Poltt.nest.höyr.reg.vent.vikaa (Laguna2) *korj.**hajos taas*

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Poltt.nest.höyr.reg.vent.vikaa (Laguna2) *korj.**hajos taas*

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Terve,

Meinaa tuolla rellufoorumilla olla sen verran hiljaisempaa, että koitetaanpas täältä kaiken oikean tiedon mekasta. 8)

Eli potilaana tuo allekirjoituksen Laguna II, 2-litraisella bensakoneella. Pukkaa vikakoodia P0443, joka viittaa niinkin lempeään nimihirviöön kuin polttonestehöyryjen regenerointiventtiilin toimintahäiriöön (tuttujen kesken Evaporative Emission Control System Purge Control Valve Circuit). Eli oletettavasti venttiili, joka polttelee sopivissa olosuhteissa ylimääräiset bensahöyryt koneessa? Sijainninkin jopa onnistuin googlettamaan, mutta sitten loppuukin ymmärrys, että miten tuota voisi testailla/puhdistella/korjailla?

Auto pelaa kaikilta osin ihan normaalisti, mittaristossa vain loistaa kutsu korjaamolle, moottorin vikavalo ja näytössä teksti "Check emissions". Vikakoodit nollaamalla voi yhden-kaksi käyttökertaa olla valot ja varoitukset poissa päältä, mutta koodi näkyy silti aina pending-tilassa.
Viimeksi muokannut luokyio, 13.1.2013 20:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
arim
Viestit: 49
Liittynyt: 23.9.2011 19:58

Viesti Kirjoittaja arim »

Meillä 1,6 lagunassa vm 2001 viimesyksynä sama vika kaks kertaa.Valo syttyi kun ajoi autolla terävään töyssyyn. Sama vikakoodi. Konehuoneen regenerointiventtiili oli irronnut kiinnikeestään ja heilui johtojen ja putkien varassa. Panin sen kiinni ja varmistin nippusiteellä-ei ole valo sen jälkeen syttynyt.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

arim kirjoitti:Meillä 1,6 lagunassa vm 2001 viimesyksynä sama vika kaks kertaa.Valo syttyi kun ajoi autolla terävään töyssyyn. Sama vikakoodi. Konehuoneen regenerointiventtiili oli irronnut kiinnikeestään ja heilui johtojen ja putkien varassa. Panin sen kiinni ja varmistin nippusiteellä-ei ole valo sen jälkeen syttynyt.
Kiitos vinkistä. Itse venttiili näytti olevan paikallaan, mutta se putki oli irronnut omasta kiinnikkeestään. Ei kuitenkaan näyttänyt auttavan takaisinlaitto. Otin putket irti ja putsailin, paljon tuli pölyä/hienoa hiekkaa pihalle, mutta ei vaikutusta...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Regenerointiventtiili maksaa noin 80€ merkkiliikkeessä. Aktiivihiilisuodatin oli 115€. Nuo vaihdettiin tänään vuosihuollon yhteydessä pihassa olevaan 2005 mallin 1.6:seen Lagunaan. Vuosihuolto kaikkine töineen lasilinnassa noin 500€. Nyt saa taas ajella 30tkm / vuoden huoletta.

Nuo osat vaihdettiin juurikin check emission ilmoituksen vuoksi. Mittaristossa paloi komiasti keltainen jakoavain tuon ilmoituken jälkeen.

:)
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Pappi kirjoitti:Regenerointiventtiili maksaa noin 80€ merkkiliikkeessä. Aktiivihiilisuodatin oli 115€. Nuo vaihdettiin tänään vuosihuollon yhteydessä pihassa olevaan 2005 mallin 1.6:seen Lagunaan. Vuosihuolto kaikkine töineen lasilinnassa noin 500€. Nyt saa taas ajella 30tkm / vuoden huoletta.

Nuo osat vaihdettiin juurikin check emission ilmoituksen vuoksi. Mittaristossa paloi komiasti keltainen jakoavain tuon ilmoituken jälkeen.

:)
:eec: Ihanan halvalta kuulostaa. Ei meikäläisen lompakko tuollaisia vuosihuoltoja kestäisi... 8)


Vertailun vuoksi; tuli vaihdeltua kaikki suodattimet, tulpat, pyyhkijät eteen ja taakse, öljyt (Rellun suosittelemat Elf Evolutionit, enkä kyllä uskalla siltikään ajaa sitä 30 tkm väliä, puolet tuosta lienee ok), ja taisi yhteensä tulla hintaa noin suurinpiirtein 92,48 euroa. Kävin äsken tilaamassa tuon EVAP-venttiilin marmoritiskiltä, maksaa jotain 81 euroa. Jännityksellä odotamme osan saapumista, niin pääsen aiheuttamaan tuhoa, tai vahingossa ehkä jopa korjaamaan vian. Ei pitäisi olla kuin minuutin homma ilman työkaluja, mutta voihan siinä taas onnistua kämmäämään jotenkin :oops:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Itse tehtynä huolloissa pääsee kyllä palkoille. En muista mitä lisätöitä 140tkm huolto piti sisällään?

Aika huoleton tuo on ollut, jotain niveltä ja ajonvakautuksen ohjainyksikkö on mennyt. Tuo ohjainyksikkö maksoi jonkin verran, mutta minkäs teet.

Mitä olen tuolla ajanut niin en osaa moittia... Minun silmissä kun tuo auto on uusi.

Sen verran ne tyri tuolla paikallisessa lasilinnassa, että unohtivat nollata huoltovälin näytön. :) Saattavat saada huomenna aika lämpimän puhelun kunhan auton omistaja ehtii soittamaan... Kaippa tuohon on jokin ohje olemassa, mutta saavat nollata liikkeessä kun se huoltoon kuuluu.

:evil:
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Pappi kirjoitti:
Sen verran ne tyri tuolla paikallisessa lasilinnassa, että unohtivat nollata huoltovälin näytön. :) Saattavat saada huomenna aika lämpimän puhelun kunhan auton omistaja ehtii soittamaan... Kaippa tuohon on jokin ohje olemassa, mutta saavat nollata liikkeessä kun se huoltoon kuuluu.

:evil:
Naputtele siihen näytölle se huoltoväli, sitten se ajotietokoneen nappi pohjaan, n. 10 sekunnin jälkeen kuuluu PIIP ja käy vilkkumaan, pidä pohjassa, alkaa vilkkumaan 30000, vielä vähän aikaa nappi pohjassa, ja väli nollattu. :roll:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kiitos.

Saattaisi löytyä tuo ohje käyttöohjekirjastakin, mutta omistaja on periaatteen mies... 8)
arim
Viestit: 49
Liittynyt: 23.9.2011 19:58

Viesti Kirjoittaja arim »

Sitä huoltoväliä ei pysty testereillä nollaan vaan mittaristosta kuten aiemman viestin ohje on.
Tietenkin asentajan ois se nollaus kuitenkin mittaristosta tehdä kun kuuluu huolto-ohjeisiin.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Homma fiksattu, 81,90 e maksoi venttiili ja vaihto onnistui pihalla ilman työkaluja noin minuutissa miettimistaukoineen. Kyllä taas kelpaa. 8)
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ja taas sama vika, johan tuo puoli vuotta ja 20 tkm kesti... Muuten ollut tosi huoletonta. Nyt kovilla pakkasilla pari kertaa heittänyt vikatilaan ja kaasun asentotunnistinta valitellut, muuten ei mitään koko aikana.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”