Forumilaiset, esitelkääpä ajopelejänne ! Muutakin kuin MB.

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Kuva
Tuollainen kikotin se sitten on tämän hepun kuljettimena :lol: On olevinaan joku ns. erikoismalli vaikka onkin oikein TDI kun perässä näyttää lukevan Rovanperä special mutta mun mielestä toi on ihan normi cordoba niin päältä kuin sisältä :lol: Pääasia kuitenkin että pääsee paikasta A paikkaan B kohtuu kuluilla :P
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Tuota noin, tuota.

Kuva
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Hyvin on Wagoneeri päivettyny 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Onko vielä valmettivakoneekeri :kuume:
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Lisää juttua tuosta wagoneerista :kuume: Olin itekkin joskus ostamassa juurikin tuollaista jossa keulilla ronksutti Valmetin motti :P
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Ei oo Valmettia.

Tää on '73, uutena ostettu Lyttylän VPK:lle. 4.2 litran kutonen, kolmilovinen manuaali, sen perässä Danan jakolaatikko 2H-4H-4L ja sitten taktisesti viisipulttiset Danan akselit. '74 eteenpäin on kuusipulttiset. Näitten jarruosissa on sellainen saatavuusero, että onneksi tähän on tehty jarrut ympäriinsä aivan hiljan.

Onhan tuossa vikaakin. Takalasi puuttuu ja kone ei käy kaikilla. Kaasari tulvi alkuunsa ulos asti mutta se asettui korjaussarjalla. Koneesta kun irrotat kakkosen tai nelosen tulpanjohdon, käynti ei muutu. On uudet tulpat, on koitettu johtoja ristiin, mittailtu jakajankantta jne jne jne. Raotin myös venttiilikoppaa sen verran että katoin venttiilien aukeavan asianmukaisesti & varmistin ettei tönärit ole ainakana kovin kierot. Hitusen erikoisempi homma muuten, kun ei öljykorkista puhalla pihalle yhtään mitään. Seuraavaksi ohjelmassa puristuspaine- ja ohivuotomittausta.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

jeepin kolmelovinen laatikko
kakkosella kun vedättää niin että venttiilit soi ja heittää kolmoselle niin ei oo kaukana ettei kones sammu :D
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Tässä on myös tuo ykkösvaihde suhtkoht harvalla välityksellä, kytkintä kun nostaa niin saa olla tarkkana, meinaan sitten myös lähdetään :shock:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Ja tuommosessa vakoneekerissä pitää olla tarkkana ohjauksen kanssa, melko tunnoton maantienopeudessa.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

745 kirjoitti:Ja tuommosessa vakoneekerissä pitää olla tarkkana ohjauksen kanssa, melko tunnoton maantienopeudessa.
...ainakin jos on tehostin? :wink:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

onre kirjoitti:
745 kirjoitti:Ja tuommosessa vakoneekerissä pitää olla tarkkana ohjauksen kanssa, melko tunnoton maantienopeudessa.
...ainakin jos on tehostin? :wink:
Nimenomaan tehostimellisessa, mutta parkkipaikalla se on hyvä, voi yhellä sormella veivata ruoria :D
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

745 kirjoitti: Nimenomaan tehostimellisessa, mutta parkkipaikalla se on hyvä, voi yhellä sormella veivata ruoria :D
Juu no tässähän ei tehostinta ole, ohjauksessa on sitten vastapainoksi useampi kierros äärireunasta toiseen. Kyllä tuon kanssa pärjää, tehostamattomaksi itse asiassa yllättävänkin kevyt.
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Eilen tuli pippanaan aluvanteet, olleet aiemmin e30 mallin bemarissa, tänään ostin uudet nastarenkaat 185/60-15 niille ja alle saman tien... Ei mahdu yhtään isommat pyörimään kun nyt jo meinaa ottaa edessä roiskeläppiin kiinni kääntäessä.
Kuva
Kuva
Puskurit ja muut muovi osat pitää vielä maalata mustalla ja laittaa pienet äärivalot :tuumaus:
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Itse köröttelen Land Rover Freelanderilla pääsääntöisesti... Tälläinen:

Kuva
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2098
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Tämmösen kävin ostamassa tänään.. :) Onkos kellään kokemusta vastaavista peleistä? Ilmeisen perus idioottivarma VAG. Värivalinta on mielenkiintoinen, mutta ei hätää, se ehkä tullaan muuttamaan..

[nettiauto]6073823[/nettiauto]
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja spöke »

spöke kirjoitti:Mää ostin tollasen 400tkm ajetun ratsunnin :shock:
Kuva
Kuva

Lommoja ja käytönjälkee riittävästi :D Laitetaas lisäkokemuksia jahka on vähän kulutettu renkuleita
Yli 5000km ajettu ja eikun naftaa vaan tankkiin 8) Kulutus on pyöriny seiskan korvilla, ehkä nyt pätkäajossa lähempänä kasia, kun kelit ovat viileitä ja webasto huutaa aina. Kakkosvaihde rusahtaa tiukassa kiihdytyksessä, mutta nopeesti kuski on oppinut tavoille :P . Ei oikeesti juurikaan moitittavaa, paitti koliseehan toi etupäästä, mutta koiranluut ja alapallukat on jo hankittuna alvadiautosta. Rahalle vastinetta.
-Spöke-
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

spöke kirjoitti:Kakkosvaihde rusahtaa tiukassa kiihdytyksessä
Onkohan näissä saatu tehtyä parannuksia lootaan, kun ainakin ensimmäisissä malleissa meni vaihdelaatikoita kun leipää muutaman kympin ajon jälkeen?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
spöke
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2006 23:29
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja spöke »

sonikki kirjoitti:
spöke kirjoitti:Kakkosvaihde rusahtaa tiukassa kiihdytyksessä
Onkohan näissä saatu tehtyä parannuksia lootaan, kun ainakin ensimmäisissä malleissa meni vaihdelaatikoita kun leipää muutaman kympin ajon jälkeen?
Ei parannuksia, tähänkin yksilöön on loota vaihdettu 2012. 5-6-vaihteiden laakerointi on alimitoitettu. Toi kylmänä rusahtelu kuuluu kuulemma "asiaan"
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

spöke kirjoitti:
sonikki kirjoitti:
spöke kirjoitti:Kakkosvaihde rusahtaa tiukassa kiihdytyksessä
Onkohan näissä saatu tehtyä parannuksia lootaan, kun ainakin ensimmäisissä malleissa meni vaihdelaatikoita kun leipää muutaman kympin ajon jälkeen?
Ei parannuksia, tähänkin yksilöön on loota vaihdettu 2012. 5-6-vaihteiden laakerointi on alimitoitettu. Toi kylmänä rusahtelu kuuluu kuulemma "asiaan"
Ominaisuus on, hiukankin huolimaton vaihto niin kakkonen rusahtaa uudessakin.. Muut ei.
Sellainen ero on vanhan 5vaihteisen ja uuden 6vaihteisen välillä että vanha oli kovilla pakkasilla kylmänä huomattavasti jäykempi vaihtaa vaihdetta. Kenties öljyssäkin eroa.
Omiini ei oo laatikoita vaihdeltu, tosin eniten ajettu auto meni vaihtoon 60tkm ajettuna.
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Tämän hetkinen autokanta:
Mitsubishi L200 4x4 -91 (452tkm)

Kuva

Fiesta mk1 -81 (1.6 zetec) (250tkm)

Kuva

-67 vw kupla 1200: (75tkm)

Kuva

Ja sit viimeisin hankinta Volvo 244 -77 (tekniikka puuttuu):

Kuva
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Alkaa saappi olla leima kunnossa :)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Hopeinen turbokuutio vaihtui uudempaan farkkuun. 2003, 96 kW, automaatti, vajaat 500 tkm mittarissa. Tuossa just sisä- ja ulkopuhdistuksesta tulleena:
Kuva
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Lantikka lähti koe-ajoon pariksi viikoksi niin jos kaupat syntyy niin minulle jää tälläinen:

Kuva

Kuva
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2098
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Justiin aamupäivällä taputtelin kaupat tästä kuvankauniista yksilöstä, valotus pirun huono meillä hallissa, joten ei todellakaan tee oikeutta tälle kaunottarelle! 406, vm 1996 ja konehuoneessa 1,8 16v. Mittarissa 299tkm, jotka näkyy vaan mittarissa. Leimaa löytyy 06/14 asti. Ratti oli toki jo karheutunut ja vaihdekeppi kiilsi. Mutta muuten 100% ryhdikäs vanhus. Tässä on autoa pitkäksi aikaa, ja varmasti tullaan pitämään remmissä.

Ainoa vika on lämmityslaitteen säätimessä oleva vika, eli puhaltaa vaan täysiä. Perehdytään kyseiseen vikaan, kunhan ehtii.


Kuva
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
VMTD
Viestit: 183
Liittynyt: 20.10.2010 20:56
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Hyvännäköinen Pösö.

Olisiko tuossa tonnarin vika, elikä etuvastuksen lämpösulake palanut, jos vastuspaketissa sellainen on vai onko portaaton puhalluksen säätö?
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2098
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

VMTD kirjoitti:portaaton puhalluksen säätö?
Tämäpä juuri, eli ilmeisesti transistorivikaa. Täytyy avaa ja tutkia, mitä se on syöny.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
VMTD
Viestit: 183
Liittynyt: 20.10.2010 20:56
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Viimeisin hankinta on tämän näköinen.

Kuva
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Avatar
mamu
Viestit: 311
Liittynyt: 28.5.2008 17:12
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mamu »

Tällaista vanhaa rautaa väsäilen. (Linkki, koska en osaa picasasta linkata kuvaa... :( )

https://picasaweb.google.com/1147211897 ... 5390746994
190D 2.5 -89
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99

® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hyvin samanmoisella Escortilla ajelin kortin saatuani silloin joskus ... -74 1300.
wiimax.fi
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

:D tuommosen eskonvoortin oon ajanu suoraan hemmetin isoon kiveen, tuli kone apparin jalkoihin, laatikko löyty eskon taka-akselin edestä, vaihekeppi oli u muotoon taipunu, kepin päässä ollu nuppi halkes muutamaan miljuunaan osaan, kojelauta 4 kohtaa halki, mulla käsissä ja jaloissa näkyy parit jäljet vieläkin, kartanlukijalla 6 kylkiluuta poikki, vasemmassa polvilumpiossa 2 hiushalkeamaa, otsassa yli 60 lasin sirpaletta, oikeassa olkapäässä pieni pellin lirpale haalarin alla pystyssä, vasemman jalan 3 varvasta poikki ja 2 murtuneina, muuten selvittiin muutamilla pintanaarmuilla, siittä eskosta ei tullu enää ajopeliä, silloisen mäntsälä rallin toiselta sijalta yhdessä kurvissa meni vauhdin takia pitkäks ja hyppäs mutkan sivussa ollu suuri kivi suoraan eteen.

Ainoa kulkine missä olen nähny koneeseen kyljestä kattomalla kui se toimii ja kuin kytkinasetelmalle käy kun laatikko revitään väkisin ja äkkiä koneesta irti, se muotoutuu samanlaiseks u muotoiseks kun pienempi pellinpala käsissä.

Onneks oli kaaret ympärillä eikä vauhtia tainnu olla kun se vaaditut 70+ km/h :lol:

Toinen mulla ollu poltettiin ammattikoulun pihaan, tai no siinä palanu ku koppa ja jotakin sinne heitettyä roskaa, sen piti olla mun työnäyte ennenko yhtenä viikonloppuna joku oli sen tuikannu roskineen tuleen, sain sitte myydä sisustan, koneen laatikoineen ja muutaman muun pikkuhilppeen, vieläki harmittaa että ne osat tuli myytyä ja niillä rahoilla hommattua 3 lovisella laatikolla varustettu Volvo amazon :lol: ...... ja sitte tojota :oops:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”