Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Mulla oli joskus aikoinaan bx:ä ni siinäki se tankin mittari samalla tavalla,, ja seki selvis ku sain sitruunapatonki sivujen kautta sen ohjekirjasen kopion.
Ja sen yhen kokeilun jälkeen ei toista oo ollu, tullu tai ees harkittu hommata, vaikkakin oli sillä mukava ajella...mutta ei korjailla.
Ja sen yhen kokeilun jälkeen ei toista oo ollu, tullu tai ees harkittu hommata, vaikkakin oli sillä mukava ajella...mutta ei korjailla.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Aijaa mä olen käsittäny et näissä kaikissa on tuo mukava hiukkassuodatin Melko turha kapistushan tuo kyllä on ainaki pienempien maksujen toivossa ku tuo lisäaine (jonka tarkistus/lisäys oli siis karvan alle 300e) riittää 50-60tkm mikä tuohon työkotteroon työnnetään vuodessa-parissa joten reilummalla ajolla tuo suodatin tulee jopa kalliimmaksi ku isompi päästöinen auto hiukan isommilla veroilla missä tuota ei ole.Pappi kirjoitti:Mikä lisäaine? Meinaakko että tuossa pitäisi olla joku urea säiliö? Taitaapi olla uudempien varuste.
Sitrosen myyjä kun kertoi suoraan, että elä sitten sotkeennu 2.2hdi koneeseen... Viittasi juuri näihin uudistuneisiin ja tiukempiin päästönormeihin.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Kiitos kannustuksesta. Tuskin menee nyt ihan äkkiä vaihtoon, tai mistä tietää... Joku tuossa taikamatossa viehättää ja nämä pienet yksityiskohdat pitään vaan havannoida ja opetella.Kimmo Koo kirjoitti:Taitaa pastorilla tulla aiempaa-aikasemmin auton ja merkin vaihto kyseeseen
Pappi on ennakkoluuloton autojen käyttötestaaja
Jotenkin tuntu kivireeltä tuo Accord kun yhden työkeikan heitin. Oikeastaan pitkästä aikaa on sen oloinen auto alla, että voisi miettiä äänentoiston päivittämistä viksumpaan.
Myydähän tuota ei kannata. Mitään siitä ei saa, eikä sitä kukaan osta
Joskus vaan tuli koeajettua tämmönen ja siitä jäi ajatus mahdollisesta omistamisesta ja testaamisesta. Voipahan sitten joskus sanoa, että ajoin minäkin citikalla... Tai mistä sitä tietää jos nyt löytyi merkki, jolla ajaa niin kauan kunnes lääkäri ottaa kortin pois.
Juuri näin ja onhan tämä nyt sitä oikeata testiä. Ei tarvitse pelkästään kuunnella kylänmiesten arvioita siitä, millainen auto se onPappi kirjoitti: . Tai mistä sitä tietää jos nyt löytyi merkki, jolla ajaa niin kauan kunnes lääkäri ottaa kortin pois.
Se näissä on hyvää, että kun kukaan ei arvosta, niin näitä on markkinoilla hyvään hintaan.
Itse jouduin sijaisautona ajamaan Hyundai i30 sw ecomallilla, niin oli meinaan järkky laitos. Oli kuin olisi kivireellä ajanut. Ja miten semmoseen purkkiin oli saatu niin jäykkä ohjaus ja niin paljon melua
Ja tällä oli ajettu 5500 km....
Citikan verolappu tuli postissa...
Käyttövoima ja CO2 perusteinen perusvero noin 580e / vuosi.
Citikka on muuttunut kohteliaaksi... Se ossoo niiata kuten hyvän palvelijan pitääkin kun "isäntä" saapuu paikalle. Jostain luin, että tuo ominaisuus liittyy etupään asentoanturin toimintaan. Auton saa niiamaan kun avaa keskuslukituksen Ei jaksa stressata ja yöunia menettää tuon takia.
Mietin, josko tommosen investoisin? http://mkj-motorsport.com/verkkokauppa/ ... cts_id=565
Elekman myyjän mukaan malli, mikä toimii tuossa ranskattaressa? Siis heidän myymistään...
Käyttövoima ja CO2 perusteinen perusvero noin 580e / vuosi.
Citikka on muuttunut kohteliaaksi... Se ossoo niiata kuten hyvän palvelijan pitääkin kun "isäntä" saapuu paikalle. Jostain luin, että tuo ominaisuus liittyy etupään asentoanturin toimintaan. Auton saa niiamaan kun avaa keskuslukituksen Ei jaksa stressata ja yöunia menettää tuon takia.
Mietin, josko tommosen investoisin? http://mkj-motorsport.com/verkkokauppa/ ... cts_id=565
Elekman myyjän mukaan malli, mikä toimii tuossa ranskattaressa? Siis heidän myymistään...
Citikkaan vaihdoin tuon lohkolämmitten johdon puskurilta vastukselle... Monen mutkan kautta se sitten löysi reittinsä. Entinen kun oli saanut kipiää pistokkeen osalta.
Näissä on monessakin käytetty säteilylämmitintä, mutta tuossa on vesitilassa oikea lämmitin. Hyvä niin...
Samalla kun moottorin suojamuovit oli pois kahtelin suuttimien juuret yms... Ei huomautettavaa. Sitä mie vaan ihmettelin, että on tuossa vehkeessä jonkin verran piuhoja tuolla moottoritilassa. Siellä kun alkaa voimasavut jylläämään ja hyppysähkö asumaan niin tulee mieleen oikosulkuun mennyt paimenpoika
Onneksi pääsi tuon johdon vaihtamaan nosturipaikalla. Vastus on moottorin etupuolella, yläosassa, mutta piuha mutkitteli etupalkin syövereissä keulan ala-osassa.
Kiitos SirHenkalla avusta osien haalimisen suhteen...
Näissä on monessakin käytetty säteilylämmitintä, mutta tuossa on vesitilassa oikea lämmitin. Hyvä niin...
Samalla kun moottorin suojamuovit oli pois kahtelin suuttimien juuret yms... Ei huomautettavaa. Sitä mie vaan ihmettelin, että on tuossa vehkeessä jonkin verran piuhoja tuolla moottoritilassa. Siellä kun alkaa voimasavut jylläämään ja hyppysähkö asumaan niin tulee mieleen oikosulkuun mennyt paimenpoika
Onneksi pääsi tuon johdon vaihtamaan nosturipaikalla. Vastus on moottorin etupuolella, yläosassa, mutta piuha mutkitteli etupalkin syövereissä keulan ala-osassa.
Kiitos SirHenkalla avusta osien haalimisen suhteen...
Citikan ominaisuudet veto-autona testattiin tänään...
Reissun päältä jäi mukaan noin 1.3 mottia kuivia uunipuita. Mukavasti tulivat Muulin kyydissä. Kummasti tuommonen kuorma tukevoittaa kärryä
Kaasunestejousitus näytti kyllä kyntensä tuossa kärryn vedossa. Auto pysyi vaaterissa ilman mitään ongelmia.
Ongelmia oli kyllä lähtöpaikassa. Joutu rinteeseen nousemaan ja muutaman kerran piti ottaa vauhtia, jotta pääsi pihasta tielle. Se taasen on näitä etuvedon ihanuuksia näin talvella.
Reissun päältä jäi mukaan noin 1.3 mottia kuivia uunipuita. Mukavasti tulivat Muulin kyydissä. Kummasti tuommonen kuorma tukevoittaa kärryä
Kaasunestejousitus näytti kyllä kyntensä tuossa kärryn vedossa. Auto pysyi vaaterissa ilman mitään ongelmia.
Ongelmia oli kyllä lähtöpaikassa. Joutu rinteeseen nousemaan ja muutaman kerran piti ottaa vauhtia, jotta pääsi pihasta tielle. Se taasen on näitä etuvedon ihanuuksia näin talvella.
Joskus kannttaa kaivella arkistoja...
Mitä tähän nyt sanoisi... tuo lainattu teksti on kirjoitettu vuonna 2007?.Pappi kirjoitti:Se, millä autolla seuraavaksi ajetaan on iso Käytetyllä kun käytettyä vaihtaa niin pitää osata olla avarakatseinen.Iippo Vinetto kirjoitti: Monet laskevat volvon samaan sarjaan jo pösöjen, rellujen yms. sitikoiden kanssa, eikä aiheetta.
Mikäli Volvo luokitellaan Citikan tasoiseksi autoksi, ei varmaan huono vaihtoehto olisi esim C5, jonka muuten kävin koeajamassa tässä taannoin.
Taikamaton kuulumisia.
Ilmoitus: "Engine coolant temp too high".
Resepti: Auto noin 2 tuntia lohkolämmityksessä, jonka jälkeen käynnistys ja 10 min joutokäyntiä.
Tulos: Mittaristossa ilmoitus "STOP" ja lämpömittari punaiselle.
Toimenpiteet: Ei haittaa menoa. Jättää vikakoodin muistiin, mutta sekään ei menoa haittaa....
Honda. Tankataan ysikasia ja ajetaan menemään.
Ilmoitus: "Engine coolant temp too high".
Resepti: Auto noin 2 tuntia lohkolämmityksessä, jonka jälkeen käynnistys ja 10 min joutokäyntiä.
Tulos: Mittaristossa ilmoitus "STOP" ja lämpömittari punaiselle.
Toimenpiteet: Ei haittaa menoa. Jättää vikakoodin muistiin, mutta sekään ei menoa haittaa....
Honda. Tankataan ysikasia ja ajetaan menemään.
Hiukan perehtynyt näin pakkasella Citikan muuhun "elämään".
"Tammikuun 1980 jälkeen jokaisen Citikan runkoon on leimattu 4 tai 5 numeroinen numerosarja. Tämä niinkutsuttu RP-numero (tai ORGA-numero) kertoo tarkalleen auton valmistumispäivän." www.citikka.com
Kyseisen RP numeron perusteella selvitin, että taikamatto on rullannut linjalta ulos 24. heinäkuuta 2002 (keskiviikko).
Onko tuo sitten hyvä vai huono asia. No, ei ainakaan pitäisi olla se kuuluisa "maanantai" kappale.
Valmistuspäivämäärällä on merkitystä esim varaosien oston yms yhteydessä. Toisaalta, onhan se mukava viedä Citikka ja perhe piknikille vaikka juuri auton syntymäpäivänä
Mietin vaan, että mistähän autokauppias oli taannoin saanut päähänsä auton olevan vuosimallia 2003.
"Tammikuun 1980 jälkeen jokaisen Citikan runkoon on leimattu 4 tai 5 numeroinen numerosarja. Tämä niinkutsuttu RP-numero (tai ORGA-numero) kertoo tarkalleen auton valmistumispäivän." www.citikka.com
Kyseisen RP numeron perusteella selvitin, että taikamatto on rullannut linjalta ulos 24. heinäkuuta 2002 (keskiviikko).
Onko tuo sitten hyvä vai huono asia. No, ei ainakaan pitäisi olla se kuuluisa "maanantai" kappale.
Valmistuspäivämäärällä on merkitystä esim varaosien oston yms yhteydessä. Toisaalta, onhan se mukava viedä Citikka ja perhe piknikille vaikka juuri auton syntymäpäivänä
Mietin vaan, että mistähän autokauppias oli taannoin saanut päähänsä auton olevan vuosimallia 2003.
Kyllä on. Muistaakseni lokakuussa 2002.
Minulle tuolla ei ole merkitystä, mutta huvittaa nämä ilmotukset jossa auton kerrotaan olevan esim vuosimallia 2003 ja käyttöönotto 2002. Tämän tyylistä markkinointia näkee myös merkkiliikkeiden harrastavan.
Tietääkseni 2002 ja 2003 mallien erot eivät ole mitään isoja. Facelift tuli myöhemmin.
Saisihan tuon selväksi kun menisi marmoritiskille kyselemään, että mitä kertoo "kantakortti".
Minulle tuolla ei ole merkitystä, mutta huvittaa nämä ilmotukset jossa auton kerrotaan olevan esim vuosimallia 2003 ja käyttöönotto 2002. Tämän tyylistä markkinointia näkee myös merkkiliikkeiden harrastavan.
Tietääkseni 2002 ja 2003 mallien erot eivät ole mitään isoja. Facelift tuli myöhemmin.
Saisihan tuon selväksi kun menisi marmoritiskille kyselemään, että mitä kertoo "kantakortti".
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Missä kohtaa vuotta se sitikan valmistuslinjalla vuosimalli vaihtuu?
Mersun tuotannossahan aletaan jossakin kohtaa syksyllä tekemään seuraavan vuoden/vuosimallin autoja ja silloin vinkoodissa on esim. tuommoinen --> 801 Change of year of model, last figure shows new model year
Kyseinen auto on siis valmistettu 2000, vuosimalli 2001, jolla ei sinällään ole muuta merkitystä kuin että joitakin kompenentteja on vuosimallin vaihtuessa vaihtunut ja varaosat on aina ostettava vuosimalliin 2001.
Mersun tuotannossahan aletaan jossakin kohtaa syksyllä tekemään seuraavan vuoden/vuosimallin autoja ja silloin vinkoodissa on esim. tuommoinen --> 801 Change of year of model, last figure shows new model year
Kyseinen auto on siis valmistettu 2000, vuosimalli 2001, jolla ei sinällään ole muuta merkitystä kuin että joitakin kompenentteja on vuosimallin vaihtuessa vaihtunut ja varaosat on aina ostettava vuosimalliin 2001.
Onhan tuo saatettu esim. taksinkuljettajan toimesta kietoa puhelinpylvään ympärille syksyllä 2002 ja sitten mittavien korjausyritysten jälkeen rekisteröity uudelleen vuoden 2003 puolella josta jäänyt johonkin se vuosiluku hämäämään kuitenkin sitten taksissa palvellut vielä nelisensataatuhatta huoletonta kilometriä seuraavien kolmen vuoden aikana
... ja asiaan. Meissenkeri laittoi tuossa edellä ihan olennaisen huomautuksen, saattaahan auto tosiaan olla -03 mallia vaikka olisi tehty ja käyttöönotettu -02.
... ja asiaan. Meissenkeri laittoi tuossa edellä ihan olennaisen huomautuksen, saattaahan auto tosiaan olla -03 mallia vaikka olisi tehty ja käyttöönotettu -02.
Missä papereissa.... Luovarissa oli 2002 ja kuitti... No sain minä sendealer kirjoitti:Jos kauppapapereissa lukee että auto on -03 niin voisit hieman kysellä perään
Voisi oikeastaan käydä lupsakkaan savolaisen autokauppiaan luona tuolla www.karkimerkit.fi . Viimeksi kun tuolla käytiin niin myyjä katsoi erääseen autoon liittyvät tiedot maahantuojan tietokannasta samalla kun juotiin kermakahvit kera korppujen
Joskus VAGina konsernin pikkuruokaisilla ja ah, niin ihanan askeettisilla kulkuvälineillä asiakkaalta toiselle rientäessäni autokauppoja tehdessä vaihdossa tuli VW Polo Classic jotain, vuosimallia 1993. Ajelin sillä kokonaisen päivän etsien tilalle jotain, joka ei väpättäisi niin hervottomasti ja sitten se löytyi... VW Jetta vaparidiesel, vuosimallia 1988 vaikka liike mainosti sitä 1989 mallisena. No, tuohan oli pelkkä kuriositeetti koska facelift tuli vasta vuosikymmenen vaihteessa. Parin päivän kuluttua Polonen oli myynnissä vuosimallina 1994. Siinä vaiheessa ajattelin että tuon, nykyään jo edesmenneen liikkeen käytäntönä oli myydä autot aina seuraavan vuoden mallisina ilmeisesti varmuuden vuoksidealer kirjoitti:... ja asiaan. Meissenkeri laittoi tuossa edellä ihan olennaisen huomautuksen, saattaahan auto tosiaan olla -03 mallia vaikka olisi tehty ja käyttöönotettu -02.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Kesäapulaisten tekemäPappi kirjoitti:Kyseisen RP numeron perusteella selvitin, että taikamatto on rullannut linjalta ulos 24. heinäkuuta 2002 (keskiviikko).
Onko tuo sitten hyvä vai huono asia. No, ei ainakaan pitäisi olla se kuuluisa "maanantai" kappale.
Selvitäppä varuilta vielä kellonaikakin, niin saat oikean mittaiset hihnatPappi kirjoitti:Valmistuspäivämäärällä on merkitystä esim varaosien oston yms yhteydessä.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Vallan mielenkiintoinen "ilmoitus" tuo Antipollution fault...
http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=301.0
Nuo peltivanteet on kyllä meleko p*rseestä... keräävät lunta sisälleen sen verran paljon, että takajarrut meinaa ihan pikkusen jäätyä päivän aikana kun auto on parkissa.
En tiedä, liekkö tässä sairaaksi tulossa kun kolmas kuukausi kääntyy Citikka kuskina, eikä nettiautoa jaksa selata
Ehkä nämä on sittenkin ajamista varten
http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=301.0
Nuo peltivanteet on kyllä meleko p*rseestä... keräävät lunta sisälleen sen verran paljon, että takajarrut meinaa ihan pikkusen jäätyä päivän aikana kun auto on parkissa.
En tiedä, liekkö tässä sairaaksi tulossa kun kolmas kuukausi kääntyy Citikka kuskina, eikä nettiautoa jaksa selata
Ehkä nämä on sittenkin ajamista varten
Juu tuli itsekkin lukaistua tuosta antipollutionista ja pitänee näin aluksi ajella jokunen kilsa ja katsoa lähteekö se itsestään pois... Pitäisköhän ihan oikeasti alkaa miettimään sitä vikakoodinlukijan hankkimista
Peltivanteita ei ole mutta kyllä nuo jarrut silti välillä jää jumiin ku pakilla lähtee parkista, aluks ei liiku mihinkää sitte kuuluu vaan pamaus ja perä hulahtaa alas tai sitte mennään muutama metri takarenkaat lukossa... En tiiä miten tuo muutenki pöllyttää noita lumia ku tuo random ESP/ABS faulttikin tulee yleensä sillon ku teillä on sellaista oikein pöllyävää lunta.
Peltivanteita ei ole mutta kyllä nuo jarrut silti välillä jää jumiin ku pakilla lähtee parkista, aluks ei liiku mihinkää sitte kuuluu vaan pamaus ja perä hulahtaa alas tai sitte mennään muutama metri takarenkaat lukossa... En tiiä miten tuo muutenki pöllyttää noita lumia ku tuo random ESP/ABS faulttikin tulee yleensä sillon ku teillä on sellaista oikein pöllyävää lunta.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avonaiset alumiinivanteet mahdollistavat pikasulatuksen paikallisurealla, mikäli tiukille meneesonikki kirjoitti:Peltivanteita ei ole mutta kyllä nuo jarrut silti välillä jää jumiin ku pakilla lähtee parkista, aluks ei liiku mihinkää sitte kuuluu vaan pamaus ja perä hulahtaa alas tai sitte mennään muutama metri takarenkaat lukossa...
Viikon melkeen saanut ajaa auraamattomia teitä... Kiitoksena toisen helmamuovin kiinnikkeet ottivat kipiää. Korjataan kun auton saa lämpimään ja nosturille.
Muuten olisivat varmaan nuo kiinnikkeet kestäneet mutta yhdessä risteyksessä otti vähän helmasta kiinni Tätä tämä kilpailutus teettää tienhoidossa... TVH takaisin.
Honda ei näistä keleistä ole moksiskaan
Muuten olisivat varmaan nuo kiinnikkeet kestäneet mutta yhdessä risteyksessä otti vähän helmasta kiinni Tätä tämä kilpailutus teettää tienhoidossa... TVH takaisin.
Honda ei näistä keleistä ole moksiskaan