Eldoradoon lisää tehoa, vai onko sitä jo tarpeeksi?
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Eldoradoon lisää tehoa, vai onko sitä jo tarpeeksi?
Olen tässä tekemässä (taas kerran) jotain äkkipäätään ajatellen täysin järjetöntä hanketta. Katseltiin eukon kanssa yhtä Turhapuro-leffaa, olisiko ollut Tupla-Uuno, jossa Uunolla oli erittäin sivistynyt kaksoisolento.
Yhdessä käänteessä sivurooliin tuli punainen Caddyn Eldorado Convertible, jossa kohden rouva totesi: tuollainen on saatava!
No näitähän ei vaivoiksi asti ole hyväkuntosina tyrkyllä, mutta joitain sentään.
Vaan nyt askarruttaa tämä kulkupuoli, vaikka nämä eivät mitään sorateiden ohjuksia olekaan.
Sikamaisen suuri kone eli 500 cid / 8.2 l lienee kookkain henkilöauton V8, mitä on valmistettu. Samalla se on yksi tehottomimpia - tai en tiedä. Vuosimalleille 72-76 eri lähteet antavat teholuvuiksi 235 - 385 hv netto, jossain mainitaan 4 sataakin kaakkia.
Vääntölukuja löytyy välille 490 - 635 Nm. Erot ovat erittäin suuria verraten siihen, että mylly on kaikissa em. vuosimalleissa sama ja myös ainoa konevaihtoehto.
Saako näiden ns. saastekoneiden kuristuksia poistettua niillä konstein, että leimakin vielä irtoaa.
2,3-tonnisen avokkaan suorituskykyä pidetään varsin nuhaisena, eikä vanhan 200Deen kulkuhalut kiinnosta noissa kuorissa, jos kohta ei kumin vingutukseenkaan ole mitään pakkoa. Vai onko käytännön suorituskyky kuitenkin siedettävä mojovan väännön ansiosta? Nimittäin ehdolla oleva pirssi on vielä koeajamatta.
Yhdessä käänteessä sivurooliin tuli punainen Caddyn Eldorado Convertible, jossa kohden rouva totesi: tuollainen on saatava!
No näitähän ei vaivoiksi asti ole hyväkuntosina tyrkyllä, mutta joitain sentään.
Vaan nyt askarruttaa tämä kulkupuoli, vaikka nämä eivät mitään sorateiden ohjuksia olekaan.
Sikamaisen suuri kone eli 500 cid / 8.2 l lienee kookkain henkilöauton V8, mitä on valmistettu. Samalla se on yksi tehottomimpia - tai en tiedä. Vuosimalleille 72-76 eri lähteet antavat teholuvuiksi 235 - 385 hv netto, jossain mainitaan 4 sataakin kaakkia.
Vääntölukuja löytyy välille 490 - 635 Nm. Erot ovat erittäin suuria verraten siihen, että mylly on kaikissa em. vuosimalleissa sama ja myös ainoa konevaihtoehto.
Saako näiden ns. saastekoneiden kuristuksia poistettua niillä konstein, että leimakin vielä irtoaa.
2,3-tonnisen avokkaan suorituskykyä pidetään varsin nuhaisena, eikä vanhan 200Deen kulkuhalut kiinnosta noissa kuorissa, jos kohta ei kumin vingutukseenkaan ole mitään pakkoa. Vai onko käytännön suorituskyky kuitenkin siedettävä mojovan väännön ansiosta? Nimittäin ehdolla oleva pirssi on vielä koeajamatta.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Pääsikö missään olosuhteissa alla 20 litran.... Muistan nähneeni jossain taulukossa moisen koneen kulutuslukuja ja kunnolla kaupungissa polkemalla saisi sataselle palamaan yli 40 litraa, siis kuorma-auton lukemiajanne.h kirjoitti:mulla oli vahä aikaa tollainen cadillac eldorado -72 ja teho oli minusta riitävä. ei siinä mikkää normi autot pysy rinnalla ku polkasee
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
jaa-a eipä sitä tullu mittailtua niin kauheesti kulutusta... mut jotenki tuntuu et ei se matkaajossa vieny paljon.. alle 15 mut kyl sillä varmaan kylä pyörityksessä meni se 20-40
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
Mä jo luulin että on kyse meirän foorumin eldoradosta
om606 pellin alle niin jo alkaa tapahtua no jos tosissaan pitää pensakonees pysyä niin kuvittelisin että sinne saa lisäheppoja ja kulutuksia jopa pienennettyä alkuperäsestä ihan vain röyrimällä paikkoja tai nykyaikastamalla kaasareita tai jopa ruiskutouhut asentamalla emminä näistä mitään tiedä mut näin mä kuvittelisin
om606 pellin alle niin jo alkaa tapahtua no jos tosissaan pitää pensakonees pysyä niin kuvittelisin että sinne saa lisäheppoja ja kulutuksia jopa pienennettyä alkuperäsestä ihan vain röyrimällä paikkoja tai nykyaikastamalla kaasareita tai jopa ruiskutouhut asentamalla emminä näistä mitään tiedä mut näin mä kuvittelisin
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tekniikanvaihto esim OM606+722.3xx komboon on haasteellinen kun auto on etuvetoinen, eli etuperä ja laatikko lienee samassa rasiassa. Pitäs laittaa Maticin öljypohja ja kovaks kolvattu jakari lootan perään. Cadillac CDV olis hieman köykeempi ja takaveto, saako sitte avokkaita en tiedä. 472cid konetta nuissa, eli 7.8 litrasta. Kaveri sai 8 litraseks porauksella, muutetulla vippasuhteella ja ruiskulla (Holley?) aika mukavasti menevän laitteen, kulutuskin malttiajossa putosi useita litroja/100km. Kai se yli 15l silti aina vei.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jos en väärin muista niin tuossa on laatikko iha samallailla ku muissaki taka vetoisissa ja siitä kettinki veto kardaanille mikä menee eteen ja siellä erilleinen perä ... en mee vannomaanEasy Rider kirjoitti: auto on etuvetoinen, eli etuperä ja laatikko lienee samassa rasiassa. Pitäs laittaa Maticin öljypohja ja kovaks kolvattu jakari lootan perään.
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
no perskuta rallaa niinhä tuo oliki ,,,,Easy Rider kirjoitti:Elä meekkään, näyttäs kettinki olevan turbiinin ja lootan välissä.janne.h kirjoitti:en mee vannomaan
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Re: Eldoradoon lisää tehoa, vai onko sitä jo tarpeeksi?
Katsastuksen puolesta ei ole estettä tuon ikäisen auton moottorin hengityksen parantamiselle. Nuo ensimmäisen polven "saasteenestolaitteet" on yksinkertaisesti semmoisia että moottorin hengitystä ja polttoaineen saantia on keinotekekoisesti rajoitettu niin että kone ei käytännössä ota yli 4000 kierrosta. Kun ajetaan pienillä kierroksilla vääntöä hyödyntäen, jäävät myös päästöt pienemmiksi.Kaapo kirjoitti:Saako näiden ns. saastekoneiden kuristuksia poistettua niillä konstein, että leimakin vielä irtoaa.
Nuo moottorin kiertämistä rajoittavat ominaisuudet eivät kuitenkään ole mitään mopoista tuttuja kuristimia kuten rikka pakoputkessa vaan moottorin tehojen palautuksessa joudutaan vaihtamaan tyypillisesti kannet, imusarjat, pakosarjat ja kaasutin/kaasuttimet. Tehonpalautukseen on saatavilla tehdasvalmisteisa kittejä. Tuolla ainakin on jotakin juttua --> http://www.crankshaftcoalition.com/wiki ... _knowledge