Koeajossa Audi 100 avant 2.5TDI -1994 "232tkm"
Koeajossa Audi 100 avant 2.5TDI -1994 "232tkm"
Kyseinen auto on myynnissä Ylivieskassa. Kävin aikani kuluksi kokeilemassa millainen tuollainen audi olisi. Ajolleen ihan ok, mutta rengastus oli hirvittävä, 215/55 16" kitkat. Käyntiääni karkeahko kylmänä. Lämpöä sai ootella. Korilleen muuten ok, mutta takaluukun alareuna oli aikalailla hapertunut? Sinkkikorinhan ei pitäisi ruostua. Varusteet olivat ok. Kuskin penkkiä oli verhoiltu uudelleen. Kuvastakin näkyy, että vaihdekepin juuri oli erittäin kulunut. Ajon aikana vilkutti hehkun merkkivaloa ja koeajon päätteeksi jäi palamaan abs:n merkkivalo. Kuskin ovessa pieni klappi pystysuunnassa, alasarana oli väljänä.
Mersusta luvattiin huippuhyvitys, mutta vähän arveluttaa. Auton historia on kysymysmerkki, eikä huoltokirjasta ollut merkintää. Pumppu on vasta vaihdettu uuteen. Näkyviä vuotoja ei ollut ja matkateko oli hiljaista.
Verrokkina oli kaverin oikeasti 180tkm ajettu A6 -1996, joka vaikutti aivan eri autolta tuon rinnalla... Pieni polte jäi kaivelemaan. Kokemuksia, kommentteja. Missähän hinnoissa tuollaisen varaosat liikkuu? Toisaalta mersu on nyt remontoitu aika hyvään happeen, joten vähän mietityttää...
Auton kuvat tästä
Autoliike lupasi hoitaa kuntoon nuo havaitut puutteet... Vaan tuleneeko ajoautoa, jolla ajaa auringonlaskusta vielä takaisinkin?
Mersusta luvattiin huippuhyvitys, mutta vähän arveluttaa. Auton historia on kysymysmerkki, eikä huoltokirjasta ollut merkintää. Pumppu on vasta vaihdettu uuteen. Näkyviä vuotoja ei ollut ja matkateko oli hiljaista.
Verrokkina oli kaverin oikeasti 180tkm ajettu A6 -1996, joka vaikutti aivan eri autolta tuon rinnalla... Pieni polte jäi kaivelemaan. Kokemuksia, kommentteja. Missähän hinnoissa tuollaisen varaosat liikkuu? Toisaalta mersu on nyt remontoitu aika hyvään happeen, joten vähän mietityttää...
Auton kuvat tästä
Autoliike lupasi hoitaa kuntoon nuo havaitut puutteet... Vaan tuleneeko ajoautoa, jolla ajaa auringonlaskusta vielä takaisinkin?
Rahalla ne kiireet on ennenkin hoidettu Jos vielä joskus mersun hankin, niin pitää varata vähän enempi rahaa hankintakuluihin. Ajattelin ostaa tiilerin viikoksi penkomaan potentiaalisia autoja. Eipähän tule sitten imusarjan paskottumiset yllätyksenä. Mitähän se muuten maksaa, ei taida perheellinen ukko lähteä pullapalkalla ja konjakkilaatikoita taisi olla turha tarjotaPappi kirjoitti:Oli aika kiireinen kun aamukahvilla kävin... Liekkö johtunut siitä kun en vieny vehnästä...
No, ei sentään. Puhelinkonsultaation kautta sain infoa. Soitin myös edelliselle omistajalle...
Voi kun olis se ennustuspallo ja näkis tuon auton historian kokonaisuudessaan. On totta, että tuolla on autot aika kalliita, mutta niin olisi hyvityskin kun kyseessä on kuulemma heidän oma merkkinsä Mersu tulossa vaihdokiksi?Jarno.V kirjoitti:Lie sillä melkoisesti ajettu, en ole ainakaan kuullut että nuista pumput ihan heti hajoavat.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Osta sieki vaan volvo: www.nettiauto.com/557425
Muuten mikä liike se tämä on?
Muuten mikä liike se tämä on?
Joo, kannattaako sitä mersua nyt pois vaihtaa kun siihen on jo suuri osa kuluvista osista vaihdettu? Eikös sillä pitäisi nyt päästä "huoletta" toiset miljoona kilometriä? Varsinkin jos tuommosta potentiaalisesti pommikuntosta audia himoitsee niin kannattaa varautua "huoltoihin".Vesqju kirjoitti:Noh, eipähän ole rahahuolia enää jos tuon audin ostat...
Tietää hyvin mihin rahat laittaa, on meinaa sitten kalliit osat..
I drive an Opel. What's your excuse?
Ensiksi, Pappille olen kertonut Audista mitä tiedän, enkä ole tuputtamassa tuota autoa hänelle vaan pyrin olemaan realisti.
SKC:n autot voivat olla kalliita, mutta siitä ei liene suurta haittaa kun hyvitys vaihdokista on tuota luokkaa kuin esim. Pappin mersusta oli tarjottu.
Vai kumpi on olennaista, välirahan suuruus vai auton pyyntihinnan alhaisuus ?
Mistähän tuo 25 hevosvoiman ero noissa koneissa Volvo / Audi ?
Osanneeko joku kertoa, tuli vaan mieleen...
"Noh, eipähän ole rahahuolia enää jos tuon audin ostat...
Tietää hyvin mihin rahat laittaa, on meinaa sitten kalliit osat.."
tiesi Vesqju.
Tuotanoin, mitkä osat , voisitko täsmentää?
Mitä noihin joutuu laittamaan, mikä hajoaa
Vaihdoin tänään vanhaan satakakslankkuun puhaltimen moottorin ja vastuksen; osat 610 euroa...
SKC:n autot voivat olla kalliita, mutta siitä ei liene suurta haittaa kun hyvitys vaihdokista on tuota luokkaa kuin esim. Pappin mersusta oli tarjottu.
Vai kumpi on olennaista, välirahan suuruus vai auton pyyntihinnan alhaisuus ?
Mistähän tuo 25 hevosvoiman ero noissa koneissa Volvo / Audi ?
Osanneeko joku kertoa, tuli vaan mieleen...
"Noh, eipähän ole rahahuolia enää jos tuon audin ostat...
Tietää hyvin mihin rahat laittaa, on meinaa sitten kalliit osat.."
tiesi Vesqju.
Tuotanoin, mitkä osat , voisitko täsmentää?
Mitä noihin joutuu laittamaan, mikä hajoaa
Vaihdoin tänään vanhaan satakakslankkuun puhaltimen moottorin ja vastuksen; osat 610 euroa...
wiimax.fi
Tuoltahan nuita varaosien hintoja voi katella: http://www.motonet.fi/Malli.php
Ittellä ollut parivuotta kakkosautona -93 mallin Audi 80 ajettu oikeesti 250000km. Alustaan koiranluut ja alapallot pitänyt vaihtaa, muuten ei kummempia ollut.
Ittellä ollut parivuotta kakkosautona -93 mallin Audi 80 ajettu oikeesti 250000km. Alustaan koiranluut ja alapallot pitänyt vaihtaa, muuten ei kummempia ollut.
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Kappas, Motonetistä näkee tosiaan näppärästi noita hintoja.
Verrataas tuohon 124 puhaltimen moottoriin ja vastukseen mistä äsken mainitsin;
Audi 100 91-- Puhallin+moottori 79.50 Esivastus 39.50 yht. 119 euroa.
MB 124 Puhallin+moottori 320,00 Esivastus 290,00 yht. 610 euroa.
Kyyyllä, on Audin osat kalliita .
Verrataas tuohon 124 puhaltimen moottoriin ja vastukseen mistä äsken mainitsin;
Audi 100 91-- Puhallin+moottori 79.50 Esivastus 39.50 yht. 119 euroa.
MB 124 Puhallin+moottori 320,00 Esivastus 290,00 yht. 610 euroa.
Kyyyllä, on Audin osat kalliita .
wiimax.fi
Motonetin hinnastosta w124dealer kirjoitti:Kappas, Motonetistä näkee tosiaan näppärästi noita hintoja.
Verrataas tuohon 124 puhaltimen moottoriin ja vastukseen mistä äsken mainitsin;
Audi 100 91-- Puhallin+moottori 79.50 Esivastus 39.50 yht. 119 euroa.
MB 124 Puhallin+moottori 320,00 Esivastus 290,00 yht. 610 euroa.
Kyyyllä, on Audin osat kalliita .
LÄMMITYSLAITTEEN MOOTTORI MERCEDES W124 MALLI 85--95
Sisätilan lämmityslaitteen puhaltimen moottori
W124 Moottori (ei ilmastointia) ILMAN SÄÄTÖVASTUKSIA. . . . 13-1774 64.50 ???
W124 Moottori (ei ilm.) aito Behr. . . . . . . . . . . . . 13-1884 198.00 ???
W124 Moottori jos ilmastointi (kaksiakselinen)
W124 Säätövastus. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48-8334 34.90 ???
Missäs ne w124:n hinnat oli?
audi
Kyllä tämä C4 malli on varsin kelpo audi,ei ole vanhempien audien hydrauliikka murheita.Eikä vastaavasti uudemman mallin monilinkki etupäätä(työläs ja kallis)
Patahan siinä on hyvä /taloudellinen .Ainut riesahan on toi kuminaru jakopää. Eli hihna,kiristäjät ,vesipumppu+värinän vaimennus dampperi.
Niihin menee rahaa,mutta kun nämä pitää kunnossa, Audi on huoleton peli
Terveisin Jamppa
Patahan siinä on hyvä /taloudellinen .Ainut riesahan on toi kuminaru jakopää. Eli hihna,kiristäjät ,vesipumppu+värinän vaimennus dampperi.
Niihin menee rahaa,mutta kun nämä pitää kunnossa, Audi on huoleton peli
Terveisin Jamppa
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Itse asiassa volvoonkin kannattaa ostaa moottorin osat nimenomaan VAG-kaupan tiskiltä, on meinaan heti paljon halvemmat.
Kaiketi joku ylipalkattu kaveri läiskii osiin niitä volvo-leimoja, oisko?
Oisko tuo tehoero vain syöttöä lisäämällä tms. softaero, sisukalut koneessa tietääkseni samat, pumpusta en ole varma.
Volvothan savuttaa aika lailla, pakoputken pääkin on semmonen että asia on kaiketi ollut jo tehtaalla tiedossa
Kaiketi joku ylipalkattu kaveri läiskii osiin niitä volvo-leimoja, oisko?
Oisko tuo tehoero vain syöttöä lisäämällä tms. softaero, sisukalut koneessa tietääkseni samat, pumpusta en ole varma.
Volvothan savuttaa aika lailla, pakoputken pääkin on semmonen että asia on kaiketi ollut jo tehtaalla tiedossa
Kyllä tässä on itsekin motonettiä katellu... En ossaa sanoa juuta enkä jaata... Auto pitäis saada pukkien päälle syyniin. Entinen omistaja kertoi minkä tiesi, tiiä sitten totuutta. Väliraha olisi kyllä aika soppeli. Vaikeeta... Auttakee... Nettiauton vastaavissa on myös tuo nahka kulunut. Liekkö audi kuskin ominaisuus hinkata keppiä juuresta
entinen työkaveri toi nuita 100/A6 2,5TDi avantteja pari kolmekymmentä saksasta joskus muutamia vuosia sitten. ei se niille takuuta myöntänyt mutta sanoi että hajotessa voidaan neuvotella ja auttaa osien saannissa. kahdesta hajos kone ihan totaalisesti - en tiedä sen enempää mutta ruumiita niistä tuli kerralla. uusi kone oli tiukassa löytää mutta tilanne lienee parantunut viiden vuoden takaisesta. muista vioista ei tietoa mutta ei ilmeisesti lähellekään niin vikaherkkiä kuin seuraavan mallisarjan A4/A6-sähköautot. kävin minäkin muutamaa ajamassa mutta ne on taas niitä hölökohtaisia asioita ne.... minun mielestä ihan komia muotoilu.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
tAudilla on hyvä ajaa, moderni muotoilu aikasekseen, hiljainen, mukava kyyti, pieni kulutus TDI koneella ja tilava. sinkitty kori ei ruostu helposti.
mutta W124 vaihto Audiin?
maailmanlopun hommaa...
jos välttämättä sellainen pitää saada, niin kannattaa tarkistaa seuraavat kohdat:
- ilmastointilaitteen toiminta: läpät, säädöt, näytön kunto. läpät on helppo korjata näppäämällä kojetaulun kuori irti. sitä ennen pitää poistaa mm. etupenkit ja keskikonsoli.
- mittariston kunto: toimiiko kaikki mittarit oikein ja ajotietokoneen näytöt
- keskuslukitus
- etupään tuenta ja iskarit
- vaihdekepin "nahka" kuluu ja jos on nahkainen nuppi niin sekin on helposti entinen, omaan vaihdoin 4cm kromipallon nupin tilalle.
jakoremmin paukahtaessa tulee täystuho: nokka poikki ja venttiileitä menee. huonolla tuurilla jotain muutakin pientä.
älä ymmärrä väärin, mulla on ollut Audi C4 ja se on mahtava auto ajaa. paljon parempi kuin W201. kuitenkin yritän pysyä kaikista VAG konsernin tuotteista mahdollisimman kaukana.
mutta W124 vaihto Audiin?
maailmanlopun hommaa...
jos välttämättä sellainen pitää saada, niin kannattaa tarkistaa seuraavat kohdat:
- ilmastointilaitteen toiminta: läpät, säädöt, näytön kunto. läpät on helppo korjata näppäämällä kojetaulun kuori irti. sitä ennen pitää poistaa mm. etupenkit ja keskikonsoli.
- mittariston kunto: toimiiko kaikki mittarit oikein ja ajotietokoneen näytöt
- keskuslukitus
- etupään tuenta ja iskarit
- vaihdekepin "nahka" kuluu ja jos on nahkainen nuppi niin sekin on helposti entinen, omaan vaihdoin 4cm kromipallon nupin tilalle.
jakoremmin paukahtaessa tulee täystuho: nokka poikki ja venttiileitä menee. huonolla tuurilla jotain muutakin pientä.
älä ymmärrä väärin, mulla on ollut Audi C4 ja se on mahtava auto ajaa. paljon parempi kuin W201. kuitenkin yritän pysyä kaikista VAG konsernin tuotteista mahdollisimman kaukana.
Datsuni on mun ratsuni.
Tämä topicci on mieltä lämmittänyt ja omaa kuvaa olen kyennyt luomaan huomattavasti paremmin. Siitä kiitos. Perusteluja on puolesta ja vastaan, kuten kuuluukin. Bannejakaan en vielä ole saanut. Lähteekö autokuume vai pitäneekö tässä tyytyä vaan
Auton omistaminen ja vaihtaminen on maalimanlopun hommaa. Tänään katselin tuossa iltasella, että on tuo w124 vaan mukavasti muotoiltu.
Meinaa vaan audi kuskin luonne nousta esiin... Olenhan aikanaan ajellut audilla... Mutta tuon yksilön historia... Jos autoon olisi aukoton huoltokirja niin mikä ettei. Entinen omistaja, joka tuon on tuonut suomeen kertoi auliisti ummet ja lammet.
Toisaalta olisi parempi kun ei olisi autoa ollenkaan...
Auton omistaminen ja vaihtaminen on maalimanlopun hommaa. Tänään katselin tuossa iltasella, että on tuo w124 vaan mukavasti muotoiltu.
Meinaa vaan audi kuskin luonne nousta esiin... Olenhan aikanaan ajellut audilla... Mutta tuon yksilön historia... Jos autoon olisi aukoton huoltokirja niin mikä ettei. Entinen omistaja, joka tuon on tuonut suomeen kertoi auliisti ummet ja lammet.
Toisaalta olisi parempi kun ei olisi autoa ollenkaan...
Erittäin hyvä ystävä osti 130tkm ajetun muistikuvani mukaan -93 vuosimallia olevan vastaavan audin. Auto oli, ja on edelleenkin virheetön kunnoltaan, mutta.. Ruiskutuspumppu tuhoutui täysin, outo juttu. Tehot laimenivat viime talvena vähitellen, kunnes sammui kokonaan. Diesel-turusella oulussa oli pumppu hyllyssä, nyt kulkee. Pahin ilonpilaaja on kuitenkin ollut täysin tehoton lämmityslaite. Ilmeisesti tässä saksasta tuodusta puuttuvat lisävastukset, tai mitä näissä suomiversioissa nyt onkaan. Kertoi jättävänsä auton suosiolla pihaan(vaimolle!), ja ajaa itse kaikki ajonsa jumpperi sitikalla.
Paskoja kaikki audit ja vokkelot ja sekottajat ja siittimet...
Ajele pappi vaan mersulla, on se kuiteski auto ku vertaa noihin edellä mainittuihin.
Nii ja Romu: Jos siellä autisa ei tarkene vaikka kone lämoiää, nii vaiha lämmpärin kenno. Päätystä tiivisteet irti, niin nesteet kiertää vaan siellä päädyssä. Noita on muutama pitäny vaihtaa. Nätti homma, ei tarvi ku irrottaa kojelauta ja muut rojut ja lisäksi se kotelo konehuoneesta.
Ajele pappi vaan mersulla, on se kuiteski auto ku vertaa noihin edellä mainittuihin.
Nii ja Romu: Jos siellä autisa ei tarkene vaikka kone lämoiää, nii vaiha lämmpärin kenno. Päätystä tiivisteet irti, niin nesteet kiertää vaan siellä päädyssä. Noita on muutama pitäny vaihtaa. Nätti homma, ei tarvi ku irrottaa kojelauta ja muut rojut ja lisäksi se kotelo konehuoneesta.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Tuohon autiin on vaihettu myös syöttöpumppu, erikoista. Mikä niitä hajoittaa? Lämmityslaite tuntui tuossakin hengettömältä, liekkö niitä tuontiautojen ongelmia plaa plaa plaa plaa....
Niin, toisaalta eihän tässä kaupassa ole järkeä jos ajattelee HVM:n esiin tuomalla ajatuksella. Vaikka missäpä tässä olisi ollut järkeä. Vaihdoin tojotan vanhempaan mersuun ja siitä olen maksanut kivasti. Olisko sitten tämä jatkumoa vai tulisko toppi remonteille? En tiiä. Käytetyn vaihto käytettyyn on aina oma hommasa ja sitä täällä on spekuloitu jo moneen otteeseen.
Jos tässä tuumailis...
Niin, toisaalta eihän tässä kaupassa ole järkeä jos ajattelee HVM:n esiin tuomalla ajatuksella. Vaikka missäpä tässä olisi ollut järkeä. Vaihdoin tojotan vanhempaan mersuun ja siitä olen maksanut kivasti. Olisko sitten tämä jatkumoa vai tulisko toppi remonteille? En tiiä. Käytetyn vaihto käytettyyn on aina oma hommasa ja sitä täällä on spekuloitu jo moneen otteeseen.
Jos tässä tuumailis...
vaihtoehtoja muutaman tunnin ajomatkan päässä:
http://www.blocket.se/vi/7319242.htm?ca=1_5_s
http://www.blocket.se/vi/7160063.htm?ca=1_5_s
http://www.blocket.se/vi/7294498.htm?ca=1_5_s
verot max. 4500€
yhteensä 6500-8500€, ensimmäisen kohdalla luultavasti 6500€
paljonko jää Mersulle hintaa tai mikä on väliraha?
ei tarvi vastata - kunhan ajattelin antaa vaihtoehdon
http://www.blocket.se/vi/7319242.htm?ca=1_5_s
http://www.blocket.se/vi/7160063.htm?ca=1_5_s
http://www.blocket.se/vi/7294498.htm?ca=1_5_s
verot max. 4500€
yhteensä 6500-8500€, ensimmäisen kohdalla luultavasti 6500€
paljonko jää Mersulle hintaa tai mikä on väliraha?
ei tarvi vastata - kunhan ajattelin antaa vaihtoehdon
Datsuni on mun ratsuni.