Linttaturboilijan, uusi Turbolintta (Seat)

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
VT86
Linttaturpoilija
Viestit: 256
Liittynyt: 01.7.2006 20:26
Paikkakunta: Multia / Hellsinki

Linttaturboilijan, uusi Turbolintta (Seat)

Viesti Kirjoittaja VT86 »

Noh siirryttiin takasin tummanpunaseen Turbo dieseliin. En tie menikö mihin suuntaan mutta vähä tuoreemmaks muuttu. W124 linttaan verrattuna.

Kuva

Eli tommoonen 2000-luvun Seatin aparaatti 1,9 TDI:llä ja 110hv tarttus käyttineeks.

Vantehet siihen piti ensitöikseen kesäks saada ja alustasarja (joka tosin vielä asentamatta)

Kuva
® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Racet, GT22, 12mm nestepää, cooleri, kytkin ja softa. Sitten alkaa olla silleen että pysyy normiliikenteen mukana.
Viimeksi muokannut Mulqvist, 12.5.2011 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
VT86
Linttaturpoilija
Viestit: 256
Liittynyt: 01.7.2006 20:26
Paikkakunta: Multia / Hellsinki

Viesti Kirjoittaja VT86 »

Mulqvist kirjoitti:Racet, GT2260VK, cooleri, kytkin ja softa. Sitten alkaa olla silleen että pysyy normiliikenteen mukana.
Kytkä on vaihdettu 30tkm sitten ja kaksoismassa vaihtunut kiinteään edellisen omistajan toimesta.
® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Mulqvist kirjoitti:Racet, GT22, 12mm nestepää, cooleri, kytkin ja softa. Sitten alkaa olla silleen että pysyy normiliikenteen mukana.
mitäs mahtaa tuommonen kasa maksaa romua :roll: :twisted: eukon audi on ollu pian viikon ihan korjaamatta :lol:
- kytkin tuollaseen? minkähintanen on??
-softa ..oisko 200-300e?
-gt22.. onhan mersun 300 turbojakin halavalla :lol:
-kiinakuuleri.. eiku tuolahan on kauhee seinän kokoonen kuulei jo vakiona :roll:
-nestepää.. ei mitään hajua että paljonkomaksavat??
-racet.. 200-300e ??

rontin tonnin ku varaa että pääsee alkuun ja toinen sit vikojen paikkailuun :roll: sit ois varmaan varmaa ajoa melkein kuukaudeksi :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Ei tuo ole Lintta :amis_selittaa:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Kimmo Koo kirjoitti:Ei tuo ole Lintta :amis_selittaa:
Samaa mieltä, ei täytä linttakriteerejä.....tai ehkä joskus 6 vuoden kuluttua...jos ei pestä eikä huolleta :!: :!: :!:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
jerrij
"Laa-neiti"
Viestit: 1463
Liittynyt: 19.10.2010 23:07
Paikkakunta: toivakka

Viesti Kirjoittaja jerrij »

Juu ei toi seatti oo lintta :kele:
opel astma 1.6i 8v -96

Ex autoja ollu iso määrä pari w124 diesel mersuakin ollu

[miitit]0000000000000111000000[/miitit]
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Yksi olennaisimmista Lintan ominaisuuksista jäänee lähes täysin puuttumaan, kun on koppa kuitenkin käytetty sinkkipadassa.
S204, AZT250
Avatar
JocceKoo
Viestit: 146
Liittynyt: 29.9.2006 10:10
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

Minkäs lainen vehjes tommonen seatti on käytännössä verrattuna vaikka siihen satalankkuun? Ihan näpsän olosia vehkeitä, ei ruastu, menee pyhällä hengellä ja voimaakin saa helposti.

Välillä ajatellu jos tuon oman lankun vaihtais TDI vaggineeseen, niin sais pienemmät polttoainekulut ja vakionopeudensäätimen. Plus tietty miellyttävämmän suorituskyvyn.
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Onhan tuollainen ihan ok perusauto, mitä nyt vedet pukkaa lattialle apukuskin oven välistä, talvella käynti autoon ainoastaan takapenkin tai -luukun kautta ym. pikku vaggimaisuuksia.
S204, AZT250
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10753
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kaverilla on tuommonen myynnissä hyvillä varusteilla. Useamman vuoden ajanut ja eipä tuo ole moittinut. Itsekin kävin yhden reissun Tallinnassa kyseisellä autolla. Viksu peli ajolleen ja 110hp riittää normaaleihin nopeuksiin. Ei tuo kyllä mikään "juoppo" ole.

:)
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Sori nyt oftopikki, mutta mites tollasta 1.9tdi vakkinetta kannattaa viritellä? ja kuinka ne kutiteltuina kestää?
Kun tuntuu olevan sitkee pata vakiona, niin oishan se kiva päästä siitäkin hyveestä?
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
VT86
Linttaturpoilija
Viestit: 256
Liittynyt: 01.7.2006 20:26
Paikkakunta: Multia / Hellsinki

Viesti Kirjoittaja VT86 »

Juu ei se vielä oo lahonnu käsii mutta alemmaks se tulee tuosta vaipumaan 124 tapaan ;) Tähän nyt tullee KW Variante 1 nii sen saa talveks ylemmäks. Ei tartte kaupungin katuja aurata jossee tahdo.

Käyttöautona varsin fiksun olonen peli, VAG tyypillisesti kuskinpuolen lasinnostimen joutu korjaamaan, ja tuohon vesiongelmaan on olemassa ratkaisu kun viittii purkaa ovipahvit ja lasinnostimen hetkeks pois.
® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

_Niko kirjoitti:Sori nyt oftopikki, mutta mites tollasta 1.9tdi vakkinetta kannattaa viritellä?
Tuossa alussahan Mulqvist tais sen reseptin jo luetella. :D
Avatar
VT86
Linttaturpoilija
Viestit: 256
Liittynyt: 01.7.2006 20:26
Paikkakunta: Multia / Hellsinki

Viesti Kirjoittaja VT86 »

Terho P kirjoitti:
Mulqvist kirjoitti:Racet, GT22, 12mm nestepää, cooleri, kytkin ja softa. Sitten alkaa olla silleen että pysyy normiliikenteen mukana.
mitäs mahtaa tuommonen kasa maksaa romua :roll: :twisted: eukon audi on ollu pian viikon ihan korjaamatta :lol:
- kytkin tuollaseen? minkähintanen on??
-softa ..oisko 200-300e?
-gt22.. onhan mersun 300 turbojakin halavalla :lol:
-kiinakuuleri.. eiku tuolahan on kauhee seinän kokoonen kuulei jo vakiona :roll:
-nestepää.. ei mitään hajua että paljonkomaksavat??
-racet.. 200-300e ??

rontin tonnin ku varaa että pääsee alkuun ja toinen sit vikojen paikkailuun :roll: sit ois varmaan varmaa ajoa melkein kuukaudeksi :roll:
Kytkinpaketti kiinteällä vauhtiupyörällä on muistaakseen jonku verran vajaat 500e. Racet tais olla 400e, Coolerista ei hajuakaan mutta sen verran kattelin että ahtoputket ko tekis uusiks varmaa muuttuus silläkin jo tilanne.

Softat maksaa 400e ylöspäin ja EVRY modin osat taas sen 10e ?? :)
® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
Avatar
VT86
Linttaturpoilija
Viestit: 256
Liittynyt: 01.7.2006 20:26
Paikkakunta: Multia / Hellsinki

Viesti Kirjoittaja VT86 »

_Niko kirjoitti:Sori nyt oftopikki, mutta mites tollasta 1.9tdi vakkinetta kannattaa viritellä? ja kuinka ne kutiteltuina kestää?
Kun tuntuu olevan sitkee pata vakiona, niin oishan se kiva päästä siitäkin hyveestä?
Isojen poikien juttuja kuunneltuna käyttiskäytössäkin ovatten noin 200hv pitäneet noita. Ja pakettina juurikin tuttu Nestepää, suuttimet, ahdin, (cooleri).


Halvin virityshän on EVRY:n rakentelu kustannuksilla 10e ?? ja voimaa lisää +10-15hv ja vääntöjä ++50nm. Ongelmaksi tulee se että vakio kytkin rupeaa luistamaan ++300nm jälkeen.
® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
Avatar
VT86
Linttaturpoilija
Viestit: 256
Liittynyt: 01.7.2006 20:26
Paikkakunta: Multia / Hellsinki

Viesti Kirjoittaja VT86 »

Kuva


Päivitelty musiikkikoneistoa, KW Variant 1 Inoxline saatu alle :) samoin teräksinen pohjapanssari. Ens viikolla tulee Cupran lippa :oops: tää homma vähä karkas käsistä. Ja penkitettiinki 130hv/282Nm vakiokunnossa pumpun dynaamisen ajoituksen ollessa toistakymmentä astetta pielessä. Tosin sekin tuli tuossa säädeltyä kohdilleen kaverin kanssa tallilla ollessa ko sain VAG-Comin lainaan.

Kevyt EvryMod tuli rakenneltua ja testattua auton toimintaa Ahvensitollakin muutama kierros :shock:
® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
Avatar
VT86
Linttaturpoilija
Viestit: 256
Liittynyt: 01.7.2006 20:26
Paikkakunta: Multia / Hellsinki

Viesti Kirjoittaja VT86 »

Nyt on kesän aikana käyttöautoparkaa rääkätty muutaman kerran radallakin. Ahvenistolla eka ja sitten satakunta kilometriä Botniaringillä vielä

Kuva


Ratapäivien jälkeen tuli vielä Cupran lippa sorvattua tuohon keulaan ettee pohjapanssarin pultit näy nii ikävästi auton alta ;)

Kuva
® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Siis vakiona noin paljon ylitte tehtaan ilmoittaman? :shock:

Piru ku on kyllä hieno peli. Saa vag-välttäjän himoamaan tuollaista. :P :oops:
vanteet ja alusta passaa hienosti värin kanssa. 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Vensku_ kirjoitti:Siis vakiona noin paljon ylitte tehtaan ilmoittaman? :shock:

Piru ku on kyllä hieno peli. Saa vag-välttäjän himoamaan tuollaista. :P :oops:
vanteet ja alusta passaa hienosti värin kanssa. 8)
Oli pikkasen kuulemma pistäny hymyilyttään kylä pikku st meseihin tutustuneen sukulaisen seatin kyyti ku kävivät suletulla pätkällä vähän vetoja ottamassa 8)
Avatar
VT86
Linttaturpoilija
Viestit: 256
Liittynyt: 01.7.2006 20:26
Paikkakunta: Multia / Hellsinki

Viesti Kirjoittaja VT86 »

Vensku_ kirjoitti:Siis vakiona noin paljon ylitte tehtaan ilmoittaman? :shock:

Piru ku on kyllä hieno peli. Saa vag-välttäjän himoamaan tuollaista. :P :oops:
vanteet ja alusta passaa hienosti värin kanssa. 8)
juu pielessä olevista ajotuksista huolimatta, nyt syöttähuijaamalla vielä tuntuvasti enempi.

Vanteet on kyll omaan makuun ja alusta yllätti positiivisesti. Nyt tuli tukivarsien takimmaiset puslat vaihdettua Powerflexin tuotteisiin.
® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

VT86 kirjoitti: Halvin virityshän on EVRY:n rakentelu kustannuksilla 10e ??
Vielä halavempi on hakata lekalla pumpun kantta johonkin päin :wink:

Vastaava oli itellä muutaman kuukauden, mutta kun minä joudun puhua puhelimeen paljon ajon aikana...
Kuva
Avatar
VT86
Linttaturpoilija
Viestit: 256
Liittynyt: 01.7.2006 20:26
Paikkakunta: Multia / Hellsinki

Viesti Kirjoittaja VT86 »

Harju kirjoitti:
VT86 kirjoitti: Halvin virityshän on EVRY:n rakentelu kustannuksilla 10e ??
Vielä halavempi on hakata lekalla pumpun kantta johonkin päin :wink:

Vastaava oli itellä muutaman kuukauden, mutta kun minä joudun puhua puhelimeen paljon ajon aikana...
Kuva
Komiat vanteet olluna :)

No joo Hammermodi ja IQ arvon ruukkaus VAG-Comilla on ilmaisia (olettaen että saa lainaan tai omistaa vag-comin)

Evrytyksen positiivisia piirteitä uskaltaa ottaa enempi paukkua ko ei tartte kokoajan pittää päällä :twisted:
® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
Avatar
VT86
Linttaturpoilija
Viestit: 256
Liittynyt: 01.7.2006 20:26
Paikkakunta: Multia / Hellsinki

Viesti Kirjoittaja VT86 »

Kuva

:roll:
® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
Avatar
-zamppa-
Viestit: 113
Liittynyt: 27.11.2007 11:21

Viesti Kirjoittaja -zamppa- »

Evryllä mitään paukkua saa.. Pelkästään savua turhasta, pakopaineita ja -lämpöjä. :wink:

Perus virisoftalla vakioahtimellakin 150hp sen kummemmin paineita äärimmäisyyksiin nostamatta. Ja ei, ahtoputkien uusiksi teko ei auta näillä alle 200hp pikkuvirityksillä.. :roll:
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Tuntuha tuohö väykkyyn tulevan melko paljo lisää potkua evry modilla. kestostahan nyt ei osaa mittää sanoa..
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kaverin Volvossa mittailivat Evryn vaikutusta penkissä, tai sellainen säädettävä boksi se oli. Persedynolla tehoa tuntui tulleen mukavasti lisää... No oikeasti heppoja löytyi muistaakseni 2 enemmän kuin ilman evryä :D Vääntöä kyllä tuli alakierroksille, reilustikin, siitä se voiman tuntu siinä johtui. Ja kytkin/vauhtipyörä paketti meni melko pian vaihtoon :D
Avatar
VT86
Linttaturpoilija
Viestit: 256
Liittynyt: 01.7.2006 20:26
Paikkakunta: Multia / Hellsinki

Viesti Kirjoittaja VT86 »

AM kirjoitti:Kaverin Volvossa mittailivat Evryn vaikutusta penkissä, tai sellainen säädettävä boksi se oli. Persedynolla tehoa tuntui tulleen mukavasti lisää... No oikeasti heppoja löytyi muistaakseni 2 enemmän kuin ilman evryä :D Vääntöä kyllä tuli alakierroksille, reilustikin, siitä se voiman tuntu siinä johtui. Ja kytkin/vauhtipyörä paketti meni melko pian vaihtoon :D
Tähän tulee selvyys toivottavasti jo tässä syksyn aikana. Oma on penkitetty ennen Evrytystä ja ajattelin penkittää vielä uudestaan vedot ilman evryä ja evryllä. Ja suurimmalla todennäköisyydellä vielä softattuna sen jälkeen 8)
® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Niin noh evryllähä se motori luulee että on 200 astetta pakkasta ja antaa sentakia ainetta reilusti mutta ei se teho pelkällä aineella tule ku sitä ilmaaki pitäs työntää sinne kenkälaatikkoon enemmän :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
VT86
Linttaturpoilija
Viestit: 256
Liittynyt: 01.7.2006 20:26
Paikkakunta: Multia / Hellsinki

Viesti Kirjoittaja VT86 »

Runtula kirjoitti:Niin noh evryllähä se motori luulee että on 200 astetta pakkasta ja antaa sentakia ainetta reilusti mutta ei se teho pelkällä aineella tule ku sitä ilmaaki pitäs työntää sinne kenkälaatikkoon enemmän :)
Koskee pumppusuutinpelejä ja polttoaineen lämpötilatietoa huijataa niissä. Omassa on VE-pumppu niin huijataan ruiskustusmäärää jolloin IQ arvon näyttämä laskee x% osuuden verran ==> syötettävä polttoainemäärä kasvaa
® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”