Halvat inhokit
Halvat inhokit
Nyt kiinnostaisi kuulla tosielämän juttuja ilman ennakkoluuloja arvon meseläisiltä seuraavista autoista 90-luvun lopulta:oops:
Ford Focus/Mondeo
Fiat Brava/Bravo
Chrysler Neon
Peugeot 306
Nissan Primera
Renault Megane
Kyseessä oleva auto tulisi olla bensakoneella. Ja auto tulee sekalaiseen ajoon. Ajokilsat alle 250 000 km. Nuita listan autoja saa tuohon kategoriaan ja edullisestikin.
Nyt kaipaillaan ihan käytännön kokemuksia tosiaan noista.
Nuo kaikki taitaa olla hihnakoneisia.
Ford Focus/Mondeo
Fiat Brava/Bravo
Chrysler Neon
Peugeot 306
Nissan Primera
Renault Megane
Kyseessä oleva auto tulisi olla bensakoneella. Ja auto tulee sekalaiseen ajoon. Ajokilsat alle 250 000 km. Nuita listan autoja saa tuohon kategoriaan ja edullisestikin.
Nyt kaipaillaan ihan käytännön kokemuksia tosiaan noista.
Nuo kaikki taitaa olla hihnakoneisia.
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Jes, kerrankin jotain tällasta mihin osaan sanoakin jotain 
Primerahan on melkein sama kuin Sunny. Näissä on sitten sellanen ominaisuus, että suurin osa on 1.6l koneella. Se on aivan julmetun pitkäiskuinen moottori (iskunpituus 88mm, syl. halkaisija 76mm...) ja tästä syystä alavääntöä on iskutilavuuteen nähden melko paljon. Laatikko on puolestaan viisivaihteinen, ja tästä seuraa sitten se että ihmiset ajelee noilla vitosvaihteella kuuttakymppiä "kun se vetää ihan hyvin". Yst. terv. nimim. "joskus pari laatikkoa vaihtanut"
306-Pösö, noh, kokemus rajoittuu yhteen yksilöön ja lyhyeen aikaan, mutta kuitenkin... tässä autossa ei ollut juuri minkäänlaisia ajo-ominaisuuksia suuremmissa nopeuksissa. Yksi niitä harvoja henkilöautoja joilla ei tehnyt mieli ajaa sataakahtakymppiä moottoritiellä.

Primerahan on melkein sama kuin Sunny. Näissä on sitten sellanen ominaisuus, että suurin osa on 1.6l koneella. Se on aivan julmetun pitkäiskuinen moottori (iskunpituus 88mm, syl. halkaisija 76mm...) ja tästä syystä alavääntöä on iskutilavuuteen nähden melko paljon. Laatikko on puolestaan viisivaihteinen, ja tästä seuraa sitten se että ihmiset ajelee noilla vitosvaihteella kuuttakymppiä "kun se vetää ihan hyvin". Yst. terv. nimim. "joskus pari laatikkoa vaihtanut"
306-Pösö, noh, kokemus rajoittuu yhteen yksilöön ja lyhyeen aikaan, mutta kuitenkin... tässä autossa ei ollut juuri minkäänlaisia ajo-ominaisuuksia suuremmissa nopeuksissa. Yksi niitä harvoja henkilöautoja joilla ei tehnyt mieli ajaa sataakahtakymppiä moottoritiellä.
Viikon verran oli ajossa Renault Megane 1.6 -11, muistaakseni 30tkm ajettu. Pakkasta oli muutama aste ja mittaristo muistutti lähinnä joulukuusta. Hirveä sisämelu ja vähän hengetön kone. Ihan ok näköinen mutta kyllä oli mukava saada taas oma auto takaisin.
Toisen kerran oli vm 2000 Peugeot 306 muutaman päivän ajossa. Pahempi kun Rellu, motarilla luulin että ikkuna oli auki kun meteli oli sitä luokkaa.
Nyt meillä on toisena auton Fiat Stilo -05 (emännän ostos). Harrasteautona menee, koko ajan on jotakin pientä laittoa. Lähtis vaihtoon heti jos saisin päättää.
Toisen kerran oli vm 2000 Peugeot 306 muutaman päivän ajossa. Pahempi kun Rellu, motarilla luulin että ikkuna oli auki kun meteli oli sitä luokkaa.
Nyt meillä on toisena auton Fiat Stilo -05 (emännän ostos). Harrasteautona menee, koko ajan on jotakin pientä laittoa. Lähtis vaihtoon heti jos saisin päättää.
S211 E200 CDI -09
Volvo V70 2.5T AWD -07
Ex: W203 C200 CDI -05
Ex: W163 ML320 -01
Ex: S210 290TDT -97
Ex: S124 230TE -91
Ex: W123 200D -85
Volvo V70 2.5T AWD -07
Ex: W203 C200 CDI -05
Ex: W163 ML320 -01
Ex: S210 290TDT -97
Ex: S124 230TE -91
Ex: W123 200D -85
Noista ym kikottimista taitaa Datsuni olla ainoa jossa kaikki vielä todnäk "toimii" yli kymmenvuotiaanakin.
Liikenteessä mitä noita näkee niin noi on ainoita missä yleensä palaa kaikki valot ja takalasinpyyhkimetkin on tallella ja siinä asennossa missä pitää.
Yksilöitähän ne on käytetyt autot, mikset joku Pösö, Rellu tai Foordikin
mene hyvin pidettynä vuosikaudet ilman isompia murheita.
Osta W124 

Liikenteessä mitä noita näkee niin noi on ainoita missä yleensä palaa kaikki valot ja takalasinpyyhkimetkin on tallella ja siinä asennossa missä pitää.

Yksilöitähän ne on käytetyt autot, mikset joku Pösö, Rellu tai Foordikin



=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Fiatista täällä kokemusta, tosin Mareasta, mutta teknisesti sama laite kuin Bravo/Brava. Yli 300 tkm ajettuna sairaan siisti sisältä ja päältä, kaikki toimi, ei tarvinnut ikinä tapella minkään kanssa. Talvellakin tosi nopeasti lämpeävä peli, kunhan termarin vaihtoi ehjään.
Ei oltu korjailtu peltejä eikä maaleja, alkuperäisessä maalissa, ruosteet loistivat poissaolollaan kiveniskuja lukuunottamatta. Kulkee pienellä, ajomelu on huomattavasti alhaisempi kuin japsikilpailijoilla ja ajettavuuskin ihan ok, kunhan tottuu sähkötehostimen tunnottomuuteen.
Jakohihnan vaihtoväli muistaakseni 120 tkm, eli ei sitä ihan joka päivä tarvitse vaihdella.
Mutta kun maine on mikä on, niin noita saa ihan järkyttävän halvalla. Oma kokemus kyllä muutti käsityksen Fiateista täysin. Ja vaikka suden sattuisit löytämään, niin eipä noissa paljoa rahaa pääse hukkumaan.
Ei oltu korjailtu peltejä eikä maaleja, alkuperäisessä maalissa, ruosteet loistivat poissaolollaan kiveniskuja lukuunottamatta. Kulkee pienellä, ajomelu on huomattavasti alhaisempi kuin japsikilpailijoilla ja ajettavuuskin ihan ok, kunhan tottuu sähkötehostimen tunnottomuuteen.
Jakohihnan vaihtoväli muistaakseni 120 tkm, eli ei sitä ihan joka päivä tarvitse vaihdella.
Mutta kun maine on mikä on, niin noita saa ihan järkyttävän halvalla. Oma kokemus kyllä muutti käsityksen Fiateista täysin. Ja vaikka suden sattuisit löytämään, niin eipä noissa paljoa rahaa pääse hukkumaan.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Porukat on ajellu kohta kymmenen vuotta -98 Primeralla, 2.0 slx.
On kyllä ollut loistopeli, normi kulutusosaa tietty mennyt, jarruja ja starttia mutta on ollut luotettava. Ei mitään isompaa murhetta oo ollut ja kaikki toimii edelleen, ilmastointikin. Oliskohan jotain 270 tkm mittarissa nykyään..
(Saatanpa omia tuon itelleni jahka he siitä malttaa luopua, on ihan kohtuumukava ajellakkin..
)
On kyllä ollut loistopeli, normi kulutusosaa tietty mennyt, jarruja ja starttia mutta on ollut luotettava. Ei mitään isompaa murhetta oo ollut ja kaikki toimii edelleen, ilmastointikin. Oliskohan jotain 270 tkm mittarissa nykyään..
(Saatanpa omia tuon itelleni jahka he siitä malttaa luopua, on ihan kohtuumukava ajellakkin..

Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Velipojalla oli pari vuotta 1.6 bensa Laguna -98 (joo ei ole aloittajan listalla mutta saman hintaluokan kulkupeli ja samaa tekniikka kai kuin meganessa on).
Ajettu oli jotain >300 tkm kun osti muutamalla satkulla ja ajeli 2-3 vuotta. Ihan käypästä kyytiä antoi sijoitettuun rahaan nähden, eikä vikojakaan juuri ollut, tosin bensapumppu tais antautua ihan hesan keskustassa
Mareasta senverran että kerran taksirenki jutteli kun kyytiläisenä kyselin onko työautossa (W204) ollut paljon vikoja (oli) että siivilissä ajaa Marealla ja täysin viaton peli.
Ajettu oli jotain >300 tkm kun osti muutamalla satkulla ja ajeli 2-3 vuotta. Ihan käypästä kyytiä antoi sijoitettuun rahaan nähden, eikä vikojakaan juuri ollut, tosin bensapumppu tais antautua ihan hesan keskustassa

Mareasta senverran että kerran taksirenki jutteli kun kyytiläisenä kyselin onko työautossa (W204) ollut paljon vikoja (oli) että siivilissä ajaa Marealla ja täysin viaton peli.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Pösölle pisteet täältä. Loistava hinta laatu suhde. Kestää ajaa moottorilla vaikka miljoona kilometriä, jos tekniikasta pidetään samallalailla huolta, kuin mersuista. Ruoste ongelmia ei tule, jos ei koria kolhittu. Käytettyä mersua taas ei pysty pitämään sillä tavalla, jottei aina jostain kukkisi.
Suvussa löytyy 306 pösö, mutta on diesel. Eipä sen halvemmaksi paljon autoilu voisi tulla.
Suvussa löytyy 306 pösö, mutta on diesel. Eipä sen halvemmaksi paljon autoilu voisi tulla.
Neonin nopeasti omistaneena voin sanoa, että sen vähän aikaa mitä se mulla oli, antoi kelvolliset kyydit ja olipa vielä pirteäkin peli. Alusta oli kyllä turhan letkeä, se ei saanut mua vakuuttuneeksi
Neonin perusviat on sitten kalliita. Kannentiivisteitä on palanut, bensapumppu peltitankkiin 250 ja muovitankkiin muistaakseni satkun enempi, ja jenkkisähköt
Lisäks sytkän osissa on temppuiluja, mittaristossa kylmäjuotoksia ja sisusta ankean muovinen ja ajoasennon löytäminen mahdotonta
Jos hyvää haluaa, ei Neon ole paras vaihtoehto, mutta luultavimmin eksoottisin. Lisäks hyvin pidetty yksilö voikin toimia moitteetta, itselläni oli mailmaa monelta kantilta nähnyt raasu 




® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
nissan.
focus.
fiat.
tossa järjestyksessä ottaisin noista. mondeot ongelmaisia monilla. neonit olleet kaikilla kauheesti pikkuvikaisina.. aina joku kohta rempattavana. ja jotenkin se tuntui huonosti suunnitellulta autolta. korkee lastausaukko jos jousitus on kunnossa ja penkki jotenkin vaikea säätää niin ettei puutunut paikat. etenkin tuntuu että etenki manuaali neoneissa ollut häikkää ja kulutuksetkin korkeempia kuin muilla vaihtoehdoilla.
raskalaiset noh.. megane ennemmin kuin pökötti. mutta jos samaan rahaan saa nissanin niin ottaisin sen kuitenkin ensin. itte vaan todennu että fiatit on pirun halpoja ja silti niissä tuntuu olevan vähemmän oireita kuin ranskalaisissa. ja osatkin olivat halvempia.
focus ja nissani hyvin lähekkäin toisiaan mutta nissani on tosiaan tolla vanhalla koneella yksinkertaisempi ylläpitää, ja tilavempi kuin focus, joka sitten on taas pikkasen kivempi ja näppärämpi. ja jos tykkää töpöperästä niin silloin se focus on hyvä. itte pidän sedaneista ja farmareista malliltaan (suurin osa primeroista sedaneita kai ja isompi kooltaan kuin focus)
focus.
fiat.
tossa järjestyksessä ottaisin noista. mondeot ongelmaisia monilla. neonit olleet kaikilla kauheesti pikkuvikaisina.. aina joku kohta rempattavana. ja jotenkin se tuntui huonosti suunnitellulta autolta. korkee lastausaukko jos jousitus on kunnossa ja penkki jotenkin vaikea säätää niin ettei puutunut paikat. etenkin tuntuu että etenki manuaali neoneissa ollut häikkää ja kulutuksetkin korkeempia kuin muilla vaihtoehdoilla.
raskalaiset noh.. megane ennemmin kuin pökötti. mutta jos samaan rahaan saa nissanin niin ottaisin sen kuitenkin ensin. itte vaan todennu että fiatit on pirun halpoja ja silti niissä tuntuu olevan vähemmän oireita kuin ranskalaisissa. ja osatkin olivat halvempia.
focus ja nissani hyvin lähekkäin toisiaan mutta nissani on tosiaan tolla vanhalla koneella yksinkertaisempi ylläpitää, ja tilavempi kuin focus, joka sitten on taas pikkasen kivempi ja näppärämpi. ja jos tykkää töpöperästä niin silloin se focus on hyvä. itte pidän sedaneista ja farmareista malliltaan (suurin osa primeroista sedaneita kai ja isompi kooltaan kuin focus)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Meillä oli Ford Mondeo STW V6 Ghia, vuosimallia 1998 eli Mark II ja automaatilla.
Varusteisiin kuului myös puoliautomaatti-ilmastointi.
Ostettiin 77 tkm ajettuna.
Hyvä ajaa niin kesällä, kuin talvellakin.
Rivakka kuin mikä, motarin rampilta piti tulla varovasti motarille, silti kipusi helposti 180 km/h nopeuteen.
Laadukkaan oloinen kampe, verrattuna aikaisempiin kulkineisiin.
Kulutus kulkupuoleen verrattuna siedettävä, ottaen huomioon että V6 ja bensa.
Tilaa mukavasti, varsinkin kun farkku oli.
Miinuspuolella se, ettei tahtonut pysyä automaattilaatikon öljyt sisällä.
Auto jäikin kerran Poriin, kesken reissun.
Takuuseen korjattiin vetolevy ja joku putki tms.
Ja autoa M-B S210:aan vaihdettaessa, tihutti taas automaatin öljyä jostain keulan tuntumasta.
En silti kaihtaisi, jos nyt pitäisi autoa ostatella niillä tarpeilla joita silloin oli.
Varusteisiin kuului myös puoliautomaatti-ilmastointi.
Ostettiin 77 tkm ajettuna.
Hyvä ajaa niin kesällä, kuin talvellakin.
Rivakka kuin mikä, motarin rampilta piti tulla varovasti motarille, silti kipusi helposti 180 km/h nopeuteen.
Laadukkaan oloinen kampe, verrattuna aikaisempiin kulkineisiin.
Kulutus kulkupuoleen verrattuna siedettävä, ottaen huomioon että V6 ja bensa.
Tilaa mukavasti, varsinkin kun farkku oli.
Miinuspuolella se, ettei tahtonut pysyä automaattilaatikon öljyt sisällä.
Auto jäikin kerran Poriin, kesken reissun.
Takuuseen korjattiin vetolevy ja joku putki tms.
Ja autoa M-B S210:aan vaihdettaessa, tihutti taas automaatin öljyä jostain keulan tuntumasta.
En silti kaihtaisi, jos nyt pitäisi autoa ostatella niillä tarpeilla joita silloin oli.
Tulee mieleen kun joskus kävin tuollaista rimeraa koeajamassa, oisko ollu -99 vuosimallia. 1,6 toki. Vaihdeloota huusi kuin palosireeni, syykin siihen taisi sitten selvitä monen vuoden jälkeen. Koeajolta palattuani mainitsin asiasta myyjälle, joka tietenkin jopparityyliin kiisti kuulleensa mitään sivuääniä. 

S204, AZT250
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Melkein sanoisin että enemmän Primpulaa näkyy liikenteessä kuin Mondjöötä.. Jos vuosimalleja vertaa..Höömy kirjoitti:Katunäkymistä voisi päätellä, että Mondeo kestää kauimmin liikenteessä, mutta niitä ei välttämättä noilla kilometreillä ole montaa 1990-luvulta. Olisiko tässä parempi kriteeri käytettävissä oleva budjetti vs. tarvittavat tilat?
Voin toki olla väärässä, niinkuin yleensäkin..

Näyttäis muuten saavan 96-98 vuosimallin perusautoa samaan rahaan kuin -88 mersua..

Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Jos huoletonta haluaa niin Primera. Sellainen mikä ei ole ehtinyt maatua, ainakaan pahasti. Kauhea muovikippohan se on. Rengasmelua löytyy, jousitus on ihan surkea ja muutenkin kauhea ajaa
Mutta huoleton ja halpa pitää. Noista valitsisin itse varmaankin Mondeon, ne on hyviä ajaa. Mutta ei varmasti lähellekään yhtä huoleton kuin tuo jaappanilainen.

Primera P10 on talviautona kolmatta talvea. Aikoinaan ettin talviautoa niin ostamani Rillu oli ainoa jossa oli pohja massattu ja kotelot suojattu kunnolla vuonna 1993. Kaikkiin muihin, jopa vähemmän ajettuihin joissa oli vain tehtaan kevyt suojaus olisi saannu hakata 5-10 reikää heti ostovaiheessa. Nyt pitää muistaa että Primerat on sitä aikakautta jolloin ei valtiovallan taholta ole pakotettu kunnollista ruostesuojausta uuteen autoon.
Vikojakin ollut 260-300 tkm välillä seuraavasti:
-takajarrun ALB venttiili alkoi vuotamaan (romikselta toinen, 40€) [marmoripöydältä sama olisi ollut 600€
]
-oikea vetari alkoi naputtamaan (~270€ uusi + vaihtotyö)
-pakoputkesta hajosi haitarinivel (25€ uusi tarvikenivel)
-pakoputki meni poikki, hitsattu
-kuskin lasinnostimelle ei tule sähköä (vaihdettu manuaalimalliin, 20€)
-vilkun rele hajosi (romikselta toinen, 20€)
-muutaman reiän on joutunnu massauksesta huolimatta paikkaamaan
-käsijarru jumittaa talvella (pitäisi takajarrusatulat vaihtaa muutenkin kun on niin huonot)
-keskuslukko ei toimi kun pakkasta on yli -25 cels
-absin hammaskehäantureita joutuu putsaamaan usein (absi on välillä pois kytkettynä)
-hammastangon haitarikumi rikki ja hammastangossa vuotoa (ei korjattu vielä)
Plussat:
-hyvä ja kestävä moottori, ketjukone, ei syö öljyä
-hyvä laatikko
-hyvät tilat, takapenkin voi kaataa
-romikselta saa paljon osia ja halvalla
-ei jaksa puunailla ja säädellä niin aikaa säästyy
Kyllä tämän kanssa pärjää jotenkuten vaikka onkin joutunnu tekemään vähän töitä. Jos ei mitään fiilis ja tunnelma-asioita oteta huomioon niin mersuista kaipaan hiljaisempaa moottoritie ajoa, pehmeänpää ja korkeampaa alustaa, kevyempää nestekytkintä sekä simpukkaohjausta (kestävämpi kuin hammastanko). Ainakin yksi talvi pitäis vielä surrata tällä.
Vikojakin ollut 260-300 tkm välillä seuraavasti:
-takajarrun ALB venttiili alkoi vuotamaan (romikselta toinen, 40€) [marmoripöydältä sama olisi ollut 600€

-oikea vetari alkoi naputtamaan (~270€ uusi + vaihtotyö)
-pakoputkesta hajosi haitarinivel (25€ uusi tarvikenivel)
-pakoputki meni poikki, hitsattu
-kuskin lasinnostimelle ei tule sähköä (vaihdettu manuaalimalliin, 20€)
-vilkun rele hajosi (romikselta toinen, 20€)
-muutaman reiän on joutunnu massauksesta huolimatta paikkaamaan
-käsijarru jumittaa talvella (pitäisi takajarrusatulat vaihtaa muutenkin kun on niin huonot)
-keskuslukko ei toimi kun pakkasta on yli -25 cels
-absin hammaskehäantureita joutuu putsaamaan usein (absi on välillä pois kytkettynä)
-hammastangon haitarikumi rikki ja hammastangossa vuotoa (ei korjattu vielä)
Plussat:
-hyvä ja kestävä moottori, ketjukone, ei syö öljyä
-hyvä laatikko
-hyvät tilat, takapenkin voi kaataa
-romikselta saa paljon osia ja halvalla
-ei jaksa puunailla ja säädellä niin aikaa säästyy

Kyllä tämän kanssa pärjää jotenkuten vaikka onkin joutunnu tekemään vähän töitä. Jos ei mitään fiilis ja tunnelma-asioita oteta huomioon niin mersuista kaipaan hiljaisempaa moottoritie ajoa, pehmeänpää ja korkeampaa alustaa, kevyempää nestekytkintä sekä simpukkaohjausta (kestävämpi kuin hammastanko). Ainakin yksi talvi pitäis vielä surrata tällä.
Toki hieman puolueellisesti mennään, mutta kyllä tuollainen Mondeo on ajettavuudeltaan ihan erikastia.
Jos vain löytyy tai viitsii muutamia kulutusosia keulaan vaihdella.
Takakaaret taitaa ensinmäiseksi ainakin ruostua, mutta eiköhän ne muualtakin mätäne, kun alkuun pääsee. Mutta siistejäkin tulee vastaan, joten..
Vanhemmilla ollut kaksi tuollaista ensinmäisen kopan mondeota (tosin uutena ostettua) ja veljellä yksi kakkoskoppainen nyt käytettynä, sekä itsellä yksi MkIII vuosia sitten ja nyt tuli vaihdossa yksi 2002 MkIII farkku, jolla muutamia tonneja päästelty (osta pois...)
Saman ikäisellä focuksella joskus ajellut ja ei nyt ihan yhtä vakuuttava ollut, tokikin hyvä ajella.
Vanhemmissa taisi olla vaivoja noiden automaattien kanssa, joten ehkä manuaalina noita katselisi.
Jos vain löytyy tai viitsii muutamia kulutusosia keulaan vaihdella.
Takakaaret taitaa ensinmäiseksi ainakin ruostua, mutta eiköhän ne muualtakin mätäne, kun alkuun pääsee. Mutta siistejäkin tulee vastaan, joten..
Vanhemmilla ollut kaksi tuollaista ensinmäisen kopan mondeota (tosin uutena ostettua) ja veljellä yksi kakkoskoppainen nyt käytettynä, sekä itsellä yksi MkIII vuosia sitten ja nyt tuli vaihdossa yksi 2002 MkIII farkku, jolla muutamia tonneja päästelty (osta pois...)
Saman ikäisellä focuksella joskus ajellut ja ei nyt ihan yhtä vakuuttava ollut, tokikin hyvä ajella.
Vanhemmissa taisi olla vaivoja noiden automaattien kanssa, joten ehkä manuaalina noita katselisi.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Kaverille laittelin 94 mallisen primeran ajoon tossa kesällä ja liikkeestä ostettuna leimattomana sille kerty hintaa korjauksineen ja katsastuksineen huimat 800€ nyt siihen on jo 15tkm kerenny kaverin toimesta tulla ja ei mitään ongelmia ole ollut. Sorateillä oli aluksi tosi äänekäs mutt vetästiin kiveniskumassaa paksulti lokareihin niin hiljeni tosi paljon siltäkin osin.
Miksei listalla ole vaikka Opaalia?
Varmari-Vectra voisi olla ihan kelpo peli, tosin kannattaa varmistaa ainakin kahdesti, missä kohtaa se remmi onkaan vaihdettu.
Hihna ja muut osat ei ole kalliita, suosittelen tekemään ajoissa.
Muuten se on minusta ihan auton oloinen kinneri kokoluokassaan, tsin siitäkin on unohtunut kardaani tekovaiheessa jonnekin.
1.6 koneella melko varma laite, pari desiä isompi on alttiimpi sähköongelmille.
Tai sitten Omega, halpa kuin mikä, kelpo auto ajoltaan, tilaa on melko runsaasti ja korikin on tällä kertaa osunut oikein päin vetävien pyörien päälle. Tämä saattaisi olla tällä kertaa Viki-sedän valinta.
Tosin, kutoskoneista ehkä kannattaa pysyä erossa, vee-koneista vallannii. Suora vielä menettelee
Varmari-Vectra voisi olla ihan kelpo peli, tosin kannattaa varmistaa ainakin kahdesti, missä kohtaa se remmi onkaan vaihdettu.
Hihna ja muut osat ei ole kalliita, suosittelen tekemään ajoissa.
Muuten se on minusta ihan auton oloinen kinneri kokoluokassaan, tsin siitäkin on unohtunut kardaani tekovaiheessa jonnekin.
1.6 koneella melko varma laite, pari desiä isompi on alttiimpi sähköongelmille.
Tai sitten Omega, halpa kuin mikä, kelpo auto ajoltaan, tilaa on melko runsaasti ja korikin on tällä kertaa osunut oikein päin vetävien pyörien päälle. Tämä saattaisi olla tällä kertaa Viki-sedän valinta.
Tosin, kutoskoneista ehkä kannattaa pysyä erossa, vee-koneista vallannii. Suora vielä menettelee

Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.