Belgialainen nokivasara eli Höömyn farkku-Mondeo -03
Belgialainen nokivasara eli Höömyn farkku-Mondeo -03
Kaiken peltilehmärationalisoinnin jälkeen tultiin sitten pisteeseen, jossa pihassa on Möllin lisäksi Ford Mondeo farmari vm. 2003. Autossa on nokalla 2-litrainen diesel (TDCi) ja sen perässä viisivaihteinen automaattiloota. Yksi Foordi vaihtui siis toiseen.
Ensi alkuu oli meininkinä saada T-bird myydyksi suoralla kaupalla ja sitten ostaa samalla tavalla vaan joku farkku kakksoautoksi. Kun se ei toiminut, aikomuksena oli tehdä samansuuntainen vaihto jonkun yksityishenkilön kanssa. Ei muuten toiminut sekään.
Kun yksinkertaisimmat toimenpiteet ei vetänyt, jäi jäljelle T-birdin vaihtaminen liikkeessä. Tähän kuitenkin kuuluu oleellisena osana liikkeen kate ja ALV. Ymmärrettävää on sekin, että sillä toiminnalla pitää porukan elää. Minun kannalta se tarkoitti, että vaihto samantasoiseen autoon maksaisi lisää rahaa. Tämä ei tuntunut mitenkään erityisen järkevältä ja seuraava ajatuskulku olikin, että joku hyötynäkökohta tähän on saatava. Siis toiseksi pihaan dieselfarmari, jolla ajetaan sitten iso osa vuotuisista 23-25 tkm matkasta.
Kun budjetilla oli selkeä katto, homma ei ollut aivan yksinkertainen, mutta tuontiMondeo tarttui siimaan näillä syöteillä. Muutaman viikon aikana syntynyt kulutusnäkemys tukee tätä ajattelua. Jos vuodessa siirtyy 20 tkm ajoa Möllistä Mondeoon, jää vuodessa ostamatta 900 litraa E95:ta. Hintaspekulaatiot ovat älyttömiä, mutta tuollakin voi kokea jo hyötyä. Nähtäväksi jää toteutuuko ajelujen siirtymä täysimittaisesti.
Auto on sattumalta lähestulkoon saman värinen kuin Mölli. Ensimmäinen kriteerit täyttävä vehjes kuitenkin ostettiin. Auto on ollut Saksassa ensimmäiset vuodet ja Suomessakin jo useamman vuoden. Mittarissa oli ostaessa 211 000 km ja huoltokirjassa kaikki leimat. Ruostetta ei ovissakaan näkynyt ja muutenkin auto on varsin siistin näköinen. Pannan kuvia, kunhan ehditään.
Melko lailla tilava auto mk3 on, vaikka se on selvästi Mölliä kapeampi. Varusteita on mainitun automaattiaskin lisäksi automaatti-ilmastointi, plyysiverhoilu, lämmitettävä tuulilasi, tummennetut lasit ja pientä himmeliä siellä ja täällä. Kamanassa on Ghia-lätkä, mutta vakionopeudensäädintä ei ole, mikä vähän kummastuttaa.
Koneen käyntiääni on samanlainen kuin Transitissa, eli todella tietää nokivasarassa istuvansa, kun kone käy tyhjää. Ajossa koneen ääni ei ole niin läpitunkeva. Muutenkaan auto ei ole hiljaisuudessa Mersutasoa, mutta eipä ole hintakaan. Laatikko vaihtelee vaihteita todella reippaasti ja huomaamatta, mutta turbiinilukko ottaa nopeasti kiinni ja moottorijarrutus on paljon vahvempi kuin Möllissä. Laatikko on tässä täysin suljettu, edes mittatikun reikää ei ole.
Tiellä auto on suuntavakaa ja hyvän oloinen kuin mikä, kilometrejä on jo kertynyt 1 600 ja suurin osa maantiellä. Moottoritien kesänopeudessa kone kiertää 2 500 rpm.
Alkuhuolloksi vaihdatin kaikki suodattimet ja nesteet sekä etupään pyöränlaakerit. Lisätyönä vaihdettiin sitten pätkä pakoputkeakin, kun tarpeeseen tuntui olevan. Nyt on odotuksissa, että ajellaan tällä aika paljon.
Ensi alkuu oli meininkinä saada T-bird myydyksi suoralla kaupalla ja sitten ostaa samalla tavalla vaan joku farkku kakksoautoksi. Kun se ei toiminut, aikomuksena oli tehdä samansuuntainen vaihto jonkun yksityishenkilön kanssa. Ei muuten toiminut sekään.
Kun yksinkertaisimmat toimenpiteet ei vetänyt, jäi jäljelle T-birdin vaihtaminen liikkeessä. Tähän kuitenkin kuuluu oleellisena osana liikkeen kate ja ALV. Ymmärrettävää on sekin, että sillä toiminnalla pitää porukan elää. Minun kannalta se tarkoitti, että vaihto samantasoiseen autoon maksaisi lisää rahaa. Tämä ei tuntunut mitenkään erityisen järkevältä ja seuraava ajatuskulku olikin, että joku hyötynäkökohta tähän on saatava. Siis toiseksi pihaan dieselfarmari, jolla ajetaan sitten iso osa vuotuisista 23-25 tkm matkasta.
Kun budjetilla oli selkeä katto, homma ei ollut aivan yksinkertainen, mutta tuontiMondeo tarttui siimaan näillä syöteillä. Muutaman viikon aikana syntynyt kulutusnäkemys tukee tätä ajattelua. Jos vuodessa siirtyy 20 tkm ajoa Möllistä Mondeoon, jää vuodessa ostamatta 900 litraa E95:ta. Hintaspekulaatiot ovat älyttömiä, mutta tuollakin voi kokea jo hyötyä. Nähtäväksi jää toteutuuko ajelujen siirtymä täysimittaisesti.
Auto on sattumalta lähestulkoon saman värinen kuin Mölli. Ensimmäinen kriteerit täyttävä vehjes kuitenkin ostettiin. Auto on ollut Saksassa ensimmäiset vuodet ja Suomessakin jo useamman vuoden. Mittarissa oli ostaessa 211 000 km ja huoltokirjassa kaikki leimat. Ruostetta ei ovissakaan näkynyt ja muutenkin auto on varsin siistin näköinen. Pannan kuvia, kunhan ehditään.
Melko lailla tilava auto mk3 on, vaikka se on selvästi Mölliä kapeampi. Varusteita on mainitun automaattiaskin lisäksi automaatti-ilmastointi, plyysiverhoilu, lämmitettävä tuulilasi, tummennetut lasit ja pientä himmeliä siellä ja täällä. Kamanassa on Ghia-lätkä, mutta vakionopeudensäädintä ei ole, mikä vähän kummastuttaa.
Koneen käyntiääni on samanlainen kuin Transitissa, eli todella tietää nokivasarassa istuvansa, kun kone käy tyhjää. Ajossa koneen ääni ei ole niin läpitunkeva. Muutenkaan auto ei ole hiljaisuudessa Mersutasoa, mutta eipä ole hintakaan. Laatikko vaihtelee vaihteita todella reippaasti ja huomaamatta, mutta turbiinilukko ottaa nopeasti kiinni ja moottorijarrutus on paljon vahvempi kuin Möllissä. Laatikko on tässä täysin suljettu, edes mittatikun reikää ei ole.
Tiellä auto on suuntavakaa ja hyvän oloinen kuin mikä, kilometrejä on jo kertynyt 1 600 ja suurin osa maantiellä. Moottoritien kesänopeudessa kone kiertää 2 500 rpm.
Alkuhuolloksi vaihdatin kaikki suodattimet ja nesteet sekä etupään pyöränlaakerit. Lisätyönä vaihdettiin sitten pätkä pakoputkeakin, kun tarpeeseen tuntui olevan. Nyt on odotuksissa, että ajellaan tällä aika paljon.
Parituhatta kilometriä etupäässä maantieajoa ja paljon moottoritieajoa on takana. Tankkausten ja mittarin mukaan kulutusta on siunaantunut noin 7,2 ltr sataselle. Lukema ei varmaan todellisia säästöniiloja hätkäytä, mutta kilometreistä on liki puolet ajettu 120 km/h ja ero Möllin kulutukseen vastaavassa ajossa on merkittävä. Jos tätä menoa liikutaan, päästään jättämään ABC:n tankkiin 95E:tä tuhannen litraa.
Kun olen nyt katsellut, miten paljon automaattilaatikko tekee töitä tällaisen dieselin kanssa, en missään oloissa ottaisi nykyaikaista dieseliä manuaalina. Niin tiheään pykälä vaihtuu ihan normiajossa. Kaupungissa saisi manuaalin kepin liimata käteen kiinni. Maantiellähän ei sillä tietenkään olisi mitään merkitystä.
Kun olen nyt katsellut, miten paljon automaattilaatikko tekee töitä tällaisen dieselin kanssa, en missään oloissa ottaisi nykyaikaista dieseliä manuaalina. Niin tiheään pykälä vaihtuu ihan normiajossa. Kaupungissa saisi manuaalin kepin liimata käteen kiinni. Maantiellähän ei sillä tietenkään olisi mitään merkitystä.
Koolmetuhatta on jo ajettu ja joitain ominaisuuksia voinee jo pitää havaittuina.
Rengasääniä autossa on enemään kuin Möllissä, mutta jostain syystä ne eivät 100 km/h vauhdin jälkeen nouse kovin hirveästi. Vai onko se niin, että niihin turtuu. Auto voi olla koko meluisa nastarenkailla, mutta sehän tiedetään marraskuussa.
Koneen käyntiääni on todella transitmainen ja minulle tulee aina tyhjäkäynnillä ollessa taksifiilis. Ei se sinällään paha juttu ole, mutta on niitä nätimminkni käyviä autoja tavattu.
Tomaattiaski toimii ihan kohtuullisesti. Ohjelmointia on ilmiselvästi tehty niin, että kaupunkinopeuksien yläpuolella turbiinia lukitaan mahdollisimman nopeasti ja moottorijarrutuskin on tuntuva maantiellä. Kaupunkinopeuksissa se sen sijaan päästää aika helposti irti. Paikalta lähdettäessä kaasun toiminta on sellaista, että Mondeo lähtee kuin norsu makuulta, ellei tallaa paina reilusti. Kakkosella kulku on jo ihan moitteetonta.
Tilat ovat perheautoon riittävät, vaikka leveyttä ei ole ruhtinaallisesti. Pituussuunnassa tilaa riittää sitten reilusti ja takana on kahdella paikalla hyvät jalkatilatkin. Jos olisi kolme lasta, tarvitsisi isomman kulkineen leveyden vuoksi. Keskitunneli on iso kuin takavetoisessa, mikä tekee takapenkin keskipaikan muutenkin epämukavaksi.
Kulutuksesta raportoidaan, kun alkaa olla luotettava kuva dieselin maistuvuudesta. Nyt on ollut niin erityislaatuiset ajot, ettei niiden pohjalta aivan ihmeitä voi sanoa.
Rengasääniä autossa on enemään kuin Möllissä, mutta jostain syystä ne eivät 100 km/h vauhdin jälkeen nouse kovin hirveästi. Vai onko se niin, että niihin turtuu. Auto voi olla koko meluisa nastarenkailla, mutta sehän tiedetään marraskuussa.
Koneen käyntiääni on todella transitmainen ja minulle tulee aina tyhjäkäynnillä ollessa taksifiilis. Ei se sinällään paha juttu ole, mutta on niitä nätimminkni käyviä autoja tavattu.
Tomaattiaski toimii ihan kohtuullisesti. Ohjelmointia on ilmiselvästi tehty niin, että kaupunkinopeuksien yläpuolella turbiinia lukitaan mahdollisimman nopeasti ja moottorijarrutuskin on tuntuva maantiellä. Kaupunkinopeuksissa se sen sijaan päästää aika helposti irti. Paikalta lähdettäessä kaasun toiminta on sellaista, että Mondeo lähtee kuin norsu makuulta, ellei tallaa paina reilusti. Kakkosella kulku on jo ihan moitteetonta.
Tilat ovat perheautoon riittävät, vaikka leveyttä ei ole ruhtinaallisesti. Pituussuunnassa tilaa riittää sitten reilusti ja takana on kahdella paikalla hyvät jalkatilatkin. Jos olisi kolme lasta, tarvitsisi isomman kulkineen leveyden vuoksi. Keskitunneli on iso kuin takavetoisessa, mikä tekee takapenkin keskipaikan muutenkin epämukavaksi.
Kulutuksesta raportoidaan, kun alkaa olla luotettava kuva dieselin maistuvuudesta. Nyt on ollut niin erityislaatuiset ajot, ettei niiden pohjalta aivan ihmeitä voi sanoa.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Fordilla on mainiot etis-sivut, jossa näkee auton täydelliset varuste- ja valmistetiedot rekisteritunnuksella. Samoin siellä voi tehdä valmistajan huolto-ohjelman mukaisen huolto-ohjelman itselleen joko ajomäärä- tai ikäperusteisesti.
Linkki tuossa --> http://www.etis.ford.com/vehicleRegSele ... .eccvas505
Linkki tuossa --> http://www.etis.ford.com/vehicleRegSele ... .eccvas505
Tänään vaihdatin patterin Fordin avaimeen, kun alkoi toimintasäde olla metrin luokkaa. Näytti siltä, että patterinvaihto paransi tilannetta.
Muuten vekotin nakuttaa ja liikkuu ilman mitään raportoitavaa. Reilu 7 litraa sataselle menee dieseliä ja ajotapa on mitä on. Ajettu on noin 5 000 km, eli ostamatta on jäänyt noin 275 litraa e95:ta.
Muuten vekotin nakuttaa ja liikkuu ilman mitään raportoitavaa. Reilu 7 litraa sataselle menee dieseliä ja ajotapa on mitä on. Ajettu on noin 5 000 km, eli ostamatta on jäänyt noin 275 litraa e95:ta.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Kyllähän ne voortin omia on ja ketjulla... Kuunneltiin isännän turatorkista aikanaan et nyt on remmi löyhällä ku kilkatti (ei ollu vielä tutustuttu sen kummemmin tuohon), ajettiin pajalle nii sanovat et se on ketjulla ja siinä se vika ei oo... Loppupeleissä kilkatus johtu ilmastoinnista...bercedes menz kirjoitti:Eikös noi Duratorq-moottorit oo Voortin koneita, vieläpä ketjukoneita, kun taasen PSA:lla dieseleissä hihna.ou812 kirjoitti:Oliskohan moottori peräti psa:n tekele vai voortin omaa tuotantoa? Hintaansa nähden varmasti kelpo vehkeitä ja ajoltaan hyviä.

Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Itsekin tuli vaihdettua Rellu MK3 Mondeoon tavoitteena saada korjauksia vähemmäksi. Ja eipä tuo ole mitään toistaiseksi aiheuttanut. Tylsä kuin mikä, mutta toimii. Kulutus ollut joka kerta välillä 7,3-7,6 l/100 km, ja 1.8 bensa siis.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
TYermostaattivikaa on ilmentynyt kelien pikkuhiljaa viilentyessä. Kaupunkiajoissa lämpömittarin neule nousee hädintuskin "neljännesviivaan" ja vain motarilla saadaan normaalilukema, mikä tipuu jo poistumisrampissa. Täytynee vaihdattaa, kun tuo nokivasara lienee aika herkkä liian lahaiselle lämmölle?
Siellä on sitten 2 termostaattia. Öljypuolella omansa ja nestepuolella oma. Minulla oli samaa ihanuutta omassani. Onneksi tuo öljypuolen termari ei ole kovin kallis. Kerkesin monsuunin myydä ennenkuin vaihdoin tuon osan, mutta uudelle omistajalle toki kerroin tulevasta huollosta.
Mikäli vaihdat myös tuon öljypuolen termarin niin otappa kuvia ja laita näkösälle missä se tarkalleen sijaitsee. Marmoritiskillä eivät oikein alkaneet neuvomaan. 


Noniin fjoordistit, kun nyt tänne keräännytte!
Tietääkös kenkään mistä tämmöseen ketju-riisseliin saisi uutta EGR:ää? On se sellainen 90 asteen kulmassa oleva ja motonetit ym. varaosapuljut käskee kääntymään merkkiliikkeen puoleen, mistä ei nyt ihan ensimmäisenä viitsisi hakea?

S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
9 500 kilometriä ajettu ja ei termostaatin lisäksi muita ongelmia. Liukkaiden kelien tultua myös Etelä-Suomeen hämmästyin, ettei tässä ole sutimisenestoa. Tosin koneessa on vähän vääntöä alhaalla, lyhyt ykkönen ja lähdössä toimiva momentinmuunnin, joten ei se kovin helposti sudikaan.
Kaksivetoinen on kuitenkiin aika huono lahtemään näillä keleillä nelikkoon verrattuna. Tällä vähälää talvikokemuksella vaikuttaa, että etuveto Mondeo on huonompi etenemään liukkaassa kuin jenkki tila-auto samalla vetotavalla. Lieneekö ero painossa ja pituudessa vai jossain muussa.
Kaksivetoinen on kuitenkiin aika huono lahtemään näillä keleillä nelikkoon verrattuna. Tällä vähälää talvikokemuksella vaikuttaa, että etuveto Mondeo on huonompi etenemään liukkaassa kuin jenkki tila-auto samalla vetotavalla. Lieneekö ero painossa ja pituudessa vai jossain muussa.
Mondeolla on nyt huristeltu 11 tkm. Eli E95:tä on jäänyt ostamatta 11 x 45 ltr = 495 ltr. Siis verrattuna Möllillä ajamiseen. Jos oletetaan hinnaksi 1, 6€/ltr, saadaan menojen pienemäksi 792 €. Dieselvero on kuitattu aika päiviä sitten ja vähän vajaa puoli vuotta on takana. Jos samalla menolla mennään jää vuodessa säästöksi reilusti yli tonni ihan pelkästään tällä laskennalla. Hinnan putoukset on sitten toinen juttu, mutta ne koskee jokaista autoa.
Ylläpito tässä on melko lailla halvempaa kuin Möllissä, joka säilyykin nyt parempana, kun hädintuskin 10 tkm tulee sille ajoa vuodessa.
Jos kilometrivero tulisi niin, että polttoainevero poistettaisiin, alkaisin ajaa jollain ML 550 AMG pirssillä.
Ylläpito tässä on melko lailla halvempaa kuin Möllissä, joka säilyykin nyt parempana, kun hädintuskin 10 tkm tulee sille ajoa vuodessa.
Jos kilometrivero tulisi niin, että polttoainevero poistettaisiin, alkaisin ajaa jollain ML 550 AMG pirssillä.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Ok. Tuota en tiennytkään.Höömy kirjoitti:Täähän on ns. valmistettu Belgian Gentissä. Tehtaassa, joka on nyttemmin suljettu ja valmistus siirretty Mondeon osalta Espanjan Valenciaan. Onhan se saattanut saksalaisen nähdä siinä matkan varrella.
Osat on tehty herraties missä. Kuten muissakin autoissa.
Mikähän tuossa muuten on, että saksalaiset valmistajat valmistavat autoja myös muissa Länsi-Euroopan maissa esim. Belgia (Fordin lisäksi myös Opelilla on ollut tuolla tehdas ja Scaniaa kokoonpannaan Hollannissa) eli ei kai tuolla ainakaan mitään säästöjä saada kun kulut lienee samalla tasolla kotimaan kanssa? Itä-Euroopan tehtaat (Puola, Slovakia, Unkari) ymmärrän, koska palkkakulut ovat halvempia. Onko "emotehtaiden" kapasiteetti niin täynnä, että sen takia valmistusta on ollut myös mm. Belgiassa vai onko tuolla ollut jokin vanha autotehdas, joka on siirtynyt jossain vaiheessa Fordille?
Re: Belgialainen nokivasara eli Höömyn farkku-Mondeo -03
On tainnu kiirettä pitääHöömy kirjoitti:Pannan kuvia, kunhan ehditään.


-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tämä käräytti kuskin puoleisen ajovalopolttimon. Vähän piti tutkia nettiä ja sitten hommiin. Tässä se menee niin, että ensin irrotetaan maski, mikän on tosi helppoa. Sitten irrotetaan umpio, mikä sekin on tosi helppoa. Sen jälkeen ei pitäisi tiputtaa umpion kiinnityslistaa sulakerasian viereiseen rakoon, minä tein niin.
Sitten töpseli irti, umpio kouraan ja vaihtamaan polttimoa. Tämä osa oli taas aika helppo. Sitten etsimään umpion kiinnitysliuskaa kapeasta ja pimeästä välistä. No, sulekerasian kannen irrotuksella, ruuvarilla, otsalampulla ja jonkilaisella määrällä perkeleitä se saatiin takaisin sieltä välistä.
Sitten umpio paikalleen, liuskas paikalleen ja maski paikalleen. Paljon työvaiheti, mutta kokonaisuutena aika helppo nakki. Pimeässä ilman valoa tosin varmasti suht hankalaa.
Lampuksi pistin Philips Super Duper Ultra valon. Näyttää ihan yhtä huonosti kuin kaikki muutkin valot tammikuun vesisateessa.
Sitten töpseli irti, umpio kouraan ja vaihtamaan polttimoa. Tämä osa oli taas aika helppo. Sitten etsimään umpion kiinnitysliuskaa kapeasta ja pimeästä välistä. No, sulekerasian kannen irrotuksella, ruuvarilla, otsalampulla ja jonkilaisella määrällä perkeleitä se saatiin takaisin sieltä välistä.
Sitten umpio paikalleen, liuskas paikalleen ja maski paikalleen. Paljon työvaiheti, mutta kokonaisuutena aika helppo nakki. Pimeässä ilman valoa tosin varmasti suht hankalaa.
Lampuksi pistin Philips Super Duper Ultra valon. Näyttää ihan yhtä huonosti kuin kaikki muutkin valot tammikuun vesisateessa.
Lainataas vielä tätä topiccia, eli mikäs tässä nyt on kun kylmänä käy ja kiertää hetken niin kuin pitääkiin ja sitte alkaa yli 1500rpm jälkee hirveä röpellys ja (h*lvetinmoinen) harmaa savutus? Vikakoodia tarjoili tuonne EGR:lle mutta se on nyt pois pelistä ja eikä vaikutusta? Kaikki nesteet on siellä missä pitääkin ja tuo pakokaasu haisee niin löpölle kuin olla ja voi mutta ei ole mustaa.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
ou812 kirjoitti:Josssain kohtaa 2000- luvulla Voortteihin tuli HDi- moottorit (Ford nimenä TDCI), tuossa kait sitten ei viel jos on ketjulla.
Tämä oliki jo vanha mut vastataan... Transitti 2005 vuosmallin, TDCI lukee joka nurkassa ja ON ketjulla...

Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Kävin tänään konttorilla hakemassa vikalistan. Takana jarruletkuissa toivomisen varaa ja takana oikealla tukivarren laakeri (?) väljä. Aika tavallisia 230 tkm ajetun auton tiloja.
Ainoat viime vuosina kertanäytöllä leimaan menneet autot ovat 16 vuotias VW Polo ja 22 vuotias Ford Thunderbird. Mikä niitä uusia (10-20) vuotiaita) autoja oikein vaivaa?
Ainoat viime vuosina kertanäytöllä leimaan menneet autot ovat 16 vuotias VW Polo ja 22 vuotias Ford Thunderbird. Mikä niitä uusia (10-20) vuotiaita) autoja oikein vaivaa?
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29