ongelmat alkoivat hetimiten kun pirssin sain

eli lähtötilanne:
Kylmänä ei käynnisty ilman roikkaa edes muutamassa pakkasasteessa. Tovi roikassa niin johan rokkaa.
Ilman roikkaa tartatessa välillä hörähtelee ja dunkkaa bensalle.
Käypi satunnaisesti kolmella ja väliin neljällä..musta tuntuu että mitä pidempään ajaa ja paikat lämpenee niin sitä enemmän käy oikein ja kaikilla.
Vikavaloa polttaa satunnaisesti --> itkee tekstiä missfire detected cyl 1.
Ykkösen puola on vaihdettu --> ei vaikutusta.
Oikeastaan kaikki liittimet on irroiteltu ja putsattu.
Tulpat vaihdettu.
Maf käytetty pöydällä --> en silmämääräisesti mitään tuninkia...paitsi että joku aasi on onnistunut rikkomaan putsarinkoteloa ja täten kiinnitys mittariin on omaa käsialaa.
Nokka-akselin asentotunnistimen anturan kiinikkeen pultin joku oli osannut katkaista kanteen
En saanut tynkää pois mutta sävelsin anturalle toimivan kiinnikkeen.
Alkaa vähän ideat loppumaan
Tänään käytin almeraa nissanin omassa testerissä.
Samaa ykköspytyn sytytyshäiriötä valitti edelleen.
Ecun lämpöantura näyttää ainakin lämpimällä koneella aivan järkeviä lukemia (kylmänä ei testattu). MAF syytää voltteja ainakin paikallaan kaasutettaessa normaalisti.
Alkaa herään epäily maffia kohtaan vaikka se ei vikakoodia annakkaan...tai sit lämpötila-anturia mikä kertoo eculle onko kylmä vai kuuma (selittäs huonon kylmäkäynnistyvyyden?).Nissan asentaja sanoi että polttoainepumpun releitä näistä on hajonnut myös...
lambda ei vissiin vaikuta sinänsä tähän...sehän ei ees toimi kylmällä koneella.
Miten maf, voisiko se vaikuttaa kylmäkäynnistykseen? Auttaako testata töpseli irti?
Jakoketju tohon on vaihdettu 20tkm sitten..oisko siinä kustu javon suhteen? en kyllä usko kun se käy välillä täysin oikein. Puristuspaineita en oo mitannut ku ei oo vehkeitä...en kyllä usko siihenkään.
Pitänee vielä vaihdella puolia ristiin ja vaihtaa vaikka ykkösen tulppa.
Samoten ykköspytylle menevien piuhojen kuoret vois avata ja katsoa onko siellä mikään rispaantunut tms.
Oisko ideoita`?