bmw 525 td/tds e34 vm. 92-96
bmw 525 td/tds e34 vm. 92-96
mieli piteitä ja kuinka kestää
Ton BMW:n Pumppu on boschin jakaja kuten koko polttoainejärjestelmä, sama pumppu löytyy VW audi yms. Alustaan voi joutua uusiin osia, mutta E34:sen osat on ilmaisia, esim täydellinen etutukivarsi 30 eur...
Ei tossa mitään muuta tunnettua sähköhäikkää ole kuin mittaristo mistä häviää pikselit ajoittain.
Ajoltaan ton ikäinen BMW on vallan mainio, kun alusta pidetään kunnossa.
Toi sama moottori on myyty aikanaan lisenssillä Omegan nokalle. Tosin lastulla pudotettu tehoa. Tämä on se sama moottori josta opel huollossa sanotaan että kestävin moottori opelin nokalla....
Ei tossa mitään muuta tunnettua sähköhäikkää ole kuin mittaristo mistä häviää pikselit ajoittain.
Ajoltaan ton ikäinen BMW on vallan mainio, kun alusta pidetään kunnossa.
Toi sama moottori on myyty aikanaan lisenssillä Omegan nokalle. Tosin lastulla pudotettu tehoa. Tämä on se sama moottori josta opel huollossa sanotaan että kestävin moottori opelin nokalla....
jpeltoma kirjoitti:Ton BMW:n Pumppu on boschin jakaja kuten koko polttoainejärjestelmä, sama pumppu löytyy VW audi yms. Alustaan voi joutua uusiin osia, mutta E34:sen osat on ilmaisia, esim täydellinen etutukivarsi 30 eur...
Ei tossa mitään muuta tunnettua sähköhäikkää ole kuin mittaristo mistä häviää pikselit ajoittain.
Ajoltaan ton ikäinen BMW on vallan mainio, kun alusta pidetään kunnossa.
Toi sama moottori on myyty aikanaan lisenssillä Omegan nokalle. Tosin lastulla pudotettu tehoa. Tämä on se sama moottori josta opel huollossa sanotaan että kestävin moottori opelin nokalla....
ja on ajoltaan suhteellisen hiljainen ja tosiaan pumppu vikoja on ollut jonkun verran....ja kaverilla oli tuollainen niin ainakin isoilla vanteilla ja matalilla kumeilla vei niveliä etupäästä paljon melkein joka katsastukseen jotain esim alatukivarret sun muuta mut osathan on halpoja...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Tarvikkeena niitä niveliä taitaa tosiaan saada halvemmalla kuin mitä meiltä merkkiliikkeestä.Tyypillinen oire tuossa pumpussa on huojahteleva käynti tai sammuilu kun automaatissa laittaa pykälän päälle.Manuaalienkin käynti saattaa joskus huojahdella liikkeelle lähdettäessä muttei niin pahoin kuin automaateissa.Alajärven Dieselhuolto on ainakin erikoistunut nuihin bemarin pumppu ongelmiin korjannut monta pumppua meillekkin.Mulla taitaa olla kyllä vähän turhan kriittinen asenne bemareita kohtaan kun niitä joutuu työkseen joka päivä ruuvaamaan tosin e34 alkaa jo olemaan merkkikorjaamolla harvinaisempi korjattava.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Bemarin kutosen humppaus esim risteykseen tullessa ja kaupunki ajossa on tuttu olen joskus ollut kokolassa sellaisella kuskina ja hermot meinas mennä oli vielä bensan laatikolla ja dieselin perällä niin välitykset mallia aavikko kun loikkari vitonen... orkineeli dieselissä suora....ja auto kesti säälimätöntä ajoa melko hyvin ja kelas bensan lootalla 240km/h joskus oli ajettu oikei lujaa...syöttöä huijattiin jollain poksilla ja ahtoja oli 1.4bar vakio turbolla eikä se etes hajonnut.....cooleri oli kyllä mallia scania...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
no kaikesta huolimatta farkku tds on nyt pihassa
aika iloisesti kulkee +39hv lastun sain vielä mukaan pitää joskus kokella sitäkin
hyvät on varusteet jos yleensä mersuun vertaa
melkein vois sanoa jotta jos mersussa on sisävalo niin on saksan tuonti
aika iloisesti kulkee +39hv lastun sain vielä mukaan pitää joskus kokella sitäkin
hyvät on varusteet jos yleensä mersuun vertaa
melkein vois sanoa jotta jos mersussa on sisävalo niin on saksan tuonti
Viimeksi muokannut xr, 27.10.2006 1:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Onnittelut hienon auton johdosta. Voimaa on ja ominaisuuksia (525 tds). Äänieristys hyvä. Ominaisuuksiltaan aikansa paras diesel, kuten oli jo E28 korissa oleva 115 hv:n ilman välijäähdytintä vuodelta 82. Koneen kestävyys ei liene ihan mersun tasoa, mutta kyllä mersun turbodieseleissäkin kannen saa rikki (W124, kun ei ole edes välijäähdytintä) ja onhan MB:ssäkin oma pumppuongelmansa( 220 D). Kun käytetyn ostaa niin aina siihen riski liittyy kilometreistä, huolloista ja ajotavoista entisillä omistajalla ei voi olla useinkaan tietoa.
Eli voit ajaa huolettomia kilometrejä paljonkin tai sitten saat kaikki ongelmat niskaasi-ihan niinkuin voi käydä mersullakin. Jos autosi on automaatti niin se on hienotoiminen mutta sen kestävyys riippuu kovasti käytöstä.
Eli voit ajaa huolettomia kilometrejä paljonkin tai sitten saat kaikki ongelmat niskaasi-ihan niinkuin voi käydä mersullakin. Jos autosi on automaatti niin se on hienotoiminen mutta sen kestävyys riippuu kovasti käytöstä.
xr5t kirjoitti:no kaikesta huolimatta farkku tds on nyt pihassa
aika iloisesti kulkee +39hv lastun sain vielä mukaan pitää joskus kokella sitäkin
hyvät on varusteet jos yleensä mersuun vertaa
melkein vois sanoa jotta jos mersussa on sisävalo niin on saksan tuonti
väli aika tietoa (jos jotain sattuu kinnostamaan)
ensimmäisellä viikolla hajosi vesipumpusta siivet (on kuulemma tyyppi vika) vanha pumppu oli vuosimallia 93 ja kilometriä 351tkm
toista kymppiä on nyt ajettu ei muuta uusittu
suuttimien paluu linjojen lähdöt vuotavat hiukan(suuttimen runko osa)
keski kulutus noilla kilometreillä 6,4
Kyllä ne dieseleissä ja turboissa toimii. Dieseleissä vaikutus on sama kuin vanhasta mekaanisesta laitteesta vääntäisi pumpusta syöttöä lisää. Bensaturboissa lastulla voidaan nostaa ahtopaineita joten voidaan lisätä polttoaineensyöttöäkin.Hemingway kirjoitti:En usko noihin lastuihin, ennen kuin itse pääsen todistamaan penkin ääressä nousseen tehon.. Liian monta lastutestiä lukeneena ja pettyneenä...
Vaparibensassa ei moottorin imemää ilmamäärää voida lisätä lastulla joten ainoa hyöty on pienoinen seoksen rikastaminen ja sytkäennakon lisäys. Vaikuttaa lähinnä keskikierroksilla kasvaneeseen vääntöön. Kovin tapauskohtaista kyllä.
I drive an Opel. What's your excuse?