Joo, takaluukussa oikein luki D5 ja se ei savuttanut oikeestaan lainkaanJP74 kirjoitti:Kyllä 240 Volvossa oli joskus vitosdieseliä, D5 mallista. Tätä se Audimies lienee tarkoittanut, tai sitten ei.
Traktoreitten savutus-ootee
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Minä vuonna näitä 200 sarjan legopalikoita on ollut "D5" koneella? Olen ollut tuohon aikaan sen verran nuori, että muistelen nähneeni vain ässän mallisella putkella varustettuja kuuspyttysiä.
Jostain netin syövereistä varmaan löytyisi lisää infoa kun vain osaisi etsiä
Tuo jälkikäyttö tuossa kuuspyttysessä tuli tutuksi sen vuoksi kun isäukko aikanaan poltti yhden kannentiivisteen LT:stä. Liekkö jo lapsuudesta jäänyt mieleen kaivelemaan nuo volkkarin tiisselit.
Audimiehelle nostan reilusti palokypärää.
EDIT: Wikipedian linkki, jossa maininta D5 moottorista 200 sarjassa. Ymmärsinkö toista kotimaista oikein, että kone olisi ollut 2 litrainen? wikipediaan
Jostain netin syövereistä varmaan löytyisi lisää infoa kun vain osaisi etsiä
Tuo jälkikäyttö tuossa kuuspyttysessä tuli tutuksi sen vuoksi kun isäukko aikanaan poltti yhden kannentiivisteen LT:stä. Liekkö jo lapsuudesta jäänyt mieleen kaivelemaan nuo volkkarin tiisselit.
Audimiehelle nostan reilusti palokypärää.
EDIT: Wikipedian linkki, jossa maininta D5 moottorista 200 sarjassa. Ymmärsinkö toista kotimaista oikein, että kone olisi ollut 2 litrainen? wikipediaan
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Havaintoja havaittavuuden puutteellisuudesta...
Kvikantin Erä&Sex on suorittanut aiemmin illasta useamman otoksen testejä, joiden lopputuloksena oli se, että 300TD T ei anna noesta näytettäkään! Kerran oli mittaus-vastaava jo heristää sormeaan, mutta ilmassa leijuvat hiukkaset osoittautuivatkin ohi lentäväksi mäkäräis parveksi.
Mitäs nyt pitää tehdä, Tikituuninkia vai
Kvikantin Erä&Sex on suorittanut aiemmin illasta useamman otoksen testejä, joiden lopputuloksena oli se, että 300TD T ei anna noesta näytettäkään! Kerran oli mittaus-vastaava jo heristää sormeaan, mutta ilmassa leijuvat hiukkaset osoittautuivatkin ohi lentäväksi mäkäräis parveksi.
Mitäs nyt pitää tehdä, Tikituuninkia vai
Pappi kirjoitti:Minä vuonna näitä 200 sarjan legopalikoita on ollut "D5" koneella? Olen ollut tuohon aikaan sen verran nuori, että muistelen nähneeni vain ässän mallisella putkella varustettuja kuuspyttysiä.
Jostain netin syövereistä varmaan löytyisi lisää infoa kun vain osaisi etsiä
Tuo jälkikäyttö tuossa kuuspyttysessä tuli tutuksi sen vuoksi kun isäukko aikanaan poltti yhden kannentiivisteen LT:stä. Liekkö jo lapsuudesta jäänyt mieleen kaivelemaan nuo volkkarin tiisselit.
Audimiehelle nostan reilusti palokypärää.
EDIT: Wikipedian linkki, jossa maininta D5 moottorista 200 sarjassa. Ymmärsinkö toista kotimaista oikein, että kone olisi ollut 2 litrainen? wikipediaan
nuo d5 ja d6 koneet on samaa metrilohkoa kuin 4 pyttynen 1.6d kone jota löytyy caddysta ja vastaavista
Joo jotain on tehtävä on se niin kauheaa katsottavaa kun iso itkee: miksei mun dieseli ees savutaTomaatti II kirjoitti:Havaintoja havaittavuuden puutteellisuudesta...
Kvikantin Erä&Sex on suorittanut aiemmin illasta useamman otoksen testejä, joiden lopputuloksena oli se, että 300TD T ei anna noesta näytettäkään! Kerran oli mittaus-vastaava jo heristää sormeaan, mutta ilmassa leijuvat hiukkaset osoittautuivatkin ohi lentäväksi mäkäräis parveksi.
Mitäs nyt pitää tehdä, Tikituuninkia vai
Ja liekkö muuten etupyöränlaakerit liian tiukalla, koska meinaa risteyksessä tunkea perää edelle
Tätä veronkiertoporsaanreikää on käytetty myös bensakoneissa. 850 ja alkupään 70 sarjaa sai 2.0 viispyttysenä. Joissakin piireissä kutsuttu myös "makaronimoottoriksi". On kuulemani mukaan oikein haluttu vaihtoautonaPerttu K kirjoitti:Tuota D5:sta tehtiin tietääkseni Suomeen ja Italiaan. Täällä se meni karvan alle kaksilitraisena alempaan veroluokkaan kuin D6,
Ja sitten mennään:
Huollettavana mercedes-benz W123 2.3 bensakoneella ja volvo 240 2.0i myllyllä:
Öljynvaihto:
mersun öljyroppu näkyykin konepellin avauksella,hylsy kiinni roppuun ja kevyt nykäisy ja öljy valuu nätisti paljuun..filtterin kansi auki ja uusi patruuna paikalleen,pohjaroppu kiinni ja mustaa kultaa koneeseen.Helppoa eikä edes kädet likaantuneet.
Volvoon etsitään riittävän isoa hylsyä mutta nylppääntynyt pohjaroppu aukeaa vasta putkipihdeillä...pahalta näyttää.Onneksi öljyfiltteri irtoaa käsipelissä kun vääntämässä on Paul Teutul Sr:n pohjois-karjalainen vastine .
Tilanne tässä vaiheessa mersulle 1-0..
Jatkuu...
Huollettavana mercedes-benz W123 2.3 bensakoneella ja volvo 240 2.0i myllyllä:
Öljynvaihto:
mersun öljyroppu näkyykin konepellin avauksella,hylsy kiinni roppuun ja kevyt nykäisy ja öljy valuu nätisti paljuun..filtterin kansi auki ja uusi patruuna paikalleen,pohjaroppu kiinni ja mustaa kultaa koneeseen.Helppoa eikä edes kädet likaantuneet.
Volvoon etsitään riittävän isoa hylsyä mutta nylppääntynyt pohjaroppu aukeaa vasta putkipihdeillä...pahalta näyttää.Onneksi öljyfiltteri irtoaa käsipelissä kun vääntämässä on Paul Teutul Sr:n pohjois-karjalainen vastine .
Tilanne tässä vaiheessa mersulle 1-0..
Jatkuu...