Mielenkiintoisia uutuuksia muilta merkeiltä

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

laineracing kirjoitti:http://www.nextcars.net/official-515kw- ... ni-huayra/
Pagani huara AMG 515kw padalla.
Huayara:

Kuva
http://www.pagani.com/huayra/default.aspx 8)
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tulevan M5:n esimakua:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dNiu1r_P ... r_embedded[/youtube] :roll:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:Seuraava sysler 300:
Kuva
Eurooppan kai Lanciana.
http://wikicars.org/en/Chrysler_300
Omasta mielestäniainakin siisti. 8)
Tältä tuo muuten näyttää Lanciana:
Kuva :roll:
1. mainosfilmi:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QUtqWkv0 ... r_embedded[/youtube] 8)
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Uutta ilmettä kartanoon:
Volvo V70 saamassa faceliftin
Kuva
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/11 ... /index.xml
Kuva
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Kuva

Tosin vielä concept..
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Jos tuo iso Citikka otetaankin tuotantoon, niin jää ehkä kiinalaisten yksinoikeudeksi.
Tämä Chevyn pickup sen sijaan voi tulla myyntiin meilläkin ihan virallisesti:
Kuva
http://www.automafia.net/heavy/uutiset- ... how-truck/ :roll:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

No nyt aletaan puhuun jo asiaa :twisted:
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Myös S80:een varovainen facelift:
vanha
Kuva

uusi
Kuva
Kuva
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Melkein keljuttaa, mutta vain hiukkasen. :contract:
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Uutta M5:sta testataan vielä vähän ennen tuotantoa:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6aTbyxc9 ... r_embedded[/youtube]
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Audi A6:sta Avant-farmari 18. tätä kuuta:
http://carscoop.blogspot.com/2011/05/al ... ut-on.html
Kuva
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Tuommosta Avanttia tai sedania olis tehny mieli, mutta oli niiiiiiin :evil: myyjä, että perk***!

Kuinka helv* hyvin Audilla menee kun myyjätkin saa vittuilla asiakkaille ja tavoitteet täyttyy, ilmeisesti?
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Jokos Audi on ymmärtänyt luopua siitä kuminauhasta sielä jakopäässä?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Riippuu kait moottorista...

Emt, saavutetaanko ketjulla nykyään enää kovin merkittävää etua? Volvolla alkaa oleen remminvaihtoväli 240.000 ja kymmenen vuotta, kevlarin tultua mukaan nuo hihnat on muuttunut aikalailla. Ja ne vitsailut nauhan kestosta _aina_ verrattuna ketjuun, niinkuin jossakin ketjussa taisin täälläkin (tai MF:lla) tokaista, on tuossa naapuripitäjässä yksi "onnellinen" mersumies jolta kone laukes ketjusta talvella 119.000km:ssä viikko takuun jälkeen ja sota pystyssä edelleen kuka lopulta maksaa.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Joo onhan se koko systeemi täysi susi jos 2 Mersu-aiheiselle foorumille tulee muutaman vuoden aikana se yksi topic ketjun katkeamisesta. Montakohan remmin katkeamis topiccia löytyy muiden kulkuneuvojen palstoilta? :roll:
Lisäks kiinnostais tuo volvon remmin hinta vaihtotöineen?
Mariini kirjoitti:Emt, saavutetaanko ketjulla nykyään enää kovin merkittävää etua?
Mitäs etua sillä remmillä sitten saadaan? Siis kuluttajan silmillä katseltuna, valmistajillehan tuo on kannattavaa ku saadaan hyvä hinta kuminauhan pätkästä :)
Vaikka erot ei olis merkittävät nii itselle ei kuitenkaa tule remmissä muuta plussaa mieleen ku ehkä pienoinen vaikutus käyntiääneen mikä sekin toki riippuu merkistä...
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä se ainakaan jossain Volvon D5-koneessa ole minkäänmoinen homma vaihtaa remmi ja vaihtoväli on muistaakseni 160tkm.
Ihan eri juttu kuin vanhassa 2,5TDI volkkarinkoneisessa.

Aina tietysti parempi jos saa ajaa puoli miljoonaa ilman jakopääremonttia, siis ketjulla :D
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Remmillä on ainakin se etu, että siinä on se vaihtoväli määritelty, ainakin teoreettisella tasolla on mahdollisuus saada osanottajia maksuun muualtakin kuin omasta takataskusta jos se vaihtovälin aikana napsahtaa. Tietysti voidaan jeesustella, että "se ketju... puoli miljoonaa... huoltovapaa..." :wink: Jakopään hihna on kehittynyt kymmenessä vuodessa huimasti, miten ketju?

Muistuupa mieleeni OCF jossa on saatu nauttia ketjukoneisen 2.2:sen kestävyydestä esimerkkinä. Mikä ed.mainitussa bensamersussa tulee olemaan lopullinen lopputulos on mielenkiintoinen, mutta:

Jos vika on kovin harvinainen, eikö virallisen ketjun liikkeessä huollatettu ajoneuvo pitäisi hoitaa ilman pulinoita kun näin käy? Aatelkaas nyt, preemium autoilijat: Kaksi vuotta vanha auto, takuu päättynyt muutama päivä sitten, juuri huollatettu valtuutetussa huollossa, Satakunnan Autotalo Pori. 119.000km kone kajahtaa. Liike pesee kätensä=ei meidän murheemme. Maahantuoja pesee kätensä=takuu on takuu, takuu päättynyt. *Pitääkö tämä siis ymmärtää, että jos mersun ketju kestää 100.000 tai 500.000 tai se 1.000.000km se on aivan sama, kaikki päälle satatonnia on pelkästään plussaa ja "omalla riskillä?"

Jos näin on, niin kyllä alkaa naurattaan. Kumpiko siis onkaan se huoleton jos tuo esittämäni väittämä pitää paikkansa? Ketjullahan ei ole selkeää vaihtosykliä merkitty huolto-ohjelmaan,ko/kö? Kun kerran kyse on yksittäistapauksesta, eihän se paina tehtaalle/maahantuojaorganisaatiolle yhtikäs mitään niissä rahavirroissa, mutta kolmen vuoden välein autoa vaihtava taksiyrittäjä tuskin on haltioissaan enää samaan merkkiin.

Ainoa hyvä asia tilanteessa on, että hänellä ei ole yhtiömuoto kuten meillä, kuluttajaviranomainen auttaa. Kesällä saadaan varmasti lautakunnasta päätöstä, tämän ensimmäisen portaan, kuluttaja-asiamiehen(?) mielipide ei ole konserneja hetkauttanut.

Tokikin, meidän entinen väykky raksuttaa naapurilla, on sielläkin se puolimiljoonaa diginäytössä... Ehkä väykky on vielä laatuauto? :roll:

Ps. Vanha yhden turbon D5 ja 2.4d 160tkm, uudempi yhden turbon 180tkm ja uusin D3/D4/D5 trio 240tkm. :wink:
Pps. Jos tulevaisuudessa alla on Audi,BMW tai jopa MB vielä, kyllä se ketju minulle sopii aivan mainiosti. Mutta jos olettama * totta, niin ei ihan huoleton olo kun kilometrejä niellään elääkseen.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Mariini kirjoitti:Remmillä on ainakin se etu, että siinä on se vaihtoväli määritelty, ainakin teoreettisella tasolla on mahdollisuus saada osanottajia maksuun muualtakin kuin omasta takataskusta jos se vaihtovälin aikana napsahtaa. Tietysti voidaan jeesustella, että "se ketju... puoli miljoonaa... huoltovapaa..." :wink:
Kyllä tuota ketjuakin saa vaihdattaa vaikka 1000km välein jos mielii, normaali olosuhteissa ketjusta kuitenki kuulee koska se alkaa olemaan tiensä päässä. Tuo katkeaminen reilun 100tkm jälkeen johtuu jostain aivan muusta kuin normaali kulumisesta ja tätä ei voi edelleenkään pitää mitenkää yleisenä jos nyt ihan yksi esimerkki on tullut vastaan.
Ja jos ei nyt puhuta uuden karheista autoista vaan 5-30v. vanhoista raaskuista millä käsittääkseni suurinosa suomalaisistakin ajelee niin onnea vaan yritykselle saada ketään korvaamaan yhtikäs mitään kun se kuminauhanpätkä katkeaa ennen aikojaan olkoon sitten vaikka kuinka määritetty vaihtoväli.
Mariini kirjoitti:Jakopään hihna on kehittynyt kymmenessä vuodessa huimasti, miten ketju?
Miksi hyväksi havaittua ja toimivaa asiaa ylipäätänsä pitäisi kehittää? Pitäisikö sen ketjun muuttua käytössä koko ajan paremmaksi ennen kuin miellyttää?
Mariini kirjoitti:Muistuupa mieleeni OCF jossa on saatu nauttia ketjukoneisen 2.2:sen kestävyydestä esimerkkinä. Mikä ed.mainitussa bensamersussa tulee olemaan lopullinen lopputulos on mielenkiintoinen, mutta:

Jos vika on kovin harvinainen, eikö virallisen ketjun liikkeessä huollatettu ajoneuvo pitäisi hoitaa ilman pulinoita kun näin käy? Aatelkaas nyt, preemium autoilijat: Kaksi vuotta vanha auto, takuu päättynyt muutama päivä sitten, juuri huollatettu valtuutetussa huollossa, Satakunnan Autotalo Pori. 119.000km kone kajahtaa. Liike pesee kätensä=ei meidän murheemme. Maahantuoja pesee kätensä=takuu on takuu, takuu päättynyt. *Pitääkö tämä siis ymmärtää, että jos mersun ketju kestää 100.000 tai 500.000 tai se 1.000.000km se on aivan sama, kaikki päälle satatonnia on pelkästään plussaa ja "omalla riskillä?"

Jos näin on, niin kyllä alkaa naurattaan. Kumpiko siis onkaan se huoleton jos tuo esittämäni väittämä pitää paikkansa? Ketjullahan ei ole selkeää vaihtosykliä merkitty huolto-ohjelmaan,ko/kö? Kun kerran kyse on yksittäistapauksesta, eihän se paina tehtaalle/maahantuojaorganisaatiolle yhtikäs mitään niissä rahavirroissa
Nämä netin syövereistä kaivetut yksittäiset tapaukset jätän edelleen huomioimatta, kuminauhakoneista löytyy ainakin 10x määrä ihan samanlaisia ja pahempia kauhutarinoita.
Mariini kirjoitti:kolmen vuoden välein autoa vaihtava taksiyrittäjä tuskin on haltioissaan enää samaan merkkiin.
Juu mahtaa olla varsinainen riesa tuo ketjujen katkeaminen tässä tapauksessa ku kattelee vaikkapa Mersun viime aikojen myyntilukuja :wink:'

Hohhoijaa, mitäs seuraavaksi? Luento etuvedon ylivoimaisuudesta? :roll:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

...onnea vaan yritykselle saada ketään korvaamaan yhtikäs mitään kun se kuminauhanpätkä katkeaa ennen aikojaan olkoon sitten vaikka kuinka määritetty vaihtoväli.
Yhden Transporterin koneen olen tehnyt jakopään hajoamisen vuoksi uusiksi, jakopään vaihtanut korjaamo maksoi remontin kun ei kestänyt yhdeksääkymmentätuhatta kilometriä.
Kannattaa siis pitää kuitti / huoltokirja tallessa.

(en tässä edelleenkään remmijakopäätä puolustele, muuten vaan sekaannun keskusteluun)
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

dealer kirjoitti:Yhden Transporterin koneen olen tehnyt jakopään hajoamisen vuoksi uusiksi, jakopään vaihtanut korjaamo maksoi remontin kun ei kestänyt yhdeksääkymmentätuhatta kilometriä.
Kannattaa siis pitää kuitti / huoltokirja tallessa.
Oliko kyse asennuksesta riippuvasta tekijästä? Jos ei niin ei kai tuossa vaihtotyön tehneellä yrityksellä ole velvollisuutta alkaa sitä remonttia korvaamaan jos remmi katkeaa heidän työstä riippumattomasta syystä?
Duuniautossa oli kyllä määritelty huollossa todella tarkaan tuo vaihtoväli ku lähti edellisessä remmin vaihdossa suurinosa jakopäänpulteista sorminee auki :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tjaa, nyt kun mainitsit niin taisipa olla sellainen tapaus että ka-pulttia ei ollut vaihdettu :idea: oikeassa olet.
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

Oha noita tullu remmejä vaihettuu koslaan jos toiseenki :shock:
vielä ei oo tullu eteen semmosta johon sitä ei olisi voinut ite vaihtaa :roll:

Pari yläkertaa korjannu remmin katkeemisen johdosta ja ei sekäännyt niin paha homma ollut :?
ja
ne ei ollut omia autoja.

kummallaki on omat hyvät ja huonot puolet
ketju venyy ja pitää "ääntä"

remmi kuluu ja venyy myös
samoin ns kuiva jakopää ei tykkää vuotavasta vesipumpusta tai stefavuodoista :wink:

oikeestaan iha sama,kunha ei oo työntötankomoottori
:lol:
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
lystis
Perämoottorin Kauhu
Viestit: 1796
Liittynyt: 19.4.2008 21:17
Paikkakunta: Invala

Viesti Kirjoittaja lystis »

nehe kirjoitti:
oikeestaan iha sama,kunha ei oo työntötankomoottori
:lol:
Paitsi jos kyseessä uazi yms. itäkone ;)
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.

- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

lystis kirjoitti:
nehe kirjoitti:
oikeestaan iha sama,kunha ei oo työntötankomoottori
:lol:
Paitsi jos kyseessä uazi yms. itäkone ;)
Joo ne onki harrastevehkeitä :lol:
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Jakohihnankin vielä ymmärrän, mutta sitä en, että sen saman jakohihnan taakse ympätään myös kaikki moottorin apulaitteet. Sielä on nykyään yhden remmin takana vesipumppu, laturi, ohjaustehostin, ilmastoinnin kompura ja sitten se jakopää. Sitten se vesipumppu esimerkiksi on sielä jakopään suojamuovien peitossa, että ei ole edes mitään mahdollisuutta huomata, jos se alkaa vuotaa. Noo harvoinhan niitä vesipumpun laakereita on hajonnut. :roll:
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

1. kuva tulevan M5:n konehuoneesta:
Kuva
http://www.egmcartech.com/2011/05/17/fi ... -trubo-v8/

vertailun vuoksi Alpina B5:n vastaava:
Kuva
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Uusia kuvia tulevasta M5:sta, nyt myös keraamisia jarruja tarjolla:
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=533798 8)
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”