Forumilaiset, esitelkääpä ajopelejänne ! Muutakin kuin MB.
Tuollainen kikotin se sitten on tämän hepun kuljettimena On olevinaan joku ns. erikoismalli vaikka onkin oikein TDI kun perässä näyttää lukevan Rovanperä special mutta mun mielestä toi on ihan normi cordoba niin päältä kuin sisältä Pääasia kuitenkin että pääsee paikasta A paikkaan B kohtuu kuluilla
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Ei oo Valmettia.
Tää on '73, uutena ostettu Lyttylän VPK:lle. 4.2 litran kutonen, kolmilovinen manuaali, sen perässä Danan jakolaatikko 2H-4H-4L ja sitten taktisesti viisipulttiset Danan akselit. '74 eteenpäin on kuusipulttiset. Näitten jarruosissa on sellainen saatavuusero, että onneksi tähän on tehty jarrut ympäriinsä aivan hiljan.
Onhan tuossa vikaakin. Takalasi puuttuu ja kone ei käy kaikilla. Kaasari tulvi alkuunsa ulos asti mutta se asettui korjaussarjalla. Koneesta kun irrotat kakkosen tai nelosen tulpanjohdon, käynti ei muutu. On uudet tulpat, on koitettu johtoja ristiin, mittailtu jakajankantta jne jne jne. Raotin myös venttiilikoppaa sen verran että katoin venttiilien aukeavan asianmukaisesti & varmistin ettei tönärit ole ainakana kovin kierot. Hitusen erikoisempi homma muuten, kun ei öljykorkista puhalla pihalle yhtään mitään. Seuraavaksi ohjelmassa puristuspaine- ja ohivuotomittausta.
Tää on '73, uutena ostettu Lyttylän VPK:lle. 4.2 litran kutonen, kolmilovinen manuaali, sen perässä Danan jakolaatikko 2H-4H-4L ja sitten taktisesti viisipulttiset Danan akselit. '74 eteenpäin on kuusipulttiset. Näitten jarruosissa on sellainen saatavuusero, että onneksi tähän on tehty jarrut ympäriinsä aivan hiljan.
Onhan tuossa vikaakin. Takalasi puuttuu ja kone ei käy kaikilla. Kaasari tulvi alkuunsa ulos asti mutta se asettui korjaussarjalla. Koneesta kun irrotat kakkosen tai nelosen tulpanjohdon, käynti ei muutu. On uudet tulpat, on koitettu johtoja ristiin, mittailtu jakajankantta jne jne jne. Raotin myös venttiilikoppaa sen verran että katoin venttiilien aukeavan asianmukaisesti & varmistin ettei tönärit ole ainakana kovin kierot. Hitusen erikoisempi homma muuten, kun ei öljykorkista puhalla pihalle yhtään mitään. Seuraavaksi ohjelmassa puristuspaine- ja ohivuotomittausta.
Nimenomaan tehostimellisessa, mutta parkkipaikalla se on hyvä, voi yhellä sormella veivata ruoriaonre kirjoitti:...ainakin jos on tehostin?745 kirjoitti:Ja tuommosessa vakoneekerissä pitää olla tarkkana ohjauksen kanssa, melko tunnoton maantienopeudessa.
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Eilen tuli pippanaan aluvanteet, olleet aiemmin e30 mallin bemarissa, tänään ostin uudet nastarenkaat 185/60-15 niille ja alle saman tien... Ei mahdu yhtään isommat pyörimään kun nyt jo meinaa ottaa edessä roiskeläppiin kiinni kääntäessä.
Puskurit ja muut muovi osat pitää vielä maalata mustalla ja laittaa pienet äärivalot
Puskurit ja muut muovi osat pitää vielä maalata mustalla ja laittaa pienet äärivalot
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Yli 5000km ajettu ja eikun naftaa vaan tankkiin Kulutus on pyöriny seiskan korvilla, ehkä nyt pätkäajossa lähempänä kasia, kun kelit ovat viileitä ja webasto huutaa aina. Kakkosvaihde rusahtaa tiukassa kiihdytyksessä, mutta nopeesti kuski on oppinut tavoille . Ei oikeesti juurikaan moitittavaa, paitti koliseehan toi etupäästä, mutta koiranluut ja alapallukat on jo hankittuna alvadiautosta. Rahalle vastinetta.spöke kirjoitti:Mää ostin tollasen 400tkm ajetun ratsunnin
Lommoja ja käytönjälkee riittävästi Laitetaas lisäkokemuksia jahka on vähän kulutettu renkuleita
-Spöke-
Ei parannuksia, tähänkin yksilöön on loota vaihdettu 2012. 5-6-vaihteiden laakerointi on alimitoitettu. Toi kylmänä rusahtelu kuuluu kuulemma "asiaan"sonikki kirjoitti:Onkohan näissä saatu tehtyä parannuksia lootaan, kun ainakin ensimmäisissä malleissa meni vaihdelaatikoita kun leipää muutaman kympin ajon jälkeen?spöke kirjoitti:Kakkosvaihde rusahtaa tiukassa kiihdytyksessä
Ominaisuus on, hiukankin huolimaton vaihto niin kakkonen rusahtaa uudessakin.. Muut ei.spöke kirjoitti:Ei parannuksia, tähänkin yksilöön on loota vaihdettu 2012. 5-6-vaihteiden laakerointi on alimitoitettu. Toi kylmänä rusahtelu kuuluu kuulemma "asiaan"sonikki kirjoitti:Onkohan näissä saatu tehtyä parannuksia lootaan, kun ainakin ensimmäisissä malleissa meni vaihdelaatikoita kun leipää muutaman kympin ajon jälkeen?spöke kirjoitti:Kakkosvaihde rusahtaa tiukassa kiihdytyksessä
Sellainen ero on vanhan 5vaihteisen ja uuden 6vaihteisen välillä että vanha oli kovilla pakkasilla kylmänä huomattavasti jäykempi vaihtaa vaihdetta. Kenties öljyssäkin eroa.
Omiini ei oo laatikoita vaihdeltu, tosin eniten ajettu auto meni vaihtoon 60tkm ajettuna.
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Justiin aamupäivällä taputtelin kaupat tästä kuvankauniista yksilöstä, valotus pirun huono meillä hallissa, joten ei todellakaan tee oikeutta tälle kaunottarelle! 406, vm 1996 ja konehuoneessa 1,8 16v. Mittarissa 299tkm, jotka näkyy vaan mittarissa. Leimaa löytyy 06/14 asti. Ratti oli toki jo karheutunut ja vaihdekeppi kiilsi. Mutta muuten 100% ryhdikäs vanhus. Tässä on autoa pitkäksi aikaa, ja varmasti tullaan pitämään remmissä.
Ainoa vika on lämmityslaitteen säätimessä oleva vika, eli puhaltaa vaan täysiä. Perehdytään kyseiseen vikaan, kunhan ehtii.
Ainoa vika on lämmityslaitteen säätimessä oleva vika, eli puhaltaa vaan täysiä. Perehdytään kyseiseen vikaan, kunhan ehtii.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Tällaista vanhaa rautaa väsäilen. (Linkki, koska en osaa picasasta linkata kuvaa... )
https://picasaweb.google.com/1147211897 ... 5390746994
https://picasaweb.google.com/1147211897 ... 5390746994
190D 2.5 -89
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99
® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
tuommosen eskonvoortin oon ajanu suoraan hemmetin isoon kiveen, tuli kone apparin jalkoihin, laatikko löyty eskon taka-akselin edestä, vaihekeppi oli u muotoon taipunu, kepin päässä ollu nuppi halkes muutamaan miljuunaan osaan, kojelauta 4 kohtaa halki, mulla käsissä ja jaloissa näkyy parit jäljet vieläkin, kartanlukijalla 6 kylkiluuta poikki, vasemmassa polvilumpiossa 2 hiushalkeamaa, otsassa yli 60 lasin sirpaletta, oikeassa olkapäässä pieni pellin lirpale haalarin alla pystyssä, vasemman jalan 3 varvasta poikki ja 2 murtuneina, muuten selvittiin muutamilla pintanaarmuilla, siittä eskosta ei tullu enää ajopeliä, silloisen mäntsälä rallin toiselta sijalta yhdessä kurvissa meni vauhdin takia pitkäks ja hyppäs mutkan sivussa ollu suuri kivi suoraan eteen.
Ainoa kulkine missä olen nähny koneeseen kyljestä kattomalla kui se toimii ja kuin kytkinasetelmalle käy kun laatikko revitään väkisin ja äkkiä koneesta irti, se muotoutuu samanlaiseks u muotoiseks kun pienempi pellinpala käsissä.
Onneks oli kaaret ympärillä eikä vauhtia tainnu olla kun se vaaditut 70+ km/h
Toinen mulla ollu poltettiin ammattikoulun pihaan, tai no siinä palanu ku koppa ja jotakin sinne heitettyä roskaa, sen piti olla mun työnäyte ennenko yhtenä viikonloppuna joku oli sen tuikannu roskineen tuleen, sain sitte myydä sisustan, koneen laatikoineen ja muutaman muun pikkuhilppeen, vieläki harmittaa että ne osat tuli myytyä ja niillä rahoilla hommattua 3 lovisella laatikolla varustettu Volvo amazon ...... ja sitte tojota
Ainoa kulkine missä olen nähny koneeseen kyljestä kattomalla kui se toimii ja kuin kytkinasetelmalle käy kun laatikko revitään väkisin ja äkkiä koneesta irti, se muotoutuu samanlaiseks u muotoiseks kun pienempi pellinpala käsissä.
Onneks oli kaaret ympärillä eikä vauhtia tainnu olla kun se vaaditut 70+ km/h
Toinen mulla ollu poltettiin ammattikoulun pihaan, tai no siinä palanu ku koppa ja jotakin sinne heitettyä roskaa, sen piti olla mun työnäyte ennenko yhtenä viikonloppuna joku oli sen tuikannu roskineen tuleen, sain sitte myydä sisustan, koneen laatikoineen ja muutaman muun pikkuhilppeen, vieläki harmittaa että ne osat tuli myytyä ja niillä rahoilla hommattua 3 lovisella laatikolla varustettu Volvo amazon ...... ja sitte tojota
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.