria vaan yhden pyörän kaikki tarpeet.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Selvä, pitänee sitten tilata 2 kun kuitenkin ne alkaa molemmissa olla tiensä päässä. Mutta missä se toinen laakeri sitten on siinä pyörän navassa, mitä oon noita pari kertaa muuten purkanu niin yhden olen vaan löytänyt Onkohan se sitten tavallaan siellä takapuolella niin kuin vetoakselin pään ympärillä?Wolfie kirjoitti:Kyllä se niin on että että se pyöränlaakerisarja sisältää yhden pyörän tarpeet. Eli tässä tapauksessa kaksi laakeria ja hilut.
Yhdellä paketilla korjaat yhden kulman. Sama juttu motonetissä ja tuolla skruvatissa. Harvemmin niitä myydään läjänä missä olisi molempiin pyöriin tarpeet... Sarjan nimellä ne on siksi että siellä ei ole yhtä laakeria vaan yhden pyörän kaikki tarpeet.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Datsun 100A Iltalehdessä --> http://www.iltalehti.fi/autoklassikot/2 ... 1_af.shtml