Niin, piti tännekin laittaa... Nyt on kuskin puolen etukengät asennettu. Kuvassa näkyy hyvin perinteinen jarrukengän kiinnitysmenetelmä eli kilven läpi tulee tappi jossa jousi ja sen päällä "lautanen". Normisti tuo lautanen on mallia sellainen että siinä on hahlo jonka läpi tuo tappi tulee ja sitten käännetään lautasta, että tapin päässä olevat ulokkeet lukittuvat lautaseen... ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan.
Mutta vaan ei Skodassa. Lautasessa olevassa reiässä, josta tappi tulee läpi, on kierteet eli lautanen ja tappi ruuvataan lautaseen kiinni ja kiristetään. Mulla on silloin aikoinaan ollu näemmä vähän huono päivä kun ekaa kertaa oon asennellu kenkiä eteen, sillä en saanut kenkiä silloin asetumaan niin hyvin että rumpu olisi mennyt paikoilleen. Luulin että kengät levittävät liikaa uusilla hihnoilla. No, nyt kun tappi oli paikallaan ja alajousi paikallaan, niin hieman sovittelemalla ja venkslaamalle kengät asettuivat niin, että rumpu sujahti paikalleen. Hyvä niin.
Seuraava homma on vetää jarrupääsylinterin mäntää liikuttavan tapin päähän kiinnitettävä jarrupolkimen palauttava jousi paikalleen. Kuulostaa helpolta mutta jousen toinen kiinnitys kohta on yhden palkin päällä aika ahtaassa paikassa, joten näytyy nostaa autoa hieman ylemmäs että pääsen paremmin mestoille.
Koska talli on aika ahdas, niin apukuskin puolen jarrukenkien asennusta varten täytyy kääntää auto toisin päin tai jos tallin viereisen paikan kaverin Bemari on poissa niin siirtää ulommas seinästä.
Ja sainkin vain yhden hyvän kuvan otettua, mutta hyvä että muistin ottaa senkin.

- IMG_6515.jpeg (104.23 KiB) Katsottu 2398 kertaa