Jos säätyy aina liian ales, niin säädä niitä konehuoneesta ihan kuin normaali valoja?

Tonnin pari Hella Facelift Xenonit...


Pitää napsasta muutama kuva tuosta 530 farkusta joka on tuossa työn alla. Ruostuu nekin pohjastaVensku_ kirjoitti:Käsijarru helppo säätää näistä, mutta voi olla vaan rumpu ja kengät huonossa hapessa, varsinkin jossei käytä sitä. Ja vielä jos joku väärin joskus säätäny käsijarruvaijereista vivun pussin alta jarruja niin aijaijai...
4 napsua niin pysyy vaikka seinällä oma.![]()
No ei ihan, mut melkee.![]()
Mut suosittelen ottaa takarummun auki ja kattoo kunnon, herkistellä linkut, kasata ja säätää oikein, jossei nyt akuuttia vaihtotarvetta ole esim kengille.![]()
Näissä on se hyvä puoli noissa, jos ruostetta ei ole tullut 10 vuoteen oviin, niin sitä ei tuskin edes tulekkaan, sisäsaumoista puhutaa siis. Joissain yksilöissä suojaus on vaan mennyt pieleen, eli liian nopea kasaustahti, jolloin maali ja suojaaineet ei ole ehtineet tarpeeksi kuivua, niin sitte se peikko nakertaa, mutta muuten käytännössä pitäisi kestää yli 30 vuotta ruostumatta, jos suojaus on tehtaalla onnistunu. Mun yksilössä ei ole, tai sitten jotain muuta käyny.No, eipä taida olla ku kuskin takaovi ja takaluukku niitä huonoja yksilöitä. Takaluukku nyt toki saattaa olla poikkeus ja ne ruostua aina...
Säätäjässä vika, jos E39:n käsijarru ei pidä. Ja tuo pitää kuin tauti, kun säädetty kunnolla, ei ihan kaukaa haettu ole tuo seinällä pysyminen.todellauupunut kirjoitti:Vensku_ kirjoitti:Käsijarru helppo säätää näistä, mutta voi olla vaan rumpu ja kengät huonossa hapessa, varsinkin jossei käytä sitä. Ja vielä jos joku väärin joskus säätäny käsijarruvaijereista vivun pussin alta jarruja niin aijaijai...
4 napsua niin pysyy vaikka seinällä oma.![]()
No ei ihan, mut melkee.![]()
Mut suosittelen ottaa takarummun auki ja kattoo kunnon, herkistellä linkut, kasata ja säätää oikein, jossei nyt akuuttia vaihtotarvetta ole esim kengille.![]()
quote]
Otin tyttären bemarista auki kanssa takapään jarrut kokonaan, voitelin crc:llä (uitin) kunnolla ja pesin brakegleanerilla. Sitten kasaan ja napsut niin tiukalle että ei käsin pyörinyt, siitä yksi napsu takaisin ja avot. Kaksi napsua jos otti niin ei pitänyt ollenkaan. Todella huono esitys käsijarrusta tuo E39:n keksintö...tosin eipä sillä tuntunut katsastuksessa olevan mitään merkitystä, läpi meni.
Toki säädin myös käsijarruvivun pussin alta pikkuisen löysiä pois...
.
Voit olla mitä mieltä haluat mutta googlaapa "E39 käsijarru" ja käypä katsomassa keskustelut.....melko erikoista kun kaikilla on sama mielipide että käsijarru on pska tekele. Jos vertaa mersun polkimella olevaan on ero kuin yö ja päivä.pt kirjoitti:todellauupunut kirjoitti:Säätäjässä vika, jos E39:n käsijarru ei pidä. Ja tuo pitää kuin tauti, kun säädetty kunnolla, ei ihan kaukaa haettu ole tuo seinällä pysyminen.Vensku_ kirjoitti:Käsijarru helppo säätää näistä, mutta voi olla vaan rumpu ja kengät huonossa hapessa, varsinkin jossei käytä sitä. Ja vielä jos joku väärin joskus säätäny käsijarruvaijereista vivun pussin alta jarruja niin aijaijai...
4 napsua niin pysyy vaikka seinällä oma.![]()
No ei ihan, mut melkee.![]()
Mut suosittelen ottaa takarummun auki ja kattoo kunnon, herkistellä linkut, kasata ja säätää oikein, jossei nyt akuuttia vaihtotarvetta ole esim kengille.![]()
quote]
Otin tyttären bemarista auki kanssa takapään jarrut kokonaan, voitelin crc:llä (uitin) kunnolla ja pesin brakegleanerilla. Sitten kasaan ja napsut niin tiukalle että ei käsin pyörinyt, siitä yksi napsu takaisin ja avot. Kaksi napsua jos otti niin ei pitänyt ollenkaan. Todella huono esitys käsijarrusta tuo E39:n keksintö...tosin eipä sillä tuntunut katsastuksessa olevan mitään merkitystä, läpi meni.
Toki säädin myös käsijarruvivun pussin alta pikkuisen löysiä pois...
.
Olen kyllä samaa mieltä, eikä mersun kohdallakaan voida mistään hyvästä käsijarrusta vielä puhua.todellauupunut kirjoitti:Voit olla mitä mieltä haluat mutta googlaapa "E39 käsijarru" ja käypä katsomassa keskustelut.....melko erikoista kun kaikilla on sama mielipide että käsijarru on pska tekele. Jos vertaa mersun polkimella olevaan on ero kuin yö ja päivä.
Kyllä se näinkin on, valitettavasti. Minä en viitsinyt 1500km vanhojen tilalle ostaa uusia tuolloin. Toki sen jarrun saa pitämään, mutta heikko esitys se on kuitenkin. Esim liikkeellä ollessa jo kävely/juoksu nopeudesta jallua ei saa lukkoon millään ilveellä 18v hento tyttö...raavas ukko kun ottaa kahvasta niin pikkuisen jää lumeen laahausjälkeä. Kyllä katsurikin mainitsi että nimenomaan e39n käsijarru on vähän mitä on mutta onneksi on automaatti.....vaihteisto. Katsastuksessa tärkein oli tasapuolisuus....nimen varsinaisessa merkityksessä, lukkoon ei mennyt dynossakaan.laineracing kirjoitti:Taitaa olla tekijöissä vika jos ei raaskita uusia osia vaan koitetaan entisöidä vanhoilla.... toimaa se bemarinki jarru hyvin. Samaa valitusta kuuluu myös vito T-i miehiltä että ei pitäis jarru, ne ei vaan osaa.
Ihan omakohtaiset kokemukset useamman vuoden ajalta, ei tarvitse arvailla.todellauupunut kirjoitti:pt kirjoitti:Voit olla mitä mieltä haluat mutta googlaapa "E39 käsijarru" ja käypä katsomassa keskustelut.....melko erikoista kun kaikilla on sama mielipide että käsijarru on pska tekele. Jos vertaa mersun polkimella olevaan on ero kuin yö ja päivä.todellauupunut kirjoitti: Säätäjässä vika, jos E39:n käsijarru ei pidä. Ja tuo pitää kuin tauti, kun säädetty kunnolla, ei ihan kaukaa haettu ole tuo seinällä pysyminen.
.
Lainasin vaan siksi, että sai lainauksen kohdalleen, oli niin sekavasti tuo kun tuosta mun jälkeisestä lainauksesta puuttui "[/" yhdestä kohtaa Quoten edestä.pt kirjoitti:Ihan omakohtaiset kokemukset useamman vuoden ajalta, ei tarvitse arvailla.todellauupunut kirjoitti:Voit olla mitä mieltä haluat mutta googlaapa "E39 käsijarru" ja käypä katsomassa keskustelut.....melko erikoista kun kaikilla on sama mielipide että käsijarru on pska tekele. Jos vertaa mersun polkimella olevaan on ero kuin yö ja päivä.pt kirjoitti: Säätäjässä vika, jos E39:n käsijarru ei pidä. Ja tuo pitää kuin tauti, kun säädetty kunnolla, ei ihan kaukaa haettu ole tuo seinällä pysyminen.
.
Ainut asia kyllä, minkä merkkiliikkeet tekee paremmin, kuin normihuoltamot.