Missään vapari 124 tai 123 mallissa ei ole käytännön voimaa! toki ei missään muussakaan saman aikakauden vaparidiisselissä Wink
Olen ajanut vain yhtä Peugeot 406 Hdi-autoa. Ja juuri tällä 110 Hv-moottorilla. Miellyttävä erittäin monin puolin, mutta jos kakkonen erehtyy laatikkoon kun hidastellaan kävelyvauhtiin, niin se on ravistelun paikka ja selvä kuollut kohta väännössä. Maksimiväännöt on käytössä alhaalla cdi-moottoreissa, mutta alhaalta löytyy kohta, jossa turbo ei ole hereillä. Jos vaihtaisin merkkiä ja auto pitäisi olla diesel, niin Peugeot Hdi olisi vahvoilla, sillä ominaisuuksiin nähden hinta on sopiva!
Paljonko ? Kolmosvaihteella ?
Tulokset taitavat olla jossain 60-90 Km/h topickeissa-en muista kummalla foorumilla ovat. Mutta jos oikein muistan, niin ajat olivat huonoja (n. 6,5-7 s.) moniin muihin vastaaviin autoihin verrattuna-näitähän ei ole ruuvailtu, joita vertasin. Toinen vanhempien W124 300 D onkin ruuvattu, mutta sitä en ole tainnut mitata, mutta reippaampihan se on..selvästikkin. Käynpä tänään koittamassa W124 250 D ruuvaamatonta illalla-se tuntuu jotenkin niin laimealta, että sitä ei varmasti ole ruuvattu. Pösö 406 hdi suorittanee kyseisen välin n. 4,5-5 sekunnin kohdille arvioni mukaan, kun lähdetään tasanopeudesta liikkeelle. Volvo V70 D5 (163 hv) 2004 latoi tuon välin 3,5 sekunttiin ja se tuntuikin, että auto kiihtyy vähintään riittävästi vakioautoksi.
eipä toi naapurin 406 hdi kovin luotettavaa kuva ole antanu
joku hihnapyörä korkkannu aina 10-15 tonnia ennen oikeeta jakopää vaihto ajankohtaa
sit ajonesto tempunnu monia kertoja jne.....
Vanhemmissa pösöissä oli tuollainen ihmeellinen näppäiltävä ajonestosysteemi, joka poistui kyllä uudempien myötä. Olen kyllä kuullut manintoja, siitä, että menisi uudemmissakin ajonesto päälle, kun ottaa akun irti, jos ei osaa tehdä tiettyjä toimenpiteitä, mutta nämä pösö-foorumilla kuultuja ja eivät ole toteutuneet setäni auton kohdalla.
Hihnanvaintovälihän on 120 tkm, joten kovin usein sitä hihnapyörää ei tarvitse vaihtaa. Luulen, että usein ongelma on lisäksi siinä, että hihnapyörän tilalle laitetaan se halvempi hihnapyörä, eikä sitä oikeaa yli puolet kalliimpaa, joka kestäisi enemmän

Mutta tyyppiviaksi sen voisi mainita.
Dealer mainitsikin tuossa taannoin, että pösön suuttimien kanssa ei olisi sellaista vuotamisongelmaa kuin mesen vastaavissa. Vaikka Lintonen ei olekkaan pösökorjaamo, niin ei suuttimista ole kuulunut minun korviini muualtakaan moitteita. Liekkö niissä noita hehkujen takertumisongelmiakaan? 406:sen osat ovat lisäksi melko edullisia yleisestiottaen, vaikka aivan mersun alhaisiin huolto-osien hintoihin eivät pääsekkään. Kilometrejä pösön dieselit ovat kasanneet kiitettävästi, mutta tosiaan ainakin vanhempien mittareiden nollaantuminen 400 tkm. kohdalla antaa vaikutuksen, että joillakin yksilöillä olisi ajettu vain vähän.