Eukolle Porsche, olisko tuo kallis pidettävä (auto siis)
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Eukolle Porsche, olisko tuo kallis pidettävä (auto siis)
Takavetoinen saksalainen auto ei voi olla läpeensä paha, mutta nyt tulee kysymys, joka viistää jo aika tavalla oman kokemuskentän vasenta laitaa. Eli tieto on melko vähäistä.
Emäntä alkoi harkita ajokortin suorittamista, mikäli hänen ei tarvitse ajaa mielestään aivan liian suurta Mersua. Siis jotain naisellisempaa.
Joten auton pitäisi olla Porsche ja mielellään keltainen. Cabrio ei olisi lainkaan haittapuoli.
Perinteinen 911-malli ei tule kyseeseen: a) järkevällä hinnalla ei saa kuin 65-mallisen projektin b) osat ja ylläpito taitaa maksaa hunajaa c) aloittelijalle ei moista takamoottorimoukaria edes uskalla antaa.
Siis 944. Tuohan ei ole alan miesten mielestä oikea Porsche ensikään, jonkinlainen takavetoinen Audi ainoastaan. Mutta kuulemma hyvä ajaa ja melko luotettavakin. Ja asiaan: nuo eivät germaaniassa ole kovissakaan hinnoissa, eivät Suomessakaan. Mutta kuinka on osapolitiikan laita.
Auttaako epäporschemaisuus siinä, että osia yleensä saa ja ehkä jopa järkevään hintaan? Olisiko tuo kuitenkin sen verran siviili, että kyseessä on pikemmin mukavasti muotoiltu normipalikoilla pelaava jokamiehenpirssi (vrt. Camaro, Firebird, Celica, jne) eikä mikään teknisesti eksoottinen laitos. Vai unohdetaanko koko juttu .
Emäntä alkoi harkita ajokortin suorittamista, mikäli hänen ei tarvitse ajaa mielestään aivan liian suurta Mersua. Siis jotain naisellisempaa.
Joten auton pitäisi olla Porsche ja mielellään keltainen. Cabrio ei olisi lainkaan haittapuoli.
Perinteinen 911-malli ei tule kyseeseen: a) järkevällä hinnalla ei saa kuin 65-mallisen projektin b) osat ja ylläpito taitaa maksaa hunajaa c) aloittelijalle ei moista takamoottorimoukaria edes uskalla antaa.
Siis 944. Tuohan ei ole alan miesten mielestä oikea Porsche ensikään, jonkinlainen takavetoinen Audi ainoastaan. Mutta kuulemma hyvä ajaa ja melko luotettavakin. Ja asiaan: nuo eivät germaaniassa ole kovissakaan hinnoissa, eivät Suomessakaan. Mutta kuinka on osapolitiikan laita.
Auttaako epäporschemaisuus siinä, että osia yleensä saa ja ehkä jopa järkevään hintaan? Olisiko tuo kuitenkin sen verran siviili, että kyseessä on pikemmin mukavasti muotoiltu normipalikoilla pelaava jokamiehenpirssi (vrt. Camaro, Firebird, Celica, jne) eikä mikään teknisesti eksoottinen laitos. Vai unohdetaanko koko juttu .
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Vanhempi eli 924-mallin possuhan on VW/Audi moottorilla. Tuo 944 on Porschen omalla moottorilla. Moottori on periaatteessa 928:n V8 halkaistuna kallellaan olevaksi suoraksi neloskoneeksi. Kytkinremppa maksaa kuulemma hunajaa koska näissä on vaihdelaatikko taka-akselin yhteydessä. Ulkonäöltään 924 ja 944 ovat kovasti samankaltaisia mutta 944:ssä on leveämmät lokasuojat.
Mutta odotellaanpa SamuliS:n syvällistä analyysiä...
Mutta odotellaanpa SamuliS:n syvällistä analyysiä...
I drive an Opel. What's your excuse?
Pallonivelen vaihto maksaa rahaa sekin, pitää vaihtaa koko alatukivarsi(?) Naiset harvemmin vekslaa rattia auton seisoessa paikoillaan, joten tukivarsien vaihto tuskin tulee vastaan
http://personal.inet.fi/koti/sh/944/varaosat.html
Rahalla noista selviää ja tuskin on sen halvempaa monissa uusissa autoissa.
Nimim. "ostin juuri V70 alatukivarret"
http://personal.inet.fi/koti/sh/944/varaosat.html
Rahalla noista selviää ja tuskin on sen halvempaa monissa uusissa autoissa.
Nimim. "ostin juuri V70 alatukivarret"
Datsuni on mun ratsuni.
- PM
- Gourmet-ässä
- Viestit: 563
- Liittynyt: 30.9.2005 13:25
- Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
- Viesti:
Onpa hassua; äijällä on varaa pitää paria Ässää ajossa ja sitten se jännittää jonkun ikivanhan Porschen skraban ylläpitokulujen kanssa. Tietenkin naisen ollessa kyseessä kannattaa varautua yllättäviin, odottamattomiin kulueriin ja suhteuttaa kulunkeja hankinnan hyötysuhteeseen, kun et sää sillä kuitenkaan sais edes ajaa...
En tiedä, mutta ihan perseestä on.
Porsseli on välillä haamuillut mielessä, ehkä sitten joskus kun emäntä alkaa tarvita jotain kauppakassia, siinä käytössä ei niin tarvitse remontinkorjauskustannuksia miettiä+saa välillä ajaa ehkä itsekin.
944:seen olen itsekin päätynyt jos semmosen joskus hommaa, tosiaan nuo 911 possut on hieman hintavia.....pikkuvikaisesta 35 vuotta vanhasta rassista kun huudellaan vielä 15 tonnia...eikä taida löytyä osia ihan paikallisen tarvikeliikkeen hyllystä.
Kumma kyllä, porsseliin ja jopa ferrariin on jotkut erikoisemmat osat jopa edullisempia kuin joihinkin käyttöautoihin sama osa. Olisikohan niin että kusetus on tehty jo kauppahinnassa niin jälkimarkkinoinin kusetuspaineet ei ole niin korkealla kuin joissain muissa merkeissä.
944:seen olen itsekin päätynyt jos semmosen joskus hommaa, tosiaan nuo 911 possut on hieman hintavia.....pikkuvikaisesta 35 vuotta vanhasta rassista kun huudellaan vielä 15 tonnia...eikä taida löytyä osia ihan paikallisen tarvikeliikkeen hyllystä.
Kumma kyllä, porsseliin ja jopa ferrariin on jotkut erikoisemmat osat jopa edullisempia kuin joihinkin käyttöautoihin sama osa. Olisikohan niin että kusetus on tehty jo kauppahinnassa niin jälkimarkkinoinin kusetuspaineet ei ole niin korkealla kuin joissain muissa merkeissä.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Parahin Kaapo, tule kahville ja tarjoa olkapään jota vastaan nojata. Tilanteesi vaikuttaa erittäin huolestuttavalta ja nyt tarvitaan veljellistä tukea. Samalla saat allekirjoittaa paperit yhtä käyttökelpoisella korimallilla esiintyvän, mutta C-Mersun ylläpitokuluilla varustetun henkilöauton siirtämisestä Tärviön maisemiin.
-T
- Iippo Vinetto
- Autoencyklopedia
- Viestit: 1538
- Liittynyt: 23.5.2006 17:58
- Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.
Analyysi tulee (tieto)koneen huollon takia myöhässä, pahoittelut tästä (ja kirottu olkoon Tapiola).
Melitos olikin jo aika hyvin alustanut aiheen.
Hyvin kiikaroitu peli. 924 historian löytää netistä joten siihen en sen enempää kajoa. 944 tuli leveämpänä ja isomoottorisempana veljenä markkinoille 80-luvun alussa.
Alkupään mallit, etenkin talviautoina, vaikkakin edullisina, kannattaa skipata, ongelma on sukulaisuus 924 kanssa, ilmanvaihto tai enempikin sen puute, referoin 924 omistajaa talviautoilusta "syksyllä laitan lämmityksen täysille ja kevällä pois, siinä välissä palellaan koko talvi".
Vuosimallista 85,5 eteenpäin on autossa uusi kojelauta joka toi tullessaan termostaatti ohjatun lämmönsäädön ja oikean ilmanvaihdon (tarvittaessa käy saunasta). Samalla vaihtuivat alatukivarret Golf I --> alumiinisiin (16€/kpl vs. n.1200€ pari) joihin onneksi saa korjaussarjan.
Vuosimallista 87 eteenpäin vaihtui alusta jonkin verran ja puhutaan "uudemmasta ET:stä" mikä Suomentuu parempaan vanne valikoimana, jota ei missään nimessä voi pitää laajana, ellei ole valmis sijoittamaan vanteisiin auton verran käteistä. Alkuperäiset vanteet on hyvä sijoitus. Jako on harvinainen 5x113.
Luotettavuudeltaan ja käytännöllisyydeltään auto on kelpo peli. Koneilla on hyvällä historialla ajettu ilman availuja 4-500tkm. Takapenkit kippaamalla mahtuu tavaraa kahden hengen viikon-parin reissua varten, ml. laskettelukamat. Istuinmukavuus on kerta istumalla Hki-Joensuu ilman rykimistä. Auto on tehty viihtymään matkanteossa kovillakin nopeuksilla (mm. pyyhkijässä 4 nopeutta). Takapenkki arvatenkin tarjoaa poikittain istuen kehnon tilan yhdelle humalaiselle ja tarpeen vaatiessa kahdelle Kännissä olevalle (tosin pihalta on lähteny 924S kyydissä 6 humalaista) tuskaisen verran tilaa. Muistaakseni takapenkille löytyy oma lastenistuimensa.
Osia saa edullisesti, vaatii vaan vähän kaivelua ja vaivaa, yhteensopivista osista on olemassa jonkin sortin lista joka kertoo vastaavuudet VW jne osista. Kytkin on kallis, osat muistaakseni 6-800€ luokkaa, teetettynä AC:lla (AutoCarrera) 1800€. Työssä joutuu pudottaa Transakselin ja perä/laatikon=paljon tunteja. Takalasin ovh AC:lla on 4k€
Ajettavuus on sitten oma lukunsa, paperilla auto ei vaikuta niin ihmeelliseltä tai nopealta. Liikennevaloista saattaa (on ollutkin) joku Volvon turbofarmari olla nopeampi, mutta jos valoista aukeaa mutkainen tie niin Volvo ei pitkään roiku puskurissa.
Autolla voi ajaa tutut mutkatiet kovaa, osaavan käsissä Todella kovaa ja homma ei missään vaiheessa tunnu räimimiseltä tai repimiseltä vaan meno on aikuisen sivistynyttä ja eleetöntä. Auto ja alusta tekee työt ja kuski nauttii. Vääntöä on sen verran ettei Hondamaista kiljuttamista tarvitse harrastaa, vaan senkun vaihtaa ajoissa ja polkee. Ajotuntuma on hyvä, ratti kertoo kumminpäin yliajettu kolikko oli ja perse minnepäin se lähti. Eli alusta toimii olematta kivireki, joustaa ja myötäilee, mutta silti ei tarvitse pelätä että kyljet raapis maata. Jarrut on ajantasalla ja pysäyttää auton sen kummemin itsestään numeroa tekemättä (jarrut onkin sitten Porsche maailman kulmakivi, pysähtyy taatusti). Porschen pitkät mallisarjojen iät teki autoista jatkuvien pienten parannuksien kohteita, eli uudempi=parempi.
Positiivisia puolia
+ Todella hyvä ajaa, helppo ja silti antaa itsestään joka kerta jotain uutta haastetta.
+ Vääntö ja kulutus (etenkin matkassa) vs. muut samankokoiset. 130-150 matkanopeus ja kulutus oli n.8l, kaupungissa 11l alkaen.
+ Galvanoitu kori
+ Kattoluukku (semiavo), avoautoilun hyvät puolet ilman niskasärkyjä
+ Jykevyys, näitä on mällätty, toinen kylki solmus ei vaikuta ehjän puolen toimintaan mitenkään.
+ Ergonomia ja penkit (etenkin sport penkit)
+ Urheiluauto, ei bulevardisportti.
+ Tankin koko, 85l, ei tarvitse jatkuvasti pysähdellä
Miinuspuolta ja tarkastettavia kohteita.
- Valot, vaatii releytyksen ja johdotuksen
- Oven kahvat, rasvaa
- Takakontin avaus sisältä, säätöä (toimii 1/25)
- Moottorin tukikumi, sisältää glygolia, kuluu ja vuotaa tyhjäksi. Koneen tulee käydä tyhjäkäyntiä värinöittä, koneessa on kaks tasapainotus akselia.
- Lohko alumiinia, sylinteriptket pinnoitettu Nicasil:illä. Ei porata, putkitus/pinnoitus.
- Bensaletkut pakosarjan päällä, tarkistettava/vaihdettava.
- Hihnat, 60tkm max. Ei tietoa vaihdosta, heti vaihtoon.
- Kattoluukun avausmekanismin muovirattaat.
- Kytkin, polkimen pitäis olla kevyt, kytkimen alkaessa olla loppu poljin muuttuu raskaammaksi. Tiedetään tapauksia joissa kytkinpoljinaseltema on revennyt tulipellistä.
- DME rele, kannattaa vaihtaa uudempaan versioon. Ohjaa bensansyöttöä ettei matka katkea.
- Nostaa lämpöjä hitaassa kaupunkiajossa. Ei väliä jos flekti ja termari toimii.
- Näkyvyys taakse, etenkin alkuperäisillä peileillä (paranee 968 peileillä)
- Urheiluauto, sisään ja ulosmeno hienoista urheilua.
- Tankin koko, 85l 98E, no onneks ei tarvii jatkuvasti tankata.
:Mallit:
924 Ok, mopo, audin kone porschen sisuskaluilla.
931 (924turbo) Old Skuul turbo, harvinaisempi, erikoisemmat osat vaatii etsimistä.
944 <-- 85.5 Hyvä alku, 24 periytyvät ongelmat konttorin puolella.
924S kakspuolikas Porschen oma kone 924 korissa.
944 --> 85.5 Paras valinta ekaks porscheks, edullinen lähestymiskulma ja vastinetta koko rahalle.
951 (944turbo) Aivan Omaa Luokkaansa, Porschen best kept secret. Vapari ja Turbo on täysin eri autoja, potentiaalia todella pitkälle. Tehtaan insinööri teki töitä paljon saadakseen autosta mopomman ettei malli talloisi isoveli 911 varpaille. Kallis pitää !
944S 2.5 16V enemmän kierroksia ja tehoa (193hp), vähempi vääntöä. 16v "kalleus" mene suoraan 944 S2, kulkematta lähtöruudun kautta
944 2.7 Tekohengitys, väännökäs, ero 2.5 on 1hp
944 S2 Kolmelitrainen "isolohko" 211hp tarjoaa menoa ja meininkiä, erittäin hyvä korvike Turbolle. Vääntöä Todella mukavasti
968 (944 S3) "Täysin" uusi auto, joten uusi numero, VarioCam (vrt. VTec) tuo 3 tehopiikkiä ja vääntöjuhla jatkuu. 6 vaihteinen laatikko=kallis.
Melitos olikin jo aika hyvin alustanut aiheen.
Hyvin kiikaroitu peli. 924 historian löytää netistä joten siihen en sen enempää kajoa. 944 tuli leveämpänä ja isomoottorisempana veljenä markkinoille 80-luvun alussa.
Alkupään mallit, etenkin talviautoina, vaikkakin edullisina, kannattaa skipata, ongelma on sukulaisuus 924 kanssa, ilmanvaihto tai enempikin sen puute, referoin 924 omistajaa talviautoilusta "syksyllä laitan lämmityksen täysille ja kevällä pois, siinä välissä palellaan koko talvi".
Vuosimallista 85,5 eteenpäin on autossa uusi kojelauta joka toi tullessaan termostaatti ohjatun lämmönsäädön ja oikean ilmanvaihdon (tarvittaessa käy saunasta). Samalla vaihtuivat alatukivarret Golf I --> alumiinisiin (16€/kpl vs. n.1200€ pari) joihin onneksi saa korjaussarjan.
Vuosimallista 87 eteenpäin vaihtui alusta jonkin verran ja puhutaan "uudemmasta ET:stä" mikä Suomentuu parempaan vanne valikoimana, jota ei missään nimessä voi pitää laajana, ellei ole valmis sijoittamaan vanteisiin auton verran käteistä. Alkuperäiset vanteet on hyvä sijoitus. Jako on harvinainen 5x113.
Luotettavuudeltaan ja käytännöllisyydeltään auto on kelpo peli. Koneilla on hyvällä historialla ajettu ilman availuja 4-500tkm. Takapenkit kippaamalla mahtuu tavaraa kahden hengen viikon-parin reissua varten, ml. laskettelukamat. Istuinmukavuus on kerta istumalla Hki-Joensuu ilman rykimistä. Auto on tehty viihtymään matkanteossa kovillakin nopeuksilla (mm. pyyhkijässä 4 nopeutta). Takapenkki arvatenkin tarjoaa poikittain istuen kehnon tilan yhdelle humalaiselle ja tarpeen vaatiessa kahdelle Kännissä olevalle (tosin pihalta on lähteny 924S kyydissä 6 humalaista) tuskaisen verran tilaa. Muistaakseni takapenkille löytyy oma lastenistuimensa.
Osia saa edullisesti, vaatii vaan vähän kaivelua ja vaivaa, yhteensopivista osista on olemassa jonkin sortin lista joka kertoo vastaavuudet VW jne osista. Kytkin on kallis, osat muistaakseni 6-800€ luokkaa, teetettynä AC:lla (AutoCarrera) 1800€. Työssä joutuu pudottaa Transakselin ja perä/laatikon=paljon tunteja. Takalasin ovh AC:lla on 4k€
Ajettavuus on sitten oma lukunsa, paperilla auto ei vaikuta niin ihmeelliseltä tai nopealta. Liikennevaloista saattaa (on ollutkin) joku Volvon turbofarmari olla nopeampi, mutta jos valoista aukeaa mutkainen tie niin Volvo ei pitkään roiku puskurissa.
Autolla voi ajaa tutut mutkatiet kovaa, osaavan käsissä Todella kovaa ja homma ei missään vaiheessa tunnu räimimiseltä tai repimiseltä vaan meno on aikuisen sivistynyttä ja eleetöntä. Auto ja alusta tekee työt ja kuski nauttii. Vääntöä on sen verran ettei Hondamaista kiljuttamista tarvitse harrastaa, vaan senkun vaihtaa ajoissa ja polkee. Ajotuntuma on hyvä, ratti kertoo kumminpäin yliajettu kolikko oli ja perse minnepäin se lähti. Eli alusta toimii olematta kivireki, joustaa ja myötäilee, mutta silti ei tarvitse pelätä että kyljet raapis maata. Jarrut on ajantasalla ja pysäyttää auton sen kummemin itsestään numeroa tekemättä (jarrut onkin sitten Porsche maailman kulmakivi, pysähtyy taatusti). Porschen pitkät mallisarjojen iät teki autoista jatkuvien pienten parannuksien kohteita, eli uudempi=parempi.
Positiivisia puolia
+ Todella hyvä ajaa, helppo ja silti antaa itsestään joka kerta jotain uutta haastetta.
+ Vääntö ja kulutus (etenkin matkassa) vs. muut samankokoiset. 130-150 matkanopeus ja kulutus oli n.8l, kaupungissa 11l alkaen.
+ Galvanoitu kori
+ Kattoluukku (semiavo), avoautoilun hyvät puolet ilman niskasärkyjä
+ Jykevyys, näitä on mällätty, toinen kylki solmus ei vaikuta ehjän puolen toimintaan mitenkään.
+ Ergonomia ja penkit (etenkin sport penkit)
+ Urheiluauto, ei bulevardisportti.
+ Tankin koko, 85l, ei tarvitse jatkuvasti pysähdellä
Miinuspuolta ja tarkastettavia kohteita.
- Valot, vaatii releytyksen ja johdotuksen
- Oven kahvat, rasvaa
- Takakontin avaus sisältä, säätöä (toimii 1/25)
- Moottorin tukikumi, sisältää glygolia, kuluu ja vuotaa tyhjäksi. Koneen tulee käydä tyhjäkäyntiä värinöittä, koneessa on kaks tasapainotus akselia.
- Lohko alumiinia, sylinteriptket pinnoitettu Nicasil:illä. Ei porata, putkitus/pinnoitus.
- Bensaletkut pakosarjan päällä, tarkistettava/vaihdettava.
- Hihnat, 60tkm max. Ei tietoa vaihdosta, heti vaihtoon.
- Kattoluukun avausmekanismin muovirattaat.
- Kytkin, polkimen pitäis olla kevyt, kytkimen alkaessa olla loppu poljin muuttuu raskaammaksi. Tiedetään tapauksia joissa kytkinpoljinaseltema on revennyt tulipellistä.
- DME rele, kannattaa vaihtaa uudempaan versioon. Ohjaa bensansyöttöä ettei matka katkea.
- Nostaa lämpöjä hitaassa kaupunkiajossa. Ei väliä jos flekti ja termari toimii.
- Näkyvyys taakse, etenkin alkuperäisillä peileillä (paranee 968 peileillä)
- Urheiluauto, sisään ja ulosmeno hienoista urheilua.
- Tankin koko, 85l 98E, no onneks ei tarvii jatkuvasti tankata.
:Mallit:
924 Ok, mopo, audin kone porschen sisuskaluilla.
931 (924turbo) Old Skuul turbo, harvinaisempi, erikoisemmat osat vaatii etsimistä.
944 <-- 85.5 Hyvä alku, 24 periytyvät ongelmat konttorin puolella.
924S kakspuolikas Porschen oma kone 924 korissa.
944 --> 85.5 Paras valinta ekaks porscheks, edullinen lähestymiskulma ja vastinetta koko rahalle.
951 (944turbo) Aivan Omaa Luokkaansa, Porschen best kept secret. Vapari ja Turbo on täysin eri autoja, potentiaalia todella pitkälle. Tehtaan insinööri teki töitä paljon saadakseen autosta mopomman ettei malli talloisi isoveli 911 varpaille. Kallis pitää !
944S 2.5 16V enemmän kierroksia ja tehoa (193hp), vähempi vääntöä. 16v "kalleus" mene suoraan 944 S2, kulkematta lähtöruudun kautta
944 2.7 Tekohengitys, väännökäs, ero 2.5 on 1hp
944 S2 Kolmelitrainen "isolohko" 211hp tarjoaa menoa ja meininkiä, erittäin hyvä korvike Turbolle. Vääntöä Todella mukavasti
968 (944 S3) "Täysin" uusi auto, joten uusi numero, VarioCam (vrt. VTec) tuo 3 tehopiikkiä ja vääntöjuhla jatkuu. 6 vaihteinen laatikko=kallis.
Viimeksi muokannut SamuliS, 18.12.2007 14:26. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
Niin joo, ylipäätään suosittelen. Ainut auto jota on jääny ikävä myydessä
Jos naisellasi pysyy mersu (takaveto) näpeissä niin tää on yhtä juhlaa, 50/50 painojakauma tekee etenemisestä talvella ilman lukkoakin helppoa (hetken oli edessä kitkat, takana kesärenkaat, ei huomannu ajaessa lumellakaan).
Varotan, se sitten vie koko käden ja Pysy Poissa Turboista tai teet kauppaa sielustas .
Katos nää linkit
Porsche 944 Suomeks
9xxFin
Omat tarinat
Edit
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen. Ei se kättä ja jalkaa maksa, eli kyllä sulla on varaa pitää 944 2.5
Perinteisesti etit parhaan mitä rahallas saat.
Jos naisellasi pysyy mersu (takaveto) näpeissä niin tää on yhtä juhlaa, 50/50 painojakauma tekee etenemisestä talvella ilman lukkoakin helppoa (hetken oli edessä kitkat, takana kesärenkaat, ei huomannu ajaessa lumellakaan).
Varotan, se sitten vie koko käden ja Pysy Poissa Turboista tai teet kauppaa sielustas .
Katos nää linkit
Porsche 944 Suomeks
9xxFin
Omat tarinat
Edit
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen. Ei se kättä ja jalkaa maksa, eli kyllä sulla on varaa pitää 944 2.5
Perinteisesti etit parhaan mitä rahallas saat.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
No jopas tuli perusteellinen purkaus kaiken taiteen sääntöjen mukaan - kiitokset kattavasta infosta. Katsotaanpa mitä talven taittuminen tuo tullessaan.
Eerolalle myös kiitokset osanotosta ja ymmärryksen tarjoamisesta, vaihtoehdon tarjoamisesta puhumattakaan. Taitaa vain mennä tuo budjetti tämän kohdalla hiukan pitkäksi, jos kohta kunnollinen Porsaskaan ei taida irrota ainakaan kovasti alle kympillä. Tai Saksasta kyllä, jos tarpeeksi vanhan löytää, niin verojakaan ei lankea ylenpalttisesti.
Jotenkin vaan viistolla tavalla olen mieltynyt 944-mallien olemukseen.
Onko sillä sitten tekemistä järjen kanssa, on toinen juttu - silloin pitänee keskustella vaikkapa Avensiksesta tai Focuksesta
Eerolalle myös kiitokset osanotosta ja ymmärryksen tarjoamisesta, vaihtoehdon tarjoamisesta puhumattakaan. Taitaa vain mennä tuo budjetti tämän kohdalla hiukan pitkäksi, jos kohta kunnollinen Porsaskaan ei taida irrota ainakaan kovasti alle kympillä. Tai Saksasta kyllä, jos tarpeeksi vanhan löytää, niin verojakaan ei lankea ylenpalttisesti.
Jotenkin vaan viistolla tavalla olen mieltynyt 944-mallien olemukseen.
Onko sillä sitten tekemistä järjen kanssa, on toinen juttu - silloin pitänee keskustella vaikkapa Avensiksesta tai Focuksesta
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Kyllä sä saat hyvän 6-8k€, omalla oli ajettu 190tkm, huoltokirjalla ja maksoin 6.2k€. Kympin nurkilta alkaa saamaan S2:sta. Pyynti ja myyntihinnat on jälleen kerran eri.Kaapo kirjoitti:Taitaa vain mennä tuo budjetti tämän kohdalla hiukan pitkäksi, jos kohta kunnollinen Porsaskaan ei taida irrota ainakaan kovasti alle kympillä.
Porsche 944 varaosat ja yhteensopivuudet
Viimeksi muokannut SamuliS, 18.12.2007 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Todella lustia luettavaa tuo yhteensopivuuslista mutta näin se kai integroituneessa teollisuudessa kuuluukin mennä.
Mikan ei kannatta olla huolissaan Tärviön omantunnon ja vallan vahtikoiran mielenterveydestä; sehän on menetetty jo syntymävaiheessa ja korjaantuminen saattaisi olla kohtalokasta .
Ja pitää muistaa, että Porsas on pikemminin rouvan mieleenjuolahtama, itse vaan säestelen takavasemmalla. Henkilökohtaisesti askaretta riittää kyllä kahden S:n kanssa ilman kolmattakin saksalaisvalmisteista autoa (sanoo nimimerkki, joka on omistanut myös kaksi Opelia )
Mikan ei kannatta olla huolissaan Tärviön omantunnon ja vallan vahtikoiran mielenterveydestä; sehän on menetetty jo syntymävaiheessa ja korjaantuminen saattaisi olla kohtalokasta .
Ja pitää muistaa, että Porsas on pikemminin rouvan mieleenjuolahtama, itse vaan säestelen takavasemmalla. Henkilökohtaisesti askaretta riittää kyllä kahden S:n kanssa ilman kolmattakin saksalaisvalmisteista autoa (sanoo nimimerkki, joka on omistanut myös kaksi Opelia )
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Ne jarrut, köh köh. GT2 palikoilla, pysähtyy, useammankin ratakierroksen jälkeen.SamuliS kirjoitti: Jarrut on ajantasalla ja pysäyttää auton sen kummemin itsestään numeroa tekemättä (jarrut onkin sitten Porsche maailman kulmakivi, pysähtyy taatusti).
Kahden porschen ex omistajana voin suositella lämpimästi jos itsellä mahdollisuus korjata/huoltaa.
Parhaat autot mitä olen ajanu ja kaiho jäi niin kova että vielä pitää palata.
924 oli edullinen osiensa puolesta, motonet ja purkaamot pullollaan. Vuoden mittaan ylläpito samaa hintaluokkaa civicin kanssa.
928 oli taasen huolloilleen helpoin tähän mennessä, siinä on mietitty joka kohta tarkkaan. kalliimmat osat on ollut tohon 420sel mersuun kun tohon possuun, toki joutu tilaan saksasta/usasta ja joutu odotteleen postikustia kun osat tuli perille.
Porsche foorumi on hyvä ja apuja löytyy niinku täälläkin ja Hämeenlinnassa Zakotto osien hankintaan myös edullinen ja hyvä valikoima kulutusosia.
Jos jompaan kumpaan malliin päädyt niin on tallessa englanninkieliset korjausoppat pdf muodossa.
Parhaat autot mitä olen ajanu ja kaiho jäi niin kova että vielä pitää palata.
924 oli edullinen osiensa puolesta, motonet ja purkaamot pullollaan. Vuoden mittaan ylläpito samaa hintaluokkaa civicin kanssa.
928 oli taasen huolloilleen helpoin tähän mennessä, siinä on mietitty joka kohta tarkkaan. kalliimmat osat on ollut tohon 420sel mersuun kun tohon possuun, toki joutu tilaan saksasta/usasta ja joutu odotteleen postikustia kun osat tuli perille.
Porsche foorumi on hyvä ja apuja löytyy niinku täälläkin ja Hämeenlinnassa Zakotto osien hankintaan myös edullinen ja hyvä valikoima kulutusosia.
Jos jompaan kumpaan malliin päädyt niin on tallessa englanninkieliset korjausoppat pdf muodossa.
500CL 500SL
Re: Eukolle Porsche, olisko tuo kallis pidettävä (auto siis)
Niinkuin MIKÄ on naisellista?Kaapo kirjoitti:Takavetoinen saksalainen auto ei voi olla läpeensä paha, mutta nyt tulee kysymys, joka viistää jo aika tavalla oman kokemuskentän vasenta laitaa. Eli tieto on melko vähäistä.
Emäntä alkoi harkita ajokortin suorittamista, mikäli hänen ei tarvitse ajaa mielestään aivan liian suurta Mersua. Siis jotain naisellisempaa.
Joten auton pitäisi olla Porsche ja mielellään keltainen. Cabrio ei olisi lainkaan haittapuoli.
Eikös mersu nyt kuitenkin ole tuoreelle kuskille turvallisempi kuin joku urheiluauto?
Kuningatarkin (siis Nauvon) ajaa isoja farmareita ja on OIKEASTI naisellinen nainen. Ja pussipysäköi nappiin ensimmäisestä päivästä. Ei se auton koosta ole kiinni, vaan siitä autokoulun opetuksesta.
Ja jos TOSI NAISELLISTA ajattelit, niin osta kunnollinen iso moottoripyörä. Musta.
Kamarineito
® Mesen linttaklubi
Linttalady
® Mesen linttaklubi
Linttalady
Kerran olen 944:lla päivän ajellut ja se riitti...nimittäin aiheuttamaan aivan älyttömän Porsche-kuumeen. 2.7 se oli, tehoa ja ajettavuutta tuntui olevan todella riittävästi, mutkatiet pääsi todellakin läpi erittäin nopeasti. Joku Turbo S olisi mahtava, maksakoot pitäminen mitä maksaa. Automaatti-dieseli mersun jälkeen tuollaisen ratissa tuntee itsensä kykeneväiseksi mihin vaan, unohtuu raha- ja erektiohuolet
W203 C220CDi A + Britti-Bemari.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Re: Eukolle Porsche, olisko tuo kallis pidettävä (auto siis)
Njaa, ehkä vertaus oli hieman ontuva, mutta focus oli ennenmuuta auton koossa. Mutta toisaalta kyllä keltainen avo-944 on naisellisempi kuin musta W140 tai Possu 911. Oikeastaan nainen avopossun ratissa on, jos ei ehkä naisellisimpia, niin ainakin Telluksen seksikkäimpiä näkyjänamnam kirjoitti:Niinkuin MIKÄ on naisellista?Kaapo kirjoitti:Takavetoinen saksalainen auto ei voi olla läpeensä paha, mutta nyt tulee kysymys, joka viistää jo aika tavalla oman kokemuskentän vasenta laitaa. Eli tieto on melko vähäistä.
Emäntä alkoi harkita ajokortin suorittamista, mikäli hänen ei tarvitse ajaa mielestään aivan liian suurta Mersua. Siis jotain naisellisempaa.
Joten auton pitäisi olla Porsche ja mielellään keltainen. Cabrio ei olisi lainkaan haittapuoli.
Eikös mersu nyt kuitenkin ole tuoreelle kuskille turvallisempi kuin joku urheiluauto?
Kuningatarkin (siis Nauvon) ajaa isoja farmareita ja on OIKEASTI naisellinen nainen. Ja pussipysäköi nappiin ensimmäisestä päivästä. Ei se auton koosta ole kiinni, vaan siitä autokoulun opetuksesta.
Ja jos TOSI NAISELLISTA ajattelit, niin osta kunnollinen iso moottoripyörä. Musta.
Musta moottoripyörä on jo.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Nimimerkillä kokemusta on, osta Rouvalle Mersu ei ne naapurin rouvat tajua Porshesta yhtään mitään mutta Mersun ne tietää, voin sanoa että Mersun oston jälkeen Rouvalle on kyyti ollut maikoisaa
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Yks pointti,joka ei osunut silmiini oli ohjaustehostin Kun kerran olet sitä mammalle ostamassa se on välttämätön Porsche ilman tehostinta on jokseenkin raskas kaupunkiliikenteessä käsitellä.Se oli aikoinaan kytkimen ohella syy miksi meiltä Possu lähti liian hankala peli rouvalle.Lähes kaikki 92nepat on ilman tehostinta ja alkupään 9nepanepatkin.Targakatto oli omasta mielestäni mukava +++.
Muutoin Samuli S. kertoikin kaiken olennaisen.
92nepoista löydät tietoa: http://www.tipec.org.uk/html/reg-924.htm
Muutoin Samuli S. kertoikin kaiken olennaisen.
92nepoista löydät tietoa: http://www.tipec.org.uk/html/reg-924.htm
Hyödytön katsoo, kun joku tekee järjetöntä !
jomi
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan
jomi
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan