Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Valvotun yön jälkeen on aikaa tehdä vaikka omia hommia... Joten...
Kesärenkaiden vaihto, pikainen pesu ja imurointi + kuvaus kun auto on kerrankin "siivottu ja pesty". Voi voi Sitikka parkaa... maalipinnalle pitäisi tehdä jotain. Aika paljon on semmosta pikkusta naarmua yms, joten puunausta on tiedossa vielä eräänkin kerran. Unohtamatta noiden vanteiden lopullista puhdistusta. Vaikkakin ovat tuommoset viispuolaset tarvikevanteet niin ei anna luonto periksi kahtella pinttynyttä jarrupölyä.
Kesärenkaiden vaihto, pikainen pesu ja imurointi + kuvaus kun auto on kerrankin "siivottu ja pesty". Voi voi Sitikka parkaa... maalipinnalle pitäisi tehdä jotain. Aika paljon on semmosta pikkusta naarmua yms, joten puunausta on tiedossa vielä eräänkin kerran. Unohtamatta noiden vanteiden lopullista puhdistusta. Vaikkakin ovat tuommoset viispuolaset tarvikevanteet niin ei anna luonto periksi kahtella pinttynyttä jarrupölyä.
Nakkasin nuo Herculekset alle vielä toviksi. Kokoluokka 195 65 15" maksaa Iisalmen talousalueella noin 300e töineen. PJ-myynti Latukassa tarjosi Hankookin sarjaa. Euromaster Kleberiä ja Tigaria??? Hyvösen huoltamo taasen Nordmania ja GT radialia. En käynyt Nopalla, Vianorilla enkä Kumikimmolla.
Muutenhan noissa näyttäisi olevan pintaa, mutta ovat vähän "pyöristyneet" kulmista.
Muutenhan noissa näyttäisi olevan pintaa, mutta ovat vähän "pyöristyneet" kulmista.
www.hnyman.com
Kesärengashinnasto. 4 kpl:een Pakettihinnat Asennettuna, Tasapainoitettuna, sisältää myös kierrätysmaksut.
195-65-15 Aurora 249e
195-65-15 Continental Precon2 299e
195-65-15 General Altimax 249e
195-65-15 Kleber Dynaxer HP3 280e
195-65-15 Greenmax 230e
195-65-15 Euro-Tyfoon 240e
195-65-15 Continental ECOC3 299e
195-65-15 Bridgestone ER300 Ecopia 299e
195-65-15 Vredenstein HI-Trac 290e
195-65-15 Pirelli P6 Cinturato 280e
195-65-15 Uniroyal Rainexpert 298e
195-65-15 Good-Year Duragrip 298e
195-65-15 Hankook K425 249e
195-65-15 Hankook K115 269e
195-65-15 Michelin Energy Saver 339e
195-65-15 Good-Year GT3 298e
195-65-15 Dunlop Streetresponce 298e
195-65-15 Good-Year Efficientegrip 299e
195-65-15 Good-Year Excellence 299e
195-65-15 Dunlop SP01 Sport 298e
Kesärengashinnasto. 4 kpl:een Pakettihinnat Asennettuna, Tasapainoitettuna, sisältää myös kierrätysmaksut.
195-65-15 Aurora 249e
195-65-15 Continental Precon2 299e
195-65-15 General Altimax 249e
195-65-15 Kleber Dynaxer HP3 280e
195-65-15 Greenmax 230e
195-65-15 Euro-Tyfoon 240e
195-65-15 Continental ECOC3 299e
195-65-15 Bridgestone ER300 Ecopia 299e
195-65-15 Vredenstein HI-Trac 290e
195-65-15 Pirelli P6 Cinturato 280e
195-65-15 Uniroyal Rainexpert 298e
195-65-15 Good-Year Duragrip 298e
195-65-15 Hankook K425 249e
195-65-15 Hankook K115 269e
195-65-15 Michelin Energy Saver 339e
195-65-15 Good-Year GT3 298e
195-65-15 Dunlop Streetresponce 298e
195-65-15 Good-Year Efficientegrip 299e
195-65-15 Good-Year Excellence 299e
195-65-15 Dunlop SP01 Sport 298e
Ei oo Kokkolassa kalliita nuo renkaat.
Citikka: Ollaan ajeltu noilla vanhoilla renkailla. Josko nuo toukokuussa saisi vaihdettua uusiin. Takapään kolina tulee nähtävästi kuskin puolelta ja ääni kuuluu ulosjoustossa. Onneksi ei ihan joka kerta kolahda.
Honda: Sai allensa eilen Hankookin kesärenkaat ja tuon voisi käyttää leimalla samalla kun ajelee kaupungissa seuraavan kerran.
Citikka: Ollaan ajeltu noilla vanhoilla renkailla. Josko nuo toukokuussa saisi vaihdettua uusiin. Takapään kolina tulee nähtävästi kuskin puolelta ja ääni kuuluu ulosjoustossa. Onneksi ei ihan joka kerta kolahda.
Honda: Sai allensa eilen Hankookin kesärenkaat ja tuon voisi käyttää leimalla samalla kun ajelee kaupungissa seuraavan kerran.
Onko pappi käyny kemissä
http://www.riemurasia.net/jylppy/80873/pommi
http://www.riemurasia.net/jylppy/80873/pommi
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
pommivaara
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
jos tuo on liikkuvasta sitikasta lentännyt niin on kyllä ajot loppunut hyvin lyhyeen koska se ei montaa minuuttia pidä enää sen jälkeen vihreää nestettä sisällään järjestelmässäPappi kirjoitti:Ompa saattanut kyyti muuttua vallan rautajousiseksi kun tuo pallukka on tipahtanut
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
-08 Volvo S80 2.4D
Eipä oo ajeltu yhtää tankillista kesärenkailla ku selvis renkaidenvaihdon yhteydessä et oikealta edestä alatukivarren puslat totaalisen finaalis ja rengas liikku noin 0,5-1cm pitkittäis suunnassa Tää selittänee vaihtojen yhteydes tapahtuneen nykäsyn oikealle ja viime aikoina kuuluneen kolahtelun terävissä kuopissa.
Mukava yllätys tuollainen ja ihme ettei tuota ole vielä huomattu ku vaihdettu kuiteski talven aikana renkaat vanteille, jarrupalaa ym.
Kauemmin tuon on kuitenki pitäny olla tiensä päässä ku tuota nykäystä oikealle on tapahtunu koko talven ja se alko mystisesti renkaidenvaihdon jälkee mistä syystä ollu siinä uskossa että se johtu jotenki orkkis vanteista poikkeavista specseistä
Mukava yllätys tuollainen ja ihme ettei tuota ole vielä huomattu ku vaihdettu kuiteski talven aikana renkaat vanteille, jarrupalaa ym.
Kauemmin tuon on kuitenki pitäny olla tiensä päässä ku tuota nykäystä oikealle on tapahtunu koko talven ja se alko mystisesti renkaidenvaihdon jälkee mistä syystä ollu siinä uskossa että se johtu jotenki orkkis vanteista poikkeavista specseistä
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Muutaman kerran olen katsellut sitikan takavaloja ja todennut, että toinen parkeista palaa himmeämmin Mieleen tuli heti kaikki mahdolliset ja mahdottomat henkimaaliman hommat liittyen Ranskalaisiin sähköihin
Tänään sitten katiskoja peräkontista nostaessa kurkkasin tuon takavalon rakenteen. Siinähän on semmonen levy, jossa polttimot kiinni ja se painetaan sitten kiinni takavalopanelin pohjaan. Jostain syystä paneli ei suostunut menemään paikalleen ja sitä sitten tutkimaan tarkemmin.
Vetokoukkua asentaessa oli entinen omistaja kiinnittänyt haaroituskappaleen nippusiteellä tuohon pohjalevyyn kiinni siten, että se jäi kantamaan. Nappasin nippusiteen poikki ja asettelin tuon haaroituskappaleen takavalon sisään. Nips ja naps... Pohjalevy asettui kerrasta paikalleen ja nyt palaa molemmat takaparkit samalla tavalla. Liekkö sitten polttimo liikahtanut asentaessa kun töihin lähtiessä piti pikkusen "hienosäätää" kosketusta parkin osalta
Jos tästä jotain hyvää haluaa hakea niin todettakoon, että vetokoukun sähköt on haaroitettu oikealla liittimillä takavaloista eikä millään abiko viritelmällä
10tkm täynnä tuolla "taikamatolla". Kaikista varoitteluista ja "v*ttuiluista" huolimatta matkaa on tehty sulassa sovussa ja toistaiseksi auto on täyttänyt ne tarpeet mitä sille on asetettu. Nyt vaan nämä tila-auto spekulaatio topicit meinaa nostaa autokuumetta
Painellaan nyt lompakolla ohtaa ja jatketaan ruutupaperille tekemättömien töiden listaa kotosalta
Joskus taannoin kirjoitin, että Sitikan takaoven kittisaumassa on alkavaa "hapettumista". Tuossapa on kuva siitä saumasta. Käyttöä ei haittaa, eikä muutenkaan hidasta menoa.
Käytin tuota autoa Hartikaisella Iisalmessa ja kaikki dokumentit auton historiasta kopioitiin ja kuvattiin.
Takuukäsittelijä meinasi, että voipi olla turhaa hommaa. Ihan jo pelkästään sillä perusteella, että ensimmäisten 180tkm aikana tehtyjen huoltojen osalta koritarkastuksia ei ole merkitty huoltokirjaan. Antaa hyvän kuvan eräästä liikkeestä, jonka nimeä en nyt mainitse.
Netistä kurkkasin sen verran, että kyseessä ei ole mikään pikkunen "nakkikioski"...
Tietää ainakin seuraavaa autoa ostaessa, että mikäli huoltokirjasta puuttuu merkinnät huolto-ohjelman mukaisista koritarkastuksista niin koritakuulle voi sanoa bye bye...
Ensiviikolla sitten mahdollisesti kuvia Hondan takaovesta ennen ja jälkeen parkkipaikka lommon
Tänään sitten katiskoja peräkontista nostaessa kurkkasin tuon takavalon rakenteen. Siinähän on semmonen levy, jossa polttimot kiinni ja se painetaan sitten kiinni takavalopanelin pohjaan. Jostain syystä paneli ei suostunut menemään paikalleen ja sitä sitten tutkimaan tarkemmin.
Vetokoukkua asentaessa oli entinen omistaja kiinnittänyt haaroituskappaleen nippusiteellä tuohon pohjalevyyn kiinni siten, että se jäi kantamaan. Nappasin nippusiteen poikki ja asettelin tuon haaroituskappaleen takavalon sisään. Nips ja naps... Pohjalevy asettui kerrasta paikalleen ja nyt palaa molemmat takaparkit samalla tavalla. Liekkö sitten polttimo liikahtanut asentaessa kun töihin lähtiessä piti pikkusen "hienosäätää" kosketusta parkin osalta
Jos tästä jotain hyvää haluaa hakea niin todettakoon, että vetokoukun sähköt on haaroitettu oikealla liittimillä takavaloista eikä millään abiko viritelmällä
10tkm täynnä tuolla "taikamatolla". Kaikista varoitteluista ja "v*ttuiluista" huolimatta matkaa on tehty sulassa sovussa ja toistaiseksi auto on täyttänyt ne tarpeet mitä sille on asetettu. Nyt vaan nämä tila-auto spekulaatio topicit meinaa nostaa autokuumetta
Painellaan nyt lompakolla ohtaa ja jatketaan ruutupaperille tekemättömien töiden listaa kotosalta
Joskus taannoin kirjoitin, että Sitikan takaoven kittisaumassa on alkavaa "hapettumista". Tuossapa on kuva siitä saumasta. Käyttöä ei haittaa, eikä muutenkaan hidasta menoa.
Käytin tuota autoa Hartikaisella Iisalmessa ja kaikki dokumentit auton historiasta kopioitiin ja kuvattiin.
Takuukäsittelijä meinasi, että voipi olla turhaa hommaa. Ihan jo pelkästään sillä perusteella, että ensimmäisten 180tkm aikana tehtyjen huoltojen osalta koritarkastuksia ei ole merkitty huoltokirjaan. Antaa hyvän kuvan eräästä liikkeestä, jonka nimeä en nyt mainitse.
Netistä kurkkasin sen verran, että kyseessä ei ole mikään pikkunen "nakkikioski"...
Tietää ainakin seuraavaa autoa ostaessa, että mikäli huoltokirjasta puuttuu merkinnät huolto-ohjelman mukaisista koritarkastuksista niin koritakuulle voi sanoa bye bye...
Ensiviikolla sitten mahdollisesti kuvia Hondan takaovesta ennen ja jälkeen parkkipaikka lommon
Honda viety aamulla maalaamolle oven korjaukseen.
Citikka sai samalla reissulla koneeseen uudet eliksiirit. BP Visco 5000 5w/40 plus suodatin. Töineen 55e, kiitos. Moottoriin meni öljyä 4.3ltr ja huoltoväli 20tkm.
Käyttöohjekirjassa oli oma sivunsa ohjeelle, jonka mukaan huoltoilmaisimen sai nollattua itse.
Huomenna Hondan haku ja pari kuvaa...
Ensi viikolla Citikka suuntaa kuomukärryn kanssa kohti Laihiaa
Citikka sai samalla reissulla koneeseen uudet eliksiirit. BP Visco 5000 5w/40 plus suodatin. Töineen 55e, kiitos. Moottoriin meni öljyä 4.3ltr ja huoltoväli 20tkm.
Käyttöohjekirjassa oli oma sivunsa ohjeelle, jonka mukaan huoltoilmaisimen sai nollattua itse.
Huomenna Hondan haku ja pari kuvaa...
Ensi viikolla Citikka suuntaa kuomukärryn kanssa kohti Laihiaa
Honda haettu, mutta kaikkien pikku kiireiden vuoksi en ole kuvannut. Pitää ensin pestä tuo auto ohuesta pölystä puhtaaksi. Maalaamolla tuon jo pesivät, mutta ei kestänyt kotiin asti puhtaana.
Työnjälki välttää minulle. Maalari kehu ikäisekseen erittäin hyväkuntoiseksi Hondaksi, varsinkin pelleiltään... Kovasti tarjosi myllytystä, jotta kiilto olisi samaa luokkaa koko autossa. Jätin vielä tarjouksen käyttämättä.
Citikan viime tankillinen meni lukemalla 5.84ltr/100km.
Työnjälki välttää minulle. Maalari kehu ikäisekseen erittäin hyväkuntoiseksi Hondaksi, varsinkin pelleiltään... Kovasti tarjosi myllytystä, jotta kiilto olisi samaa luokkaa koko autossa. Jätin vielä tarjouksen käyttämättä.
Citikan viime tankillinen meni lukemalla 5.84ltr/100km.
Huomenna pakataan kaverin yksiö kuomukärryyn ja käännetään Citikan keula kohti Laihiaa. Iisalmesta lähetään ja reitti menee jotenkin, en vielä tiedä ihan tarkalleen.Pappi kirjoitti:Ensi viikolla Citikka suuntaa kuomukärryn kanssa kohti Laihiaa
Takaisin ajan sunnuntaina, joten jos mese transportissa tarttee jotain kuskata niin voi kysellä yv:llä. Menokuormaan en ota mitään, mutta takaisin ajaessa tilanne on toinen kun kärry on tyhjä.
Sen siitä saa kun on vapaata... Helatorstain kunniaksi lähettiin koko perhe reissuun ja jossain matkalla kulkuneuvo vaihtui.
Tämmönen:
2.5tdi. manuaalivaihteinen. vakkari. automaatti-ilmastointi. ajotietokone. tekonahkaa ja jottain pikku kilkkeitä. Ehta Suomi Volvo. 2 aikaisempaa omistajaa tietojen mukaan ja täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja annetusta valohoidosta yms. Mittarissa maltilliset 354tkm.
200km takana ja ajotietokoneen kulutus tasan 5.0 ltr/100km.
Kaupantekijäisinä sain mukaan maakellarin ominaistuoksun ja sava eskimo talvirenkaat
Edessä täydellinen sisäpesu, puunaus, vahaus ja pientä siistimistä. Leimalle tarttee mennä joskus ensikeväänä. Tämä on nyt talouden 5:s Volvo mesen historian aikana
Kooste Citikasta tulee lähipäivinä.
Tämmönen:
2.5tdi. manuaalivaihteinen. vakkari. automaatti-ilmastointi. ajotietokone. tekonahkaa ja jottain pikku kilkkeitä. Ehta Suomi Volvo. 2 aikaisempaa omistajaa tietojen mukaan ja täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja annetusta valohoidosta yms. Mittarissa maltilliset 354tkm.
200km takana ja ajotietokoneen kulutus tasan 5.0 ltr/100km.
Kaupantekijäisinä sain mukaan maakellarin ominaistuoksun ja sava eskimo talvirenkaat
Edessä täydellinen sisäpesu, puunaus, vahaus ja pientä siistimistä. Leimalle tarttee mennä joskus ensikeväänä. Tämä on nyt talouden 5:s Volvo mesen historian aikana
Kooste Citikasta tulee lähipäivinä.