Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Alipainepumppu taitaa pitää sitä omaa tyypillistä ääntään, mutta menoa ei haittaa.
Kävin äsken tankilla... Siinä sitten kahtelin, että 98% polttimoista toimii. Pariin, kolmeen katkasijaan pitää katsella uudet polttimot. Onneksi mittaristossa toimii kaikki taustavalot. Sen verran kamalat muistot edellisestä savotasta kun vaihdoin alakautta 3 poltinta.
Maalipinta oikein vaatimalla vaatii autoglymin punasta tai jotain muuta hyvää, puhdistavaa vahaa. Sisäpesun taidan suorittaa pinelinellä ja mäntysuovalla
On ne niinku kaks marjaa... V70 & . . .
Kävin äsken tankilla... Siinä sitten kahtelin, että 98% polttimoista toimii. Pariin, kolmeen katkasijaan pitää katsella uudet polttimot. Onneksi mittaristossa toimii kaikki taustavalot. Sen verran kamalat muistot edellisestä savotasta kun vaihdoin alakautta 3 poltinta.
Maalipinta oikein vaatimalla vaatii autoglymin punasta tai jotain muuta hyvää, puhdistavaa vahaa. Sisäpesun taidan suorittaa pinelinellä ja mäntysuovalla
On ne niinku kaks marjaa... V70 & . . .
Nivåt pitää kyllä olla molemmat pastana, että matka jatkuu ollenkaan. On se yhden kilahtaneen Nivån kanssa semmoista ristiaallokkoa, että jos sellaisen aikoo ajaa iskunvaimenninkauppaa edemmäs niin ei parane meritaudin oireita potea.
Eipä silti, kyllähän ne tuolla matkalla aika lailla varmasti antautuvat, kun on reilusti neljättäsataa taulussa.
Eipä silti, kyllähän ne tuolla matkalla aika lailla varmasti antautuvat, kun on reilusti neljättäsataa taulussa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
On se kaunisPappi kirjoitti:
Harmi, että V70 on jo pyöreäkulmaiseksi kulunut Lego. Edelleen siedettävä, mutta luonnollisesti ei yhtä puhdaslinjaisen kaunis, kuin terävällä viivottimella piirretty Merikontti. Tai lipasto.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tuossapa ei taida nivoja olla... Kuormajouset sujahtaa alle hyvin vikkelään kunhan ehtii vähän syventymään... Tulee kärryn vedostakin siedettävää.JiiTee_ kirjoitti:Onko nivomaatit paskana vai miksi perä on matalemmalla kuin keula?
Kunhan ehtii syventymään, pitää tehdä myös "puutelista". Saa syyn lähteä käymään Reisjärvellä erään hallin pihalla. Onneksi näitä löytyy purettuna melkeen joka nurkan takaa
Hyvä ja asiallinen varaosamyyjä Volvojen suhteen...
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/818180
Tuonne kun menee niin ei hetkessä meinoo selvitä pois...
EDIT: Lisätään tämmönen juttu. Volvossa on paikallaan alkuperäinen lisävalojen kiinnitys-sarja. Netistä kaivelin tuosta vähän tietoja ja varaosanro tuolle sarjalle on 9184 166-8. Joutunee käydä "sinisellä tiskillä" kysymässä saako tuota sarjaa vielä... Nimittäin se tärkein rauta on irroitettu valoineen päivineen
Toisaalta, etupuskurissa on nyt paikat valmiina ylätukia varten... Kilven aluslevyä voisi nyt hyödyntää... Hmmm.
No, eipäs mennä asioiden edelle.
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/818180
Tuonne kun menee niin ei hetkessä meinoo selvitä pois...
EDIT: Lisätään tämmönen juttu. Volvossa on paikallaan alkuperäinen lisävalojen kiinnitys-sarja. Netistä kaivelin tuosta vähän tietoja ja varaosanro tuolle sarjalle on 9184 166-8. Joutunee käydä "sinisellä tiskillä" kysymässä saako tuota sarjaa vielä... Nimittäin se tärkein rauta on irroitettu valoineen päivineen
Toisaalta, etupuskurissa on nyt paikat valmiina ylätukia varten... Kilven aluslevyä voisi nyt hyödyntää... Hmmm.
No, eipäs mennä asioiden edelle.
Mulla on samanlaisessa kilven taakse tuleva valoteline. Ihan tukevasti se istuu kiinni puskurimuovin läpi pultattuna.
Ylätuet aiheuttavat päänvaivaa näissä rakenteissa, missä säleiköstä ei voi viedä ylätukia lävitse. Konepellin ja puskurin välistä mahtuu lattamallinen ylätuki oikein hyvin ja sen saa kiinni puskurin takana olevaan vahvaan alupalkkiin. Laitoin omaani juuri tuolla tavoin.
Ylätuet aiheuttavat päänvaivaa näissä rakenteissa, missä säleiköstä ei voi viedä ylätukia lävitse. Konepellin ja puskurin välistä mahtuu lattamallinen ylätuki oikein hyvin ja sen saa kiinni puskurin takana olevaan vahvaan alupalkkiin. Laitoin omaani juuri tuolla tavoin.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Volvo ja Honda sisäpesty tänään... Volvon saapi pestä vielä toistamiseen. Sen verran oli p*skanen, että ei kerralla lähtenyt. Vika joko käytetyissä aineissa tai tekijässä tai molemmissa. Pitänee vähän ärhäkämpää pesuainetta hakea tuon sisäkaton pesuun. Vaan oli kuulkaa oikeesti likanen auto, jos uskominen pesuveden ulkonäköön.
Maakellarin hajua tuotti märkä kuljettajan jalkotilan äänieriste. Mistä lie vettä saanut osakseen. Sen verran kahtelin, että ei ole lämmityslaitteen kennosta. Ei tuntunut sormissa jäähdytin-nesteeltä. Nostelin vyllit ylös ja lykkäsin sanomalehtiä alle. Imekööt siellä kosteutta jonkin aikaa.
Hondan meinasin vahata, mutta sen saa viedä takaisin maalattavaksi. Joku meni pohjissa tms päin seiniä ja maalissa on pisamia. Yhdestä pisamasta pikkusen kynnellä kokeilin niin kas, pohjamaalia myöten irti. Maalari on asiasta tietoinen ja ovi maalataan uudelleen takuuseen.
Maakellarin hajua tuotti märkä kuljettajan jalkotilan äänieriste. Mistä lie vettä saanut osakseen. Sen verran kahtelin, että ei ole lämmityslaitteen kennosta. Ei tuntunut sormissa jäähdytin-nesteeltä. Nostelin vyllit ylös ja lykkäsin sanomalehtiä alle. Imekööt siellä kosteutta jonkin aikaa.
Hondan meinasin vahata, mutta sen saa viedä takaisin maalattavaksi. Joku meni pohjissa tms päin seiniä ja maalissa on pisamia. Yhdestä pisamasta pikkusen kynnellä kokeilin niin kas, pohjamaalia myöten irti. Maalari on asiasta tietoinen ja ovi maalataan uudelleen takuuseen.
Vuorokausi pesun jälkeen Volvon maakellarimainen tuoksu alkaa hellittää. Onhan tuonne jalkotilan vylleihin saanut muutaman kerran lehden vaihtaa Mistä lie vesi tullut tuonne, no se selvinnee kun autoa pesee seuraavan kerran. Molemmissa kulmissa on vedenpoistoreiät, joiden ympärys näyttää melko mielenkiintoiselta. Missä lie pusikossa tuota autoa seisotettu
Huutonetistä tuli lunastettua huoltovalon nollaukseen tarkoitettu "palikka". Syvennyin sitten tuohon huoltovälin nollaukseen ja joidenkin internet tietolähteiden mukaan tuosta voisi nollata näytön ilman testeriä?
Moottorinohjauksen merkkivalokin ilmoitti olemassa olollaan. Autossahan on automaattinen lisälämmitin ja näin kesälläkin se haluaa käynnistyä Suottapa tuota käynnistelee, joten otin sulakkeen pois. Tiedä sitten onko joku bitti vinossa tms. Pitänee käyttää piuhan nokassa tai ostaa itselle sopiva OBDII kaapeli. Läppärillä on muistaakseni vielä Vol-FCR ohjelma, jolla pääsee vähän tutkimaan tuon auton sielunelämää
Ulkopesu antaa vielä odottaa itseään. Sen verran tympäsi tuon Hondan ovi, että nostelin eilen pesuvälineet varastoon ja rupesin leikkoomaan nurmikkoa
Huutonetistä tuli lunastettua huoltovalon nollaukseen tarkoitettu "palikka". Syvennyin sitten tuohon huoltovälin nollaukseen ja joidenkin internet tietolähteiden mukaan tuosta voisi nollata näytön ilman testeriä?
Moottorinohjauksen merkkivalokin ilmoitti olemassa olollaan. Autossahan on automaattinen lisälämmitin ja näin kesälläkin se haluaa käynnistyä Suottapa tuota käynnistelee, joten otin sulakkeen pois. Tiedä sitten onko joku bitti vinossa tms. Pitänee käyttää piuhan nokassa tai ostaa itselle sopiva OBDII kaapeli. Läppärillä on muistaakseni vielä Vol-FCR ohjelma, jolla pääsee vähän tutkimaan tuon auton sielunelämää
Ulkopesu antaa vielä odottaa itseään. Sen verran tympäsi tuon Hondan ovi, että nostelin eilen pesuvälineet varastoon ja rupesin leikkoomaan nurmikkoa
Onneksi olkoon "mersuntappajan" hankinnasta. Pakko se vain on myöntää, että tuollainen Volvo on liian kova haaste w124, w202, w210-malleille (no W124 on turhan vanha verrokki muutenkin). Keskimäärin ajetut kilometrit eivät varmaan hirveästi jää mersujen lukemista, mutta se Volvon kori on aivan omaa luokkaansa mersuun verrattuna (tosin niin taitaa olla ihan minkä muunkin merkin kohdalla) ja 2.5 tdi vetää isoa vaunua makoisasti ja taloudellisesti! Ymmärrän erittäin hyvin miksi Pösöt ja Sitikat ja Volvot kiinnostaa yleisestikkin. Niissä saa rahoille suhteessa paremman vastineen kuin mersussa-niin siinä vain yleensä käy.
Itse en kuitenkaan ostaisi volvoa, vaikka kaikki järkisyyt sitä puoltaisivatkin Haukutaan sitä nyt sitten vaikka etuvetoisuuden takia
Itse en kuitenkaan ostaisi volvoa, vaikka kaikki järkisyyt sitä puoltaisivatkin Haukutaan sitä nyt sitten vaikka etuvetoisuuden takia
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2620
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Meillä tiisseli-Jyllis poltti ajoittain kanssa sitä "lambda"valoa syyllinen löytyi viallisesta jarruvalokytkimestä. Kaksiosaisen kytkimen jarruvaloja ohjaava puolikas toimi mutta vakkaria ohjaava kiukutteli ajoittain ja sytytteli valoa, siltikin vaikka vakkaria ei ollu ollenkaa.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
En osaa sanoa, onko tuollainen ykköskopan Volvo sitten Mersun tappaja tms. Omat hyvät puolensa tuossa on. Ylläpitokuluja en aio edes vertailla esim w124:seen. Hyväkuntoisen, vastaavilla varusteilla olevan väykyn etsiminen olisi ollut taas oma hommansa ja rahaakin olisi varmaan pitänyt kaivella pikkusen enemmän.
Volvon hinnalla taas olisi saanut 4-5 vuotta tuoreemman Ranskalaisen, mutta sopivaa ei sattunut kohdalle. Tai olisi niitä ollut, mutta välirahat olivat sitä luokkaa, että ei kiitos
Katsotaan nyt miten elo tuon V70:sen kanssa alkaa sujumaan. Mukavahan tuolla on ajaa ja voimaakin on, unohtamatta "savua" Seuraava huolto on ns isohuolto, jossa koneen molempiin päihin vaihdetaan kuminauhat ja muutenkin katsellaan paikat siihen kuntoon, että autolla voi ajella turvallisin mielin.
Oikeastaan tuo on nyt sellainen kokonaisuus, joka on ollut vähän ajatuksissa... Pitoautoksi en uskalla sanoa
Olisin lisännyt tähän kuvia molemmista autoista sisäpestyinä, mutta kuvien lataus ei suostunut toimimaan, joten säästän teidät niiltä.
Volvon hinnalla taas olisi saanut 4-5 vuotta tuoreemman Ranskalaisen, mutta sopivaa ei sattunut kohdalle. Tai olisi niitä ollut, mutta välirahat olivat sitä luokkaa, että ei kiitos
Katsotaan nyt miten elo tuon V70:sen kanssa alkaa sujumaan. Mukavahan tuolla on ajaa ja voimaakin on, unohtamatta "savua" Seuraava huolto on ns isohuolto, jossa koneen molempiin päihin vaihdetaan kuminauhat ja muutenkin katsellaan paikat siihen kuntoon, että autolla voi ajella turvallisin mielin.
Oikeastaan tuo on nyt sellainen kokonaisuus, joka on ollut vähän ajatuksissa... Pitoautoksi en uskalla sanoa
Olisin lisännyt tähän kuvia molemmista autoista sisäpestyinä, mutta kuvien lataus ei suostunut toimimaan, joten säästän teidät niiltä.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2620
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Eikäkön oikee Volvon Suomea puhuvalla testerillä. Samalla kun tarkastettiin ruiskutusennakko hihnan vaihdon jälkeen. Kait sitä valoa joku muukin vika tiisselissäkin voi vilkutella, mut ko. asentaja sano tuon valokytkinvian olevan melko yleinen.Pappi kirjoitti:Kiitos tiedosta... Oliko tälle olemassa joku vikakoodi vai löytykö "arvaamalla".aaltojarvi kirjoitti:Meillä tiisseli-Jyllis poltti ajoittain kanssa sitä "lambda"valoa syyllinen löytyi viallisesta jarruvalokytkimestä.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Muuten hyvä teoria, mutta myös tuossa Volvossa takalasin pesurin letku tulee tulipellistä läpi ihan oikeasta ylänurkasta ja painuu taakse auton oikealla puolella, eli kuljettajan jalkatilan kastumiselle vähän epätodennäköinen selitys?Meissenkeri kirjoitti:En tiedä Volvosta mutta minulla oli yksi auto, jossa oli takalasin pesunesteen letkussa liitos vänkärin jalkatilan laitamilla. Se liitos oli irronnut ja jonkin aikaa tuli ihmeteltyä että ei tule takalasille vettä. Homma selvisi sitten kun aloin tutkimaan läpimärkää lattiamattoa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Sen takia kysyin kun mainitsit vakkarin... Nimittäin tuon merkkivalon palaessa vakkari ei mennyt päälle Oppinut ajamaan tuota työmatkaa ilman kaasujalan jatkuvaa käyttöä...aaltojarvi kirjoitti:Kait sitä valoa joku muukin vika tiisselissäkin voi vilkutella, mut ko. asentaja sano tuon valokytkinvian olevan melko yleinen.
Aamulla kun käynnistin töihin lähtiessä niin merkkivalo ei jäänyt palamaan. Töihin saikin sitten ajella vakkaria hyödyntäen.
Sen verran olen saanut tietooni, että tuo MSA 15,8 moottorinohjaus ei keskustelisi esim VOL-fcr ohjelman kanssa "Service" valon taasen saa nollattua ilman testeriä
Tämmöselle kaapelille olisi tarvetta...
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/39 ... s-writeup/
Parista hifiliikkeestä kysynyt ja nostelevat vain käsiään. Ebaysta voisi tilata valmiin, mutta ei ole kokemusta aiheesta.
Tuossa Volvossahan on soittimena SC-901, jossa on 3:n cd:n vaihtaja yms. Radio on tyypilliseen tapaan hyvä ja äänentoistokin oikein mallikas. Oman lisänsä tekee tuossa järjestelmässä oleva oma vahvistin. Ihan pikkusen piti aamulla "kuunnella" kun töihin ajoin.
Probleema tuossa kaapelissa on 6 napainen din pistoke.
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/39 ... s-writeup/
Parista hifiliikkeestä kysynyt ja nostelevat vain käsiään. Ebaysta voisi tilata valmiin, mutta ei ole kokemusta aiheesta.
Tuossa Volvossahan on soittimena SC-901, jossa on 3:n cd:n vaihtaja yms. Radio on tyypilliseen tapaan hyvä ja äänentoistokin oikein mallikas. Oman lisänsä tekee tuossa järjestelmässä oleva oma vahvistin. Ihan pikkusen piti aamulla "kuunnella" kun töihin ajoin.
Probleema tuossa kaapelissa on 6 napainen din pistoke.
Musiikkikaupoista (Jotka myyvät kitaroita, vahvistimia yms) voisi löytyä noita DIN-liittimiä, kävin viimetalvena hakemassa yhden vanhanmallisen DIN-liittimen Musiikki Lukinmaalta Kajaanista, tuli erään vanhan kotivahvistimen mikrofoniliitäntään...
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2620
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Juu tosiaan semmosta ajoittaista se valon palaminen meiläkin oli. Siinä jarruvalokytkimes on jonkinsortin automaatti säätö, ja vaihto on kuulemma helppo homma kun osaa niksit. Minä en osaa mutta kuulemma sen saa hajalle melko helposti . Se Jyllis asentaja koitti sitä mulle talvella opastaa mut arvaa ny jäikö metallimiehen muistiin moinen nippelitieto .Pappi kirjoitti:Sen takia kysyin kun mainitsit vakkarin... Nimittäin tuon merkkivalon palaessa vakkari ei mennyt päälle Oppinut ajamaan tuota työmatkaa ilman kaasujalan jatkuvaa käyttöä...aaltojarvi kirjoitti:Kait sitä valoa joku muukin vika tiisselissäkin voi vilkutella, mut ko. asentaja sano tuon valokytkinvian olevan melko yleinen.
Aamulla kun käynnistin töihin lähtiessä niin merkkivalo ei jäänyt palamaan. Töihin saikin sitten ajella vakkaria hyödyntäen.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Yövuoron jälkeen tulin kotiin, pihassa oli voimatelin asentaja odottamassa. Vaihtoivat etäluettavan mittarin talon sähkömittariksi.
Sitten kaupunkiin Hondalla.
Maalaamolla Vasen takaovi menee uudelleen maalattavaksi ilman mitään selittelyitä. 2 maalaria kävi kahtomassa ja totesivat, että "perseelleen meni". Ensiviikolla nähdään onnistuuko sittenkään.
Katsastus Hondalla ajoaikaa nyt 8/2012 saakka. Vuodesta 1999 mennyt joka kerta ensimmäisellä läpi Katsastusmieskin totesi, että tämän mallin Accord on vielä oikea Honda. Ei edes päästöistä moittinut.
Avainvaunusta kävin sitten Volvon keskuslukituksen kaukosäätimiin uudet patterit ja samalla todettiin, että pitänee Motonetistä käydä hakemassa uudet kuoret kun on Kuopiossa käyntiä.
Sitten kaupunkiin Hondalla.
Maalaamolla Vasen takaovi menee uudelleen maalattavaksi ilman mitään selittelyitä. 2 maalaria kävi kahtomassa ja totesivat, että "perseelleen meni". Ensiviikolla nähdään onnistuuko sittenkään.
Katsastus Hondalla ajoaikaa nyt 8/2012 saakka. Vuodesta 1999 mennyt joka kerta ensimmäisellä läpi Katsastusmieskin totesi, että tämän mallin Accord on vielä oikea Honda. Ei edes päästöistä moittinut.
Avainvaunusta kävin sitten Volvon keskuslukituksen kaukosäätimiin uudet patterit ja samalla todettiin, että pitänee Motonetistä käydä hakemassa uudet kuoret kun on Kuopiossa käyntiä.
Nyt alkaa olla Volvon jalkatila kuiva. Oma hommansa vaihtaa kuivat sanomalehdet tuonne vyllien väliin...
Mietin, että olisi tämän voinut tehdä samalla tavalla kuin w124:ssä. Nostaa vyllin pois ja laittaa pihalle kuivumaan. No, saihan tuon noinkin kuivattua.
Myös maakellarin ominaistuoksu alkaa haihtumaan...
Takana on vasta noin 1000km ajoa. Ajotietokoneen kulutusnäyttö ilmoittaa lukemaksi 5,2ltr/100km. Tällä matkalla ei ole havaittu myöskään koneen vievän öljyä.
Mietin, että olisi tämän voinut tehdä samalla tavalla kuin w124:ssä. Nostaa vyllin pois ja laittaa pihalle kuivumaan. No, saihan tuon noinkin kuivattua.
Myös maakellarin ominaistuoksu alkaa haihtumaan...
Takana on vasta noin 1000km ajoa. Ajotietokoneen kulutusnäyttö ilmoittaa lukemaksi 5,2ltr/100km. Tällä matkalla ei ole havaittu myöskään koneen vievän öljyä.