Traktoreitten savutus-ootee

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

JP74 kirjoitti:Kyllä 240 Volvossa oli joskus vitosdieseliä, D5 mallista. Tätä se Audimies lienee tarkoittanut, tai sitten ei.
Joo, takaluukussa oikein luki D5 ja se ei savuttanut oikeestaan lainkaan :whistle:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10753
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Minä vuonna näitä 200 sarjan legopalikoita on ollut "D5" koneella? Olen ollut tuohon aikaan sen verran nuori, että muistelen nähneeni vain ässän mallisella putkella varustettuja kuuspyttysiä.

Jostain netin syövereistä varmaan löytyisi lisää infoa kun vain osaisi etsiä :hvm_asentaa:

Tuo jälkikäyttö tuossa kuuspyttysessä tuli tutuksi sen vuoksi kun isäukko aikanaan poltti yhden kannentiivisteen LT:stä. :roll: Liekkö jo lapsuudesta jäänyt mieleen kaivelemaan nuo volkkarin tiisselit.

Audimiehelle nostan reilusti palokypärää. :wink:

EDIT: Wikipedian linkki, jossa maininta D5 moottorista 200 sarjassa. Ymmärsinkö toista kotimaista oikein, että kone olisi ollut 2 litrainen? wikipediaan
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Havaintoja havaittavuuden puutteellisuudesta...
Kvikantin Erä&Sex on suorittanut aiemmin illasta useamman otoksen testejä, joiden lopputuloksena oli se, että 300TD T ei anna noesta näytettäkään! :oops: Kerran oli mittaus-vastaava jo heristää sormeaan, mutta ilmassa leijuvat hiukkaset osoittautuivatkin ohi lentäväksi mäkäräis parveksi.

Mitäs nyt pitää tehdä, Tikituuninkia vai :?:
Kuva
Hannu
juniori
Viestit: 539
Liittynyt: 10.11.2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Pappi kirjoitti:Minä vuonna näitä 200 sarjan legopalikoita on ollut "D5" koneella? Olen ollut tuohon aikaan sen verran nuori, että muistelen nähneeni vain ässän mallisella putkella varustettuja kuuspyttysiä.

Jostain netin syövereistä varmaan löytyisi lisää infoa kun vain osaisi etsiä :hvm_asentaa:

Tuo jälkikäyttö tuossa kuuspyttysessä tuli tutuksi sen vuoksi kun isäukko aikanaan poltti yhden kannentiivisteen LT:stä. :roll: Liekkö jo lapsuudesta jäänyt mieleen kaivelemaan nuo volkkarin tiisselit.

Audimiehelle nostan reilusti palokypärää. :wink:

EDIT: Wikipedian linkki, jossa maininta D5 moottorista 200 sarjassa. Ymmärsinkö toista kotimaista oikein, että kone olisi ollut 2 litrainen? wikipediaan

nuo d5 ja d6 koneet on samaa metrilohkoa kuin 4 pyttynen 1.6d kone jota löytyy caddysta ja vastaavista
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Tuota D5:sta tehtiin tietääkseni Suomeen ja Italiaan. Täällä se meni karvan alle kaksilitraisena alempaan veroluokkaan kuin D6, joten tuonkin loistavan mallin synnyttämisessä on Suomen autoverotus ollut mukana.

Sama moottorihan löytyy Audi 100:sta.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Tomaatti II kirjoitti:Havaintoja havaittavuuden puutteellisuudesta...
Kvikantin Erä&Sex on suorittanut aiemmin illasta useamman otoksen testejä, joiden lopputuloksena oli se, että 300TD T ei anna noesta näytettäkään! :oops: Kerran oli mittaus-vastaava jo heristää sormeaan, mutta ilmassa leijuvat hiukkaset osoittautuivatkin ohi lentäväksi mäkäräis parveksi.

Mitäs nyt pitää tehdä, Tikituuninkia vai :?:
Joo jotain on tehtävä on se niin kauheaa katsottavaa kun iso itkee: miksei mun dieseli ees savuta :supersad:

Ja liekkö muuten etupyöränlaakerit liian tiukalla, koska meinaa risteyksessä tunkea perää edelle :shock:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10753
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Perttu K kirjoitti:Tuota D5:sta tehtiin tietääkseni Suomeen ja Italiaan. Täällä se meni karvan alle kaksilitraisena alempaan veroluokkaan kuin D6,
Tätä veronkiertoporsaanreikää on käytetty myös bensakoneissa. 850 ja alkupään 70 sarjaa sai 2.0 viispyttysenä. Joissakin piireissä kutsuttu myös "makaronimoottoriksi". On kuulemani mukaan oikein haluttu vaihtoautona :roll:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Ja sitten mennään:

Huollettavana mercedes-benz W123 2.3 bensakoneella ja volvo 240 2.0i myllyllä:

Öljynvaihto:

mersun öljyroppu näkyykin konepellin avauksella,hylsy kiinni roppuun ja kevyt nykäisy ja öljy valuu nätisti paljuun..filtterin kansi auki ja uusi patruuna paikalleen,pohjaroppu kiinni ja mustaa kultaa koneeseen.Helppoa eikä edes kädet likaantuneet.

Volvoon etsitään riittävän isoa hylsyä mutta nylppääntynyt pohjaroppu aukeaa vasta putkipihdeillä...pahalta näyttää.Onneksi öljyfiltteri irtoaa käsipelissä kun vääntämässä on Paul Teutul Sr:n pohjois-karjalainen vastine :roll: .

Tilanne tässä vaiheessa mersulle 1-0..

Jatkuu...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”