Tu-84 - 530dAT E39 - Aikansa kutakin
Tu-84 - 530dAT E39 - Aikansa kutakin
Noh, tuota.
E39 530dAT '99
M57 motilla, automaatilla.
Garret GT2260V puhallin ja softaus, ~220hp/550nm.
Laatikkovikaisena ostettu, BMW-maailmaan tutustuminen aloitettu...
E39 530dAT '99
M57 motilla, automaatilla.
Garret GT2260V puhallin ja softaus, ~220hp/550nm.
Laatikkovikaisena ostettu, BMW-maailmaan tutustuminen aloitettu...
Viimeksi muokannut Tu-84, 04.6.2015 10:38. Yhteensä muokattu 27 kertaa.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Onko vikakoodit lukastu ?
Tota vaihteiston sekoilua on aiheuttanut usein väärät rengaskoot, ei varmaankaan tässä tapauksessa mutta usein.
Bemariin toimivan skanneriohjelman saa 50€:lla netistä, voin katsoa mistä itselleni tilasin ja laittaa linkin.
Ja tässähän se.
http://obdtool.co.uk/wholesale/bmw-cars ... cAoddHEAxg
.
Tota vaihteiston sekoilua on aiheuttanut usein väärät rengaskoot, ei varmaankaan tässä tapauksessa mutta usein.
Bemariin toimivan skanneriohjelman saa 50€:lla netistä, voin katsoa mistä itselleni tilasin ja laittaa linkin.
Ja tässähän se.
http://obdtool.co.uk/wholesale/bmw-cars ... cAoddHEAxg
.
Viimeksi muokannut todellauupunut, 22.7.2013 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EI ole vikakoodeja luettu, lie hankalaa nyt kun auto ei liiku enää minnekkään?
Auto tosiaan on muuten hieno, ja edullinen se oli! Otimme kyllä riskin tietoisesti, vaikka se ny pari tonnia remppa maksaisi, on auto kuitenkin edelleen edullinen + että saapahan ehjän lootan. Pikkunippeleitä tosiaan oli irrallaan yms mutta kaikki osat oli kuitenkin mukana.
Öljynvaihto oli tehty kuulema ylivieskassa merkkihuollossa, mutta ei Lintosella! en muista huollon nimeä. Vika oli tullut heti sen jälkeen. Me kyllä vähän epäilemme sitä kun ei ole käynyt huollon kanssa minkäänlaista keskustelua aiheesta. Kauhea bemmikuume tuli kyllä kun tuo tapsan 330 ja sit heti samana viikonloppuna tää 530 ja molemmilla saanu kyytiä! toinen mitä kävimme koeajamassa oli Nivalassa 520D ja aivan kurja romu
Eikä se huippujen kokeilu varmaa ainakaan helpottanut lootan vikaa? Minusta nuo vanteet sopii iha hyvin tohon koriin, mutta saisi olla kyllä korkeempaa profiilia, oliko nuo nyt 215 ja 225/35/19? Mikähä olis sellanen hyvä perus 19" koko tähä koriin? 235/40/19? vanteethan oli 8.5x19et20 tms aika rajua.
Tosissaan Kumipään ladosta me haettiin tapsan vanteet ja ihailtiin tummanpuhuvaa meseä porukalla Niin, että Kumipääki o bongattu, kun unohtu sinne bongaustopiciin laittaa.
Auto tosiaan on muuten hieno, ja edullinen se oli! Otimme kyllä riskin tietoisesti, vaikka se ny pari tonnia remppa maksaisi, on auto kuitenkin edelleen edullinen + että saapahan ehjän lootan. Pikkunippeleitä tosiaan oli irrallaan yms mutta kaikki osat oli kuitenkin mukana.
Öljynvaihto oli tehty kuulema ylivieskassa merkkihuollossa, mutta ei Lintosella! en muista huollon nimeä. Vika oli tullut heti sen jälkeen. Me kyllä vähän epäilemme sitä kun ei ole käynyt huollon kanssa minkäänlaista keskustelua aiheesta. Kauhea bemmikuume tuli kyllä kun tuo tapsan 330 ja sit heti samana viikonloppuna tää 530 ja molemmilla saanu kyytiä! toinen mitä kävimme koeajamassa oli Nivalassa 520D ja aivan kurja romu
Eikä se huippujen kokeilu varmaa ainakaan helpottanut lootan vikaa? Minusta nuo vanteet sopii iha hyvin tohon koriin, mutta saisi olla kyllä korkeempaa profiilia, oliko nuo nyt 215 ja 225/35/19? Mikähä olis sellanen hyvä perus 19" koko tähä koriin? 235/40/19? vanteethan oli 8.5x19et20 tms aika rajua.
Tosissaan Kumipään ladosta me haettiin tapsan vanteet ja ihailtiin tummanpuhuvaa meseä porukalla Niin, että Kumipääki o bongattu, kun unohtu sinne bongaustopiciin laittaa.
Viimeksi muokannut Sergey, 22.7.2013 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Eipä ole vielä koodeja luettu, ensin pitää opiskella aikapaljon tuota nykytekniikkaa
Auton tavoitteenahan on perussiisti olemus M-puskureilla ja aidoilla M5- tai M6-vanteilla. 300/600 lappu ja laatikko joka kestää.
Renkaat voi sulkea pois, vakiokokoisilla talvikumeilla teki samaa myös.
Vaihteistoja ollaan Sergeyn kanssa kartoitettu. Suomessa purkaamolta sika säkissä 1000-2500€. Ruotsista 500-1500€, halvimmat vain purkuosia, kalliimmat jo kunnostettuja. Saksassa kunnostetut ~1500€.
Turbiinit on näköjään erikseen myytäviä komponentteja. ~500€ ebaystä.
Josta tästä alle 2k€ selviäis niin olen tyytyväinen.
Auton tavoitteenahan on perussiisti olemus M-puskureilla ja aidoilla M5- tai M6-vanteilla. 300/600 lappu ja laatikko joka kestää.
Renkaat voi sulkea pois, vakiokokoisilla talvikumeilla teki samaa myös.
Vaihteistoja ollaan Sergeyn kanssa kartoitettu. Suomessa purkaamolta sika säkissä 1000-2500€. Ruotsista 500-1500€, halvimmat vain purkuosia, kalliimmat jo kunnostettuja. Saksassa kunnostetut ~1500€.
Turbiinit on näköjään erikseen myytäviä komponentteja. ~500€ ebaystä.
Josta tästä alle 2k€ selviäis niin olen tyytyväinen.
Olen tässä ruotsiin ja saksaan lähetellyt korjattujen lootien hintakyselyjä. aika reilu skaala niissäkin on. ruottalaiset kaikki antaa 2v/30-60tkm takuun kun saksassa antavat 6-12kk takuuta yleisimmin. Toisaalta ruottis ne on sit parisataa kalliimpia. saattaa sieltä mennä piirun verran yli 2 tonnia.
Tarviiko tuota turbiinia vaihtaa uuteen? 350e maksavat ebays.
Tarviiko tuota turbiinia vaihtaa uuteen? 350e maksavat ebays.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Menee ihan mutuiluksi, mutta tulisi mieleen että uusien ölppien mukana on kököt lähteneet liikenteeseen ja menneet johonkin mihin niiden ei pitäisi mennä? Käyhän moottorissakin näin jos ei ole öljyjä pitkään aikaan vaihdettu ja sitten tehdään jokin forte tms. käsittely.
Nuo carsoftit voi tosiaan unohtaa, kaapelit saat ebaysta parilla kympillä ja inpa on vikakoodien lukuun tarkoitettu ilmainen ohjelma.
BMW-skanerilla vois ehkä päästä myös vaihteistoon kiinni? Se on ainakin erittäin helppo asentaa (inpa vaatii pientä jumppaa). Hakusanalla bmw scanner 1.4 google tarjoaa kilon tietoa ja ostopaikkoja. Tätä laitetta saattaa tosin joutua vähän tinaamaan, ostopaikasta riippuen. Omastani ainakin piti kaksi pinniä yhdistää, toiset toimii suorilta.
Nuo carsoftit voi tosiaan unohtaa, kaapelit saat ebaysta parilla kympillä ja inpa on vikakoodien lukuun tarkoitettu ilmainen ohjelma.
BMW-skanerilla vois ehkä päästä myös vaihteistoon kiinni? Se on ainakin erittäin helppo asentaa (inpa vaatii pientä jumppaa). Hakusanalla bmw scanner 1.4 google tarjoaa kilon tietoa ja ostopaikkoja. Tätä laitetta saattaa tosin joutua vähän tinaamaan, ostopaikasta riippuen. Omastani ainakin piti kaksi pinniä yhdistää, toiset toimii suorilta.
Kein siknatuur
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Muistutuksena vain sitten että nuihin askeihin pitäisi vaihtaa 60-80tkm välein öölit niinkuin kaikkiin muihinkin. Ja 300/600 voit unohtaa, pitäisi olla M57N (204hv malli siis vähintään että kannattaa elätellä toiveita), tai tuhatlappusia menee ainakin juhlavaa tahtia.
Mutta eti siihen manuaaliaski, btcf:llä on ohjeet mitä hyppylankoja tarttee että onnistuu.
Mutta eti siihen manuaaliaski, btcf:llä on ohjeet mitä hyppylankoja tarttee että onnistuu.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
minua alkoi kiinnostamaan se laatikon korjaaminen. Jos ottas joku vkl pari lootaa kaljaa mukaan ja ruvailisi? tuo kokonaisen lootan vaihtohan ei ole kummonen temppu.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Eihän siinä muuta kuin tavaamaan tuota; http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/autom ... /5L40E.pdf
® Mesen Porkkana-klubi
Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
paljonkaan bimmereistä tajuamatta, tarviskohan nuokin kaapelihoitoa jos vaihtaa laatikon toisesta autosta ...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1586137
Kuulemma 200tkm ajettu ja turbiinikin mukana. Ölpät pitäis olla sisällä... huomenna soittelee kun kyselin että onko M57:n vai M57N:n perästä. Jos on N:stä niin käyköhän tuohon vanhempaan?
Toinen laatikko sitten rojektiksi jos vain löytyy korjaussarja.
300/600 voip olla joo utopiaa, mutta tavoitteita pitää olla!
Kuulemma 200tkm ajettu ja turbiinikin mukana. Ölpät pitäis olla sisällä... huomenna soittelee kun kyselin että onko M57:n vai M57N:n perästä. Jos on N:stä niin käyköhän tuohon vanhempaan?
Toinen laatikko sitten rojektiksi jos vain löytyy korjaussarja.
300/600 voip olla joo utopiaa, mutta tavoitteita pitää olla!
M57N aski taisi olla ZF:n 6-lovinen, joka taas aivan eri ohjainlaitteella. Samoin koneen ohjain vaihtuu EDC15->EDC16 ellen vallan väärin muista.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Onneksi Kevitsaan mennään nykyään bussilla töihin, niin ettei tarvitse käräjille lähteä roiman ylinopeuden takia. No, toimihenkilöt on erikseen ja niiden autot seisoo toimistorakennuksen päässä parkissa, mutta nehän ei ole mainareita.
Kävin minäkin siellä pääkallon paikalla. Jäämerentien Nesteeltä lähdin polkemaan niin kiireellä, että Petkulaa kohden mentiin yhden Octavian kanssa peräkanaa 140-150 km/h nopeudella, eikä tuon nopeuden pitämiseen tarvittu kuin 136/190. Mihin ihmeeseen ihminen tarvitsee 300/600, kun kortti lähtee vähemmilläkin lukemilla.
Tien päältä oli luultavasti soitettu 112:een parista hullusta, koska paluumatkalla Kevitsasta, Petkulan suoralla oli poliisit tutkan kanssa parkissa. Onneksi vaisto varoitti, ja pidin nopeuden nopeusrajoituksen alapuolella.
Ala vaan suosiolla kattelemaan pienempää fööniä pellin alle, talven liukkaat on edessäpäin.
Kävin minäkin siellä pääkallon paikalla. Jäämerentien Nesteeltä lähdin polkemaan niin kiireellä, että Petkulaa kohden mentiin yhden Octavian kanssa peräkanaa 140-150 km/h nopeudella, eikä tuon nopeuden pitämiseen tarvittu kuin 136/190. Mihin ihmeeseen ihminen tarvitsee 300/600, kun kortti lähtee vähemmilläkin lukemilla.
Tien päältä oli luultavasti soitettu 112:een parista hullusta, koska paluumatkalla Kevitsasta, Petkulan suoralla oli poliisit tutkan kanssa parkissa. Onneksi vaisto varoitti, ja pidin nopeuden nopeusrajoituksen alapuolella.
Ala vaan suosiolla kattelemaan pienempää fööniä pellin alle, talven liukkaat on edessäpäin.
Joo itekki viikot asun täällä kö pittää tuossa kaivoksella olla töitä tekevinään, niin tullee välillä tuossa kylän pinnassa pörräiltyä! Mutta täytyy tulla poriseen jos joskus sattuu näkymään beeämwee parkissa saa toki toisteppäinki tehä, liikun sellasella tummalla w211 mesellä missä 19" viispuolaset valssit alla ja MEY alakunen rekkari!talidomi kirjoitti:Sama laiteMagge-- kirjoitti:Olikos tämä auto viimeviikolla sodankylässä? Ainakin kovasti samannäkönen kampes tuossa kylähurulla pyöri..
Saa tulla turisemaan!
Ja Tapsalle että yritin soittaa aiemmin, ei vastannut tuo numero. Toivottavasti soittaa takaisin.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Kyllä tuossa sodankylä-kevitsa välillä aika paljon tuota nopeutta joillakin on, itselläkin täytyy myöntää että joskus on moottori saanut happea hiukan reilummin mutta ei kuitenkaan jatkuvasti. Kevitsantiellä ei tartte nytte hirveästi kaahaillakkaan kun on kuin pottupeltoa koko matkalta tietyöstä johtuen..kondivo kirjoitti:Onneksi Kevitsaan mennään nykyään bussilla töihin, niin ettei tarvitse käräjille lähteä roiman ylinopeuden takia. No, toimihenkilöt on erikseen ja niiden autot seisoo toimistorakennuksen päässä parkissa, mutta nehän ei ole mainareita.
Kävin minäkin siellä pääkallon paikalla. Jäämerentien Nesteeltä lähdin polkemaan niin kiireellä, että Petkulaa kohden mentiin yhden Octavian kanssa peräkanaa 140-150 km/h nopeudella, eikä tuon nopeuden pitämiseen tarvittu kuin 136/190. Mihin ihmeeseen ihminen tarvitsee 300/600, kun kortti lähtee vähemmilläkin lukemilla.
Tien päältä oli luultavasti soitettu 112:een parista hullusta, koska paluumatkalla Kevitsasta, Petkulan suoralla oli poliisit tutkan kanssa parkissa. Onneksi vaisto varoitti, ja pidin nopeuden nopeusrajoituksen alapuolella.
Ala vaan suosiolla kattelemaan pienempää fööniä pellin alle, talven liukkaat on edessäpäin.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
ite aikonani tappelun automaatti passatin kanssa ja uusi laatikko ois ollu noin 3500e,ostin sitten käytetyn hajottamolta,ja turbiinin korjautin autogear nimisessä paikassa,maksoi 280e,hyvä ja nopea palvelu.talidomi kirjoitti:Vois olla että jos aloittais tuosta turbiinista ja sitten kattelis lootaa. Ensin pitäis käydä tuolla auton alla ja katsoa mitä siellä näkyy.
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1586137
Laatikko varattu, lupasin maksaa mitä pyytää kunhan sain kahteen erään. Matkahuolto ja posti ottaa nihkeästi kyytiin, mesetransporttia Raahesta edes Roihin asti? Sodankyläänhän tämä olisi tulossa..
Laatikko varattu, lupasin maksaa mitä pyytää kunhan sain kahteen erään. Matkahuolto ja posti ottaa nihkeästi kyytiin, mesetransporttia Raahesta edes Roihin asti? Sodankyläänhän tämä olisi tulossa..
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Saksasta sain vastaukset tarjouspyyntöihin. Rahteineen n 2400e suunilleen olisi laatikko + turbiini + rahdit sekä vanhan laatikon palautus myyjälle. takuu 1v, ei kilometrirajoitusta.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.