Ei oo lauennut...vielä. Ajoa on tullut jo 9tkm ostohetkestä (jos tätä menoa jatkuu niin tulee 62500km vuodessa). Raportoin kuulumisia ja käyttökokemuksia taas pian...Andy kirjoitti:Noh, jokos Pyyttoni on lauennut kun ei ole pariin viikkoon tullut mitään päivityksiä...
Bercedeksen hairahdus
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Joo, eli taas on matkarakastaja mennyt ympäri maakuntia ja saapunut perjantai-iltana uupuneena kotiin. Auto perä oli reissun jälkeen tämän näköinen. Täytynee pimeällä puhdistella perää useammin, jos kerää noin pahasti lumia takavalojen eteen. Ei tuolta paljon jarruvalotkaan paista, joten tuo oikein kerjää peräänajoa (just ennen kuin otin kuvan, niin toisen takavalon edestä putosi lunta pois).
[/url]
Tänään auto kävi pesussa ja viikonlopun se kai pysyykin puhtaana.
Kuulumisia:
Viikon työajot vajaa 1600km ja yhtenä päivänä en ajanut ollenkaan, joten ajoni on kohdistunut hieman Toijalan Leskirouvaa kauemmaksi. Mittarissa on nyt jotain reilut 78 tkm. Huollatin auton viime viikolla ja lisäksi laitoin uudet tuulilasinpyyhkimet ja vaihdatin avainten paristot. Moottoriöljyjen lisäksi taidettiin vaitaa kaikki maailman suodattimet (poislukien hiukkasuodatin). Günther oli vaihtanut viimeisessä huollossa huoltoväliksi 15tkm, jossa olen aikonnut pitäytyä myös vastaisuudessa. Ennen omistustani, auton huoltovälinä oli pidetty valmistajan suosistusta 30 tkm/2 vuotta, mutta koska autolla oli ajettu vähän, niin sitä oli huollettu hieman useammin.
Ajo- ja käyttökokemuksia:
Parina aamuna lähdin liikkeelle puoli viiden aikaan aamulla ja edessä oli kolmen tunnin rupeama kohti Savoa. Kunhan sai aamusuihkussa unihiekat silmistään, niin itse ajo ei haitannut ollenkaan. En tiedä onko se sitä uutuudenviehdätystä, mutta autolla on tosi kiva ajaa / matkustaa. Latailin usb-tikkuun erilaisia ajankohtaisia radio-ohjelmia ja niillä, sekä (omasta mielestäni) hyvällä musiikilla olen viihdyttänyt itseäni ratin takana.
Auto on todella miellyttävä ajaa. Jos 212-Eemeli menee maantiellä vakaasti, niin ei se kuitenkaan yllä Pyyttonin vakauteen, joka on, jos ei nyt ihan kuin junalla, niin ainakin kuin resiinalla matkustaisi. 255-leveät renkaat eivät vetele urissa ja ohjauskulmat ovat selkeästi kunnossa, koska autoa ei tarvitse millään tavalla ohjastaa. Torstaina matkasin aamulla Poriin ja oli aivan helevetin liukasta. Tätä ei oikein huomaa paikaltaan lähtiessä ja ajossa, mutta jarruttaessa tämä välillä säikäyttää. Liukkaudesta muistutti myös se, että jossain Kiikoisten ja Porin välissä oli tapahtunut kolari / ulosajo. Autosta ohiajaessa tehty "nopea suuronnettomuustutkimukseni" sai lopputulemaksi seuraavanlaisen raportin: "oletettavasti Saab oli lähtenyt pyörimään tiellä ja törmännyt perä edellä vastaantulijaan, autoja oli ojassa molemmin puolin tietä ainakin kaksi ja tie oli saanut koristeekseen Saabin muovinkappaleita. Auttajat tai ne, jotka olivat ehtineet pysähtyä paikalle, menivät pitkin tietä kuin ylivuotiset vasat ilman minkäänlaista itsesuojeluvaistoa, onneksi vastaantulijat vilkuttivat valoja niin ehti jollain tavalla hämmentyä ja reagoida ennen kuin saapui mäen takana olleelle onnettomuuspaikalle".
Auton navigaattori on ollut hyvin konservatiivinen nopeuden suhteen. Vaihdoin navin vauhtiasetukseksi "nopean" ja ainakin pitkällä matkalla tuon ajan pystyy alittamaan reilusti tai alkumatkasta menee kusi sukkaan, kun navi näyttää, että myöhästyn puolella tunnilla ja todellisuudessa olen hieman etuajassa. Tänään kävin Urjalassa, jolloin navin näyttämä saapumisaika piti hyvin paikkaansa. Täytyy tutkailla tilannetta taas maanantaina, kun lähden aamuyöstä nautisekelemaan kolmen tunnin siirtymästä.
Phaetonin automaatii on vanhanaikainen ts. vain kuusivaihteinen, mutta voittaa Mersun 7-vaihteisen laatikon mukavuudessa selvästi. Eli vaihtaa pehmeämmin / huomaamattomammin. Vertailu on tehty niin, että molemmissa on comfort- eli vanhan herrasmiehen asetus. Mersun 7-pykäläisen vaihtaminen on Phaetonia nykivämpää sekä vanhoilla, että uusilla laatikkoöljyillä. Näin ollen, VW vie mukavuuspisteet myös tällä saralla.
Ilmajousien asetuksia olen tutkaillut sen verran, että tällä hetkellä mukavin asetus on kuvanmukainen "vanhan herran puolikova". Olenhan kuitenkin vanha mies nuorissa kuorissa, joten pehmeämpi on parempi ja tuossa on kuitenkin vielä varaa vaihtaa yhden napsun verran pehmeämpään asetukseen, jos ajajan hattu alkaa putoamaan töysyissä silmille.
Verottajan kanssa saimme hippaset päätökseen. Kokeneemmat voivat valistaa, että kannattaako joka tapauksessa tehdä valitus?
[/url]
Tänään auto kävi pesussa ja viikonlopun se kai pysyykin puhtaana.
Kuulumisia:
Viikon työajot vajaa 1600km ja yhtenä päivänä en ajanut ollenkaan, joten ajoni on kohdistunut hieman Toijalan Leskirouvaa kauemmaksi. Mittarissa on nyt jotain reilut 78 tkm. Huollatin auton viime viikolla ja lisäksi laitoin uudet tuulilasinpyyhkimet ja vaihdatin avainten paristot. Moottoriöljyjen lisäksi taidettiin vaitaa kaikki maailman suodattimet (poislukien hiukkasuodatin). Günther oli vaihtanut viimeisessä huollossa huoltoväliksi 15tkm, jossa olen aikonnut pitäytyä myös vastaisuudessa. Ennen omistustani, auton huoltovälinä oli pidetty valmistajan suosistusta 30 tkm/2 vuotta, mutta koska autolla oli ajettu vähän, niin sitä oli huollettu hieman useammin.
Ajo- ja käyttökokemuksia:
Parina aamuna lähdin liikkeelle puoli viiden aikaan aamulla ja edessä oli kolmen tunnin rupeama kohti Savoa. Kunhan sai aamusuihkussa unihiekat silmistään, niin itse ajo ei haitannut ollenkaan. En tiedä onko se sitä uutuudenviehdätystä, mutta autolla on tosi kiva ajaa / matkustaa. Latailin usb-tikkuun erilaisia ajankohtaisia radio-ohjelmia ja niillä, sekä (omasta mielestäni) hyvällä musiikilla olen viihdyttänyt itseäni ratin takana.
Auto on todella miellyttävä ajaa. Jos 212-Eemeli menee maantiellä vakaasti, niin ei se kuitenkaan yllä Pyyttonin vakauteen, joka on, jos ei nyt ihan kuin junalla, niin ainakin kuin resiinalla matkustaisi. 255-leveät renkaat eivät vetele urissa ja ohjauskulmat ovat selkeästi kunnossa, koska autoa ei tarvitse millään tavalla ohjastaa. Torstaina matkasin aamulla Poriin ja oli aivan helevetin liukasta. Tätä ei oikein huomaa paikaltaan lähtiessä ja ajossa, mutta jarruttaessa tämä välillä säikäyttää. Liukkaudesta muistutti myös se, että jossain Kiikoisten ja Porin välissä oli tapahtunut kolari / ulosajo. Autosta ohiajaessa tehty "nopea suuronnettomuustutkimukseni" sai lopputulemaksi seuraavanlaisen raportin: "oletettavasti Saab oli lähtenyt pyörimään tiellä ja törmännyt perä edellä vastaantulijaan, autoja oli ojassa molemmin puolin tietä ainakin kaksi ja tie oli saanut koristeekseen Saabin muovinkappaleita. Auttajat tai ne, jotka olivat ehtineet pysähtyä paikalle, menivät pitkin tietä kuin ylivuotiset vasat ilman minkäänlaista itsesuojeluvaistoa, onneksi vastaantulijat vilkuttivat valoja niin ehti jollain tavalla hämmentyä ja reagoida ennen kuin saapui mäen takana olleelle onnettomuuspaikalle".
Auton navigaattori on ollut hyvin konservatiivinen nopeuden suhteen. Vaihdoin navin vauhtiasetukseksi "nopean" ja ainakin pitkällä matkalla tuon ajan pystyy alittamaan reilusti tai alkumatkasta menee kusi sukkaan, kun navi näyttää, että myöhästyn puolella tunnilla ja todellisuudessa olen hieman etuajassa. Tänään kävin Urjalassa, jolloin navin näyttämä saapumisaika piti hyvin paikkaansa. Täytyy tutkailla tilannetta taas maanantaina, kun lähden aamuyöstä nautisekelemaan kolmen tunnin siirtymästä.
Phaetonin automaatii on vanhanaikainen ts. vain kuusivaihteinen, mutta voittaa Mersun 7-vaihteisen laatikon mukavuudessa selvästi. Eli vaihtaa pehmeämmin / huomaamattomammin. Vertailu on tehty niin, että molemmissa on comfort- eli vanhan herrasmiehen asetus. Mersun 7-pykäläisen vaihtaminen on Phaetonia nykivämpää sekä vanhoilla, että uusilla laatikkoöljyillä. Näin ollen, VW vie mukavuuspisteet myös tällä saralla.
Ilmajousien asetuksia olen tutkaillut sen verran, että tällä hetkellä mukavin asetus on kuvanmukainen "vanhan herran puolikova". Olenhan kuitenkin vanha mies nuorissa kuorissa, joten pehmeämpi on parempi ja tuossa on kuitenkin vielä varaa vaihtaa yhden napsun verran pehmeämpään asetukseen, jos ajajan hattu alkaa putoamaan töysyissä silmille.
Verottajan kanssa saimme hippaset päätökseen. Kokeneemmat voivat valistaa, että kannattaako joka tapauksessa tehdä valitus?
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Nyt vasta huomasin tämän. Se en ollut minä, olettaen, että Jussi tarkoittaa tiistaita 21.2. (olin Savossa). Epilässä en ole muutenkaan käynyt vähään aikaan.Jussi L. kirjoitti:Olikohan bercedeksen Phaeton kun tiistaina tuli Epilässä Tampereella vastaaan päivällä? Ainaki kiiltävä musta Phaeton häiki auringossa ja hyvin erotti Phaetoniksi kokonsa puolesta.. Itse olin liikkeellä valkoisella 190:lläni
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Yksi erityisen hyvä puoli tuossa Volkkarissa on myös eli siinä ei ole start-stop -toimintoa, joten auto ei sammu kesken kaiken pysähdyttäessä. Tämä puutos, tosin nostaa päästöjä jonkin verran ja vaikuttaa muihin kuluihin (veroihin), mutta hermot ei kestä start-stop -toimintoa, joten lienee hintansa väärti puutos.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Sama vika... Viime kesänä Slovakiassa lomaillessani oli allani olevassa uudenkarheassa vuokra-golffissa tuo saatanallinen starttitoppi keksintö. En sitten yhtään tykännyt siitä ja eikä paljon lohduta että joku sanoo "no saahan sen kytkettyä pois päältä..." No, niin saa, mutta kun sammutat auton niin se pitäisi TAAS kytkeä uudestaan pois päältä...bercedes menz kirjoitti: hermot ei kestä start-stop -toimintoa, joten lienee hintansa väärti puutos.
Tuo toiminto aihutti silloin myös todellisen vaaratilanteen viimeisenä lomapäivänä kun lähdettiin ajamaan Tatran eteläpuolelta kohti Krakovaa. Ala-Tatralla eräässä jyrkässä ylämäessä edessä oli taivaan hidas tukkirekka... Mutta sittenpä aukesi ylämäkeen piiiiitkä suora, eikä ketään tulossa vastaan. Minä siitä sitten kolmoselta kakkoselle pykälää heittämään ja ohitukseen. Kakkonen ei osunutkaan heti kohdalleen eli pykälään jolloin starttistoppi äkkäsi että jaaha vaihe on vapaalla ja auto sammui siihen. Takana ollut toinen turisti meinasi pussata koloffin peffaa... mutta onneki oli hereillä kun etenemisnopeus ei ollut siinä vaiheessa mitenkään suuri...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
En ollut minä, joka lötkötti (hyvä sana, joka kuvaa Pyyttonilla ajamista...siis lötköttämistä). Olin vielä tuolloin Helsingissä ja saavuin Akaan alueelle vasta puol kahdeksan jälkeen. Toijalassa on yks musta Phaeton, mutta mielestäni se on vanhempaa mallia. Tää on harmaa ja vielä toistaiseksi saksan siirtokilvissä (ja toki on tarrakilvet ikkunassa).simoks kirjoitti:Ajelitkos 16:15 noin tänään motaria tampereelta helsinkiinpäin? Samanlainen Phaeton siinä lötkötti kun ajelin möhköllä ohitte
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Reilu kymppitonni lötkötetty menemään! Mittarissa noin 76800km. Tänään tuli Hämeenlinnan tunnelissa nasta ikkunaan ja kunnon jälki. V***U!
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Se on hyvä, että "lihava Passat" kiinnostaa myös muita. CO2-päästöt ympäristöystävälliset eli 224g/km. 12/2011 ensirekisteröidyssä verot oli 11600€ ja 3/2012 jälkeen rekisteröidyissa tulee veroihin jokin hyppäys. Jos ostaa 2014-15 vuosimallin (2015 on viimeinen vuosi jolloin valmistettiin) niin autot ovat vielä hinnoissaan ja verottaja oletettavasti päättelee niiden maksavan täälläkin mansikoita (vertailua ei taida olla, kun ei niin uusia tuoda), joten verottajan rangaistus on tulee olemaan karmea.tn62634 kirjoitti:Työkaveria kiinnostaa tällainen myös Passattinsa tilalle. Katsoin että päästöt ovat pitkälti yli 200 dieselissä? Verot taitavat karata aika korkeiksi, jos 2-3 vuotta vanhaa haluaisi ulkomailta ostaa.
Apropoo...päivitän tähän samalla kuulumisia:
tähän mennessä ainoa ylimäärinen juttu on ollut vasemman takapyörän laakeri, joka vaihdettiin kun alkoi jollottamaan. Etu- ja takajarrupalat on myös vaihdettu huoltojen yhteydessä. Muutoin oon mennyt huolloilla 15tkm välein.
Polttoainetta menee rapsakasti (tarkemmin en ole pitänyt kirjaa, mutta kai se siinä 8-litran tietämillä on ollut), mutta se ei ollut yllätys eikä suuremmin ole edes kiinnostanut. Eilen mittariin tuli mukava tasalukema 111111km ja kun lähtötilanne oli tammikuun 12. päivä 69600km, niin kilometrejä pyyttooni on niellyt (pitkästä kesälomasta huolimatta) kiitettävästi. Jos kilometrejä tulee tähän samaan malliin, niin auto menee varmaan vaihtoon nopeammin kuin alunperin laskin (vuoden päästä aikaisintaan). Jos auto on yhtä vähävikainen kuin on ollut tähän asti, niin samanlaisen meinaan hommata. Onko palstalla joku, joka voisi mahdollisesti olla kiinnostunut kokeilemaan moista kuin tästä aikanaan luovun? Uskoisin, että esim. vannoutuneet väyrysmiehet pitävät autosta. Kaupantekijäiseksi voin peitää sekä keulan, että ratin VW-merkin, jotta itsetunto ei koe kolausta. Lisähinnasta teippaan maskiin ja konepeltiin haluaman merkin.
Loppuun provokatiivinen, mutta totuudenmukainen kommentti: olen muutaman kerran ajanut vaimon käytössä olevalla E212:lla ja suoraan sanoen se on ihan paska (tuntuu kuin mikroautoa ajaisi) verrattuna tähän köyhän miehen Bentley:in. Jos Pyyttonilla ajaa...tai siis jos teoriassa ajaisi, niin 170km/h matkavauhdissa auto on helkkarin hyvä (hiljainen/mukava/leppoisa).
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Auto on ollut omistuksessa reilut "kymmenen ja puoli kuukautta" ja tänään tuli 50tkm ajoa täyteen. Jos kanssa-autoilijoita kiinnostaa niin voin tammikuun 12. päivän jälkeen kirjoittaa tänne jonkinlaisen vuosiraportin...
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Eka vuosi omistusta tuli siis täyteen 12.1.2018. Tänä aikana ajettu 54tkm, josta joulukuu oli hiljainen ja tammikuun alussa olin Floridassa viikon verran, joten kilomtrejä olisi tullut normaalilla tahdilla melkein 60tkm. Tätä kirjoittaessa auton mittarissa on 126500km. Huoltotoimenpiteitä on ollut seuraavasti: etu- ja takajarrupalat on vaihdettu, vasemman takapyörän laakeri vaihdettu ja normaalit huollot.
Hakekaa oksennuspussi ja tehkää ilmaan Mersun merkkejä, koska aion nyt kehua Volkkaria ja vuolaasti:
Auto on ihan luksusluokkaa niin viimeistelyn, laadun, hiljaisuuden ja luotettavuuden osalta. Kävin piruuttani koeajamassa 106K€ Lexus RH450 hybridiä ja ensimmäinen huomio oli, että oma autoni on niiiiiiiin paljon mukavampi ja hiljaisempi. Sama huomio oli kun ajoin uutta Volvo XC60:tä (hinta 81K€). Ameerikan raitilla ajamani GLC oli taasen aivan ala-arvoinen tekele, joten sitä en viitsi edes verrata omaan autooni. Eli mikään muu ei tunnu miltään ja ei aiheuta omistamisen halua, varsinkaan kun vertaa hinta-laatusuhdetta. Tätä samaa "ongelmaa" on puitu ulkomaalaisilla foorumeilla eli uutta Phaetonia ei saa ja tilalle ei tahdo löytyä mitään mihin autoa vaihtaisi, siis sellaista, joka on yhtä mukava ja hiljainen. Joku oli ostanut Range Roverin, toinen Panameran jne.. En siis ihmettele, että tämä on suunniteltu S-Mersun kilpailijaksi.
Ajattelin kuitenkin, että laitan tämän myyntiin ja haen hiukan uudemman ja vähemmän ajetun Pyyttonin (ja maksan taas itseni kipeäksi veroista), joten tämän saa ostaa. Toisaalta, jos ei mene kaupaksi, niin mieluusti tällä ajan, koska kuten sanoin, auto on kerrassaan mahtava!
Muutama kuva kesältä:
Saas nähdä kuinka pian moderaattorit sulkee mun tunnukset...
Hakekaa oksennuspussi ja tehkää ilmaan Mersun merkkejä, koska aion nyt kehua Volkkaria ja vuolaasti:
Auto on ihan luksusluokkaa niin viimeistelyn, laadun, hiljaisuuden ja luotettavuuden osalta. Kävin piruuttani koeajamassa 106K€ Lexus RH450 hybridiä ja ensimmäinen huomio oli, että oma autoni on niiiiiiiin paljon mukavampi ja hiljaisempi. Sama huomio oli kun ajoin uutta Volvo XC60:tä (hinta 81K€). Ameerikan raitilla ajamani GLC oli taasen aivan ala-arvoinen tekele, joten sitä en viitsi edes verrata omaan autooni. Eli mikään muu ei tunnu miltään ja ei aiheuta omistamisen halua, varsinkaan kun vertaa hinta-laatusuhdetta. Tätä samaa "ongelmaa" on puitu ulkomaalaisilla foorumeilla eli uutta Phaetonia ei saa ja tilalle ei tahdo löytyä mitään mihin autoa vaihtaisi, siis sellaista, joka on yhtä mukava ja hiljainen. Joku oli ostanut Range Roverin, toinen Panameran jne.. En siis ihmettele, että tämä on suunniteltu S-Mersun kilpailijaksi.
Ajattelin kuitenkin, että laitan tämän myyntiin ja haen hiukan uudemman ja vähemmän ajetun Pyyttonin (ja maksan taas itseni kipeäksi veroista), joten tämän saa ostaa. Toisaalta, jos ei mene kaupaksi, niin mieluusti tällä ajan, koska kuten sanoin, auto on kerrassaan mahtava!
Muutama kuva kesältä:
Saas nähdä kuinka pian moderaattorit sulkee mun tunnukset...
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Ei ole pelkoa sulkemisesta. Mukavaa luettavaa ja hienoa että olet löytänyt mieleisen auton. Mikäli tämä menee kaupaksi niin uudestakin luemme mielellään kokemuksia.
Työmatka on sellainen pakote, jonka ajaa mielellään autolla jossa viihtyy. Jos nämä omat harrastukset "eivät vaatisi farkkua" niin varmana pihassa olisi joku isompi sedan. Hiukan OT, mutta hiljaisin auto minulla on ollut ensimmäinen TDI 850. Tämä nykyinen on myös hiljainen, mutta vastaava S80 olisi varmasti hiljaisempi.
Nettiauton mukaan näitä isompia volkkareita on jonkin verran kaupan. Eikä näytä nämäkään kilometrejä pelkäävän kun ajomääriä katsoo.
Työmatka on sellainen pakote, jonka ajaa mielellään autolla jossa viihtyy. Jos nämä omat harrastukset "eivät vaatisi farkkua" niin varmana pihassa olisi joku isompi sedan. Hiukan OT, mutta hiljaisin auto minulla on ollut ensimmäinen TDI 850. Tämä nykyinen on myös hiljainen, mutta vastaava S80 olisi varmasti hiljaisempi.
Nettiauton mukaan näitä isompia volkkareita on jonkin verran kaupan. Eikä näytä nämäkään kilometrejä pelkäävän kun ajomääriä katsoo.
Tuntuu nuo pyörän laakerit olevan huonoa laatua koko Volkswagenin malliston läpi. Mä jouduin vitoskopan Golfiin vähän yli 100 tkm:n (99-203 tkm) aikana kolme kappaletta vaihdattamaan ja autoa etsiessäni luin Auto Zeitungin kestotestiä jossa 68 t€ Passat farmarista hajosi eka pyöränlaakeri tyyliin 30 tuhatta ajettuna
Volkkarin pohjatonta ahneuttahan se vaan on eikä mitään sattumaa.
Volkkarin pohjatonta ahneuttahan se vaan on eikä mitään sattumaa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
EN tiedä vaikuttaako 255-leveät renkaat laakereiden kestoikään. Muut laakerit eivät tosin ole ääntäneet.C-Klasse kirjoitti:Tuntuu nuo pyörän laakerit olevan huonoa laatua koko Volkswagenin malliston läpi. Mä jouduin vitoskopan Golfiin vähän yli 100 tkm:n (99-203 tkm) aikana kolme kappaletta vaihdattamaan ja autoa etsiessäni luin Auto Zeitungin kestotestiä jossa 68 t€ Passat farmarista hajosi eka pyöränlaakeri tyyliin 30 tuhatta ajettuna
Volkkarin pohjatonta ahneuttahan se vaan on eikä mitään sattumaa.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Aluksi katsoin vaalealla sisustalla, mutta tulin onneksi järkiini ja otin tumman. Lapset ovat siinä iässä, että helppohoitoinen sisusta on must. Ruskea sisusta voisi kyllä olla kiva.karvine kirjoitti:Joko seuraava vaalealla sisustuksella? Sopisi paremmin tyyliin.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Omaan korvaan ei äännä, kiristimiäkö näihin on vaihdettu vai ketjuja?Mika.T kirjoitti:Joko tähän on jakopää laitettu?
Tuo 3.0 V6tdi:n jakopää ei ole mikään kaikkein kestävin. Toki sama vaiva tuntuu olevan jokasessa nykypäivän moottorissa.
E: olikin noin vähän mittarissa. Ei mahda vielä noilla metreillä vielä äännellä.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Joo, vaihtamisessa ei ole mitään järkeä. Uudempi malli on täysin sama kuin tämä (ihan viimeisissä on 245hv, kun tässä 240hv). Eli eroa voi olla yksilöissä.simoks kirjoitti:miksikäs tuota nyt vaihtamaan jos noin tykkäät? voi olla että uudempi malli tuokin enemmän murheita
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Mielestäni kaikesta näkee, että autoon on panostettu. Kun kerran teknisesti tämä on Bentley (moottori tosin Audista), niin kaipa ovat sitten pitäneet laadusta kiinni.tn62634 kirjoitti:Kyllä tällainen aika hieno on! Ilmeisesti hyvin tehty auto ylipäätään. Harmi vaan kun näissä autovero on suolainen. Saksan päässä hinta on sopivampi.
Ihan ajossa sulla ollutkin, kun 54000 vuoteen.
Auto tykkää kun sillä ajetaan. Aina kun olen töissä niin ajan vähintään 3h päivässä. Pitäisi kai vähentää työntekoa... Autoveron on suolainen ja uudemmissa vielä ihan mysteeri eli verottaja kai vertaa auton myyntihintaa infernaalisiin lukemiin ja lopputulos on senmukainen.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Jos auto ei herätä mitään tunteita (mielummin vielä positiivisia), kun istuu sisälle, niin onhan se ihan kauheeta. Omasta mielestä se on ihan kauheeta, jos auto on vain kehonsiirrin (jos moista sanaa on edes olemassa).Pappi kirjoitti:Ei ole pelkoa sulkemisesta. Mukavaa luettavaa ja hienoa että olet löytänyt mieleisen auton. Mikäli tämä menee kaupaksi niin uudestakin luemme mielellään kokemuksia.
Työmatka on sellainen pakote, jonka ajaa mielellään autolla jossa viihtyy. Jos nämä omat harrastukset "eivät vaatisi farkkua" niin varmana pihassa olisi joku isompi sedan. Hiukan OT, mutta hiljaisin auto minulla on ollut ensimmäinen TDI 850. Tämä nykyinen on myös hiljainen, mutta vastaava S80 olisi varmasti hiljaisempi.
Nettiauton mukaan näitä isompia volkkareita on jonkin verran kaupan. Eikä näytä nämäkään kilometrejä pelkäävän kun ajomääriä katsoo.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Sellainen lisähuomio, että auto on kuin tehty talveen. Uskomattoman lämmin peli (hukkalämpöä ilmeisesti sen verran), istuinlämmittimetkin oikein grillaa hanuria ja kelisääs kuin kelissä eteneminen vakaata. Mulla ei ole aikaisemmin ollut nelivetoa, mutta vaikea on kuvitella, että siitä luopuisi. Tällä viikolla pyrytti kovasti ja aamulla piti lähteä ennen aurausta eli umpihangessa liikkelle, nostin alustaa ylös ja annoin mennä. Tämä lienee arkea kaikissa nelivedoissa? En tiedä paljonko vetoa on edessä ja takana, mutta hallittavuus on helppoa tällaiselle kehnollekin rattimiehelle. Auttaisikohan tuo pitkä akseliväli myös. Lisäksi ohjaus on oikein tunnokas, joten tietää koko ajan mihin suuntaan auto menee.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms