Eilen päivällä menin kaverin tallille ja siellähän se oli juuri aloitellut Fiesta-projetia. Eipä siinä muuta kuin ruuvimeisseli käteen ja remontin korjaukseen ryhdyin minäkin. Keulasta oli leikattu peltiä reilu siivu pois, ja diesel-Bemarin imuilmanlämmitin lojui lattialla. Kaveri oli töissä sanonut että kyllähän nyt auton pystyy päivässä turbottamaan... No piti se sitten tehdä kun ei työkaverit kuulemma uskoneet. Siinä vanhaa pakoputkea, vesiletkuja, porakoneella lattaraudasta tehtyjä laippoja ja Saapin Römperi 175CD -kaasari lusikoitiin konepellin alle. Budjetiksi autolle, turbolle, ja muille osille tuli yhteensä 60€. Kolmen-neljän aikoihin yöllä piti lähteä testaamaan, mutta loppui bensa tallin ovelle.

No mitäpä tuota testailemaan kun kaasu aukeaa foortin vaijerilla vain noin neljänneksen.
Mutta todistettua se tuli. Kyllä auton pystyy turbottamaan 12 tunnissa. Kyllä se käy ja kukkuu kun kaasua veivaa konehuoneen puolelta... Ehjää kaasaria vaan ei tunnu löytyvän, kaksi vuotavaa römperiä testattiin, vielä sinne pari jäi mitä voi kokeilla.
Kuvia:
Konehuone
Volvon kaasari
Pakosarja ja daun paip
Koneen alkuperästä vihjaava teksti...
Paijerilainen pakoputkihyrrä
Syyläri
Keula
Ja näillä se tehtiin 