Sana on vapaa
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
lystis kirjoitti:Ja TurboSaabismi mielisairausPappi kirjoitti:Saabismi on sairaus.
Kyllä mersua ei voi ainakaan turbolla huonontaa. Bensa koneen mikätahansa jetti ruiskutus ja bensan kulutus/ hyötysuhde paranis huomattavasti. Kyllä se turbo pitäis olla laissa määrätty moottorin "apulaitteeksi" varsinkin mersuissa.et kirjoitti:Saappi ilman turboa on todella urpo eli kannattaa unohtaa.
Mersumiehet voi ajella onnellisena ilman turboakin.
Mulla oli aikoinaan 2D 900i "viistokeula" -89 jossa käkkäri otti taakse. Mielestäni kun ulkonäköön tottui, niin oli hyvinkin linjakas vekotin ja etuvetoiseksi upea ajettava. Kajakkikaksikkokin on käynyt omistuksessa, oikeen hyväkuntoinen 96 siis, mutta piti myyä että sai vanhan Skodan romun ostettuaXUX63 kirjoitti:OG ja mielellään turbo-16 ois kiva. Sen verran tuore että käkkäri ottaa taakse. Itseä miellyttäisi nuitten halpis-versio eli se missä katto on korvattu halvasti kankaalla
Niinpä, varsinkin jos haluaa myyä sen. Voorumilla SAATTAA olla joitain ihmisiä, jotka etsivät hyvää Mersua tai Saabia pienehkö rahatukko taskussa ILMAN VAIHDOKKIAprehistorik kirjoitti:Ettei vain olisi kadonnut siinä Suuressa Rysähdyksessä..? Itse en ainakaan pienellä etsimisellä löytänyt. Kannattaa varmaan tekaista uusi ilmo.petri.n kirjoitti:Tuolla jossain myyntipalstan kätköissä on mulla myynnissä rapiat 180000km ajettu Saab 99 GL vm. 1984 vielä löytyy.
Ellen aiva kauhiasti valehtele, niin käkkäri vaikuttaa takapyöriin 87-88XUX63 kirjoitti:Sen verran tuore että käkkäri ottaa taakse.
Voi olla että pikkasen valhettelet... tai sitte se oon mää. Mun hataran tiedon mukaan kanssa ekat viistokeulat tulivat kyllä -87 ja käkkärikin alkoi vaikuttamaan takapyöriin kyllä jo joissain -87 malleissa ja mutta myös siitä -88 malleista eteenpäin myös ainakin NG:hen asti.eseestie kirjoitti:Ellen aiva kauhiasti valehtele, niin käkkäri vaikuttaa takapyöriin 87-88XUX63 kirjoitti:Sen verran tuore että käkkäri ottaa taakse.![]()
Samalla pulttijako muuttuu 4x114.3:sta 4x108:iin.
Ensimmäiset viistokeulat (900) tuli muistaakseni -87.
Tarkistan asiantuntijoilta!Vanja-eno kirjoitti:Voi olla että pikkasen valhettelet... tai sitte se oon mää. Mun hataran tiedon mukaan käkkäri alkoi vaikuttamaan takapyöriin vasta -88 ja siitä eteenpäin.
Katsoppa tuolta:eseestie kirjoitti:Tarkistan asiantuntijoilta!Vanja-eno kirjoitti:Voi olla että pikkasen valhettelet... tai sitte se oon mää. Mun hataran tiedon mukaan käkkäri alkoi vaikuttamaan takapyöriin vasta -88 ja siitä eteenpäin.
Kysäsen vielä enomiehiltä, ne on nuotten kanssa "muutaman" vuoden touhunnu.Vanja-eno kirjoitti:Katsoppa tuolta:eseestie kirjoitti:Tarkistan asiantuntijoilta!Vanja-eno kirjoitti:Voi olla että pikkasen valhettelet... tai sitte se oon mää. Mun hataran tiedon mukaan käkkäri alkoi vaikuttamaan takapyöriin vasta -88 ja siitä eteenpäin.
http://www.saabclub.fi/www/images/stori ... a_osa5.pdf
Itellä oli vm 93 OG900 2.1 vapari manuaali, se meni kyllä ysillä ja matka-ajoa 8 paikkeille ihan hyvin. Ja kulki aivan ok tuolla koneella.NonSenCe kirjoitti:ja bensakulutus on kyllä aina ollut noiden vanhempien saabistien hyvin varjelema salaisuus.. väittivät aina alle 9n menevän ja kun minä sellaisella yritin ajella niin en päässyt siihen 9.5l/100km muutakun tosi hellästi ajellen maantiellä pitkällä matkalla.. yleensä kympin.. ja kaupungissa minulla rasahti aina yli 12l. ja tämäkin nätisti ajellen, tiedä häntä paljonko olisi mennyt jos olisin kaverin autoa ajellu rankalla kädellä.
Saabismi on sairaus. Turbosaabismi on luulosairaus!eseestie kirjoitti:lystis kirjoitti:Ja TurboSaabismi mielisairausPappi kirjoitti:Saabismi on sairaus.
Enomies on ihminen ja ihminen voi muistaa väärin. Saab-kerhon kokoama painettu sana ei valhetteleeseestie kirjoitti:Kysäsen vielä enomiehiltä, ne on nuotten kanssa "muutaman" vuoden touhunnu.Vanja-eno kirjoitti:Katsoppa tuolta:eseestie kirjoitti: Tarkistan asiantuntijoilta!
http://www.saabclub.fi/www/images/stori ... a_osa5.pdf