Kohta veivannut sellaisen 100tkm tuolla kolmen vuoden aikana ( -97 3B AFN koneella). On halpa käyttöruoska. Nyt kilsoja mittarissa noin 410tkm tosin joku joskus tuonut saksasta joten varmaan ainakin satku ruuvattu pois. Tehtyä:
Turbon vaihdoin reilu vuosi sitten professional motorista hommattuun korjattuun. Laitoin samalla ahtopainemittarin. Ahtaa nyt about 1.5bar ja nelosella tai vitosella ahdot menee yli ja vikatilaan. Pitäisi varmaan jaksaa avata jurpo ja putsata jos on siivet taas tukossa.
Tuulilasinpyyhkimet jumiutui. Mekanismi altis jumiutumaan. Purkaminen putsaus ja rasvaus -> taas toimii.
Imusarja otettu irti ja poltettu 3-5mm karstaa pois. Samalla egr tukkoon. Vielä pitäisi laittaa öljynkeräin huohotusletkuun kun lykkää jonkinverran öljyä imupuolelle.
Kansi olisi varmaan hyvä avata ja kunnostaa. Joku jossain väitti että 400tkm jälkeen altis venttiilivaurioille jos ei kunnosta. Onko muuten tietoa kun duunikaveri väitti ettei näitä volkkarin kiisselikansia saisi oikoa? Olisi volkkari kieltänyt kun palotilojen koko muuttuu ja se sitten aiheuttaisi jotain ongelmia?
Kaksoismassavauhtipyörä on toinen tyypillinen ongelmapaikka. Voipi olla että oma on menossa. Tutkaillaan.
Jäähdytinnestettä häviää toisesta lämppärinkennolle menevän letkun liitoksesta joten se pitäisi vaihtaa.
Kylmänä kun käynnistää ja antaa käydä tyhjäkäyntiä niin alkaa vähän ajan kuluttua savuttaa reilusti. Loppuu kun lähtee liikkeelle ja antaa vähän kenkää. Jos lähtee heti käynnistyksen jälkeen liikkeelle niin en ole huomannut että savuttaisi. Öljyä ei tarvitse lisäillä 10tkm öljynvaihtovälein. Tutkaillaan.
Mikrokytkimet tökkii. Sisävalot toimii miten sattuu jos toimii. Keskuslukitus toimii ainakin vielä. Kerran tosin jäi toinen takaovi lukkoon ja joutui sisäkautta purkamaan koko paskan että sai auki ja vaihdettua.
Kattoluukun vedenpoistoputket tukossa joten a-pilarit ovat sateella märkiä ja kasvavat kanttarelleja.
Ainiin ja hanttarin vetonivelen kumi ollut pitempään olematon joten kilisee ja kolisee parkkipaikalla kääntäessä. Pitää jaksaa vaihtaa ennen leimaa.
Kaikenkaikkiaan todella halpoja kilsoja kun kulutuskin on siinä 4.7l/100km vaikka annan aika reilusti kenkää. Ostin romun 2000eur ja aion ajaa sillä niin kauan kun jaksan korjata. Silleenkin mukava ajella kun en jaksa ressaa ruoskan ulkonäöstä enkä siisteydestä. Pesin viimeksi parivuotta sitten ja pahimmat lommot oikaistu kakkosnelosella ja päälle ruikittu mattamustaa paukkupullosta. Ei haittaa pätkääkään vaikka joku kolhii tai naarmuttaa. Ehdotonta lintta ainesta siis! Plussana lasketaan lievästi kuoleentuneet takajouset ja ryhdikkäät etujouset

Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name