4x4pickup/paku, mutta mikä?
4x4pickup/paku, mutta mikä?
Hieman harkinnan alla olisi jonkunlainen neliveto pick-up tai sitten paku. Ja halpa..joku parin-kolmen tonnin diesel. Pakuissa nyt ei oikein tule muita mieleen kuin volkkari, tosin hinta menee tuosta jonkun verran yli, varsinkin jos nelivetoisen haluaa(ei tarvitse ehdottaa Hiacea).Pick-upeissa onkin sitten valinnan varaa, Mazda, Nissan, Mitsubishi..mitähän muita.
Asiaa tässä vasta kypsytellään, joskus talven mittaan jos saisi ostettua, tai sitten joskus...
Kertokaapa noista pick-upeista, tyyppivikoja eri merkeillä ja muutenkin mikä olisi hankinnan arvoinen.
Asiaa tässä vasta kypsytellään, joskus talven mittaan jos saisi ostettua, tai sitten joskus...
Kertokaapa noista pick-upeista, tyyppivikoja eri merkeillä ja muutenkin mikä olisi hankinnan arvoinen.
Oulaisissa
näytti viikko sitten olevan nissan patrol paketti autona, eikä ollut pahan kalliskaan. Tiedä sitten kunnosta
näytti viikko sitten olevan nissan patrol paketti autona, eikä ollut pahan kalliskaan. Tiedä sitten kunnosta
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Mazdan paku nelikkona, ne on ainakin uutenakin lähes takavetosen hintasia, et kait ne ois halpoja käytettynäki...
Mut onhan niitä parempiaki, vaikka se hiace...
Mut onhan niitä parempiaki, vaikka se hiace...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Enpä voi muutaku vetää kotiapäin ja kehua nissania
Ei silti, vähempi herkkä ruostumaan kuin mitsu ja tojota, SD sarjan koneet melko legendoja, uudemmat TD:t nyt ei niinkään.. Maastossa hitusen huonompi kuin hilux, tosin näissä nissaneissa on kitkalukot vakiona! Pitkä peräylitys vain vähän tympii..
Ei silti, vähempi herkkä ruostumaan kuin mitsu ja tojota, SD sarjan koneet melko legendoja, uudemmat TD:t nyt ei niinkään.. Maastossa hitusen huonompi kuin hilux, tosin näissä nissaneissa on kitkalukot vakiona! Pitkä peräylitys vain vähän tympii..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Ei välttämättä huonosti vedetty!Lerssinen kirjoitti:Enpä voi muutaku vetää kotiapäin ja kehua nissania
Kyllä ne Tatsunit ihan päteviä vehkeitä on!
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
suosittelen kokeilemaan Isuzua huoltoautoksi leimattuna ja varsinkin 2.8TD koneella olevaa. Menee pienellä naftalla,kulutus 7,3-10l/100km ihan kaasujalasta riippuen ainoat viat ovat siinä että tahtoo ruostua koppa ja tuo vaihteisto ei tahdo kestää vääränlaista käyttöä(jurnutetaan 5-vaihteella liian hitaasti/kärry perässä)
tai sitten Opel Campoa 3.1TD koneella(suoraan Isuzun tekniikka melkein kokonaan mutta läntätty vain opelin logo joka paikkaan ja näissä jopa vaihteistokin kestää)
tai sitten ostat vaan ihan suosiolla jonkun toyotan...kestää käyttöä aika lailla
tai sitten Opel Campoa 3.1TD koneella(suoraan Isuzun tekniikka melkein kokonaan mutta läntätty vain opelin logo joka paikkaan ja näissä jopa vaihteistokin kestää)
tai sitten ostat vaan ihan suosiolla jonkun toyotan...kestää käyttöä aika lailla
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Jos tuon saa 2000-3000 väliin niin voin hakea heti (siis tuon rässsin kuvan auton)
Joku tuollanen lava-auto tai oikea paku pitää kyllä olla.Tuollaset "veronkierto" maasturit sun muut ei oikein ole minulle käytännöllisiä.
Kyllähän noista tuo Nissani on sellainen josta en ole ainakaan kuullut mitään pahaa. Kohtuu hintaisiakin, tosin enpä noita halpoja ole läheltä käynyt katsomassakaan. Vanha sanonta "moni kakku nettiauton kuvissa kaunis" on usein totta. Jaa että kitkalukot, sehän kuulostaa kivalle.
Tuo Mazda/Nissan/Mitsu kolmikko on aika saman hintaista, tojotat sitten ihan tajuttoman kalliita.No sellaista en kyllä periaatteesta ostaisi muutenkaan
Joku tuollanen lava-auto tai oikea paku pitää kyllä olla.Tuollaset "veronkierto" maasturit sun muut ei oikein ole minulle käytännöllisiä.
Kyllähän noista tuo Nissani on sellainen josta en ole ainakaan kuullut mitään pahaa. Kohtuu hintaisiakin, tosin enpä noita halpoja ole läheltä käynyt katsomassakaan. Vanha sanonta "moni kakku nettiauton kuvissa kaunis" on usein totta. Jaa että kitkalukot, sehän kuulostaa kivalle.
Tuo Mazda/Nissan/Mitsu kolmikko on aika saman hintaista, tojotat sitten ihan tajuttoman kalliita.No sellaista en kyllä periaatteesta ostaisi muutenkaan
- Iippo Vinetto
- Autoencyklopedia
- Viestit: 1538
- Liittynyt: 23.5.2006 17:58
- Paikkakunta: Tampereen alla, Hangon yllä.
Osta Pick Up 4 X 4 Diesel 2-3 rahaan ja opit samalla kätevästi hitsaamaan. Kyllä ne alta kolmentonnin pikkarit on nähty niin moneen kertaan. Täytyy olla halavatun hyvä tuuri että tuohon rahaan saat hyvän. Jos tarviit sitä aikuisten oikeasti pääsääntöisesti maastossa niin silloin ehdottomasti Hiluxi, tekniikan puolesta pomminvarma, maavaraa vakionakin kohtuulisesti ja manuaaliset napalukot jotka ovat 100 KERTAA PAREMMAT kuin kitkalukot. Tienpäällä traktori kuten oikeasti maastokelpoinen auto luonnostaankin on. Jos taas ajelut painottuu pikiteille ja mökki/metsäteille, niin sitten joku muu japsikikotin, käytännössä ihan sama mikä. Kaikissa on omat oikkunsa ja ihan sama mikä se noista killisilimän tekemistä on, niin samanlaisia lahoja paskoja ne ovat, mutta paljon parempia ajettavuudeltaan. Nythän kuitenkin puhutaan pyöreästi parikymmentävuotiaisista japanian autoista niin merkkiin katsomatta lahoa löytyy tasapuolisesti. Se miten autoa on viitsitty pitää merkkaa aikas paljon. Itse käytän tuota pajeroa hirvimettällä mutta maastoon sitä ei käytännössä ole tarvinnut viedä ollenkaan ja nyt olisi kiikarissa pensa rankerooveri orkkiskunnossa ja jos se kauppa toteutuu niin pajero saa luvan etsiä uuden isännän.
Lerssinen kirjoitti:Enpä voi muutaku vetää kotiapäin ja kehua nissania
Ei silti, vähempi herkkä ruostumaan kuin mitsu ja tojota, SD sarjan koneet melko legendoja, uudemmat TD:t nyt ei niinkään.. Maastossa hitusen huonompi kuin hilux, tosin näissä nissaneissa on kitkalukot vakiona! Pitkä peräylitys vain vähän tympii..
Tuota..Tasauspyörästön lukkohan on täysin eri asia kuin nuo napalukot, eivät toisiinsa liity mitenkään. Vaikka noita automaattilukkoja varmaan siis tarkoititkin? Onkos noissa muissa automaattinapalukkoja? Manuaaliset tosiaan paremmat keston kannalta.Jone M kirjoitti: manuaaliset napalukot jotka ovat 100 KERTAA PAREMMAT kuin kitkalukot.
No hiluxi on poissa laskuista hintansa takia, nuo uudempi koppaiset tiisselit maksaa aivan törkeästi. Ja sitä vanhempaa en ota, aika karmea ajettava kun etupäässäkin lehtijouset. Ja muutenkin tojota..tulee näppyjä.
Eihän tuohon hintaan uudenveroista autoa saa, se on tiedossa. Mutta enpä silti ala siihen sijoittamaan enempää, eri asia jos sillä tulisi ajettua enemmän. Nyt käyttö muutama tonni vuodessa... Iän mukanaan tuomat laho tms. viat nyt tietty osaa katsella, ja muutenkin kuulostella onko ihan loppu (hitsaaminen on jo harjoiteltu ) Eri merkeissä/malleissa on vaan joskus sellaisia susiversioita mitä ei kannata ottaa hyväkuntoisenakaan. No näissä ei näköjään ole. Paitsi yksi on mitä en ota:sellainen 80 luvun Isuzu olikohan nyt 2.5 koneella. SE kone on täysi susi.
No tosiaan eipä tässä mitään kiirettä tuon hankinnan kanssa, joko talven aikaan tai sitten seuraavana vuonna Tai sitten heti kun sattuu oikein sopiva kohdalle. Tietäisipähän vähän mitä merkkejä kannattaa ottaa.No tähän astisen perusteella kaikkia
Juu näin on, moni vaan luulee kun autossa on nuo automaatti napalukot, joista kuulee puhuttavan myös kitkalukkoina en tiedä miksi, että siellä olisi myös etupäässä tasauspyörästön kitkalukko jota aika harvassa tapaa.AM kirjoitti: Tuota..Tasauspyörästön lukkohan on täysin eri asia kuin nuo napalukot, eivät toisiinsa liity mitenkään.
Onko muuten Nissanissa etutasauspyörästössä kitkalukko ????
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Eihän siitä sun kotoa oo pitkälti ruotsiin? Mee hakeen sieltä alle 6/92 toyota/volkkari. (hilux/taro) Ei tartte , muuta kuin katsastaa? Ei taida olla vielä muuttunut , mutta saahan sit rahat pois mahdollisesti?.
-89-> uudemmissa tulee vääntösauvat+risukeula ja ajettavuus parani huomattavasti jäykkäakselisesta. Tai sitten ( tyttöporukalla) käymään virossa.
Saa huomattavasti ruosteettoman hakemalla. Mihis sun subarupakulavaneliveto on kadonnut?
-89-> uudemmissa tulee vääntösauvat+risukeula ja ajettavuus parani huomattavasti jäykkäakselisesta. Tai sitten ( tyttöporukalla) käymään virossa.
Saa huomattavasti ruosteettoman hakemalla. Mihis sun subarupakulavaneliveto on kadonnut?
big jopo
^^Joo,eihän tästä tartte ajaa kuin 150km niin kaikki puhuu ruotsia No se rapakko sitten vielä välissä oikein ruotsin puolelle. Kattelin vähän Blocketista, mutta eipä noita Hiluxeja edes oikein ole myynnissä, muutama löytyi mutta nekin kalliita No bensa vehkeitä tuntuu löytyvän, joka merkiltä. Nissaneita oli kyllä aika paljonkin, hitusen halvempia kuin Suomessa, jospa sitten olisivat parempi kuntoisia.Tai sitten eivät... Pitääpä seurata sieläkin tarjontaa.
Onhan Subbe tuolla tallissa, vois oikein myyntiin laittaa tässä kun jaksaa.
Onhan Subbe tuolla tallissa, vois oikein myyntiin laittaa tässä kun jaksaa.
Laatikkovikana nissaneissa on suurimmalta osin käyttö Edelleen se vitosellä kärryn vetäminen ja 50km/h ajaminen sen särkee.. Laatikko on silti heikko kohta hei huomatkaas ajan nissanilla ja MYÖNNÄN sen
Itselläni nimittäin tuossa kuvan dassunissa on laurelin laatikko
Laakerointi on muuten ok mutta öljyä saa pitää pikkaisen yli aukon, nimittäin 5 vaihde on sivuakselilla ja se vaatii sen 80km/h vauhdin että öljyä roiskuaa sinne laakereille, 60km/h vauhdissa tätä ei tapahdu...
Etulukkoja noissa on molempaa mallia, tarkoitin lukkoPERÄÄ!! Mitäs sitä 4 vetoiseksi autoaan kutsuu jos edessä vetää yksi ratas ja takana yksi
Peräylitys noissa on JULMA!! Pienesti paranee kun poistaa puskurin mutta silti, eniten maastoajoa haittaava tekijä.. Ja se että tällaisen hyväkuntoisen löytäminen 3000 eurolla...
...
...
ÄÄÄÄHÄÄHHÄHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
Omalla oli muuten ajettu 177tkm kun ostin.. Eikä vieläkään paikan paikkaa rungossa (juu ja ehjäkin on).. Nimittäin tää isäntä oli sen jokuseen otteeseen vuodessa aina huuhtonut runkopalkit letkulla tyhjäks ja tervaa perään, vittu ja ei ole muuten tarttenu paikata kertaakaan
Itselläni nimittäin tuossa kuvan dassunissa on laurelin laatikko
Laakerointi on muuten ok mutta öljyä saa pitää pikkaisen yli aukon, nimittäin 5 vaihde on sivuakselilla ja se vaatii sen 80km/h vauhdin että öljyä roiskuaa sinne laakereille, 60km/h vauhdissa tätä ei tapahdu...
Etulukkoja noissa on molempaa mallia, tarkoitin lukkoPERÄÄ!! Mitäs sitä 4 vetoiseksi autoaan kutsuu jos edessä vetää yksi ratas ja takana yksi
Peräylitys noissa on JULMA!! Pienesti paranee kun poistaa puskurin mutta silti, eniten maastoajoa haittaava tekijä.. Ja se että tällaisen hyväkuntoisen löytäminen 3000 eurolla...
...
...
ÄÄÄÄHÄÄHHÄHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
Omalla oli muuten ajettu 177tkm kun ostin.. Eikä vieläkään paikan paikkaa rungossa (juu ja ehjäkin on).. Nimittäin tää isäntä oli sen jokuseen otteeseen vuodessa aina huuhtonut runkopalkit letkulla tyhjäks ja tervaa perään, vittu ja ei ole muuten tarttenu paikata kertaakaan
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
No jaa? Kaikkihan saa todella rikki? Jokaisella merkillä on hyvät ja huonot puolensa tai miten sen ottaa? Toisiin joutuu vaihtamaan remmejä toisiin ei , mutta hajoo/katkee se ketjukin.Samaasia kuin väittely mersu vs. muut dieselit , jokainen kertoo aina ne "esson" baareissa kuullut viat. Ja kilometreistähän se paljon riippuu. Itsellä nyt ruotsintuliainen 260tkm ja edellinen vastaanvan mallisarjan hilux oli vain 460tkm ajettu . Ollut uudesta asti metsäkoneyrittäjällä ja lavalla uudesta asti 1000 litraa löpöö. Hieman eroja noiden kahden välillä löytyy . Nykyinen bensa 87kw ja jaksaa mennä isoillakin renkailla. Ja mikä parasta niin volkkarit on paljon/huomattavasti paremmin varusteltuja kuin toyotat , vaikka ovat ihan samasta tehtaasta. Nissanit hieman edullisempia kuin toyotat ja mitsut taas samanhintaisia , kuin toyota . jopa kalliimpia? Jos edullisen isuzun löydät osta pois Ovat kestäviä ja varaosia saa ihan tarvikeliikkeistä , tosin rupeevat olemaan aikas rapeita.
Pakettiautoja siis ihan umpimalleja vaikuttaa pirusti mihin tarkoitukseen se tulee. Jos "snoppailee" kylillä , niin suosittelen transportterii tai vitoo. Jos taas tavarankuljetusta niin toyota tai bsa-yhtymän tekele. Ensimmäisen mallisarjan sprinterikin on puottanut hintaansa jo sopivalle tasolle. Ja sekin kannattaa noutaa muualta , kuin vehosta. Tilaa ois ainakin runsaasti , tosin pieniä vikojakin on ilmaantunut ja kilometrejä riittävästi mittariin.
Ja viton omistajat ei sitten herneitä nenään , tämä on minun mielipiteeni isosta pakusta , johon mahtuu gyproc-levy kyytiin.
Pakettiautoja siis ihan umpimalleja vaikuttaa pirusti mihin tarkoitukseen se tulee. Jos "snoppailee" kylillä , niin suosittelen transportterii tai vitoo. Jos taas tavarankuljetusta niin toyota tai bsa-yhtymän tekele. Ensimmäisen mallisarjan sprinterikin on puottanut hintaansa jo sopivalle tasolle. Ja sekin kannattaa noutaa muualta , kuin vehosta. Tilaa ois ainakin runsaasti , tosin pieniä vikojakin on ilmaantunut ja kilometrejä riittävästi mittariin.
Ja viton omistajat ei sitten herneitä nenään , tämä on minun mielipiteeni isosta pakusta , johon mahtuu gyproc-levy kyytiin.
big jopo
Aika siistin näköinen.Aika lähelle tuota 3000 saa sittenkin sen siistinkinHarju kirjoitti:
4wd linkin alla 33000 tonnia maksava punainen king käppi vaikuttaa aika asialliselta
http://www.blocket.se/vi/13858808.htm?ca=8_sTuossa kans houkuttelevan näköinen, mitä nyt heinän seasta saa selvää Tuo vieläpä ihan tuon pikkurapakon takana.No joo, enpä Ruotsia osaa niin paljoa että viittis tuolta lähteä hakemaan
Eikä nyt ole tosiaan edes tarkoitus ostaa mitään näyttelykuntoista, vaan ihan käyttöön se tulee ei pihan koristeeksi. Tai oikeastaan 4wd auton pitääkin olla vähän käytetyn näköinen niin tietää ettei nelivetoa ole turhaan ostettu
Sprintteri on turhan iso.Vito on etuvetoinen.Volokkareita saa myös syncroina mutta ei läpimädät ja alle miljoonan ajetut maksaa.Eli..tällä hetkellä ehkä vaakakuppi kääntyy noihin pick-up vehkeisiin.
Puheeksi kun tuli ... Nissanissa on heikko kohta se automaatti napalukko, uusi maksaa jotain 600-700 euroa kpl.
Eikä käytettyjä ole tarjolla.
Mitsu on kuuluisa vaihteisto-ongelmistaan eikä Nissaniakaan voi niiltäosin kehuskella, Toyota lienee parempi.
Parin kolmen tonnin hintaluokassa saapi yrittämättä ostettua ihan lopussa olevan romun riippumatta siitä mitä merkin kohdalla rekisteriotteessa lukee.
Eikä käytettyjä ole tarjolla.
Mitsu on kuuluisa vaihteisto-ongelmistaan eikä Nissaniakaan voi niiltäosin kehuskella, Toyota lienee parempi.
Parin kolmen tonnin hintaluokassa saapi yrittämättä ostettua ihan lopussa olevan romun riippumatta siitä mitä merkin kohdalla rekisteriotteessa lukee.
Eikös tuo ole jollekin wannabee rokkimiehelle kun liekit ja kaikki.
Nuo Nissanin automattilukot on kyllä heikot, ehdinköhän päivän ajaa Patrollilla niin sain hitsata ne kiinteäksi. Tieliikenneautossahan samaa ei viitsi tehdä ettei vetarit pyöri turhaan takavedolla. Manuaalilukkojahan saa, tosin nekin oli uutena jotain 300€ kpl....
Tuosta Mazdasta ei oikein löydy mitään tietoa, Nissaneista ja Mitsuista löytyy pelottavankin paljon laatikkojuttuja
Nuo Nissanin automattilukot on kyllä heikot, ehdinköhän päivän ajaa Patrollilla niin sain hitsata ne kiinteäksi. Tieliikenneautossahan samaa ei viitsi tehdä ettei vetarit pyöri turhaan takavedolla. Manuaalilukkojahan saa, tosin nekin oli uutena jotain 300€ kpl....
Tuosta Mazdasta ei oikein löydy mitään tietoa, Nissaneista ja Mitsuista löytyy pelottavankin paljon laatikkojuttuja