Mielenkiintoisia uutuuksia muilta merkeiltä
Huayara:laineracing kirjoitti:http://www.nextcars.net/official-515kw- ... ni-huayra/
Pagani huara AMG 515kw padalla.
http://www.pagani.com/huayra/default.aspx
Tulevan M5:n esimakua:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dNiu1r_P ... r_embedded[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dNiu1r_P ... r_embedded[/youtube]
1. mainosfilmi:Laaksonen kirjoitti:Tältä tuo muuten näyttää Lanciana:Laaksonen kirjoitti:Seuraava sysler 300:
Eurooppan kai Lanciana.
http://wikicars.org/en/Chrysler_300
Omasta mielestäniainakin siisti.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QUtqWkv0 ... r_embedded[/youtube]
Uutta ilmettä kartanoon:
Volvo V70 saamassa faceliftin
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/11 ... /index.xml
Volvo V70 saamassa faceliftin
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/11 ... /index.xml
Jos tuo iso Citikka otetaankin tuotantoon, niin jää ehkä kiinalaisten yksinoikeudeksi.
Tämä Chevyn pickup sen sijaan voi tulla myyntiin meilläkin ihan virallisesti:
http://www.automafia.net/heavy/uutiset- ... how-truck/
Tämä Chevyn pickup sen sijaan voi tulla myyntiin meilläkin ihan virallisesti:
http://www.automafia.net/heavy/uutiset- ... how-truck/
Uutta M5:sta testataan vielä vähän ennen tuotantoa:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6aTbyxc9 ... r_embedded[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6aTbyxc9 ... r_embedded[/youtube]
Audi A6:sta Avant-farmari 18. tätä kuuta:
http://carscoop.blogspot.com/2011/05/al ... ut-on.html
http://carscoop.blogspot.com/2011/05/al ... ut-on.html
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Riippuu kait moottorista...
Emt, saavutetaanko ketjulla nykyään enää kovin merkittävää etua? Volvolla alkaa oleen remminvaihtoväli 240.000 ja kymmenen vuotta, kevlarin tultua mukaan nuo hihnat on muuttunut aikalailla. Ja ne vitsailut nauhan kestosta _aina_ verrattuna ketjuun, niinkuin jossakin ketjussa taisin täälläkin (tai MF:lla) tokaista, on tuossa naapuripitäjässä yksi "onnellinen" mersumies jolta kone laukes ketjusta talvella 119.000km:ssä viikko takuun jälkeen ja sota pystyssä edelleen kuka lopulta maksaa.
Emt, saavutetaanko ketjulla nykyään enää kovin merkittävää etua? Volvolla alkaa oleen remminvaihtoväli 240.000 ja kymmenen vuotta, kevlarin tultua mukaan nuo hihnat on muuttunut aikalailla. Ja ne vitsailut nauhan kestosta _aina_ verrattuna ketjuun, niinkuin jossakin ketjussa taisin täälläkin (tai MF:lla) tokaista, on tuossa naapuripitäjässä yksi "onnellinen" mersumies jolta kone laukes ketjusta talvella 119.000km:ssä viikko takuun jälkeen ja sota pystyssä edelleen kuka lopulta maksaa.
Joo onhan se koko systeemi täysi susi jos 2 Mersu-aiheiselle foorumille tulee muutaman vuoden aikana se yksi topic ketjun katkeamisesta. Montakohan remmin katkeamis topiccia löytyy muiden kulkuneuvojen palstoilta?
Lisäks kiinnostais tuo volvon remmin hinta vaihtotöineen?
Vaikka erot ei olis merkittävät nii itselle ei kuitenkaa tule remmissä muuta plussaa mieleen ku ehkä pienoinen vaikutus käyntiääneen mikä sekin toki riippuu merkistä...
Lisäks kiinnostais tuo volvon remmin hinta vaihtotöineen?
Mitäs etua sillä remmillä sitten saadaan? Siis kuluttajan silmillä katseltuna, valmistajillehan tuo on kannattavaa ku saadaan hyvä hinta kuminauhan pätkästäMariini kirjoitti:Emt, saavutetaanko ketjulla nykyään enää kovin merkittävää etua?
Vaikka erot ei olis merkittävät nii itselle ei kuitenkaa tule remmissä muuta plussaa mieleen ku ehkä pienoinen vaikutus käyntiääneen mikä sekin toki riippuu merkistä...
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Remmillä on ainakin se etu, että siinä on se vaihtoväli määritelty, ainakin teoreettisella tasolla on mahdollisuus saada osanottajia maksuun muualtakin kuin omasta takataskusta jos se vaihtovälin aikana napsahtaa. Tietysti voidaan jeesustella, että "se ketju... puoli miljoonaa... huoltovapaa..." Jakopään hihna on kehittynyt kymmenessä vuodessa huimasti, miten ketju?
Muistuupa mieleeni OCF jossa on saatu nauttia ketjukoneisen 2.2:sen kestävyydestä esimerkkinä. Mikä ed.mainitussa bensamersussa tulee olemaan lopullinen lopputulos on mielenkiintoinen, mutta:
Jos vika on kovin harvinainen, eikö virallisen ketjun liikkeessä huollatettu ajoneuvo pitäisi hoitaa ilman pulinoita kun näin käy? Aatelkaas nyt, preemium autoilijat: Kaksi vuotta vanha auto, takuu päättynyt muutama päivä sitten, juuri huollatettu valtuutetussa huollossa, Satakunnan Autotalo Pori. 119.000km kone kajahtaa. Liike pesee kätensä=ei meidän murheemme. Maahantuoja pesee kätensä=takuu on takuu, takuu päättynyt. *Pitääkö tämä siis ymmärtää, että jos mersun ketju kestää 100.000 tai 500.000 tai se 1.000.000km se on aivan sama, kaikki päälle satatonnia on pelkästään plussaa ja "omalla riskillä?"
Jos näin on, niin kyllä alkaa naurattaan. Kumpiko siis onkaan se huoleton jos tuo esittämäni väittämä pitää paikkansa? Ketjullahan ei ole selkeää vaihtosykliä merkitty huolto-ohjelmaan,ko/kö? Kun kerran kyse on yksittäistapauksesta, eihän se paina tehtaalle/maahantuojaorganisaatiolle yhtikäs mitään niissä rahavirroissa, mutta kolmen vuoden välein autoa vaihtava taksiyrittäjä tuskin on haltioissaan enää samaan merkkiin.
Ainoa hyvä asia tilanteessa on, että hänellä ei ole yhtiömuoto kuten meillä, kuluttajaviranomainen auttaa. Kesällä saadaan varmasti lautakunnasta päätöstä, tämän ensimmäisen portaan, kuluttaja-asiamiehen(?) mielipide ei ole konserneja hetkauttanut.
Tokikin, meidän entinen väykky raksuttaa naapurilla, on sielläkin se puolimiljoonaa diginäytössä... Ehkä väykky on vielä laatuauto?
Ps. Vanha yhden turbon D5 ja 2.4d 160tkm, uudempi yhden turbon 180tkm ja uusin D3/D4/D5 trio 240tkm.
Pps. Jos tulevaisuudessa alla on Audi,BMW tai jopa MB vielä, kyllä se ketju minulle sopii aivan mainiosti. Mutta jos olettama * totta, niin ei ihan huoleton olo kun kilometrejä niellään elääkseen.
Muistuupa mieleeni OCF jossa on saatu nauttia ketjukoneisen 2.2:sen kestävyydestä esimerkkinä. Mikä ed.mainitussa bensamersussa tulee olemaan lopullinen lopputulos on mielenkiintoinen, mutta:
Jos vika on kovin harvinainen, eikö virallisen ketjun liikkeessä huollatettu ajoneuvo pitäisi hoitaa ilman pulinoita kun näin käy? Aatelkaas nyt, preemium autoilijat: Kaksi vuotta vanha auto, takuu päättynyt muutama päivä sitten, juuri huollatettu valtuutetussa huollossa, Satakunnan Autotalo Pori. 119.000km kone kajahtaa. Liike pesee kätensä=ei meidän murheemme. Maahantuoja pesee kätensä=takuu on takuu, takuu päättynyt. *Pitääkö tämä siis ymmärtää, että jos mersun ketju kestää 100.000 tai 500.000 tai se 1.000.000km se on aivan sama, kaikki päälle satatonnia on pelkästään plussaa ja "omalla riskillä?"
Jos näin on, niin kyllä alkaa naurattaan. Kumpiko siis onkaan se huoleton jos tuo esittämäni väittämä pitää paikkansa? Ketjullahan ei ole selkeää vaihtosykliä merkitty huolto-ohjelmaan,ko/kö? Kun kerran kyse on yksittäistapauksesta, eihän se paina tehtaalle/maahantuojaorganisaatiolle yhtikäs mitään niissä rahavirroissa, mutta kolmen vuoden välein autoa vaihtava taksiyrittäjä tuskin on haltioissaan enää samaan merkkiin.
Ainoa hyvä asia tilanteessa on, että hänellä ei ole yhtiömuoto kuten meillä, kuluttajaviranomainen auttaa. Kesällä saadaan varmasti lautakunnasta päätöstä, tämän ensimmäisen portaan, kuluttaja-asiamiehen(?) mielipide ei ole konserneja hetkauttanut.
Tokikin, meidän entinen väykky raksuttaa naapurilla, on sielläkin se puolimiljoonaa diginäytössä... Ehkä väykky on vielä laatuauto?
Ps. Vanha yhden turbon D5 ja 2.4d 160tkm, uudempi yhden turbon 180tkm ja uusin D3/D4/D5 trio 240tkm.
Pps. Jos tulevaisuudessa alla on Audi,BMW tai jopa MB vielä, kyllä se ketju minulle sopii aivan mainiosti. Mutta jos olettama * totta, niin ei ihan huoleton olo kun kilometrejä niellään elääkseen.
Kyllä tuota ketjuakin saa vaihdattaa vaikka 1000km välein jos mielii, normaali olosuhteissa ketjusta kuitenki kuulee koska se alkaa olemaan tiensä päässä. Tuo katkeaminen reilun 100tkm jälkeen johtuu jostain aivan muusta kuin normaali kulumisesta ja tätä ei voi edelleenkään pitää mitenkää yleisenä jos nyt ihan yksi esimerkki on tullut vastaan.Mariini kirjoitti:Remmillä on ainakin se etu, että siinä on se vaihtoväli määritelty, ainakin teoreettisella tasolla on mahdollisuus saada osanottajia maksuun muualtakin kuin omasta takataskusta jos se vaihtovälin aikana napsahtaa. Tietysti voidaan jeesustella, että "se ketju... puoli miljoonaa... huoltovapaa..."
Ja jos ei nyt puhuta uuden karheista autoista vaan 5-30v. vanhoista raaskuista millä käsittääkseni suurinosa suomalaisistakin ajelee niin onnea vaan yritykselle saada ketään korvaamaan yhtikäs mitään kun se kuminauhanpätkä katkeaa ennen aikojaan olkoon sitten vaikka kuinka määritetty vaihtoväli.
Miksi hyväksi havaittua ja toimivaa asiaa ylipäätänsä pitäisi kehittää? Pitäisikö sen ketjun muuttua käytössä koko ajan paremmaksi ennen kuin miellyttää?Mariini kirjoitti:Jakopään hihna on kehittynyt kymmenessä vuodessa huimasti, miten ketju?
Nämä netin syövereistä kaivetut yksittäiset tapaukset jätän edelleen huomioimatta, kuminauhakoneista löytyy ainakin 10x määrä ihan samanlaisia ja pahempia kauhutarinoita.Mariini kirjoitti:Muistuupa mieleeni OCF jossa on saatu nauttia ketjukoneisen 2.2:sen kestävyydestä esimerkkinä. Mikä ed.mainitussa bensamersussa tulee olemaan lopullinen lopputulos on mielenkiintoinen, mutta:
Jos vika on kovin harvinainen, eikö virallisen ketjun liikkeessä huollatettu ajoneuvo pitäisi hoitaa ilman pulinoita kun näin käy? Aatelkaas nyt, preemium autoilijat: Kaksi vuotta vanha auto, takuu päättynyt muutama päivä sitten, juuri huollatettu valtuutetussa huollossa, Satakunnan Autotalo Pori. 119.000km kone kajahtaa. Liike pesee kätensä=ei meidän murheemme. Maahantuoja pesee kätensä=takuu on takuu, takuu päättynyt. *Pitääkö tämä siis ymmärtää, että jos mersun ketju kestää 100.000 tai 500.000 tai se 1.000.000km se on aivan sama, kaikki päälle satatonnia on pelkästään plussaa ja "omalla riskillä?"
Jos näin on, niin kyllä alkaa naurattaan. Kumpiko siis onkaan se huoleton jos tuo esittämäni väittämä pitää paikkansa? Ketjullahan ei ole selkeää vaihtosykliä merkitty huolto-ohjelmaan,ko/kö? Kun kerran kyse on yksittäistapauksesta, eihän se paina tehtaalle/maahantuojaorganisaatiolle yhtikäs mitään niissä rahavirroissa
Juu mahtaa olla varsinainen riesa tuo ketjujen katkeaminen tässä tapauksessa ku kattelee vaikkapa Mersun viime aikojen myyntilukuja 'Mariini kirjoitti:kolmen vuoden välein autoa vaihtava taksiyrittäjä tuskin on haltioissaan enää samaan merkkiin.
Hohhoijaa, mitäs seuraavaksi? Luento etuvedon ylivoimaisuudesta?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Yhden Transporterin koneen olen tehnyt jakopään hajoamisen vuoksi uusiksi, jakopään vaihtanut korjaamo maksoi remontin kun ei kestänyt yhdeksääkymmentätuhatta kilometriä....onnea vaan yritykselle saada ketään korvaamaan yhtikäs mitään kun se kuminauhanpätkä katkeaa ennen aikojaan olkoon sitten vaikka kuinka määritetty vaihtoväli.
Kannattaa siis pitää kuitti / huoltokirja tallessa.
(en tässä edelleenkään remmijakopäätä puolustele, muuten vaan sekaannun keskusteluun)
Oliko kyse asennuksesta riippuvasta tekijästä? Jos ei niin ei kai tuossa vaihtotyön tehneellä yrityksellä ole velvollisuutta alkaa sitä remonttia korvaamaan jos remmi katkeaa heidän työstä riippumattomasta syystä?dealer kirjoitti:Yhden Transporterin koneen olen tehnyt jakopään hajoamisen vuoksi uusiksi, jakopään vaihtanut korjaamo maksoi remontin kun ei kestänyt yhdeksääkymmentätuhatta kilometriä.
Kannattaa siis pitää kuitti / huoltokirja tallessa.
Duuniautossa oli kyllä määritelty huollossa todella tarkaan tuo vaihtoväli ku lähti edellisessä remmin vaihdossa suurinosa jakopäänpulteista sorminee auki
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Oha noita tullu remmejä vaihettuu koslaan jos toiseenki
vielä ei oo tullu eteen semmosta johon sitä ei olisi voinut ite vaihtaa
Pari yläkertaa korjannu remmin katkeemisen johdosta ja ei sekäännyt niin paha homma ollut
ja
ne ei ollut omia autoja.
kummallaki on omat hyvät ja huonot puolet
ketju venyy ja pitää "ääntä"
remmi kuluu ja venyy myös
samoin ns kuiva jakopää ei tykkää vuotavasta vesipumpusta tai stefavuodoista
oikeestaan iha sama,kunha ei oo työntötankomoottori
vielä ei oo tullu eteen semmosta johon sitä ei olisi voinut ite vaihtaa
Pari yläkertaa korjannu remmin katkeemisen johdosta ja ei sekäännyt niin paha homma ollut
ja
ne ei ollut omia autoja.
kummallaki on omat hyvät ja huonot puolet
ketju venyy ja pitää "ääntä"
remmi kuluu ja venyy myös
samoin ns kuiva jakopää ei tykkää vuotavasta vesipumpusta tai stefavuodoista
oikeestaan iha sama,kunha ei oo työntötankomoottori
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Paitsi jos kyseessä uazi yms. itäkonenehe kirjoitti:
oikeestaan iha sama,kunha ei oo työntötankomoottori
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Jakohihnankin vielä ymmärrän, mutta sitä en, että sen saman jakohihnan taakse ympätään myös kaikki moottorin apulaitteet. Sielä on nykyään yhden remmin takana vesipumppu, laturi, ohjaustehostin, ilmastoinnin kompura ja sitten se jakopää. Sitten se vesipumppu esimerkiksi on sielä jakopään suojamuovien peitossa, että ei ole edes mitään mahdollisuutta huomata, jos se alkaa vuotaa. Noo harvoinhan niitä vesipumpun laakereita on hajonnut.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
1. kuva tulevan M5:n konehuoneesta:
http://www.egmcartech.com/2011/05/17/fi ... -trubo-v8/
vertailun vuoksi Alpina B5:n vastaava:
http://www.egmcartech.com/2011/05/17/fi ... -trubo-v8/
vertailun vuoksi Alpina B5:n vastaava:
Uusia kuvia tulevasta M5:sta, nyt myös keraamisia jarruja tarjolla:
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=533798
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=533798