Neuvo ensin Rouvalle se Hondan automaattiryypytys. Katsotaan sitten niitä luotettavuustilastojaPappi kirjoitti:Just äsken soitti vaimo ja kertoi, että Honda ei lähtenyt käyntiin. Olihan tuo ollut roikassa neljättä tuntia
Onko nyt näin, että Ranskalainen on luotettavampi kuin Japanilainen
Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Göteborgiin on osunut uutta korimallia suunniteltaessa lumeton talvi.lystis kirjoitti: Jylliksessä on kans...
Sori OT
Tämän valitettavan sattuman monumentteina meillä on mallien 240, 740, 940, S60 ja S80 suksiluukku, jota käyttäneet tietävät mitä tarkoitan.
V70 III lopulta kopioi Opel Omegan aivan mainion 40/20/40% viipaleina kipattavan takapenkin, jossa on sellainen suksiluukku kuin ruotsalaisvaunuun kuuluukin.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Vaimon yövuorot sattuivat kerrankin kohdalleen. Aika leuhkaa lähteä töihin yli kolmenkympin pakkasessa 5 min. aiemmin kotiin tuodulla S80:llaPappi kirjoitti:Aamulla oli -36c kun töihin läksin... Pari tuntia roikassa ja taipaleelle.
Just äsken soitti vaimo ja kertoi, että Honda ei lähtenyt käyntiin...
Tuossa on jo minullekin riittävä syy ajaa automaattivaihteisella.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Ettei käynyt samoin kun golffien kanssa mulla, liika pitkään lämmityksessä eikä mitenkään käyntiinPappi kirjoitti: Punaviini ja patonki ovat tehneet tehtävänsä
Oli mulla jossain baskeri, mutta sitä en tiedä missä se nyt on.
Viikset vois kasvattaa
Aamulla oli -36c kun töihin läksin... Pari tuntia roikassa ja taipaleelle.
Just äsken soitti vaimo ja kertoi, että Honda ei lähtenyt käyntiin. Olihan tuo ollut roikassa neljättä tuntia
Onko nyt näin, että Ranskalainen on luotettavampi kuin Japanilainen
Töistä tulin kotiin ja Honda oli ollut päivän roikassa. Lähti käyntiin ja annoin käydä lämpimäksi siinä samalla kun kävin koiran kanssa lenkillä... Ulkona -30c, joten hirveen pitkää lenkkiä ei malttanut tehdä. Vähän tuolla umpisella käytiin rämpimässä, että sai ihtensä lämpimäksi. Koirakin tykkäsi...
Niin, virallisen ohjeen mukaan (luin käyttöohjekirjasta) tämmösillä pakkasilla pitää polkaista 4 kertaa kaasua ja päästää se rauhallisesti ylös. Kaasuun ei saa koskea yhtään käynnistyksen aikana.
No, aamulla nähdään lähteekö käyntiin vai tuleeko Rouvalle toinen kotipäivä auton takia... Tänään jo kahtelin että josko tuossa kakkosautona menisi rautajousi sitikka... Esim Xsara farkku, joita saa reilusti alle kahen tonnin... Tuosta vuosituhannen vaihteesta
Niin, virallisen ohjeen mukaan (luin käyttöohjekirjasta) tämmösillä pakkasilla pitää polkaista 4 kertaa kaasua ja päästää se rauhallisesti ylös. Kaasuun ei saa koskea yhtään käynnistyksen aikana.
No, aamulla nähdään lähteekö käyntiin vai tuleeko Rouvalle toinen kotipäivä auton takia... Tänään jo kahtelin että josko tuossa kakkosautona menisi rautajousi sitikka... Esim Xsara farkku, joita saa reilusti alle kahen tonnin... Tuosta vuosituhannen vaihteesta
Siellä taidetaan pappilaan olla hankkimassa lisää laatua Ei nämä näistä pikkupakkasista säikähdä, joten eikun autokaupoillePappi kirjoitti: Tänään jo kahtelin että josko tuossa kakkosautona menisi rautajousi sitikka... Esim Xsara farkku, joita saa reilusti alle kahen tonnin... Tuosta vuosituhannen vaihteesta
Mikäs näissä muutes on normaali lämpö ku on tuollainen "ruotsalais mallinen" tuo lämpömittari eli kylmä ja kuuma on ainoat mittayksiköt Ilman webastoa lämpenee vähä alle puoleenväliin mittaria ja webasto ku rallattaa koko ajan niin nousee vähä yli puolenvälin. Tosin ei tuo webastokaan ole tie onneen ku saa varpaat jäässä ajellaPappi kirjoitti:mutta ei tuota kuumaksi autoksi voi sanoa. Moottorin lämpeneminen normaaliin kesti noin 20km
Oliskohan näille muutes mitää sellasta KL-varaosien tapaista varaosamyyjää? Kaikki sivut mihin on netissä törmänny pyytää ihan sika hintoja tai sitte ei olla osattu merkitä hintoja ollenkaa (tälläsistä paikoista en periaatesyistä osta yhtään mitään). Esim. ku katseli tuohon hehkurelettä nii jossaa purkkarilla haluttiin 100€ yli 100tkm ajetusta releestä ja orkkista sai uutena 130€ hintaa paikallisesta varaosaputkasta. Mukaa kuitenki tarttu tarvikerele mikä oli 50€
Kyllä tuossa minun ryskässä nousee mittari puoleenväliin, ilman webastoa. Tänäänkin kun mittarissa oli -38c parraillaan töihin tullessa.sonikki kirjoitti:Ilman webastoa lämpenee vähä alle puoleenväliin mittaria ja webasto ku rallattaa koko ajan niin nousee vähä yli puolenvälin. Tosin ei tuo webastokaan ole tie onneen ku saa varpaat jäässä ajella
Tääl etelän lämmössä ei ollu tänää kun reilut 20 pinnaa ja viisarin-parin verta jäi alle puolenvälin ilman webastoa millä taas mennää vastaavan verta yli puolenvälin Tosin tuosta puuttuu viimasuoja nokalta mikä ainakin tuossa CDI:ssä vaikuttaa aika pirun paljo lämpöihiPappi kirjoitti:Kyllä tuossa minun ryskässä nousee mittari puoleenväliin, ilman webastoa. Tänäänkin kun mittarissa oli -38c parraillaan töihin tullessa.
Näköjään naapuri kaupungissa ei sitikka ole sitten ihan niin suosittu. Maxin valikoimasta kun löytyi hellään huolenpitoon tarkoitettu 16oz kumivasara... Ihan pikkusen koemielessä jo kokeilin kun pihaan tultiin
Hondalla käytiin sunnuntai ajelulla
Hondalla käytiin sunnuntai ajelulla
Viimeksi muokannut Pappi, 13.2.2013 8:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Honda:
Tänään sain inspiraation ajaa auton nosturille ja asensin tuon pistokkeen sisätilanlämmitintä varten. Samalla tuli katseltua Hondaa ensimmäisen kerran altapäin. Ei voi kuin ihmetellä pohjan hyvää kuntoa, vaikka auto on vuodesta 1999 viettänyt aikaansa hiekkatien varressa. Parista kohtaa on vähän kivisuihkut pyyhkineet alustamassaa pois, mutta mitään hälyttävää ei silmään sattunut. Sisähaaroituskin löysi paikkansa ja nyt kelpaa Rouvan lähteä aamulla pojan kanssa liikenteeseen kun auton saa lämmitettyä valmiiksi myös sisältä.
Citikka:
Posti toi paketin, jossa oli merkkikohtainen pidike nykyiselle luurille. Aikaisemmin jo tulin hankkineeksi kojelauta kiinnikkeen, jolla säästytään kaikenlaisilta reikien poraamiselta. Asennus oli oikein jämäkkä ja siisti.
Tänään sain inspiraation ajaa auton nosturille ja asensin tuon pistokkeen sisätilanlämmitintä varten. Samalla tuli katseltua Hondaa ensimmäisen kerran altapäin. Ei voi kuin ihmetellä pohjan hyvää kuntoa, vaikka auto on vuodesta 1999 viettänyt aikaansa hiekkatien varressa. Parista kohtaa on vähän kivisuihkut pyyhkineet alustamassaa pois, mutta mitään hälyttävää ei silmään sattunut. Sisähaaroituskin löysi paikkansa ja nyt kelpaa Rouvan lähteä aamulla pojan kanssa liikenteeseen kun auton saa lämmitettyä valmiiksi myös sisältä.
Citikka:
Posti toi paketin, jossa oli merkkikohtainen pidike nykyiselle luurille. Aikaisemmin jo tulin hankkineeksi kojelauta kiinnikkeen, jolla säästytään kaikenlaisilta reikien poraamiselta. Asennus oli oikein jämäkkä ja siisti.
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Olisiko Hondaa suojattu alustastaan maahantuojan toimesta vielä parikymmentä vuotta sitten.
Omassa 2009 Accordissa, ajettu 33tkm pääasiassa kestopäällystettä, alustassa paikkapaikoin alkavaa pintaruostetta mm. alustan komponenteissa.
Verrokkina 20v. möhkö, jolla takana 288tkm saksassa ja suomessa, alusta on ruosteen osalta siistimpi noin yleissilmäyksellä
No, Accord onkin menossa vaihtoon vuoden sisään...
Omassa 2009 Accordissa, ajettu 33tkm pääasiassa kestopäällystettä, alustassa paikkapaikoin alkavaa pintaruostetta mm. alustan komponenteissa.
Verrokkina 20v. möhkö, jolla takana 288tkm saksassa ja suomessa, alusta on ruosteen osalta siistimpi noin yleissilmäyksellä
No, Accord onkin menossa vaihtoon vuoden sisään...
Accord on ruostesuojattu ainakin silloin kun appiukko tuon osti. En muista kertaakaan tuota edes likaisena nähneeni. Huomaa, että ruostesuojauksella ja säännöllisellä pesulla on merkitystä Tuppaa tuon ikäiset Hondat olemaan jo aika rapeita kamppeita helmoista ja lokarinkaarista. Tuota voinee sanoa rehellisesti poikkeukseksi Asettaa auton tulevalle pidolle tietyn riman korkeuden.Haikara kirjoitti:Olisiko Hondaa suojattu alustastaan maahantuojan toimesta vielä parikymmentä vuotta sitten.
Rahallista arvoahan tuolla ei ole, mutta käyttöarvoa senkin edestä.
Kelit antoivat sen verran myöten, että uskalsin käydä pesemässä Hondan.
Jotenkin polttelisi tuota vähän teinituunata Isompaa vannetta, tummaa lasia, pikkusen hifistelyä ja paikallista baanaa kiertämään
No, josko kuitenkin aikuistuisi...
Jotenkin polttelisi tuota vähän teinituunata Isompaa vannetta, tummaa lasia, pikkusen hifistelyä ja paikallista baanaa kiertämään
No, josko kuitenkin aikuistuisi...
Viimeksi muokannut Pappi, 13.2.2013 8:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Eilen oli semmonen päivä, että kelit antoivat myöten sisäpesulle.
Tein semmosen pikapesun, jossa kävin läpi turvavyöt, kojelaudan, oviverhoilut, penkkien pinnat. Sattuneesta syystä pesu suoritettiin ihan perinteisellä pesusienellä ja vedellä, jossa tilkka yleispesuainetta. Pelkästään näillä välineillä Sitikasta irtosi semmonen p*skavesi että antaa syyn lähteä ensitilassa pesemään tuo verhoilupesurilla kunnolla.
Kyllähän tuo puhdistu, mutta tuollainen tasaisen harmaa sisusta peittää lian kohtalaisen hyvin.
Pesun päälle pikkusen hajunpoistoainetta ja aamulla kun kurkkasin ovesta sisään niin ihan eri näköinen ja tuoksuinen auto on odottamassa tien päälle lähtöä.
Ilokseni huomasin, että tällä korkeudella on aloitettu liukkauden torjunta vitostiellä.... Auton maalipinta on saanut osakseen semmosen mukavan harmaa/valkean kerroksen.
Tein semmosen pikapesun, jossa kävin läpi turvavyöt, kojelaudan, oviverhoilut, penkkien pinnat. Sattuneesta syystä pesu suoritettiin ihan perinteisellä pesusienellä ja vedellä, jossa tilkka yleispesuainetta. Pelkästään näillä välineillä Sitikasta irtosi semmonen p*skavesi että antaa syyn lähteä ensitilassa pesemään tuo verhoilupesurilla kunnolla.
Kyllähän tuo puhdistu, mutta tuollainen tasaisen harmaa sisusta peittää lian kohtalaisen hyvin.
Pesun päälle pikkusen hajunpoistoainetta ja aamulla kun kurkkasin ovesta sisään niin ihan eri näköinen ja tuoksuinen auto on odottamassa tien päälle lähtöä.
Ilokseni huomasin, että tällä korkeudella on aloitettu liukkauden torjunta vitostiellä.... Auton maalipinta on saanut osakseen semmosen mukavan harmaa/valkean kerroksen.
Onko sitikassa yhtä vaatimaton toimintasäde kuin samalla moottorilla varustetussa pösössä?
Toki ripissä oli tuossa vaiheessa n.100km
Sitä en tiedä miten paljon nuo pösön keulalla olevat lisävalot nostavat kulutusta
Boonuksena kuva meijän xsaran takajarruista ja siellä olevasta raapimesta (näkyy hiukka huonosti, mutta varren päässä on roiskeläppäkumia joka liki hipoo vannetta)
Toki ripissä oli tuossa vaiheessa n.100km
Sitä en tiedä miten paljon nuo pösön keulalla olevat lisävalot nostavat kulutusta
Boonuksena kuva meijän xsaran takajarruista ja siellä olevasta raapimesta (näkyy hiukka huonosti, mutta varren päässä on roiskeläppäkumia joka liki hipoo vannetta)
Oletko jo käynyt uutta C5:sta ajamassa? Itse en ole vielä saanut aikaiseksi ja tuo C4 kiinnostaisi myös. Vaan kun ei ole sitä autokuumetta vieläkään pukannut, mennyt jo kohta kolmatta kuukautta, ettei autonvaihto ole ollut mielessä edes.Pappi kirjoitti: Kävin huvikseen koeajolla uudella C4:llä. Ihan käteenkäypänen peli.
Patentin paikka Vielä kun hilpaset samaan pakettiin pystyraudan, joka sorvaa jarrulevyt sileiksi, niin se on siinäHarju kirjoitti:Boonuksena kuva meijän xsaran takajarruista ja siellä olevasta raapimesta (näkyy hiukka huonosti, mutta varren päässä on roiskeläppäkumia joka liki hipoo vannetta)
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.